ערב טוב

ערב טוב../images/Emo102.gif../images/Emo10.gif

אז שוב.. ערב טוב אני ממש חדשה כאן ועדיין לא כל כך מכירה ויודעת......... לא את נושא לקויות הלמידה - שאנחנו ממש ממש חדשים בו (ולכן) גם את הפורום.......... אז ילדי הקט - שבכיתה ב´ אובחן כבעל לקויות למידה (כמו שחשדתי). אז בהתחלה - רווח לי כי סוף סוף לא צריך לכעוס כאשר לא עובד. אבל................... הערב הובהר לי שהדרך כמובן רק מתחילה עם האיבחון ושאני עדיין לא ממש יודעת איך אוכלים את זה (כן, כן..... ברור שבלי מלח)....... אז..... ככה הוא סובל מהיפוטוניה (כנראה די רצינית אם אחרי כמעט שנתיים של טיפולים והפסקה של חודשיים - הוא לא מסוגל כמעט לכתב...............) ובנוסף.... יש בעיה של זיהוי רצף הסימנים (קריאה וחשבון) - לא היסטרי - אבל קיים ובנוסף - אובחנה בעית קשב............... ("ואם עדיין לא התלוננו מביה"ס - תתכוננו שזה יגיע מתי שהוא")........ ו...............(אני לא ממש בטוחה אם זה נהדר או נורא..........) הוא "מאד מאד חכם". אז יש לי כמה שאלות............. 1. מה אומרת בעית קשב?????????? 2. האם בעיה כזו יש לה פתרון מניעתי / חינוכי / התנהגותי???????? או שזה מצריך פתרון תרופתי????????????? 3. יש למישהו רעיונות מה ניתן לעשות אם כל הבעיות הנ"ל????????? בלי שכל המערכת תתפוצץ על הילד??????????(שהגיע היום בקריזה - כי היה לו "קשה" לכתב והמורה (המקצועית) כעסה עליו.....) אז שיהיה רק טוב אורית
 

yonitbrk

New member
בעית קשב

ערב טוב כאמא לילד עם בעית קשב וריכוז מבחינתנו בעית הקשב עדין לא נתנה את אותותיה בביהס אך בית לפעמים מדובר בהתעלמות מה שאומרים לו ואז לפעמים צריך לנער או פשוט להפנות את תשומת הלב אליך ולבדוק שהילד מרוכז בך ובמה שאת אומרת ואפילו לודא מילולית אם הוא קלט את הנאמר מבחינת ביהס יתכן ויציעו לך ריטאלין שתפקידו לעזור לילד להישאר בפוקוס ביהס היות והשפעתו קצרה ולא מזיקה פרט לכך מבחינת קשי הכתיבה מגיעות לילד הקלות וכן עזרה אם זה במסגרת ביהס או במסגרת מרכז תמיכה ישובי אזורי בידקי אם קיים דבר כזה באזורכם
 
כמו הרבה ילדים מוכשרים

המון ילדים ומבוגרים מסתובבים ברחוב, לומדים, עובדים ומפיקים מחייהם והם לקויי למידה. הבולטים בהם הם אדיסון,איינשטיין ,צ´רצ´יל. אם הילד שלך אובחן רק בכתה ב´ הוא כנראה ילד נבון מסוג הילדים שלומדים מהאויר. הייתי כותבת לך על משמעות הליקויים אבל הכל כתוב ערוך ומוכן להדפסה באתר שלנו - מקום מיוחד makom-m.cet.ac.il ובנוסף ישנם מאמרים כגון איך להתכונן עם הילד לבחינות ועוד. לגבי טיפים ורעיונות איך להתמודד עם המערכות ואיך לקבל ולקדם את הילד - זה מה שאנחנו עושים ב"קשר". כולנו עובדים סוציאלים מיומנים הנותנים שרות ללא תשלום דרך הטלפון (תוכלי למצוא אותי ב 049522538) מחוייבים בסודיות מלאה על פי חוק ומקבלים גם פניות אנונימיות. אגב, מעבר לספרות המקצועית בנושא, ישנו ספר ילדים נפלא של הסופרת אורית רז בהוצאת כתר שנקרא אני לא מה שאתם חושבים. כדאי לקרוא אותו לבד ואחר כך עם הילד. סביר להניח שדרך הקריאה המשותפת תגלי חלקים בילדך שלא הכרת. באמת אשמח לדבר אתך דרך הדואל או בטלפון. כיוון שאת בהתחלת דרך שיש בה כמה קיצורים שכדאי להכיר.
 

Diana M

New member
שלום אורית וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

אולי ההתחלה להתמודדות עם המצב החלה מזמן רק כעת את כבר יכולה לנשום לרווחה (אני יודעת שזה לא נראה ממשך כך כרגע) ולפחות לומר לעצמך. "כל הזמן ידעתי שמשהו כאן אחרת , מפריע, בולם, עוצר, מקשה על הילד שלי" וכעת את גם יודעת שאכן כך ויש אפילו כותרת לתופעה "לקויות למידה" לקויות למידה זה תחום רחב מאוד אורית, למעשה כולל כמעט את מרבית הקשיים התיפקודיים שילדים מגלים בעיקר בתחומים האקדמיים אך לא רק. על פי תמונת המצב שאת מוסרת כנראה שבנך אובחן כילד לקוי למידה רב תחומי משמע לקות הלמידה אינה באה לביטוי בתחום אחד בלבד, קריאה למשל, או חשבון אלא במספר תחומים , מוטוריקה, תפיסת רצץ עלולה ללמד על קשיים הן בחשבון והן בקריאה והפרעות ריכוז וקשב. ועתה אנסה להתייחס לשאלות שלך אחת לאחת. א. בעיית קשב, בעיית קשב יכולה להופיעה בשתי צורות מרכזיות: הפרעת ריכוז וקשב ללא תנועתיות יתר, מה שמכונה add ב. הפרעת ריכוז וקשב המלווה בתנועתיות יתר , מה שמכונה היפר אקטיביות או ליתר דיוק adhd (ישנן גם בעיות ריכוז וקשב שאינן מוסברות על רקע נוירולוגי כמו השתיים שציינתי אך לא מתקבל הרושם כי זה הכיוון אצל בנך, לא על פי מה שבמסרת , לפחות) כאשר מדובר בהפרעת קשב ללא תנועתיות ופעילות יתר. ניתן לראות מצבים של ילדים שאמנם לא מפריעים לסביבתם, אך הם לרוב מנותקים מהנעשה בשיעור. הקשב שלהם "נודד" פעמים רבות אלה הילדים שיזכו לכינוי "אסטרונאוט" מסיבה זו הם אינם מרוכזים בכתה ואינם מצליחים להדביק את החומר הנלמד (חלקם) הקבוצה השניה , בנוסף להפרעת הקשב מאופיינת גם בפעילות יתר. הם תנועתיים בדרך כלל מהווים גורם מפריע גם לסובבים אותם , אינם מסוגלים להתמיד בישיבה לאורך זמן, סף התסכול מאוד נמוך וגם סף הגירוי. אלה יוצרים סיטואציות מאוד מקשות הן על הסובבים (מורה, תלמידים, הורים, אחים, חברים) והן על הילד עצמו שמרבית הזמן מתוסכל כי כועסים עליו שלא באשמתו שכן הוא לא מסוגל להמנע במרבית המקרים מדפוסי ההתנהגות הללו. ב. ישנן דעות שונות ומגוונות לגבי פתרונות אפשריים. ישנם גורמים מטפלים אשר שוללים מתן טיפול תרופתי ומעדיפים טיפולים אלטרנטיביים שונים. ישנם פסיכולוגיים אשר מאמינים בטיפול ריגשי ללא מעורבות תרופתית ואני מניחה כי ישנן עוד דרכים שונות עליהן תשמעי מאנשים שונים. על פי נסיוני בשטח הטיפול אשר מוכיח עצמו בדרך כלל כאפקטיבי ויעיל הוא שילוב של טיפול תרופתי (כן..ריטלין, או נגזרת פרמקולוגית דומה) במקביל לטיפול התנהגותי. והשינוי אכן יכול להיות מהיר וברור מאוד. אבל, וכאן זה אבל גדול. היחיד אשר יכול לאבחן ילד כסובל מהפרעת קשב וריכוז וזקוק לטיפול תרופתי הוא נוירלוג (רצוי נוירולוג ילדים) או פיכיאטר ילדים. לא גורם חינוכי ולא שום גורם אחר. הם כן יכולים להמליץ על איבחון אצל רופא, אך לא לאבחן. ג. יש המון מה לעשות אורית , המון! לאחר שהילד יאובחן יש להביא את ממצאי האיבחון לבית הספר. לשבת לשיחה רצינית עם היועצת, הפסיכולוגית והמחנכת ולבנות לילד תוכנית עבודה אמיתית ויעילה. לצערי הרב רבים מדוחות האיבחון פשוט נגנזים במגרות. איבחון אינו טיפול, אלא בסיס להבנה של הקשיים ובניית תוכנית עבודה. כאשר תגיעי לשלב הזה אשמח מאוד ללוות אותך גם בנושא זה. עדכני אותנו ואכן שיהיה רק טוב ובואי נאמין שיהיה.
 
למעלה