עצות למשתחרר הטרי

עצות למשתחרר הטרי

אז כולנו הגענו לחלק הזה של השחרור שבו מכניסים אותנו למן כנס משתחררים כזה, מחתימים אותנו על קופת חולים מחדש מבטיחים שהלשכה להכוונת חיילים משוחררים תשלח לנו הצעות עבודה שמתאימות לנו וזהו... אנחנו באזרחות! אני מניחה שכל אחד מאיתנו היה שמח לטיפים שונים שיעזרו לנו לעבור את השבועות הראשונים של האזרחות - מעבר לתחושה הנהדרת של זהו, נגמר, יש הרבה דברים על הראש, פתאום עבודה, לימודים, טיול, לגור עם ההורים, לעזוב את הבית ועוד עולים בראש. איזה עצות יש לכם למשתחררים החדשים? מה הייתם רוצים לדעת כאשר אתם השתחררתם ואתם מאמינים שיעזור לבאים אחריכם?
 

Shaycus

New member
העצה הכי טובה לדעתי

היא לא להיות שאננים, להשתחרר ורק אחר"כ להתחיל לחשוב על מה הלאה. לדעת כבר כמה חודשים לפני השחרור מה התכנונים, אם אין תכנונים כאלה ואחרים אז להתחיל ולחשוב עליהם כי הזמן של סוף השירות עובר מהר ונורא פשוט להיכנס לתקופה של חוסר מעס שנמשך ונמשך..
 

Lady Whitehorse

New member
תשלמו ביטוח לאומי

כן, כן, גם כשאתם בחו"ל צריך לשלם ביטוח לאומי. ואם אתם עובדים (באופן חוקי) ומשלמים ביטוח לאומי למדינה שאתם נמצאים בה גם אז בחלק מהמדינות צריך לשלם עוד ביטוח לאומי גם לישראל. שונאת ביטוח לאומי.
 
הכי טוב זה...

כשאתה באמת לקראת שחרור לחשוב קדימה מה הכי שווה לך לעשות. אני למשל יוצא למחנה קיץ של הסוכנות היהודית בארה"ב ובעקבות זאת קיבלתי הצעה לעשות שליחות של שנה שנתיים אחרי הצבא וכמובן שאני הולך על זה עם המצב של היום אני לא ממהר לאזרחות בצורה עצמאית. לכו תבדקו מקומות ששווה לכם ושמתאים לכם לעבוד בהם! תחשבו קצת פסיכומטרי ואתם יודעים תנהלו את התכניות שלכם כבר חצי שנה לפני השחרור עם בניית תכנית מפורטת מה הכי שווה וכדאי ותעשו תכנון מול ביצוע!. מי שלא חשב קדימה והשתחרר אז זה הזמן ללכת ולחפש מה הכי מתאים לו וכמובן יש את היחידה להכוונת חיילים משוחררים שמציעה אפשרויות. יש גם המון גופי התנדבות שאני הייתי ממליץ עליהם כדי לתרום לך בפן אישי וחברתי לא צריך ישר לרוץ ולעבוד . כמובן שמי שיש לו כסף ויוצא לטיול שיהיה בהנאה. כנס משתחררים שם מציעים המון מקומות עבודה זה גם שווה לבדיקה. יש המון גופים שמחכים לחיילים משוחררים. שיהיה בהצלחה. כמו כן עצה לפורום הזה: תביאו איזה מרצה להתארח פה או משהו כזה שיוכל לפרט יותר על הנעשה לאחר הגיוס ועל האפשרויות שיש למתגייס.
 
תודה על הטיפ לפורום

אבל מדובר בפורום שיעודו אנשים שהשתחררו לא אנשים שהתגייסו, לאנשים שהתגייסו יש פורום סדירים ולאנשים שמתלבטים לפני גיוס יש את פורום מתגייסים - שם אירוחים כאלו יותר מתאימים.
 
אני התכוונתי לאנשים משוחררים.

דיברתי על אנשים לקראת שחרור או אנשים שהשתחררו. לא ממש הבנתי את הביקרות אבל בסדר. שיהיה בהצלחה למשוחררים הטריים
 
למעלה