ערב טוב...גרא

nashit

New member
ערב טוב...גרא

חדשה בפורום הזה, באתי מפורום אחר ונראה נחמד ומעניין כאן. אני אמא לשניים: בת 8 ובן 5 . אני חושבת שאנחנו (אני וילדיי) במערכת יחסים מצויינת, מדברים הרבה, משתפים בסודות, אוהבים, מחבקים ומרעיפים אהבה הדבר שהכי מציק לי, למרות שלדעתי זה לא חריג ממה שקורה בבתים אחרים, שילדיי חושבים שאני מצדדת באחד על פני השניה. לא חשוב כמה אשתדל תמיד נדמה לאחד מהם שאני חושבת ומחשיבה את השני. זה קצת מציק לי. מצד שני, אם מדברים עלי בגיל ההתבגרות, גם לי הייתה הרגשה בבית שאחותי מועדפת על פניי, אבל זה לא משהו שהשאיר בי משקעים או קנאה כלפי אחותי או אחי, שגם הוא היה לטעמי מועדף על פני כולם. בכל אופן...האם להתעלם מזה או שיש דרך להחדיר לתובנה של הילד שהוא מועדף באותה מידה כמו אחיו/אחותו. תודה מראש על ההתייחסות. לילי
 

גרא.

New member
יחסי אחאים בכל משפחה,תמיד רצופים,

בקנאה הדדית,לעיתים ללא הצדקה,אך לעיתים יש גם הורים ,אשר מבלי משים, מעדיפים ילד אחד על משנהו.גם אם כלפי חוץ,הם מנסים להעניק יחס שווה.וילדים,מה לעשוות,מרגישים בהבדל ומגיבים בהתאם.אין זה אומר שאת אם כזאת,בפרט שאת מתארת מערכת יחסים חמה ואוהבת אהדדית.אבל ילדים,אולי גם ילדייך,רגישים לכל מילה,כל ניואנס בהתנהגותך,ומפרשים אותם כרצונם.לכן, לא כלכך חשוב מה שאת אומרת,ומה שאת עושה,אלא מה שהם,כל אחד בפני עצמו מרגישים.ואת לדעתי לא יכולה לשכנע (כדברייך להחדיר לתובנה של הילד) במילים,ובהסבר הגיוני,תחושה של ילד.לכן כדאי להתעלם,ולהמשיך במערכת היחסים הנפלאה שאת מתארת.וכך מתארת דליה רביקוביץ בשירה: "אח קטן": אמא קוראת לו אייל וסבתא אומרת: פוצי מתוק. לפעמים הוא צורח כמו חצוצרה ואני צריך לשתק. הוא כמו צעצוע קטן ורד יש לו כל כך מעט שערות ואין לו בכלל שנים בפה. הוא שוכב על הגב מכשכש ברגליו ופתאום הם אומרים: איזה ילד יפה! לפי דעתי הוא צריך לזכור שאני פה הייתי האח הבכור.
 

Iris-1

New member
לילי - זה בדיוק כמו אצלנו

אני אמא לכמעט 8, כמעט 6 ו-4 חודשים ובכל זאת המצב דומה לשלך. כמה שאני לא אשקיע בילדה הגדולה ולהיפך תמיד יש להן הרגשה שאחת מקופחת ואז מתחילות המלחמות. בכל מקרה הבנתי מספרים שקראתי שככה זה אצל כולם ואין מה לעשות עוברים את זה ונשארים בחיים. שיהיה בהצלחה.
 
למעלה