עצה ילד בן 6.5

polial1

New member
עצה ילד בן 6.5

שלום רב, מזה מספר שבועות בני בן ה 6.5 שהחל השנה כתה א' מתנהג מאוד מוזר והייתי רוצה לשאול כיצד להתמודד עם זה. אקדים ואומר שהילד מאוד עדין ורגיש. לפני כשבוע התקשרתי כהרגלי מהעבודה לשאול איך עבר עליו היום בבית ספר והוא פרץ בבכי היסטרי וסיפר סיפור מאוד מפורט על כך שחטף מכות מילד גדול ממנו בבית ספר, הסיפור היה מלווה בהמון פרטים לכאורה אמיתיים, כולל ה"טיפול" של המורה בילד המכה. כשפניתי למורה היא הכחישה שקרה משהו בבית ספר. עם חזרתי הביתה לאחר מספר שעות הוא הודה כי המציא את כל הסיפור. היום סף דאגתי עלה מאוד בגלל משפט שהוא אמר לאחר ריב עם אחותו הקטנה, הערתי לו שהוא הבוגר ולא היה צריך להגרר לזה הוא פרץ בבכי ואמר שהוא רוצה למות כי הוא כל הזמן עושה מעשים רעים ומשקר. כמובן שניסיתי להרגיעו ולהגיד לו כמה שהוא ילד נהדר וכמה שאנחנו אוהבים אותו וגם כשכועסים אוהבים. בין לבין היו עוד כל מיני התרחשויות מינוריות יותר.
האם כדאי לי לפנות ליעוץ מקצועי, פסיכולוג ילדים.? תודה מראש
 

טליה 70

New member
הילד נמצא במצוקה כלשהי

וכדאי בהחלט להתייעץ עם פסיכולוג (אמור להיות פסיכולוג בביה״ס). זה לא פשוט לעבור ממסגרת מגוננת של הגן לבי״ס. האם כשאת שואלת אותו על ביה״ס ואיך היה והאם הכיר חברים חדשים, שמותיהם וכדומה הוא מספר משתף אותך. ומה עם הכנת שעורים עושה אותם ברצון. הולך לביה״ס לא באופן מאולץ ובכלל מה השתנה בו בעקבות כך. לדעתי את לא צריכה להתרגש מהשקרים. ילדים משקרים וכנראה לילדך יש גם דמיון פורה אבל כדאי להתייעץ!
 

גרא.

New member
polial1,בדרך כלל ילד בתחילת כתה א',עשוי להתקל

בתגובות שאינן מוכרות לו,מילדים בגילו,ובעיקר מגדולים יותר.לעיתים תוך כדי משחק
ו/או התמודדות תוך כדי משחק קבוצתי.אם קורה משהוא לא חריג,יש לכך ביטוי בהתנהגות
הכללית של הילד,המאופיינת ברגסיה,כולל ביטויים רגשיים יוצאי דופן.שמרגישים אותם בבית,וגם
לעיתים בביה"ס.נזכור כי הילד נמצא בשלבי הסתגלות לחברת ילדים חדשה,כולל גם לילדים גדולים
יותר,מה שלא תמיד עובר חלק.כפי שנאמר אם את מוטרדת,בקשי מפסיכולוגית ביה"ס לצפות על התנהגות
הילד,בעיקר בשעת ההפסקה בחוץ.היא עשוייה להבחין אם אלה חבלי הסתגלות רגילים,או יותר מזה.
 

גרא.

New member
polial1,בדרך כלל ילד בתחילת כתה א',עשוי להתקל

בתגובות שאינן מוכרות לו,מילדים בגילו,ובעיקר מגדולים יותר.לעיתים תוך כדי משחק
ו/או התמודדות תוך כדי משחק קבוצתי.אם קורה משהוא לא חריג,יש לכך ביטוי בהתנהגות
הכללית של הילד,המאופיינת ברגסיה,כולל ביטויים רגשיים יוצאי דופן.שמרגישים אותם בבית,וגם
לעיתים בביה"ס.נזכור כי הילד נמצא בשלבי הסתגלות לחברת ילדים חדשה,כולל גם לילדים גדולים
יותר,מה שלא תמיד עובר חלק.כפי שנאמר אם את מוטרדת,בקשי מפסיכולוגית ביה"ס לצפות על התנהגות
הילד,בעיקר בשעת ההפסקה בחוץ.היא עשוייה להבחין אם אלה חבלי הסתגלות רגילים,או יותר מזה.
 
למעלה