ערב טוב,נעים מאוד!

ערב טוב,נעים מאוד!

שלום וערב טוב!

רפרפתי כאן בין האשכולות,ועם לומר ולהיות כן איתכם,אז גם הייתי פעיל בניקים אחרים(שאין צורך להזכירם כרגע),שלא ממש רצו להכנס לעומק הדברים.
חשבתי אולי אם אשתמש בשמי הפרטי אולי אהיה בי רצון ומגמה לנסות להבין יותר את הדברים.
ראיתי שהפורום אינו פעיל מדי,אין הרבה דיונים,ואין הרבה משתתפים.
ותהיתי מדוע.

אני עם הרבה חשש להכנס בשמי הפרטי,אך אני לוקח בחשבון את התוצאות.

נעים מאוד
ערן
 
ערן, ברוך הבא בשמך הפרטי.


אתה מוזמן להעלות נושאים לדיון ולהעיר\להאיר את הפורום.
שבת שלום!
 
הסתמכות

מדוע מסתמכים.
למשל התנ"ך מידת ההשבעה - למשל בטירונות.
או למשל של בעלי דברים - כגון רבנים.
או כגון חוק ומשפט במדינה דמוקרטית.
וכו'
מידת ההסתמכות ,כיצד מבררים אותה?
 
"הפוך בה והפוך בה דכולא בה". (אבות)

מסתמכים.. כי התורה גונזת בתוכה את כל אוצרות החכמה שבעולם,
"בכל יום יהיו (דברי התורה) בעיניך כחדשים. כאילו קבלתים היום מהר סיני.
כאילו בו ביום נצטווית עליהם".
מידת ההסתמכות? לא בטוחה... העתקתי מויקיפדיה...

משפט עברי - הוא מונח מודרני הבא להגדיר את מכלול התורה המשפטית המופיעה בהלכה ובמקורות עבריים בכלל, החל ממתן תורה.
על מקורות המשפט העברי נמנים המשנה, התלמוד, ספרות השו"ת והפסיקה.
בנוגע לקטגוריות המדויקות הנכללות תחת הגדרה זו קיים ויכוח בין חוקרים ומשפטנים.
מנחם אלון סבור כי משפט עברי כולל את התחומים בהלכה שמקובלים כתחומים משפטיים בשיטות משפט אחרות, כמו דיני נזיקין, דיני קניין ודיני עונשין. לדעתו יש להבחין בין הלכות "משפטיות" (Judicial) והלכות "דתיות"(Religious). דעה דומה מביע שמשון אטינגר, המגדיר במסגרת המשפט העברי את כל החוקים שהיה עלינו להמציא אילו לא הייתה תורה, כלומר כל אותם חוקים הנוגעים לתחומים שמהווים חלק בלתי נפרד מהחיים.
לעומתם, יצחק אנגלרד סבור כי לא ניתן להפריד בין הלכות משפטיות והלכות דתיות, וחלוקה כזו הינה שרירותית.

שבוע טוב!
 
את רואה כבר למדתי...


"הפוך בה והפוך בה דכולא בה". (אבות)
אם צריך לדייק אז השם שלי - ערן רשף שריפי

אבל אני אחזור לניקים אחרים.(אם יהיה צורך)

תודה ושבוע טוב.
 

u r i el

New member
אין זה כלל משנה

אם אתה כותב כיהודה קפה שחור או כערן שריפי.
מה שקובע הוא תוכנם של הדברים.
הסיבה שתנועת הגולשים בפורום חלשה נובעת מהעובדה שאין די עניין בליבוביץ בין גולשים צעירים שבחלקם לא שמעו עליו או לא הכירוהו די, והוא בעיקר מוכר ומוקר בין גולשים בוגרים או מבוגרים שחוו אותו עוד בימיו כשהיה "ההצגה הטובה בעיר". כנראה שאלה הבוגרים או המבוגרים-יותר מבין הגולשים מיצו את עיקרי העניינים ורק חשיפתו של ליבוביץ בתודעת צעירים עשויה להחזירו לשיח ולפולמוס.
 
אני חושב שיש בריחה גדולה לכיוון של רשת חברתית

המקום הזה הפורום מפסיק לעניין בוגרים ומבוגרים שמוצאים מקלט בפייסבוק
הגדוש בתמונות יפות ומסקרנות
בשביל מה להם לערוך ויכוחים בפורום הזוי
מוטב להסתתר בים של like
או להשאיר הודעה
וללכת לישון.
אני דווקא אופטימי בהקשר לשיח ולפולמוס
אני מרגיש בדמיוני
שליבוביץ
תמיד צודק.
 
למעלה