ערים באירופה עוברות לתחבורה

sevenduo

New member
ערים באירופה עוברות לתחבורה

ידידותית לסביבה שכונת וובאן נחשבת לספינת הדגל הירוקה של פרייבורג, העיר כולה - שאוכלוסייתה מונה 216 אלף בני אדם ואשר רבע מתושביה מצביעים למפלגת הירוקים - שילבה יסודות ידידותיים לסביבה במדיניותה העירונית. רשת שבילי אופניים נסללה בעיר, מרכז העיר הותאם במיוחד להולכי רגל, ונקבע מחיר אחיד לתחבורה ציבורית. בנוסף לכך, הפך המחקר סביבתי למרכיב מרכזי בכלכלת העיר, בה ממוקם מרכז מחקר אנרגיית השמש של גרמניה ומרכז בינלאומי לאנרגיות מתחדשות. 3% מהמשרות באזור פרייבורג הן בתחומים של איכות הסביבה, כמו שירותי התקנת קולטי שמש וטיהור שפכים.
 

Leiden

New member
בהחלט מיזם מעניין

מן הראוי לציין את המקור ממנו ציטטת- כתבה ב"הארץ" של נמרוד הלפרן. החלק המעניין ביותר, בעיני, שדווקא לא ציינת- הוא שאין כלל מקומות חנייה ברחבי השכונה המונה קרוב ל- 5,000 תושבים (!), אלא רק חניון מרוכז בשוליהשכונה שעלות השכרת מקום בו היא 17,500 יורו לשנה. רמת המינוע בשכונה כתוצאה מכך היא 150 ל- 1000, לעומת 430 בפיירבורג כולה. התושבים מארגנים הססעות מאורגנות ובתמורה זוכים לנסיעות חינם בחשמליות. אירופה היא ערש התחבורה הציבורית המפותחת. שיעור הנסיעות באמצעות תח"צ הוא הגבוה בעולם. מעניין שהפיתוח ברחבי היבשת הוא תוצר של מדיניות ממשלתית שונה עם תוצאה דומה- קומוניזם במזרח (הונגריה, למשל), מדינת רווחה בצפון (שוודיה והולנד, למשל), תיעוש הערים (בעיקר בריטניה) ומגמות של פיתוח בר קיימא במרכז ומערב היבשת (למשל, אוסטריה ושוויץ).
 
למעלה