עקשניתתתת
אני אמא לילדה בת כמעט 5 , עקשנית מאוד. כמה דוגמאות- היא רוצה לעשות הכל לבד. גם דברים שעדיין אינה יכולה, כמו לפתוח בקבוק מים מינרלים חדש. אני מנסה להסביר שהיא מאוד בוגרת ועצמאית אבל יש דברים שעדיין אינה יכולה לבד.אבל היא מתעקשת, נאבקת, ומתרגזת מאוד כשלא מצליחה- מתחילה לצעוק , לצרוח ולזרוק דברים... או, אמרתי לה שעוד מעט תהיה לה יום הולדת בגן.שאלה-אחרי רונית, לי תהיה יום הולדת? עניתי שאיני יודעת אם יש עוד ילדים שתהיה להם יום הולדת לפניה,אבל לה תהיה עוד שבועיים."לא, תגידי-כן". אבל מתוקה, אני באמת לא יודעת. אני יודעת שלך תהיה עוד שבועיים. לא, תגידי כן! ואלו הן רק דוגמאות... הרבה פעמים אומרת לי מה לומר, מה לעשות, ובסוף היום אני מרגישה מותשת. ניסיתי לעשות איתה ציור משותף, עם קו חוצה באמצע, כשלכל אחת מותר לצייר רק בחלק שלה, ואפשר לבקש רשות אם רוצה לצייר בחלק של האחרת. לא ממש הלך. היא היתה עסוקה בלומר לי מה לצייר ובאילו צבעים. ניסיתי להסביר שבמשחק הזה כל אחת מחליטה מה לעשות בחלק שלה. בסוף הצלחנו באופן חלקי, אבל אשמח לקבל טיפים ורעיונות איך להפחית את השתלטנות....
אני אמא לילדה בת כמעט 5 , עקשנית מאוד. כמה דוגמאות- היא רוצה לעשות הכל לבד. גם דברים שעדיין אינה יכולה, כמו לפתוח בקבוק מים מינרלים חדש. אני מנסה להסביר שהיא מאוד בוגרת ועצמאית אבל יש דברים שעדיין אינה יכולה לבד.אבל היא מתעקשת, נאבקת, ומתרגזת מאוד כשלא מצליחה- מתחילה לצעוק , לצרוח ולזרוק דברים... או, אמרתי לה שעוד מעט תהיה לה יום הולדת בגן.שאלה-אחרי רונית, לי תהיה יום הולדת? עניתי שאיני יודעת אם יש עוד ילדים שתהיה להם יום הולדת לפניה,אבל לה תהיה עוד שבועיים."לא, תגידי-כן". אבל מתוקה, אני באמת לא יודעת. אני יודעת שלך תהיה עוד שבועיים. לא, תגידי כן! ואלו הן רק דוגמאות... הרבה פעמים אומרת לי מה לומר, מה לעשות, ובסוף היום אני מרגישה מותשת. ניסיתי לעשות איתה ציור משותף, עם קו חוצה באמצע, כשלכל אחת מותר לצייר רק בחלק שלה, ואפשר לבקש רשות אם רוצה לצייר בחלק של האחרת. לא ממש הלך. היא היתה עסוקה בלומר לי מה לצייר ובאילו צבעים. ניסיתי להסביר שבמשחק הזה כל אחת מחליטה מה לעשות בחלק שלה. בסוף הצלחנו באופן חלקי, אבל אשמח לקבל טיפים ורעיונות איך להפחית את השתלטנות....