עקרון 66%

  • פותח הנושא Sern
  • פורסם בתאריך

Sern

New member
עקרון 66%

או שזה לא נאמר כך בעבר, או שזה לא היה ברור לי. בכל אופן, אני מתנגד לעקרון שינוי החוקים וההצבעות על הנהלים בצורה בה הוא מתנהל עכשיו. העקרון, כמו שהבנתי אותו, הוא ש66% מהשחקנים ב Region מסויים יכולים לקבוע לשנות חוק או נוהל מסויים. קולות אלה מתבטאים על-ידי הצבעתו של הקפטן של אותם שחקנים. אני מסכים אם החצי הראשון של העקרון, אבל לא עם השני. הרבה מאוד פעמים, אני עלול לא להסכים עם הקפטן שלי על חוקים או נהלים מסויימים, ואני לא מעוניין שקולי יכלל בקולות אותם הקפטן שלי "מייצג" בהצבעות כאלה. אני לא חושב שאפשר להאשים אותי שבגלל שבחרתי בקבוצה שלו ו "הצבעתי ברגליים", אין לי זכות להתלונן. אני (או השחקן הממוצע, לצורך הכלליות) בוחר בקבוצה כי אני אוהב את סיפור הרקע שלה, וכי הוא מתאים לדמות שאני חושב עליה (או כי החברים שלי שם, כמובן). למה זה אומר שאני מסכים עם קפטן הקבוצה בענייני נהלים וחוקים? למה אני חושב על תקן הנשק כמוהו? למה אני מסכים איתו בנושא האלכוהול, המוות במשחק, השפה, וכו´. ומה אם שחקנים שאין להם קבוצה? הרי החוקים של הדבר הבא מתירים זאת (60% מהדרישות יכולות לכלול, כרגע למשל, דת, מקצוע ומרכיב סיפורי, ללא ארץ או אפילו ארץ מוצא). לשחקנים האלה לא מגיע ייצוג? לדעתי, ההצבעה צריכה להיערך לפי מספרי שחקן בצורה אלקטרונית או אימייל (אותם שחקנים שאין להם גישה לאינטרנט יוכלו להצביע באותה צורה שבה הישיגו את מספר השחקן שלהם). תגובות, רעיונות, מחשבות?
 
יפה! זו אחת הדילמות שמעביר המשחק.

המשחק הוא משחק של יוזמה, של אחריות ושל מעורבות. בתור יסוד - המעורבות מוגדרת על בסיס מדיני. שחקן יכול לבחור להיות לא מעורב, אך זה משתקף ביצוג. חלק עיקרי מהתמיכה במנהיג, הוא ההסכמה עם עקרונות החוקים, והאמון בשחקן המנהיג. שחקן שלא מעוניין לתמוך באיש מהמנהיגים הקיימים, מוזמן להפוך למנהיג בעצמו - או להשאר לא מעורב = ללא יצוג. הדילמה מתעוררת עם קבוצות ´סודיות´. קבוצות שמישום מה מעוניינות בסודיות (שזו עקיפה נוספת של עיקרון המעורבות), יכולות לעשות זאת בשתי דרכים. האחת - על בסיס הובלה של מרכיב סיפורי, והשנייה - הובלה מדינית מחתרתית. בשתי הדרכים, זכאי מנהיג הקבוצה ליצוג בפגישות הקפטנים, ולשיקול דעתו להחליט מה חשוב לו יותר - הסודיות או ההשפעה. במקום בו שחקן מצטרף לקבוצה על בסיס סיפור, ומתנגד לדיעותיו של מנהיג הקבוצה, מעוררת שיטת המשחק דילמה נוספת שהיא מבחן מנהיגות בפני עצמה: על השחקן להחליט מה חשוב לו יותר - הסיפור או החוקים, ולשקול בהתאם את תמיכתו במנהיג, בהתאם למנהיגותו. אז, כמובן הוא יכול להסיר תמיכתו בשתי דרכים: התנגדות גלוייה - העברת התמיכה למנהיג אחר בגלוי, והתנגדות במחתרת - העברת התממיכה למנהיג מחתרתי. בשתי הדרכים, יכול השחקן להפוך למנהיג בעצמו... שיטת המשחק מכוונת ליצור בעיות כאלה. אתם מוזמנים להתמודד איתם: לתקשר, להיתקשר, לדבר על זה, ולראות לאיזה סידורים נגיע עם זה, ואיזה פתרונות יצירתיים יעלו. זום-זום-זום...
 

Sern

New member
יש לי בעיה עקרונית

זו שיטה יפה שמרשה המון גמישות, אבל כל הפתרונות שאתה מציע למעלה מובילים לכך שהאין-פליי שלי מושפע מהדעה שלי על אלכוהול במשחק, וכו´. למה אני צריך להרכיב דמות שהיא לא הדמות שאני רוצה לשחק, רק משום שאני לא מסכים עם הקפטן של הקבוצה שלי אוף-פליי? לפי דעתי, אוף ואין-ליי צריכים להיות מופרדים לגמרי (עד מידת האפשר) אחד מהשני. והשיטה הזו רק מקרבת אותם יותר מבד"כ. ולא ענית לי מה בקשר לשחקנים שאין להם מנהיג.
 
המשחק הוא עקרוני

זו מתכונת המשחק הנוכחית. היא בסך הכל כלי לעורר תקשורת סבב נושאים, לעבות דיונים סביב נושאים, לגבש גרעינים של שחקנים שטוב להם לשחק יחד (ולא של דמויות), ולדחוף קדימה את הקהילה. בנוגע לשחקנים בלי מנהיג - קרא שוב. התשובה טמונה בשאלה: באיזה מצב ישאר שחקן ללא מנהיג? כאשר הוא לא מעוניין לתמוך באף מנהיג אחר. ואז הוא יכול לעשות אחד משתי אפשרויות: 1. להפוך למנהיג בעצמו, ולייצג את דעתו, יחד עם כל מי שחושב כמוהו (מישום שהוא לא מוצא מי שחושב כמוהו לתמוך בו) 2. לוותר על הייצוג. כמובן שעיקרון היזמה מעודד את אפשרות מספר אחת...
 

Sern

New member
טעות שלי

חשבתי שבמנהי גהכוונה היא רק למנהיג מדיני (ענית לי בעץ אחר). אני עדיין לא מסכים עם השיטה הנוכחית. אני לא מסכים עם העובדה שאני צריך לההפך למנהיג כדי לשחק את מה שאני רוצה אין-פליי, ולהביע את דעתי (בצורה רשמית) אוף-פליי. אבל כמו שאמרת, זוהי השיטה. אני מחכה לראותה בפעולה.
ארם.
 

5נדב

New member
אתה מוזמן

להביע את דעתך אצלי, ואני מבטיח שאני אשקול אותה.
 

Sern

New member
לעולם לא דיברתי על המקרה שלי

דיברתי בכלליות. אני לא מסכים עם העיקרון, לא עם המצב הנוכחי שלי. למען האמת, אני חושב שהדעה שלנו דומה כמעט בהכל. ארם.
 

Sern

New member
לעולם לא דיברתי על המקרה שלי

דיברתי בכלליות. אני לא מסכים עם העיקרון, לא עם המצב הנוכחי שלי. למען האמת, אני חושב שהדעה שלנו דומה כמעט בהכל. ארם.
 

simons

New member
רעיון

יש לי פתרון אם ככה לבעיה שלך ארם: נניח שאתה קפטן, ואתה רוצה לשמור את תמיכת השחקנים שלך בך. אם ככה, אתה תדאג לשאול את השחקנים שלך לדעתם, לעשות סקר בקבוצה שלך, לראות את העדפות השחקנים ולפי הבחירה שלהם תעלה חוקים ותצביע. עונה לך על חלק מהבעיה?
 

5נדב

New member
ושוב

אנחנו חוזרים לאותה בעיה. אתה טוען שהמשחק מנוהל על ידי השחקנים, כשלמעשה הוא מנוהל על ידי הקפטנים. זה שמישהו רוצה לשחק פאלדין אמוריאני לא אומר שהוא מסכים שהמשחק ימשך רק 24 שעות. וזה לא פייר להגיד לו לבחור איזה דבר יותר חשוב לו (להיות אמוריאני, או לעבור לקבוצה שהצביעו בה שמהשחק יהיה יותר ארוך).
 
זו דוגמה מצוינת

אני מאמין שכול קפטן צריך ליצגד את השחקנים שלו, ולהעביר את דעתם בנושאים שונים בפגישת הקפטנים. לכן למשל מאחר שרוב השחקנים שלי (לא מדובר במדע מדויק, אלה במידגם יצוגי בילבד) תומכים במשחק ארוך של שלושה ימיים. משיחה איתך אני מניח שאצלך המצב הפוך.
 
אני אמרתי פייר?

אני לא אמרתי פייר. אני אמרתי שלשחקנים יש את הכח. אמנם בשלב זה, כשרוב ההסמכות במשחק נמוכות, ושכל הקבוצות רק גודלות, זה פחות מורגש. אבל זה יהיה מורגש יותר כאשר קבוצה תצטרך לחזור על הסמכה פעם שנייה. (כן, למי שעדיין לא הבין - אפשר גם לאבד הסמכות). ואז, כל שחקן נהייה פתאום ש"ס ... :)
 
מכניקה של הסמכה שניה

אושר אני מקווה מאוד שאתה לא מצפה מהקפטנים לעבורד על כול שחקן שוב כול משחק לברר אם הוא עדיין בקבוצה. לפי שיטת השחקנים האקטיבים שלך, מי שרוצה ליפרוש מסיבה כולשהיא, שיתקשר ויגיד.
 
לשם כל מיועדות רשימות התמיכה

כשאני (או מי שימלא את מקומי בבאו היום) מאשר הסמכות, אני עובר מספר מספר. סביר שמתוך כל רשימה יהיו מספרים שהסירו את תמיכתם. כאשר מספר מופע בשני מקומות - אני טורח לברר את זה. כמובן שחברותו של שחקן בקבוצה סודית היא בד"כ הסיבה...
 
למעלה