עקבות בחול

עקבות בחול

עקבות בחול לילה אחד חלם אדם הוא חלם שהוא הולך על שפת הים, מטייל עם אלוקיו מולו. בשמיים הבזיקו תמונות מתוך חייו. בכל תמונה שהבזיקה בשמיים, הבחין בשני זוגות עקבות רגליים שהיו בחול : זוג אחד שלו והשני של אלוקיו. כשהבזיקה תמונת חייו האחרונה מולו, הביט האדם לאחור על העקבות בחול. הוא הבחין כי פעמים רבות יש רק זוג אחד של פסיעות לאורכה של הדרך. הוא גם הבחין כי דווקא בתמונות האומללות של חייו נשנה הדבר. פנה האדם לאלוקיו ושאל : ``אלוקים אתה אמרת לי שכאשר אחליט ללכת אחריך – תלך איתי כל הדרך. אך הבחנתי כי בתקופות הקשות ביותר של חיי יש עקבות של זוג רגליים אחד. אינני מבין מדוע בתקופות הקשות ביותר של חיי צעדתי לבדי. אינני מבין מדוע בזמנים שנזקקתי לך ביותר – עזבת אותי!`` ענה לו אלוקים : ``בני אוהב אני אותך ולעולם לא אעזבך. באותן תקופות שבהן כה רב היה סבלך, כשאתה רואה זוג אחד של עקבות – לא היו אלה עקבותייך, היו אלה עקבותיי שלי כשנשאתי אותך על כפיי.`` קטע שקבלתי ברגעים קשים בטפול נמרץ וממש חוויתי את מה שהקטע מנסה במילים להעביר רחל-נשמה לכל אותן משפחות שעכשיו יושבות ליד יקירהן ומצפות לנס, תזכרו אלוהים איתכם.
 

שש

New member
ואני חושב שאל נקמות אדוני

אל מלא נקמות רץ בבוקר מוקדם אחרי האוטובוס מבת ים לת``א ומשם בקו 5 לשדרות רוטשילד, מפעם לפעם מביט בשעון בדאגה מפני איחור, הנה אלנבי עוד מעט אגיע …..נכנס לבית הכנסת בכיתה ט` שניה התלמידים כבר מחכים החזן בא …ואני ניגש בדחי לו ורחמו לארון מוציא את התפילין שנתן לי אבי בבר המצווה, אמר לי הי לך בני אלו התפילין של סבך, סב לא היה לך אבל זו מזכרת ומצווה גדולה להניחם; דווקא כשהגעתי לביה``ס בדק אותם הרב ואמר כי פסולין המה וכי הקלף עבר זמנו וצריכין להחליפו..ואף התנדב לשאת בהוצאה, שכן אם קלף הרי צריך למהדרין. ובכלל כולם שם בוחנים אותי ומביטין בי כאילו גוי נקבץ אל קהליהן וכי מדוע? כיוון שבאתי מבית חילוני לתיכון דתי, ועד היום אני תמהה על הקונספירציה שהביאה אותי לשם, מכיוון שציוני לא היו אי אי אי אזי המנהל הטיל על סגנו לבחון אותי בביתו ו..``להביא`` לשיפור ציוני ולאחר שהשתפרו העמיד בפני תנאי ,תוכל להתקבל בתיכון עירוני..דתי ..בתל אביב שמנהלו הוא זה שהיה מחנכו של אחיך לפני שנים, לא עמדה בפני כל ברירה ולא באו ופרסו בפני כל אפשרויות ונפלה הבחירה. וכך ניגש לארון ומוציא את התפילין ומברך וכורך וכן את הטלית וסוגר בה את פני ומברך ואזי ניגש בצעד בטוח לדוכן התפילה ופוצח בקולי הערב `` אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא`` וממשיך בתפילה עד סיומה פוסע לאחור שלושה צעדים מנשק לסידור מוריד הטלית ומקפלה בקפידה וכן מגלגל רצועות התפילין ומחזיר לשקית הקטיפה הכחולה ולארון. וכך מנהגו של יום, ואחרי התפילה מסתודדים בפרוזדורים או מתחבאים מאחורי הבניין ו..רחמנא לצלן מעשנים. נערים היינו מלאי מרץ חיים ושובבים לא קטנים. מיום שנכנסתי במחיצתו של מנהל התיכון אשר קיבלני כבנו , כאילו אימץ אותי להחדיר בי תורה ומעשים טובים שהרי כל המציל נפש בישראל …סיפר לי אחד מחברי הקרובים שהגיע לשם מישיבת פוניבז` שהמנהל התוודה באוזני הוריו כי אימץ אותי כיוון שבביתי אוכלים טריפה..(חס וחלילה וחס והרי זו הוצאת דיבה ולשון הרע) אך שתקתי בזה, ועוד הוסיף המנהל וביקשני להילוות אליו בערב שבת לבית הכנסת בתיכון הדתי בבת-ים וכך בימי שישי הייתי בא לתפילה (פעם ראשונה בחיי) והמשיך וביקש כי אבוא לשחרית בשבת וכך היה, יתרה מכך אחרי שנוכח כי מתמיד אני הגדיל ועשה וקנה לי מקום לידו וליד שתי בנותיו וכך היו כל שבתותי תפילה.. (ולא ידע כי בערבי השבת לאחר התפילה והארוחה הייתי נוסע לת``א לדואר ליד ככר המושבות וזה כבר נרמז פעם.) ובחגי ישראל הייתי בא לידו ולא ליד אבי שהתפלל בבית הכנסת הגדול והיה המנהל מתגאה בי בפני קהלו ואיש איש היה מברכני לשלום וכו` וכו`. וכך היינו למדים שם את מקצועות הדת הגמרא והמשנה ושאר דברי תורה וחוכמה שהיה הרב ש` או אדר``ת מטיף בנו וגם למדנו מקצוע לחיים שכנראה הבינו שאיו פרנסה רק מדברי תורה וחוכמתה,והמקצועות היו תורת הבניין ומדידות. אלא מאי ? ? היו אלה מורים חילוניים ואולי מכאן מתגלגל הסיפור וביחד עם שובבותם של הנערים רצה הקב``ה שנעשה מעשה קונדס ונסגור את שער בית הספר בברזל (ברזל טרנסמיסיה הוא אמר וחזר אחרי כן) כל שרצינו היה לעכבו אלא שהציג שהכוונה הייתה לפגוע בו אנושות ורק חכמתו והבנת עקרונות הבניה עמדה לו להצילו מפני מבקשי נפשו. למחרת מיד עם סיום התפילה נכנס המחנך בליווי המנהל לכיתה ודרשו לדעת מי האחראים למעשה הנורא… איש לא זע ולא פצה פיו, וכך הפסיק את לימודנו אותו יום והיינו סגורים בכתה בהשגחה ואין איש פוצה פה, כך עבר יום ועוד יום והמועקה כבדה ואין איש פוצה פה ומדבר וכבר כאילו עבר התחלנו ללמוד ופתאום, נכנס המנהל עם תלמיד מביה``ס הסמוך והלה עומד ומשקיף על הכתה בוחן אותנו במסדר זיהוי ,שקט ודממה אחזו בנו, נהיר לכולם שהוא מכיר אישית כמה מהדמויות הפועלות ו…הנה הוא מצביע לעברי …..חושך אחז בראשי. בדיוק ידעתי קפץ המנהל נמוך הקומה כאילו בשמחה ידעתי שש זה אתה והוציאני מהכיתה. איני זוכר את מהלך העניינים בטח זימן את הורי וכו וכו וסוף דבר שגורשתי לחודש מבית ספרי חודש בבית!!! שמע ישראל החודש הארוך הזה עבר ,אין לי לומר לכם כי מי שנעדר חודש כאילו לא למד בכלל קל וחומר שעבדכם הנאמן. כאשר חזרתי אבל וחפוי ראש ,זימן אותי המנהל לחדרו ושאל בצורה רצינית ונוקבת האם חל שינוי ביחס שלך לדת ? כן עניתי ברצינות ובטחון , נמאס לי מהתפילות שלכם…..דממה ארוכה ומבט נוקב ,הבנתי אמר ולא הוספנו לדבר ולא נפגשנו בבית הכנסת בימי שישי ושבתות בתום השנה הזו היה כתוב בתעודה ``לא יוכל להמשיך בבית סיפרנו בגלל כישלונו במקצועות הדת`` פשוט וחלק ,מסולק. עזבתי את הכיתה בזעם , השארתי אחרי בארון את התפילין הטלית והסידור ,אין לי צורך בכם עוד בחיי ואתה הקב``ה אם לא עמדת בציידי כל הדרך הזו לא אפקוד עוד את היכלך .כך השתנו חיי ללא הכר ואכן מאז ועד היום הזה פרט לשמחות או אבל באין ברירה לא פקדתי את משכנו. עוד באותו הקיץ קראני אבי ובישרני את האסון הנורא, מנהל בית ספרך נקבר תחת מפולת שלגים בשוויץ אמר, נפטר אמר. ואני אמרתי אל מלא נקמות אדוני ולא אני ביקשתי זאת לא לזאת ייחלתי בכלל.
 

dann

New member
סיפור מקסים ונהדר

אני כאיש מאמין,מאמץ בשתי ידיים את מסקנת הסיפור. צריך לבטוח באלוהים,ולקוות לטוב, וכמו שנאמר- אשרי המאמין. דן
 
אני חיזקתי את האמונה באלוהים

אחרי שחויתי את החויה הנפלאה-שאם זה לא היה נשמע מזעזע הייתי מאחלת לכל אחד, את חווית המוות הקליני , את המפגש עם האור הגדול ועם הקרובים המתים שלך-בעצם מדברים איתך ומחבקים. מאז שאני בביתי אחרי האישפוזים, אני משתדלת להקפיד עד כמה שרק אפשר להדליק נירות שבת, לעמוד ליד הנירות ולאמר לאלוהים תודה על הליווי שליווה אותי בדרך הארוכה של השיקום עד היום. אגב אני בחורה חילונית , אך המפגש עם האור הגדול לא מותיר ספק שיש אלוהים ובידיו להחזיר אדם מת לחיים.
 
למעלה