עקיפה מימין...

boriska1

Member
פיקנטו. שנינו לא משפטאים גדולים, לפחות אני לא. אבל אנחנו יודעים מספיק שדיני תעבורה הן עבירות טכניות ברובן, מלא חזקות, חלקן פוזיטיביות, חלקן נגטיביות. צריך ידע מקצועי בנושא. חסימת צומת היא עבירה, בכלל לא חשוב אם נכנסת ברמזור ירוק (אולי זה משפיע על חומרת העונש). זה בדיוק כמו שאדם נכנס באוטו מאחור, אשמה עליו, זאת החזקה וזהו. למרות שיש הרבה מאוד מצבים שדווקא זה שהיה מקדימה אשם .
בתחום דיני התעבורה אחד משני התחומים שאני מכיר (בנוסף למסים, שאני אמור להכיר היטב) שיש בהן עבירות "אחריות קפידה", מה שקראו פעם "עבירה מוחלטת", ללא צורך להוכיח יסוד נפשי או כוונה פלילית. דוגמא: יצאת ממבחן רישוי, בדקו לך את כל האורות. שתי דקות אחרי זה נשרפה מנורה. יש לך קבלה ששתי דקות קודם היה בסדר. תקבל קנס ולא יעזור לך דבר. אין לך כוונה, לא התרשלת, לא עצמת עין ובכל זאת עברת עבירה פלילית מסוג חטא. לא צודק? בהחלט. אבל זה מה יש.
לכן הדיון צריך להיות אם לפנות לעו"ד מיומן ומומחה, או לוותר. לדעתי לוותר. עלות עורך דין מתחיל בכ7000 ש"ח, ללא תלות בתוצאה.
 
נערך לאחרונה ב:

דיברגנט חדש

Well-known member
דוגמא: יצאת ממבחן רישוי, בדקו לך את כל האורות. שתי דקות אחרי זה נשרפה מנורה. יש לך קבלה ששתי דקות קודם היה בסדר. תקבל קנס ולא יעזור לך דבר. אין לך כוונה, לא התרשלת, לא עצמת עין ובכל זאת עברת עבירה פלילית מסוג חטא. לא צודק? בהחלט. אבל זה מה יש.
ממש לא, גם אם תיסע עם נורה שרופה שלא החלפת מעולם, שוטר לא יכול לתת לך דו"ח על כך, כי אין לך אפשרות לדעת, אם הנורה שלך שרופה או לא, לכן, אם יש לך נורה להחלפה ואתה יכול להחליף על המקום, לא תקבל דו"ח, היינו, רק במידה ואין לך נורה להחלפה ולא משנה אם 2 דק' לפני שהיית במבחן רישוי או יותר, תקבל דו"ח.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
ממש לא, גם אם תיסע עם נורה שרופה שלא החלפת מעולם, שוטר לא יכול לתת לך דו"ח על כך, כי אין לך אפשרות לדעת, אם הנורה שלך שרופה או לא, לכן, אם יש לך נורה להחלפה ואתה יכול להחליף על המקום, לא תקבל דו"ח, היינו, רק במידה ואין לך נורה להחלפה ולא משנה אם 2 דק' לפני שהיית במבחן רישוי או יותר, תקבל דו"ח.
ניסית להחליף נורה לבד ברכב שעלה על הכביש בעשורים האחרונים ?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
מודה באשמה, לשמחתי, לא הייתי צריך :)
מה ההבדל?
בפעם האחרונה שהחלפתי באוטו, זה היה לאוטו מודל 94.
ההבדל הוא שבמכוניות של פעם היית מחליף נורה ראשית או צדדית בדקה ורבע עבודה. במכוניות של היום בהנחה שאתה יכול בכלל לבצע את זה ללא איש מקצוע זה סיפור ארוך כולל פירוק של כל מני מכסים בדרך.
 
פיקנטו. שנינו לא משפטאים גדולים, לפחות אני לא. אבל אנחנו יודעים מספיק שדיני תעבורה הן עבירות טכניות ברובן, מלא חזקות, חלקן פוזיטיביות, חלקן נגטיביות. צריך ידע מקצועי בנושא. חסימת צומת היא עבירה, בכלל לא חשוב אם נכנסת ברמזור ירוק (אולי זה משפיע על חומרת העונש). זה בדיוק כמו שאדם נכנס באוטו מאחור, אשמה עליו, זאת החזקה וזהו. למרות שיש הרבה מאוד מצבים שדווקא זה שהיה מקדימה אשם .
בתחום דיני התעבורה אחד משני התחומים שאני מכיר (בנוסף למסים, שאני אמור להכיר היטב) שיש בהן עבירות "אחריות קפידה", מה שקראו פעם "עבירה מוחלטת", ללא צורך להוכיח יסוד נפשי או כוונה פלילית. דוגמא: יצאת ממבחן רישוי, בדקו לך את כל האורות. שתי דקות אחרי זה נשרפה מנורה. יש לך קבלה ששתי דקות קודם היה בסדר. תקבל קנס ולא יעזור לך דבר. אין לך כוונה, לא התרשלת, לא עצמת עין ובכל זאת עברת עבירה פלילית מסוג חטא. לא צודק? בהחלט. אבל זה מה יש.
לכן הדיון צריך להיות אם לפנות לעו"ד מיומן ומומחה, או לוותר. לדעתי לוותר. עלות עורך דין מתחיל בכ7000 ש"ח, ללא תלות בתוצאה.
לא יודע מאיפה הבאת את עלות העו"ד. נתקלתי בעו"ד טובים שעבדו בעבור הרבה פחות (וגם כאלו שדרשו הרבה יותר. הרבה הרבה יותר). אבל מסכים שבעבירה כזו זה לא משתלם, אלא אם זה עניין של פרנציפ.
 

boriska1

Member
לגדולת החזה. כיוון שעבירות תנעה מאוד שכיחות, לכולנו יש חברים ומכרים הנאלצים מדי פעם להתמודד עם זה, מדברים על זה. אלה סכומים ששמעתי.
 
לגדולת החזה. כיוון שעבירות תנעה מאוד שכיחות, לכולנו יש חברים ומכרים הנאלצים מדי פעם להתמודד עם זה, מדברים על זה. אלה סכומים ששמעתי.
אז מציע לכל החברים לברר קצת יותר טוב. כשנזקקתי לעורך דין לתעבורה קיבלתי הצעות מחיר שבין עשרים אלף ש"ח לשלושת אלפים ש"ח - בלי איזו קורלציה ברורה בין איכות עו"ד למחיר. בחרתי דווקא בזול בעקבות המלצות חמות שקיבלתי מאנשים עם נסיון בתחום (לצערם), והיא הוציאה אותי עם עונש שאלו של העשרים אלף טענו שהוא התוצאה האידיאלית, שהסיכוי להשיג אותה נמוך.
 

boriska1

Member
נכון. נהגת בחוכמה, אני מדרך כלל, זורק את שני הקצוות. אבל מסתבר שאפשר אחרת. השכלתי.

ספציפית, לגבי עבירות תנועה, צריך להיות עו"ד בעל ניסיון רב בתחום. כל השאר זה טכניקה
 
למעלה