עצמאי - דרך חיים?! - לא כאן בארץ!!!

עצמאי - דרך חיים?! - לא כאן בארץ!!!

לכו לעבוד...
השכם וערב אנו שומעים טענות על עסקים שהם גובים הרבה כסף, משום מה, לא הוסבר הצד העסקי...
סיסמאות, כל אחד יודע לדקלם סיסמאות, יש כאלה שמקריבים את כל חייהם על סיסמאות, מבלי לבדוק עובדות האם הסיסמאות הם נכונות.
אחד הסיסמאות הידועות זה – "תלמד מקצוע, תתפרנס בכבוד".
לכן כולנו יוצאים ללמוד מקצוע, כי אחרת, איך נתפרנס?
גם המדינה מבינה שכדי לנהל כלכלה נבונה היא צריכה לדאוג שלתושבים שלה יהיה מקצוע ביד, כי אם ילמדו מקצוע יוכלו להתפרנס בכבוד. וכשהתושבים מתפרנסים בכבוד, הם גם משלמים מיסים בכבוד. כשיש להם כסף הם קונים יותר דברים ובכך מפרנסים אחרים בכבוד. ושוב, האחרים מפרנסים עם המיסים סלש המדינה בכבוד.
אם מדובר באדם מובטל, זה שווה כפליים, כי מעבר לזה שהוא יוצא לעבוד וישלם מיסים, ירוויחו גם את דמי האבטלה שלא יצטרכו לשלם לו.
בקיצור, כדי שבמדינה תתנהל כלכלה נבונה צריך לדואג שלתושבים יהיה כסף. ומכיוון שאם לומדים מקצוע מתפרנסים בכבוד, מומלץ לסבסד את הלימודים, כדי שלכל אחד יהיה מקצוע. לכן יש מלגות לימודים, סבסודים לסטודנטים, ארגונים שעוזרים לממן לימודים וכדומה. הכל בשם הסיסמא: תלמד מקצוע – תתפרנס בכבוד.
אבל כל החלומות נעצרים ברגע שמסיימים לימודים ויוצאים לשוק העבודה!
הידעתם? 70% מהאנשים לא עובדים במקצוע שלמדו???!!! נשמע לכם הזוי? תבדקו בעצמכם! תבדקו חברים, משפחה, ואפילו אלה שלמדו איתכם בלימודי המקצוע – כמה מהם באמת עובדים במה שלמדו???
צאו לסופרמרקט הקרוב ותבדקו איזה מקצועות יש לקופאיות שם! אצלינו לדוגמא יש קופאית שיש לה תואר שני בפסיכולוגיה, ותואר ראשון בחינוך מיוחד. קופאית אחרת היא קוסמטיקאית מקצועית ואפילו עבדה בזה כמה שנים. ויש גם אחת שפית. ועוד כמה, שפשוט לא שאלתי אותן איזה תואר יש להן.
ולמה זה קורה? כי המדינה לא דואגת שיהיה מקומות עבודה – במילים אחרות – לא עוזרת לעסקים!!
רוב האנשים לא יבינו למה בכלל מדברים על עסקים, אחרי הכל, האזרח הממוצע חולם להיות עצמאי, כי הרי הסיסמא אומרת שלעצמאי יש סיכוי להרוויח הרבה יותר כסף, הוא בוס על עצמו ויכול לקחת חופש כמה שהוא רוצה, ועוד... אף אחד לא מרחם על בעלי העסקים – כולם פשוט בטוחים שהם מיליונרים!
אבל המציאות שונה לחלוטין!!!!!
הידעתם? 90% מהעסקים נסגרים בתוך 5 שנים? ולוקח להם כ4 שנים להחזיר את החובות שהעסק גרם להם? לא מאמינים??? צאו למרכז המסחרי הקרוב ותבדקו כמה חנויות קיימות שם יותר מ5 שנים!
למה אמור לעניין אתכם העסקים? כי הם אלה שמפרנסים את האזרחים!!!
חנות קטנה שמתחילה עם עובד אחד, במקרה והיא מצליחה היא מעסיקה עוד ועוד עובדים – כך יש יותר מקומות עבודה!!! וכל הכלכלה המוסברת כנ"ל מתחילה להתגלגל.
אז מה ה"כיף" בלהיות עצמאי??
להרוויח יותר? הצחקתם אותי! על פי סטטיסטיקה עסק לא מרוויח ב3 שנים הראשונות שלו, שנה ראשונה מפסידים, עוד שנתיים לא מרוויחים ולא מפסידים, ורק בשנה הרביעית מתחילים לראות רווח – זה הסטטיסיטיקה לגבי חנות מצליחה!!!!
שכירות של חנות יכולה לעלות פי3 או פי 20 מבית! ארנונה עסקית עולה פי 3 וחשמל פי 1.5, ולא תאמינו איזה עוד מיסים יש לחנויות, מס שילוט למשל, רואים את השלט של החנות? משלמים על זה כסף!!! כששאלתי למה משלמים על זה, ענו לי שזה מכער את העיר – כלומר מדובר בשוחד חוקי לחלוטין – השלט מכער את העיר, אבל אם תשלמו על זה, זה יעבור בשלום. האיירוני שבדבר, שהתשלום משולם ל'אגף לקידום עסקים' בעירייה המקומית (כנראה שלעירייה יש עסקים שאנחנו לא יודעים עליהם....)
יש לכם מושג כמה עולה עובדים?? אתם מקבלים רק 25 שקל לשעה? אז זהו, אתם טועים, הבוס שלכם משלם עליכם הרבה יותר, מינימום 30 שקל לשעה. איך זה יכול להיות? אז ככה:
ביטוח לאומי – 5% מהמשכורת (1.25 על ה25 שכר מינימום) נכון שמורידים לכם ביטוח לאומי מהמשכורת שלכם, אבל המעסיק מוסיף על זה את הנ"ל.
ביטוח פנסיה 6% (עוד שקל וחצי על השכר מינימום) גם כאן, אתם מורידים כמה אחוזים, אבל הבוס מוריד יותר.
חופשים, ימי מחלה, נסיעות, ועוד... הכל הבוס משלם!
מיותר לציין, שהבוס לא מקבל תשלום על חופשה, אלא להיפך, כשהוא יוצא לחופשה הוא צריך לשלם לעובד על הזמן הזה, אף אחד לא משלם עליו ביטוח לאומי או פנסיה. – אם חשבתם לרגע שעצמאי יכול לצאת לחופש מתי שהוא רוצה.
זכורני שהגעתי פעם לרופאת נשים ואמרתי לה שאני ממהרת לעבודה, היא אמרה לי שעל פי חוק לאשה בהריון מגיע לצאת מהעבודה 6 פעמים לצורך בדיקות רפואיות. מצאתי אז עוד סיבה למה לא להיות עצמאי – שכן אני מעל החוק, או יותר נכון, מתחת לחוק.
לפני כמה חודשים החליטו המשפחתונים לצאת לשביתה, לטענתם אין להם זכויות בסיס כי הן עצמאיות, והן רוצות לעבוד מתחת לגוף מסויים, כדי שיוכלו לקחת חופשים, ועוד.... הבנתי אותן, העניין הוא שאני לא יכולה לצאת לשביתה, כי זה לא יעניין אף אחד!
מתלהבים מרמי לוי – לידיעתכם, הוא עבד שנים ללא רווח כדי להגיע למה שהגיע, והוא מהאחוזים הבודדים שהצליחו!
והדבר הכי פוגע זה האנשים שמאשימים את העסקים ביוקר המחיה!
ראיתי שמישהו כתב שמנוי בחדר כושר עולה 400 שקל, למה? כמה מכונות ספורט?
אז זהו, המכונות זה ההשקעה הכי קטנה שם! מדובר במקום גדול שעולה שכירות של כמה עשרות אלפי שקלים, ארנונה עסקית שזה פי 3 מהרגיל, עוד כ10,000 מינימום, חשמל פי 1.5 מהרגיל, מערך עובדים של כמה עשרות אלפי שקלים, ורק אז.... אולי... הם יתחילו להרוויח.... אה, רגע, שכחתי, מתוך ה400 שקל שאתה משלם, 60 מזה זה מע"מ (כלומר המכון מקבל ממך בפועל רק 340) אגב, יותר מ3 שקל זה תרומת קודש ליאיר לפיד, שהעלה את המע"מ מ17% ל18%)
אל תאשימו את העסקים, תאשימו את ההתנהלות הכלכלית במדינה שפשוט לא נותנת לאנשים להתפרנס בכבוד!!!!!
אם כבר השוואה לחו"ל. בארה"ב בשנתיים הראשונות לא משלמים כלום למדינה, לא מע"מ, לא ארנונה, לא שום דבר, קודם כל שתצליח בעסק ותתחיל להרוויח משהו, אחר כך כשיש לך לשלם תתחיל לשלם. כאן בארץ, אתה קודם כל גנב, שולחים אליך בדיקות על גבי בדיקות, המע"מ, מס הכנסה, העיריה, משרד הבריאות, מכון התקנים, מכבי אש, ועוד....
יש לכם מושג מה זה הבירוקרטיה הישראלית לקבל אישורים?
קחו לדוגמא את שלדון אדלסון, יהודי עשיר שרצה להקים כאן באילת את אחד המלונות הכי יקרים בעולם, מקום שהיה מכניס למדינה המוןןן כסף, כי כל עשירי העולם היו מגיעים לשם.
אחרי בירוקרטיה של שנתיים, הוא החליט לעזוב את ישראל ולהקים את זה בסיגפור!
מרינה ביי סאנדס
המתחם החדש מכיל כל מה שאפשר לבקש: מרכז קניות שבו שוכנים המותגים היוקרתיים ביותר, מרכז כנסים ואירועים, מלון מפואר, פארק, גנים בוטניים, מועדוני לילה ומרכז קולינרי מוביל מסוגו. כל האטרקציות האלה נמצאות באותו מתחם, המכונה "אתר משולב". לדברי אדלסון, החתום על המצאת השילוב הזה, כך נראית תיירות העתיד. – כל זה, יכול היה להיות כאן באילת....
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=136936

סיסמאות, כל אחד יכול לדקלם סיסמאות.
אם קראתם עד כאן, סימן שאכפת לכם. למרות שקשה לי להאמין שתפסיקו ללמוד מקצוע כי הסיסמא אומרת שצריך ללמוד מקצוע כדי להתפרנס. ואם יש לכם חלום להיות עצמאי, קשה להאמין שהורדתי לכם את החלום, כי הסיסמא אומרת שעצמאיים מרוויחים יותר....
אז בפעם הבאה שאתה חושב שמי שיש לי לו עסק הוא מליונר, תדע לך שזה כמו לומר שהקופאית ברמי לוי היא מאד עשירה, כי היא כל יום מחזיקה כמה אלפי שקלים ביד.

כותבת בצער ובאיכפתיות
עצמאית שכולם בטוחים שהיא מיליונרית, למרות שיש לה עסק כבר 7 שנים ולא רואה שקל.
 
למעלה