ערב לא קל, בקשת עזרה

מעוין

New member
ערב לא קל, בקשת עזרה

שלום,

אני אבא לילד בן 2.3, חולה אפילפסיה יחסית לייט (לפניי התרופות שישה שבעה התקפים של 20 שניות כ"א במרווחים של חודש וחצי, לא פרכוס אמיתי, אלא בהיה עם קצת כחלון) התרופות כמובן עושות לו קצת בלאגן אבל אנחנו אוכלים סרטים עם הגן. השנה הוא עבר לגן חדש, גן מדהים, מעט ילדים ומאד לא סטנדרטי ברמת ההשקה שניתנת לכל ילד והורה. אחריי שבועיים בגן הזמינו אותו לשיחה לא קלה, בבטם ליין - לכו לבדוק את הילד.

שני דברים נעשו במקביל, פנינו למכבי להתפחות הילד, והזמנו את צוות הגן אלינו הביתה. מאחר ודברים שהם סיפרו לנו מהגן לא תאמו את הילד שיש לנו בבית (לא מדבר, לא משחק עם ילדים אחרים, בבית מדבר ושנפגש עם חברים ובגינה מאד חברותי). זה ילד ראשון שלנו ולא ידענו מה מצבו ההתפחותי ורצינו לדעת שמה שיש בבית נראה להם (שיש להם הרבה ניסיון עם ילדים) תקין. הם יצאו מפה בהלם ממש, פגשו ילד אחר, תקין לגמריי. שמחנו על הפגישה כי ראו את הפוטנציאל שבו והם לקחו כמה פוינטרים לגן ורק עבורו ארגנו קבוצות קטנות יותר של משחק בין ילדים כי ראו שזה עוזר לו.

במקביל במכבי הגענו להתפחות הילד, רופאה הפתחותית ראתה אותו, חשבה שהכל תקין, קבעה לנו מעקב לעוד חצי שנה. אנחנו גם הצלחנו, להשיג ממכבי פסיכולגית התנהגותית שתבוא לגן בעוד שבועיים.

היום זומנו למפגש נוסף עם צוות הגן, הם סיפרו שהם גמורים, שהילד שלנו מאד מקשה עליהם בגן שהם מותשים שלא מגיעים לילדים אחרים, דרשו שנביא משלבת, למרות כעס שהיה לנו על הדרישה שלא נראה לנו ברורה במהלך השיחה היא יותר התחדדה, וכן בגדול היינו רוצים שהפוטנציאל של עידו בבית יגיע גם לגן, ואם נכעס על הגן ונעבור שלושה גנים ובכולם ניתקל באותו הסיפור, אנחנו מעדיפים לשלב כן בגן הזה שהוא מאד מיוחד. עכשיו, האם הגן מגזים או שבאמת יש צורך במשלבת? הסכמנו להמתין לתצפית של הפסיכולוגית בעוד שבועיים. במקביל אנחנו קלולס בנושא ורצינו לקבל עזרה.

שאלה ראשונה שיש לנו, כמה עולה משלבת ? כמה שעות זה ביום וכמה ימים בשבוע?
בכלל אנחנו תוהים לגביי המסלול, האם דרך הקופה (מכבי) זה מסלול נכון ללכת בו?
אני הקדשתי זמן הערב לחפש משלבות, וקצת להבין במה מדובר, נראה שמחד זה מאד קשור לאוטיזם והילד שלנו לא אובחן ככזה, בנוסף הגעתי למספר מקומות בהם נראה שמשלבת זה חלק ממערך יעוצי גדול יותר שגם מדריך את המשלבת בגן, את ההורים את הגננת וכו'. לאן הולכים? איך מוצאים משלבת? מה מקבלים מהמדינה במידה ויש צורך אמיתי? האם אבחון במקומות פרטיים הוא קביל בשביל לקבל דברים מהמדינה. האם שווה להגיע למקומות פרטיים שמאגדים מספר בעליי מקצוע כמו "בית ליאור" (סתם שיטוט בגוגל, לא מכיר ולא יודע עליהם דבר) ואם כן מה המקומות הטובים?

אנחנו גרים בתל-אביב, קצת מבולבלים ולא ברור למי פונים ומי יכול ללוות אותנו בדרך, עמוס לנו רגשית אין ספק : )
כן אציין שבמקרה אשתי שהיא מטפלת, שיצאה לה לעבוד בגן עם אוטיסטים (היא סיביטיסטית, לא מתמחה באוטיזם) לא חושבת שהוא על הספטקרום, אבל שוב הילד שלנו בבית הוא לא זה שבגן והפער כנראה גדול יותר מפערים טבעיים שיש בין הבית לגן אצל ילדים אחרים.

בכל מקרה תודה.
 

אריה127

New member
תשובות

1. אוטיזם "נראה" גם בבית, וגם באינטראקציות אחד על אחד עם מבוגר. מבחינת דיבור, תקשורת, יכולת דמיון משחק וכו'. אם בבית הוא לא נראה אוטיסט מהבחינות הללו אז הוא כנראה לא אוטיסט. אם אישתך מטפלת תעברו על הDSM הקריטריונים לאוטיזם ותראו אם יש חשד. גם אם יש חשד קל תלכו לאבחון מסודר אפשר פרטי. (אני לא מכיר את הילד והספקטרום הוא טווח רחב אבל לפי התיאור שלך הילד לא נראה שעל הספקטרום)
2. לא תיארת מה הבעיות בגן. להרבה ילדים יש קשיים בגן, ויחסית זו תחילת שנה. (לא מדבר ולא משחק לא אמור להקשות על צוות הגן)השאלה היא מה הוא עושה בגן ולא מה הולא עושה. כיצד הילד שלכם מתאר את החוויות שלו בגן? אגב, יכול להיות שבעיינך הגן מדהים ובעייני הילד הגן מציף או שהצוות לא חם ורגיש מספיק (או אפילו צועק) וקשה לילד שם. .
3. אני מבין שמדובר בגן פרטי. מבחינת משלבת אין לזה כללים. (משלבת בגן עירוני היא עובדת ערייה וזה סיפור אחר) אם תגיעו למסקנה שצריך תמצאו מישהי (המלצה: עדיף מתחום הגיל הרך) לכמה שעות שתחליטו, ויהיה מקובל על הגן. היא יכולה גם לעשות תוכנית טיפולית, ואפשר לקבל גם הדרכה אבל זה כבר מאוד מוקדם לעסוק בזה.
 

מעוין

New member
תאור הבעיות בגן

בגדול הוא לא מקשיב להם, מצבים שקוראים מעט בבית, כאילו הוא לא ממש בכאן ובעכשיו ומחפש את עצמו (עובר מצעצוע לצעצוע) רק שבבית יש לנו אולי חמש דקות כאלו בחודש, בגן נראה שזה המצב הרגיל שלו, אומרים שהוא מאד לא צפוי להם, ללא סיבה נראית לעין הוא יכול לתפוס ילד בחולצה חזק או לדחוף ובגדול שהוא לא ממש מדבר איתם, לא אילמות, כי אם ישאלו אותו שאלות, אז הוא עונה להם, ואם הוא צריך מיים (בהתחלה גם זה לא) אז הוא מבקש.
&nbsp
בגדול בגן לא צועקים והתחושה שלנו זה שטוב לו שם למרות הקושי, הצוות ביקר בביתנו והוא קיבל אותם בחום, הוא מדבר עליהם בשמחה בבית, רוצה בבוקר ללכת לגן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

אריה127

New member
לי זה לא נשמע כמו אוטיזם

לי זה נשמע סוג של הצפה, ויתכן גם משהו רגשי.
בכל אופן, האבחון יכול למקד בפתרון, אבל יש דברים שניתן לעשות גם לפני האבחון.
ומשלבת יכול להיות פתרון טוב אבל צריך להגדיר לפני כן במדוייק מה הבעיה, כדי שהמשלבת תוכל לעזור.
אני מציע לך להכניס איש מקצוע לתצפת עליו בגן.
ואולי במקביל לחפש משלבת.
בהצלחה
 

מעוין

New member
חמישי הבא תגיע

לגן פסיכולגית ממכבי לתצפת.
&nbsp
אני לא איש מקצוע ולא מבין, גם לנו נראה שזה משהו אחר מאוטיזם, אבל מהקצת שאני מכיר באוטיזם זו הגדרה מאד אפורה ורחבה (שלעידו היתה אפילפסיה, זה שחור ולבן, תצפית EEG עם ממצאים אפילפטים) אז אולי אנחנו נופלים בפנים.
&nbsp
ממבט חטוף בפורום נראה לי שאבחונית אם הילד נופל בתוך הגדרה אז אפשר לקבל יותר עזרה מהמדינה, וכל שהמקרה הוא יותר לייט אז לא נקבל כלום ונאלץ לממן הכל לבד. בגדול מעבר לסיבה המימונית לי לא אכפת מה בדיוק יש, אם לילד שלי יש קושי אנחנו כהורים רוצים לתת לו כלים לפתור את הקושי. השלב הראשון עבורנו הוא קודם כל להיות משוכנעים בקושי ובהצדקה להוצאה הכלכלית. כנראה שאנחנו בלב שלב ההכחשה, מצחיק להביט על זה מבחוץ - אתמול באתי למפגש עם צוות הגן בהרגשה שמה הם רוצים ממני ומהילד המקסים שלי, יצאתי בתחושה שנפל לי באיזשהו מקום אסימון מאד גדול שיש קושי ממשי ואמיתי (מאד קשה לקבל כי בבית ובגינה הוא ילד מאד חברותי וד"א ילד מאד מאד מאד שמח ומדבר בהתאם לגילו ועושה כל בהתאם לגיל) ןעלינו כנראה לשנות פאזה.
&nbsp
&nbsp
 

אריה127

New member
כיון שמדובר בגן פרטי אתה לא מוגבל

ולכן יכול להכניס משלבת שאתה בוחר.
בדר"כ מדובר בסטודנטית או בבוגרת טריה (מומלץ שתי משלבות)
שכר של 35 זה בהחלט בסדר.
רק צריך לסגור את כל הפינות - חופשים, ימי מחלה וכו' המעמד שלה מבחינה חוקית כעצמאית וכו'.
וכמובן, מול הגן שלא מסירים אחריות והקשר הוא ילד- גננת ולא ילד- משלבת - גננת.
והכי חשוב להבין מה משלבת תורמת התפתחותית וטיפולית לילד.
 

גלמיש1

New member
אני לא חושבת שאפשר לקבוע שה לא אוטיזם

ילדים גבוליים יכולים לתת תמונה די דומה, של ילד אחד בבית, ואחר בגן. בגלל שבגן בסיטואציה החברתית המונית יותר ולכן קשה יותר לתמודדות. גם בגן קטן.
אני גם סבורה שהאבחון כן חשוב. לא כי שתהיה לך תוית, אלא כדי שיהיה יותר ידע על מהות הבעיות, יהיה כיוון לטיפול, תוכל להגיע אל ולהיוועץ ולהעזר בהורים לילדים שיש להם בעיות דומות, וישנה מערכת שלמה שיכולה לעזור ולתמוך בילד שיש לו בעיה מוגדרת.
&nbsp
מאחר וזה ילד ראשון שלכם יש באמת קושי בהשוואה. אצלנו הבכורה על הספקטרום, ובאמת לא ידענו ולא הבנו שהיא שונה. בבית היא היתה מותק, ובגן - התמונה היתה מורכבת. היו שנים בהן הסתדרה גם אם באופן שונה מרוב הילדים. והיו שנים קטסטרופיות. תלוי מאד באישיות הגננת ובמערך הגן. בגלל זה לא רק אנחנו פספסנו, אלא גם הגננות והמורים במערכת החינוך, וגם הפסיכולוגית ביח. להתפתחחות הילד בקופ"ח.
לבסוף הילדה אובחנה רק בגיל 12 !!!
אגב - גם היא היתה אפילפטית. (האפילפסיה עברה לפני שנתיים הפסיקה את התרופות הדרגתית עד שחדלה לגמרי) ויש קורלציה סטטיסטית גבוהה בין אוטיזם לאפילפסיה.
&nbsp
כדי שאתם לא תגיעו למצב כזה, של גישוש חסר כיוון ושל אבחון מאוחר, כדאי מאד לקחת אותו לאבחון פסיכו דידקטי. אם יש חשד לספקטרום - חשוב מאד להגיע למישהו שמומחה בתחום, שלא יוטעה ע"י ילד "מבלבל" או גבולי. יחד כמובן עם יכולת אבחון כללית. חשוב שתקבלו תמונה של ההבעיות כדי שתוכלו לעזור לו.
&nbsp
 

yuliyuli1

New member
אריה, זו קביעה גורפת מידי

לי יש אח אוטיסט (בתפקוד גבוה) ומהרגע שבני נולד חששתי מאוטיזם וחיפשתי את האוטיזם בלי הפסקה, אבל עד גיל 4 לא היה שום סימן לאוטיזם!
היו החזקת עיפרון לא טובה, וראו סימנים ל ADHD, אבל אי אפשר היה לראות אוטיזם.

אני גם בעד ללכת לאיבחון, אבל צריך לזכור שקשה לאבחן בגיל הזה והרבה ילדים בתפקוד גבוה לא יאובחנו כמו שצריך.
 
אריה, זה לא תמיד נכון

מי שלא ממש מומחה בתחום,
ולא יודע מה צריכה להיות רמת משחק דמיוני נורמטיבי לגיל,
או איזו רמה של חזרתיות היא נורמטיבית לגיל ואיזו לא,
יתקשה לזהות את התפקודים הגבוהים (ASD דרגה 1 בשני הצירים).
כנ"ל התקשורת של ילד עם ההורים לרוב טובה מזו שעם זרים, ועם מבוגרים בכלל טובה מאשר עם ילדים.
ולכן, שוב רק מי שמכיר טוב גם את הניואנסים ש האבחנה וגם את הילד יוכל לזהות.
זו גם הסיבה שתפקוד גבוה לא תמיד מזוהה רק על סמך אבחון עם מבוגר בחדר ויכול להתפספס.
 
לדעתי הם בעצמם יכולים לטעות באיבחון רמת

החזרתיות ומשחק הדימיוני התואמת לגיל...
ובכלל, עבור ילד מאוד מאוד גבוה עם מספר אבחנות שסותרות אחד את השניה,
איך יודעים, האם המאבחן שלא נתן ASD פיספס או להפך, מי שנתן ASD, טעה בזיהוי של רמת החזרתיות ומשחק הדימיוני התואמת לגיל והכניס ילד בטעות לספקטרום?
איך יודעים? מה עושים כדי להגיע לאמת?
 

TikvaBonneh

New member
מה עושים כדי להגיע לאמת?

כדי להגיע לאמת, יש קודם כל תהליך הכשרה מאוד קפדני לפסיכולוגים שרוצים לאבחן בשיטת ADOS/ADI. בנוסף לכך כל התהליך האיבחוני מצולם בוידאו ונבדק ע"י כמה פסיכולוגים.
אני מניחה שאם יש תוצאות שונות זה בגלל שימוש בכלי איבחון שונים, ואז מי שהשתמש בכלי איבחון מדוייק ויסודי יותר, הוא הקרוב ביותר לאמת.
 

yuliyuli1

New member
מה שאנחנו עשינו במצב הזה:

בחרנו להאמין למי שאיבחן בספקטרום. הרי התחלתי את כל תהליך האבחון מתוך הבנה שהוא חייב סייעת, וזאת היתה המטרה שלי, שאותה לא הייתי יכולה להשיג בלי איבחון.
השלמנו עם העובדה שלא נדע בוודאות (וככל שעובר הזמן יותר ברור לי שהאבחנה נכונה) ושהאבחון נועד לספק טיפול ולא כדי לספק את הסקרנות שלנו...
 

גלמיש1

New member
כל כך מסכימה איתך. אנחנו עברנו אבחונים שגויים

הילדה הטעתה רבים וטובים. זה הרגיש כמו מישהו שנוהג ולא יודע אם הוא בכיוון הנכון או הלך לאיבוד לגמרי - ופתאום הוא מגיע בול למקום ומבין שקודם התברבר לגמרי. זה כמו לשמוע את הקליק של האסימון שנפל!
ככל שעברו השנים נהיה ברור יותר שהיא לגמרי אספרגרית. וזה למרות שהיא חכמה כזאת ומתבגרת נהדר, ומשתפרת בכל תחום. וזה גם בזכות האאבחון שאפשר לנו לתת לה את הטיפולים והתמיכה הדרושה.
 
צודקת. ואנחנו די באותה סירה

חוץ מזה שאצלינו כן ניסינו קודם מסגרות רגילות, והיה בעייתי.אבל גם אצלינו זה ממש לא ברור, גם לא למאבחנים.מה שכן-גן תקשורת מצלעח לתת את המענה הדרוש
 

TikvaBonneh

New member
אכן, לא קל


הגעת למקום הנכון, אני מבטיחה שכאן בפורום נלווה אותכם בכל התהליך.
הילד שלך בבית מדבר וחברותי, וזה אומר שגם אם הוא על הספקטרום האוטיסטי, הוא בתפקוד גבוה מאוד, כך שכל מה שאתה קורא על אוטיזם בתפקוד בינוני-נמוך לא רלוונטי עבורו.
יש לי בן בתפקוד גבוה שנמצא ממש על הגבול של הספקטרום, אין לו שום בעיה באינטראקציה של אחד על אחד, אבל בקבוצה גדולה הוא יכול בהחלט ללכת לאיבוד.
ועכשיו, לשאלותיך.

האם הגן מגזים או שבאמת יש צורך במשלבת?
לא, הוא לא מגזים. אם הילד שלך בגן לא מדבר לא משחק עם ילדים אחרים, ולא משתלב בפעילויויות, הוא סובל שם. כשילד סובל מספר שעות כל יום, זה גם שובר לנו את הלב וגם לא משאיר אותו פנוי להתפתח ולהתקדם.

כמה עולה משלבת ?
תלוי בהכשרה ובניסיון שלה. לפחות 35 ש"ח לשעה.
כמה שעות זה ביום וכמה ימים בשבוע?
תלוי בילד. יש לי בן שהיה צריך אותה כל הזמן, ואני מכירה ילד שפעמיים בשבוע הספיקו לו.
האם דרך הקופה (מכבי) זה מסלול נכון ללכת בו?
מכירה מקרים שהם פיספסו. האיבחון של מכבי פחות מדויק ומעמיק יחסית למכון של דיצה צחור באסף הרופא. עצה מעשית: התורים באסף הרופא ארוכים מאוד. תפנה אליהם כבר היום בבוקר כדי להיכנס לתור. זה לא עולה כסף, ותמיד תוכל לבטל ללא תשלום - אפילו ברגע האחרון. לפני שאתה מחליט להתלבט בכלל. הם יודעים גם לאבחן ולתת המלצות לטיפול למצבים כמו אילמות סלקטיבית (יתכן שזה המצב אצלכם).
לאן הולכים? איך מוצאים משלבת?
באמצע השנה קשה למצוא משלבת מנוסה. אכן, היא צריכה הדרכה ממנחת שילוב. מנחת שילוב טובה יכולה לעזור גם בגיוס המשלבת. אני נעזרתי בגננת בראיונות הקבלה.
בלוח המודעות שלנו יש מודעה של מנחת שילוב.
מה מקבלים מהמדינה במידה ויש צורך אמיתי?
אם הילד מאובחן על הספקטרום האוטיסטי, מקבלים עזרה כלכלית - גימלת ילד נכה של ביטוח לאומי, הנחה במס הכנסה, ארנונה ועוד.
כמו שכתבו לך, לא מקבלים סייעת לגן פרטי, הוא יכול להיכנס למעון של נעמת ולקבל סייעת מהרווחה, או, אם יש עדיין מקום, למעון יום תקשורתי.
האם אבחון במקומות פרטיים הוא קביל בשביל לקבל דברים מהמדינה?
כן, בהחלט.
האם שווה להגיע למקומות פרטיים שמאגדים מספר בעליי מקצוע כמו "בית ליאור"?
בית ליאור אינו מכון איבחון. אתה יכול לפנות לבית ליאור לצורך משלבת ומנחת שילוב. גילוי נאות - אני עובדת שם...
שמתי בפורום קישורים למכוני איבחון מומלצים:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/links/default.aspx?forumid=2412&cId=18153

טוב, חייבת לזוז.
 
מחדדת קצת ומוסיפה

לא ממליצה ללכת אבחון במכבי. את הבן שלי הם פספסו. כמו תקווה, מאוד ממליצה על המכון של דיצה שחור אבל התורים שם ארוכים נורא... גם בית אחד נחשב טוב אבל לא הלכתי אליו באופן אישי.
בלי קשר, בכל מקום שאליו תלכו לאיבחון, תבקשו שיבואו לתצפית בגן מאחר ורוב הבעיה ממוקדת שם. שווה לברר אם האבחון יכול לכלול את זה לפני שאתם מתחייבים כלכלית...
לגבי משלבת - המועצה ממנת משלבת רק לילד בגן עם סמל מוסד. תבדוק אם הגן שאליו הוא הולך הוא בעל סמל מוסד. לגבי עלות משלבת - מאוד משתנה באזור הגאורגפי ובניסיון של המלשבת. באזור מגורי זה נע בין 25 - 50 ש"ח. הרוב מקבלות סביב ה- 35. קח בחשבון שהמשלבת וצוות הגן יצטרכו הדרכה. הדרכה ניתנת מהמועצה. שוב, אם יש לכם זכאות לקבלת משלבת ואם הילד בגן עם סמל מוסד. אחרת השילוב יעשה באופן פרטי ואתם תשאו בכל העלויות.
גילוי נאות - אנחנו קיבלנו את האבחון באמצע שנה שעברה. החלטנו לא להוציא את הילד מהגן באמצע השנה ונשאנו בהוצאות הכלכליות של שילוב פרטי במשך של קרוב לחצי שנה. אין ספק שזה היה עול לא קטן אבל מאחר ואנחנו בחרנו את המטפלים (המשלבת, המנחה) קיבלנו גם טיפול מדהים בילד והוא התקדם בצורה יוצאת מן הכלל. השנה השילוב הוא דרך המעצה. המועצה משלמת למשלבת שכר מינימום ותנאים לא תנאים כך שרוב השלבות דורשות "השלמת הכנסה" מההורים. יש מועצות שבהן אתם יכולים לבחור את המשלבת ויש מועצות שלא ואז אתה לא יודע מה תקבל... גם ההנחיה דרך המועצה (יותר נכון המתיא) היא ממש לא אידיאלית ודי סימלית. המנחה באה לתצפית בגן + הדרכה למשך של 45 דקות במכסימום פעם ב- 3 שבועות. כששילבנו פרטי הנחה הגיע למינימום של שעה וחצי (בהתחלה זה היה יותר כמו 3 שעות כי היה הרבה מה ללמד את המלשבת ואת צוות הגן) ואחת לשבועיים. יש מנחות שיש להן גם תואר בעבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת ואז ניתן לקבל החזר על ההוצאה הזו מקופת חולים או מביטוח פרטי.
אם כבר מדברים על קופ"ח - מכבי לדעתי היא אחת הקופות הגרועות ביותר בנוגע להתפתחות הילד. מכבי אלצו אותנו ללכת למטפלים שלהם גם אם לא היו מנוסים לתחום הספציפי וגם אם השעות לא היו ראליות. אנחנו עברנו לקופ"ח מאוחדת כי היא (גם כללית ד"א) מאפשרת לקבל החזרים ממטפלים חיצוניים עד תקרה מסויימת.
לסיכום - השילוב דרך המועצה יוצא יותר זול אבל לדעתי איכות הטיפול פחות טובה כי לא נתנת מספיק הדרכה. אם אתם יכולים להרשות לעצמיכם שילוב פרטי זה עדיף.
יצא ממש ארו, מקווה שהצלחתי לעזור במשהו ואל תתבייש להכנס ולשאול. ההתחלה (ללא קשר מה האבחון הסופי) מאוד קשה... אבל אחרי שמבינים מי-נגד-מי כבר הרבה יותר קל.
 

מעוין

New member
טרם הבנתי מי נגד מי

אבל אני מבין שאנו חיים בחברה בה כל השרותים הציבוריים הם לא שיא, והרבה תלוי ביכולות הפרטיות. לנו יש גם ביטוחים רפואיים פרטיים בגלל זה וגם לילד שלנו. מצבנו הכלכלי לא שיא, אבל אנחנו בגדול פתוחים לויתורים גדולים על איכות חיינו למען איכות טיפול טובה אבל זה עוד קצת מוקדם.
&nbsp
אני מבין שהשלב הראשון הוא קבלת אבחון, נעשה מאמצים לקדם אותו, מקווה שלא נפגוש את מה שאת פגשת במכבי, יש שם במקרה מישהו בהתפתחות הילד שעוזר לנו דרך הכרות אישית, אני מקווה שזה ימנע מאיתנו את מה שאת חווית. כבר פגשנו רופאה הפתחותית שלא מצאה משהו לא תקין וזה די מובן, בסביבתנו הוא ילד תקין. בכל זאת ביקשה שנבוא עוד חצי שנה.
&nbsp
ד"א בגלל האפילפסיה אנחנו פוגשים הרבה נוירולוגים לילדים, הם פוגשים את הילד שלנו, ואף אחד מהם לא רואה משהו לא תקין, אבל שוב, הוא איתנו ולא במסגרת אחרת. בגדול אני חושש שהגן לא ימתין לאבחון ולכל התהליך הזה, נראה שדי קשה להם, אבל שוב אלו חששות שלי, כשנגיע לשם נעשה את מה שצריך.
&nbsp
בינתיים אכן המצב שלנו לא הכי נח, אני בעבודה כותב בפורומים בתפוז, אשתי שאמורה להתחיל עבודה חדשה לא מרגישה שרגשית היא מסוגלת לעשות את זה בשלב הזה, אני לוחץ אותה להגדיל את ההכנסות שלנו כי אם אכן יש בעיה נזדקק לכסף כדי לפתור אותה... שישו ושמחו : )
 

yuliyuli1

New member
אל תצפה שאנשי מקצוע ישימו לב למשהו לא תקין במרפאה

וגם לא אצלכם בבית. תצפית סבירה יכולה להתבצע רק בגן בילדים, וע"י איש מקצוע שבאמת מבין בתחום.
אצלנו הפסיכולוגית (איבחנו בהתפתחות הילד בקופת החולים) היתה די משוכנעת שהילד לא בספקטרום עד שלא באה לצפות בו בגן.

בקשר למה שנכתב למעלה - בעיריית ת"א למרבה המזל מאפשרים להורים לבחור את המשלבות (אסור להגיד שאתה משלם להן). לא מציעה לך להסתפק בהנחיה של המתי"א. בת"א ההנחיה הזו לא קיימת בפועל אלא רק באופן רישמי.
 
שקודם יסיימו את האבחון במכבי

ואח"כ יחליטו אם זה עונה להם על השאלות או שרוצים ללכת לפרטי.
בעיקר כשבמכבי הסכימו לשלוח פסיכולוגית לגן.
זה לא טריוויאלי,
ובהרבה מקרים בקופת חולים כן מאבחנים נכון,
תלוי בנפשות הפועלות.
 

מעוין

New member
תודה

תודה על התשובה המפורטת.
אני לא חושב שהוא סובל בגן, מניח שהוא היה רוצה יותר להשתתף כי הוא כן ילד חברותי שאוהב ילדים (בבית נפגשים עם ילדים של חברים והוא מאד חברותי) אבל לנו יש רושם שאוהב את הגן.

לגבי השאלה שלי לכמה זמן צריך משלבת, ענית, שזה תלוי - מי הגורם שיכול להמליץ לנו על איקס שעות בשבוע או מה באמת הצורך?
ד"א 35 לשעה? אנשיי מקצוע אמיתיים מוכנים לעבוד תמורת סכומים כאלו?

אני חושב שלילד שלנו אין אילמות סלקטיבית כי הוא מבקש שהוא צריך משהו כשזה אחד על אחד, בהרדמות שהוא מול איש צוות אחד. ויכול להיות שבדומה לילד שלך יש לו רק קושי מול קבוצה גדולה של ילדים, למרות שהוא איתנו בגינה זה לא ניכר.

נמתין לפסיכולוגית ממכבי, אח"כ נחשוב על מסלול מקביל באסף הרופא, אני אתייעץ עם אשתי.
 
למעלה