עצה מחברי הפורום - תואר בכלכלה באוני' הפתוחה

lernery

New member
עצה מחברי הפורום - תואר בכלכלה באוני' הפתוחה

יש פה במקרה מישהו שעשה? אחרי מחשבות רבות החלטתי לבדוק את הכיוון של תואר ראשון בכלכלה (בנוסף לתארים אחרים). הבעיה היא, שאני לא בטוח איזו אוניברסיטה ומסלול יתאימו להשלמת התואר תוך כדי עבודה עמוסה (בתחום אחר). אז מספר שאלות, למי שמכיר: 1. מה רמת החובות של השתתפות באוניברסיטאות רגילות? כלומר, האם יש אפשרות לא להגיע לאוניברסיטה בכלל למשך סמסטר שלם, לדאוג למישהו שיגיש עבודות למרצים (או לשלוח במייל), ולהסתדר? אני מתכוון רק לדרישת הנוכחות חובה. לא לשאלה האם אפשר ללמוד ככה משהו. 2. מה רמת החובות באוניברסיטה הפתוחה? 3. האם נראה לכם שזה אפשרי? בודאי לחלק מכם יש דעה בעניין, אני אשמח לשמוע אותה.
 
לגבי הפתוחה

רוב התואר הינו בלמידה עצמית. עליך להגיש כל סמסטר בכל קורס מספר מטלות מסוים ובסוף יש מבחן. הרמה גבוהה מאוד ואי אפשר לחפף קח את זה בחשבון. היתרון הגדול שאין חובת נוכחות בכלל בהצלחה
 

tomi32

New member
אז ככה

עשיתי בפתוחה קורס מבוא אחד בכלכלה ואת שאר התואר באוניברסיטה (כולל תואר שני באונ'). השיטה של הפתוחה מאד מתאימה לאנשים עובדים ועוד יותר לאנשים עם תואר ראשון קודם. יהיה לך די קשה להגיע לאונ' סגורה לעשות תואר ראשון נוסף ולעמוד בכל ההקרצות שבגיל 21 נראות סבירות (ע"ע תרגילים ביבלוגרפים וכד'). הספרים בדרך כלל טובים והתרגילים עמוסים. עם זאת, אני חושד שהרמה מעט פחות גבוהה מאונ' סגורה ובוודאי המבחנים פחות מכשילים (תבדוק ב"אפיקי מעבר" מהאונ' הפתוחה לסגורה ותראה מה הדרישות כדי לעבור עם ציוני המבואות של הפתוחה). לגבי האפשרי - הקורסים תובעניים מבחינת הגשות וכד'. תבדוק בפורום של הפתוחה ותשאל לגבי התואר בכלכלה. יתרון מסויים הוא האפשרות לפרוש את הלימודים בהתאם לנוחות שלך. מצד שני, צריך להזהר לא למשוך יותר מדי, כי אז זה נמשך כמו מסטיק (אנשים שעושים קורס בסמסטר, צריכים ללמוד כעשור...). מה המטרה שלך בתואר?
 

tomi32

New member
ועוד דבר

יש לפתוחה אתר די מפורט לאחרונה חשבתי על לעשת תואר נוסף, וראיתי שלבעלי תואר ראשון קודם נדרשות פחות נקודות לתואר ראשון נוסף (כאילו כבר עשית תואר אחד מתוך הדו חוגי ונשאר לך רק החוג השני). אם חשובה לך גם התעודה בסוף, ובהנחה שממילא יש לך פטורים מהקורסים המתמטים, אז יכול להיות שלא נותר לך המון כדי להשלים תואר בכלכלה.
 

lernery

New member
אני רוצה תואר מקדים לתואר במימון או משהו דומה

שקשור לניתוח חברות. המטרה הסופית שלי היא לנתח חברות במגזר מסויים (שבו יש לי תארים קודמים), בצורה מקצועית (בהנחה שאין הרבה אנליסטים בתחום הזה שגם יש להם ידע מקצועי מספק בו). חוץ מזה, אני רוצה להתמצא בז'רגון הכלכלי המצוי. אני באמת ובתמים חושב שהוא בדרך כלל מפריע ולא משפר את ההבנה בכלכלה, אבל זה עדיין כנראה נדרש אם אני ארצה אי פעם לעבוד בתחום.
 

tomi32

New member
אם כך

התואר בכלכלה מיותר. תשקיע בלימוד לקראת MBA במימון (כולל ההשלמות) ותגיע למטרתך מהר יותר ובלי להפסיד כלום.
 

קרלטון

New member
מסכים עם טומי

לתואר ראשון בכלכלה יש קשר מצומצם מאוד למה שאתה רוצה לעשות. בזבוז זמן, ועל אחת כמה וכמה אם אתה הולך למשוך אותו על תקופה ארוכה מהרגיל. ואם אתה עושה את זה בשביל התעודה... אז גם היא לא שווה כלום. יש ים של בוגרי כלכלה שעובדים תמורת משכורות נמוכות מהממוצע במשק. תנאי הקבלה לתואר שני במימון אולי נראים לך חרטא - ברטא, אבל אם אתה מדבר על אונ' ת"א (שם עשיתי את התואר הזה), אז הסינון לתואר עצמו הוא די תחרותי ובשלב שני יש לך סינון נוסף להתמחות במימון שגם אותו לא עוברים הרבה. ככה שהתואר עצמו כן נחשב ובטח יהיה יותר רלוונטי לעיסוק בתחום, גם מבחינת התעודה וגם מבחינת הקורסים שתוכל לקחת. אפשרות שלישית היא תואר שני בכלכלה, וגם בשבילו אתה לא צריך תואר ראשון, אלא רק לעשות השלמות (למרות שדי הרבה השלמות). איך שלא תסתכל על זה, כאשר יש לך תארים קודמים, אז תואר ראשון בכלכלה הוא מיותר.
 

lernery

New member
סינון להתמחות במימון?

מעלעול מהיר לא ראיתי פירוט על הסינון הזה, אתה יכול להסביר בשתי מילים? מה זה כולל בדיוק?
 

קרלטון

New member
כמובן

http://recanati.tau.ac.il/?CategoryID=726&ArticleID=2934 מהלך הלימודים לתלמיד המתמחה במימון-חשבונאות 1. על התלמיד לעמוד בהצלחה בכל קורסי החובה בציון ממוצע משוקלל 75 לפחות. 2. תנאי קבלה להתמחות: עמידה בדרישות הקורס: "יסודות המימון", בציון 78 לפחות [כשאני עשיתי זה היה 80] 78 זה סף גבוה או נמוך? תלוי במי שעושה אתך את הקורס, שכן יש נרמול של הציונים בכל מבחן מסביב ל-80. הייתי מעריך שכשליש מהכתה לא עובר את הסף הזה. ומדובר באנשים איכותיים מבחינת כושר הלימוד שלהם, אחרת לא היו עוברים את נתוני הכניסה. אבל אני מעריך שיש לך נסיון טוב בלעמוד בתנאי קבלה תובעניים אף יותר.
 

קרלטון

New member
תשובה

MBA מתרגם למוסמך במנהל עסקים, ומיועד יותר למי שרוצה ליישם את הדברים בתעשייה כזאת או אחרת (אם בתור מנהל שיווק / יועץ עסקי או ארגוני / מנהל כספים וכד'). מוסמך במדעי הניהול הוא תואר עיוני יותר, עם עבודת גמר, ומיועד למי שרוצה להעמיק בצד התיאורטי ואולי להמשיך בתואר שלישי בתחום.
 

קרלטון

New member
ודרך אגב

מתוך האנשים שלמדו אתי היו גם: - דוקטור לכימיה שעובד באינטל כיועץ חיצוני - רופא אורטופד שממלא תפקיד בהנהלת קופ"ח כללית - דוקטור להנדסה שמלמד בטכניון - רואה חשבון שעובד במחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מה הם עשו שם? אני לא בטוח, ונכון שהם היו מיעוט, הרוב היו בעלי תואר ראשון. אבל משום מה, התואר הזה מושך אנשים מתחומים שונים.
 

קרלטון

New member
ומצד שני

אם אתה מצפה למשהו שבאמת נותן לך רקע מעמיק במימון, אז לדעתי שום תוכנית בארץ לא תתן את זה, גם אם תקח את כל קורסי הבחירה במימון. הופתעתי לראות איזה פער יש בין מה שמלמדים בארץ למה שמוצע בתוכניות הטובות בארה"ב. בתחום של מדעי המחשב למשל, שממנו הגעתי, אין פער כזה.
 

lernery

New member
לזה התכוונתי כשאמרתי "חרטה-בארטה"

לא לשאלה האם קשה לעבור או לא לעבור את הקורסים, כי גם קורס לגננות יכול להיות קשה מאוד ובלתי אפשרי למעבר, הכול תלוי במרצה. תודה על התשובות, הן מאוד עזרו לי, אני בטח אבדוק את זה עוד שנה-שנתיים לפני שאבצע בפועל, עוד שאלה אחת רק - בתקופתך, כמה נוכחות נדרשה? הכוונה שלי היא לא לשאול אם אפשר להצליח בלי להיות נוכח, אלא האם אפשר להתמיד בתואר עם לו"ז רנדומלי שלפעמים מחייב אותך להיעדר מיום לימודים בלי התראה מראש, האם זה אפשרי מבחינת דרישות הקורסים לנוכחות וכאלה... מה האווירה בתחום הזה?
 

lernery

New member
אגב התוכנית של ההתמחות במימון נראית סבירה

יותר, אבל בכל זאת, מהתמחות במימון הייתי מצפה לאיזה 5-6 קורסים בניתוח דו"חות פיננסיים, לא קורס אחד בודד. הייתי מצפה ל-מבוא, א', ב', "סוגיות נבחרות" וכו'...
 

קרלטון

New member
מסכים

לטעמי יש מספר מוגזם של קורסי חובה לא רלוונטיים ופחות מדי קורסים מתקדמים במסגרת ההתמחות.
 

קרלטון

New member
ברוב רובם של הקורסים לא בודקים נוכחות

בשני קורסים נדרשנו להעביר מצגת קבוצתית ואז באותו שיעור ספציפי כן נבדקה נוכחות חברי הקבוצה (כי אתה מקבל ציון בין השאר על העברת המצגת), אבל זה באמת נדיר. בנוסף ישנן עבודות שצריך להגיש פיזית לשיעור או לתיבה של המרצה ואי אפשר באימייל. יש קורסים ספורים בהם איזה 10 נקודות מהציון על "השתתפות" או משהו כזה. ממה שזכור לי רק בקורס אחד המרצה באמת הקפיד על לבדוק נוכחות בכל שיעור. בנוסף, לא מוכנים שתמשוך את התואר מעבר ל-4 שנים. אני סיימתי בשנתיים (עם שלוש סמסטרים בשנה - שניים רגילים וסמסטר קיץ), רוב האנשים עושים את זה בשלוש שנים.
 

Karyos

New member
אוניברסיאה פתוחה - התייחסות

אני לומד שנה שניה בפתוחה במסלול מדעי החברה וניהול (קיבלתי 24 נקודות פטור עקב לימודים קודמים אז למה לא לנצל אותם...). בנוסף, אני עובד במשרה מלאה. עד עכשיו סיימתי שלושה קורסים: מבוא למקרו כלכלה, סטטיסטיקה א וסטטיסטיקה ב. (סכ"ה יש לי כבר 34 נ"ז). היתרונות שיש בפתוחה הם שהקורס חוזר על עצמו מספר פעמים בשבוע כך שאם פספסת שיעור מסויים בקבוצה שלך אז אתה תמיד יכול להשלים אותו בקבוצה אחרת באותו השבוע. בנוסף, אתה יכול לצפות בצילומי הקורסים שמועברים באינטרנט. החלק הקשה הוא שאין תרגול כמו באוניברסיטה רגילה ולפעמים זה מקשה על ההכנה לבחינה, אולם יש מכללות (כמו במכללת ר"ג) שמציעות תרגולים לסטודנטים במגוון קורסים. לגבי הממני"ם (העבודות) יש חובת הגשה למספר מסויים של עבודות בסמסטר אבל זה משתנה מקורס לקורס, יש קורסים עם 8 עבודות ויש כאלה רק עם 5. לדעתי הלימוד הוא ברמה גבוהה והמבחנים לא מקלים כפי שתואר כאן מעלי. לשמחתי אני לא מומחה לחיפוש עבודה, אבל נראה לי שתואר מהפתוחה יכול להוות יתרון משום שהוא מעיד על יכולת למידה עצמית והתמדה. בהצלחה.
 
למעלה