עצרת תפילה בציונו של בעל הסולם

עצרת תפילה בציונו של בעל הסולם

חמישים ושבע שנים להסתלקותו של בעל הסולם () אלפים צפויים לעלות לציונו הקדוש אשר בהר המנוחות בימים חמישי ושישי ח' וט' בתישרי () קוי האוטובוסים המובילים לבית האלמין יתוגברו לקראת התפילה ההמונית (מאת: חנניה בליך / קו עיתונות דתית – השבוע בירושלים / יום שישי כ"ד באלול 23.9.11) בס"ד בימים אלו נכנסו ההיערכויות להילולת בעל הסולם, הגאון רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוק"ל, לישורת האחרונה. בימים חמישי ושישי ח' וט' בתשרי, צפויים אלפי יהודים לפקוד את קברו של הצדיק, אשר נלב"ע ביום הקדוש יום הכיפורים. עצרת תפילה המונית תערך ביום חמישי ח' בתשרי סמוך לציון הקדוש בהר המנוחות, בהשתתפות הגאון המקובל רבי יעקב עדס שליט"א, בשעה 10 בערב. לקראת יום היארצייט החמישים ושבעה של המקובל האלוקי הגאון רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוק"ל, אשר נפטר ביום הכיפורים תשט"ו, החלו שוחרי לקחו הרבים, בהתארגנות לקראת עלייה המונית לקברו. ההתארגנויות נעשות תוך שיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וחברת אגד, והם יאפשרו לאלפי המעוניינים לעלות לציון ולשפוך את צקון ליבם, להגיע אל המקום באופן מסודר ומאורגן. חברת אגד הודיעה שלקראת העלייה לקבר בימים חמישי ושישי,ח' וט' בתשרי, יתוגבר קו 29 היוצא מתחנות האוטובוסים בבנייני האומה אל הר המנוחות, כך שהמתפללים הרבים יוכלו להתנייד אל המקום בנוחיות ביומיים הללו, אשר במהלכם צפויים אלפים רבים לפקוד את הקבר. הגאון המקובל רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוק"ל, הינו מחבר פירוש הסולם על הזוהר, ותורתו מהווה עד היום מקור לא אכזב עבור רבבות לומדים בכל העולם. פירושו הבהיר המפרש בשפה ברורה את חוכמתה של הקבלה, הפך לנכס צאן ברזל בארון הספרים של כל בית תורני.
 

ירושלם1

New member
כן ירבה ויגדל חשיבות ספריו שנכתבו לדורנו....

אברהם גוטליב מחדד על החידוש בספרי המקובל האלוקי בעל הסולם- http://www.obshalom.org/Article/236/יום_כיפור_-_יום_פטירתו_של_בעל_הסולם חידושו הגדול של רבי יהודה אשלג היה שילוב בין חכמת הקבלה לבין יסודות עבודת האדם לשינוי טבעו ומידותיו. ע"פ משנתו: האור המאיר מן העולמות העליונים אל עולמינו זה, הוא הופעת האלוקות, והכלי המקבל את האור, הוא האדם. אולם רק לאחר שזיכך את נקודת האיגואיזם שבו, והפכה לאלטרואיזם גמור, נעשה זכאי להופעת האור העליון בחייו. ע"פ משנתו, לא יכולה להוצר נקודת חיבור בין האדם לבין הבורא, כל זמן שהאדם שקוע בביצת האהבה העצמית שלו, באשר הבורא הוא רחום וחנון ארך אפים ורב חסד, ולא תצויר בו כלל ועיקר צורת איגואיזם כפי שהיא באדם. ע"כ חייבים האדם והחברה בכללה ליצור לעצמם מסגרת שבנויה על בסיס של אהבת הזולת ואלטרואיזם. רבי יהודה אשלג כתב מסות רבות על יצירת חברה המבוססת על העקרון של שלי שלך ושלך שלך, זוהי צורת החברה העתידית ע"פ כתביו. השאלה - האם החברה תשכיל להגיע לכך, מתוך בגרות ובשלות, או ע"י יסורים רבים. ומה שברור, שהאדם בצורת חייו הנוכחית אינו יכול להמשיך, כי חייו אינם חיים, וכן החברה בצורתה הנוכחית אין לה שום עתיד. מציאות חיינו יכולה להראות טובה וצודקת יותר, ע"פ הדרך שמתוה חכמת הקבלה. הרב אשלג היה בקי בכל המסות הפילוסופיות לשיטותיהן, הוא ניתח אותן בכתביו ניתוחים רבים, כאשר הכל זורם לכוון אחד: שבירת האהבה העצמית של האדם, ופיתוח אהבת הזולת ואהבת הבורא. הוא נפגש בזמנו עם מנהיגי המדינה: עם דוד בן גוריון, עם זלמן שזר, ברל כצנלסון, יעקב חזן, וכל זאת במגמה אחת: לפרוש בפניהם את תוכניותיו לעיצוב פני החברה הישראלית, ע"ד האמת של "ואהבת לרעך כמוך". ובהקשר לזה, הזה"ק שואל: למה נקרא יום טוב זה כיפור? ומשיב: משום שמנקה כל טומאה ומעביר אותה מלפניו ביום הזה. וע"כ יום כיפור פירושו – יום של ניקיון. אליבא דהרב אשלג הנקיון המדובר הוא אחד: נקיון חד משמעי וטוטאלי של האדם, מכל נטיה לטובת עצמו, הכל צריך להתהפך לטובת זולתו. מילת המפתח היא אהבה, אהבה טהורה שלא עמ"נ לקבל פרס. כל סוג אחר של נקיון אינו מספק בעיני הבורא.
 
תודה על המסר החשוב

בעל הסולם היה גדול מקובלי הדורות האחרונים, וגילה לנו דרך בלימוד הקבלה ועבודת ה' השווה לכל נפש, כדרך רש"י על כל התורה והגמרא.
 
למעלה