עצה
אבחנת הספקטרום האוטיסטי נגזרת מספר ה- DSM שהוא ספר האבחון הפסיכיאטרי הנפוץ המיומנות האבחונית בתחום זה הינה פסיכיאטרית . לא מספיק ידע בנוירולוגיה יש צורך גם במיומנות פסיכיאטרית של הילד .גם קשה לבצע אבחנה בתצפית בודדת . הידע באבחנות קרובות וסמוכות לאוטיזם חשובות לאבחנה המבדלת . רמת הפיגור והשלכותיהם התפקודיים נקבעים אומנם ע"י צוות רב אבחוני של השירות למפגר והוא מוסמך על פי חוק . האוטיזם מאובחן במרפאות פסיכיאטריות ואין לו פן חוקי . רצוי כי האבחון יערך בצוות רב מקצועי ולא ע"י מאבחן בודד. קיימות מרפאות של קופות החולים או של משרד הבריאות לפי האזורים השונים . יש מכוני התפתחות הילד ( שירות עד גיל 5-6 )שם נערכת לרוב בדיקה רב מקצועית הכוללת נוירולוג ופסיכיאטר ואנשי מקצוע אחרים .הזכאות לפניה למכונים נמצאת בסל הבריאות .קיים גם גן תצפיתי שהינו מסגרת אבחונית דינאמית המאפשרת הכרת דקויות וכוללות בניית פרופיל שיקומי טיפולי.קיימת גם אפשרות לפנות לבחון פרטי אצל פסיכיאטרים המתמחים בתחום. קיימת גם אפשרות להבדק דרך כלי מחקרי מצוין שהוא בדיקה לפי ADI ו- ADOS באסף הרופא שם הבדיקה בתשלום .
אבחנת הספקטרום האוטיסטי נגזרת מספר ה- DSM שהוא ספר האבחון הפסיכיאטרי הנפוץ המיומנות האבחונית בתחום זה הינה פסיכיאטרית . לא מספיק ידע בנוירולוגיה יש צורך גם במיומנות פסיכיאטרית של הילד .גם קשה לבצע אבחנה בתצפית בודדת . הידע באבחנות קרובות וסמוכות לאוטיזם חשובות לאבחנה המבדלת . רמת הפיגור והשלכותיהם התפקודיים נקבעים אומנם ע"י צוות רב אבחוני של השירות למפגר והוא מוסמך על פי חוק . האוטיזם מאובחן במרפאות פסיכיאטריות ואין לו פן חוקי . רצוי כי האבחון יערך בצוות רב מקצועי ולא ע"י מאבחן בודד. קיימות מרפאות של קופות החולים או של משרד הבריאות לפי האזורים השונים . יש מכוני התפתחות הילד ( שירות עד גיל 5-6 )שם נערכת לרוב בדיקה רב מקצועית הכוללת נוירולוג ופסיכיאטר ואנשי מקצוע אחרים .הזכאות לפניה למכונים נמצאת בסל הבריאות .קיים גם גן תצפיתי שהינו מסגרת אבחונית דינאמית המאפשרת הכרת דקויות וכוללות בניית פרופיל שיקומי טיפולי.קיימת גם אפשרות לפנות לבחון פרטי אצל פסיכיאטרים המתמחים בתחום. קיימת גם אפשרות להבדק דרך כלי מחקרי מצוין שהוא בדיקה לפי ADI ו- ADOS באסף הרופא שם הבדיקה בתשלום .