עצמך – המלאכים והשדים שבתוכנו

roniia

New member
עצמך – המלאכים והשדים שבתוכנו

הידיעה העצמית, ידיעת האדם את עצמו, נחשבת בכל המסורות הרוחניות למהותה של הדרך הרוחנית. ללא המוכנות של האדם לפגוש את עצמו כמו שהוא לא תיתכן התפתחות רוחנית אמיתית. בכל אחד מאיתנו ניתן למצוא הן את האור והן את הצל, הן את היפה והן את הפחות יפה. בדרך הרוחנית אנו חווים הן את הרגעים שאנחנו במיטבנו ופוגשים את המלאך שבנו והן את הנפילה לדפוסי רגש שליליים שקיבענו בתוכנו ושהם אולי השדים שבנו. החיפוש הרוחני פרושו היכרות מעמיקה הן עם העצמי הגבוה או הנשגב והן עם העצמי הנמוך או האישיות. מהי vנשמה ? ומהי אישיות ? ומה היא אותה עבודה הפנימית המובילה לידיעה עצמית אמיתית ....
 
ידיעה עצמית

ידיעה עצמית היא האושר, לב הקיום, האמת הנוכחת צלולה ובהירה, פשוטה וטיבעית, היא הרגע הזה עצמו, טבע הדברים, אלוהים, ברהמן, אללה. זה שאינו שנוי. איזו עבודה צריך לעשות כדי להגיע לאן שאתה כבר נמצא בו? איזה מאמץ יש להשקיע כדי להיות מי שאתה כבר? איזה חיפוש דרוש כדי למצוא את מה שאתה מביט בו? היישר מבט וראה את אלוהים - "אהיה אשר אהיה"
 
מסכים אתך

אבל. אפילו מיכאלאנג'לו אמר שהפסל קיים בתוך גוש השיש הגולמי. נמצא שם בשלמותו. שוב, אבל. יש להסיר את כל השיש המיותר כדי לחשוף אותו. יש "להסיר" את השיש המיותר של החיים שלנו. את המתחים והלחצים שמסתירים את העצמי ברגע שאלה מוסרים במקצתם, כמו בפסל, כבר אפשר ליהנות ביומיום מחלק שבאלוהי שבנו. שימוש מלא בטרנסנדנטלי, במוחלט, בעצמי אפשרי רק אחרי סילוק כל המיכשולים.
 
לחלק הזה

"... ידיעה עצמית היא האושר, לב הקיום, האמת הנוכחת צלולה ובהירה, פשוטה וטיבעית, היא הרגע הזה עצמו, טבע הדברים, אלוהים, ברהמן, אללה. זה שאינו שנוי...." עם החלק הזה יש לי בעייה: "...איזו עבודה צריך לעשות כדי להגיע לאן שאתה כבר נמצא בו? איזה מאמץ יש להשקיע כדי להיות מי שאתה כבר? איזה חיפוש דרוש כדי למצוא את מה שאתה מביט בו?..." מכאן סיפור מיכאלאנג'לו. ה-"עבודה" שצריך לעשות היא פשוט סילוק מה שלא מאפשר לנו לחיות את העצמי. נטרול המתחים. וזה לא יכול להיעשות ברמה של לחשוב על זה. או לנסות להתבונן בזה.
 
או עכשיו זה כבר יותר ברור

תודה. ואתה בהחלט צודק, בסיפא של דבריך. כל עוד אתה מאמין שיש יעד אז דרושה דרך. כל עוד אתה מאמין שעליך להיות משהו אחר ממה שאתה כבר, דרוש מאמץ. כל עוד אתה מאמין שיש מה למצוא דרוש חיפוש.
 
אני רק מנסה להבהיר

שהאמנם קיים בכל אחד. צריך לחוות אותו. לא די לדבר, לחשוב, להאמין ולנסות להבין אותו, . אם, על ידי חשיבה על העצמי אתה חווה אותו. אשריך וטוב לך. אתה אחד מיחידי סגולה בעולם. כמו אורובינדו, שהיה כל כך קרוב להארה כשנולד, שגם הוא טען שאין צורך במורה, בדרך, בחיפוש. כמוך אני מסכים שמאמץ איננו הדרך.
 
למעלה