ערי העתיד

ערי העתיד

אני מאמינה שבסופו של דבר ,החיים האנושיים יעברו בעתיד למרכזי הערים הגדולות שייקיימו את עצמן בעצמן, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ותפיסה אקולוגית חדשנית וירוקה,חסכונית באנרגיה מתחדשת,מערכת ניהול עירונית יעילה שתספק את הצרכים הבסיסיים לכל התושבים ותאפשר מיצוי של הפוטנציאל האישי ומעבר תמורה אנרגטית בהתאם ליכולת היצרנית ולמידת התרומה לקהילה.

מוזמנים לקרוא עוד בבלוג שלי
http://bit.ly/VGQFgK
 

ש מים

New member
ביסמיללה.

חזון מרהיב.
הזה לא נוגע אלייך ולחזונך, אבל השאלה שתמיד עולה אצלי, כשאני קורא ושומע על חזון "ערי עתיד" למיניהן, היא: האם ואיפה יש שם מקום לביטוי העצמי, לאלה שרוצים וצריכים לחיות בצורה שונה מהרוב/הכלל?
 
כשתשאל עצמך מהו המקום-תתבהר לך ההבנה איפה הוא

ש מים ,
בחרת בכינוי שמסגיר את ההבנה הגבוהה שלך- זו שבוחרת להתעלות מעל המים(רגש) להבנה של עולם הסיבות הגבוה (אוויר) . הדרך הכי טובה לדעת את העתיד היא ליצור אותו. זה מה שאני עושה בהיותי תודעה בוראת. גם את/אתה יכולים לברוא כל מציאות שתרצו ותאמינו שמדוייקת לתסריט האישי שלכם. איפה המקום שיאפשר לך חופש ביטוי עצמי? בתוכך! הכל אצלך בראש. אם עד היום הסתכלת החוצה כדי לחפש את המקום הזה, הרי שהיום נפתחת לנו ההבנה שכדי לראות את המקום המדוייק לנו- עלינו לראות אותו בעיני רוחנו. הרי לא מדובר במקום פיזי קיים אלא במקום שבו אתה שלם עם מי ומה שאת/ה בוחרים להיות. מוזמן/ת להעמיק הבנתכם בפוסט כאן
 

ש מים

New member
עצה...

אני סבור שאת תתבטאי בשפה מעט יותר "ארצית" תוכלי לזכות ביותר קשב והבנה (ואולי אפילו יתברר, ל-2 הצדדים, שרב המשותף על המפריד).
ובכל אופן, תודה על המחמאות.
 
זה לא ממש עובד ככה..

כמה שהבנתי יווצרו מטרופולינים בעלי סטנדרט בנייה גבוה וצפוף יותר (כמו למשל גוש דן) ותוכניות הפיתוח שלהן העתידיות יכללו יותר עקרונות של בנייה ירוקה ואקולוגית אבל תמיד יהיו יישובים שבנויים אחרת בעלי צפיפות נמוכה יותר ואפילו יחידות דיור צמודי קרקע במה שנחשב לאזור יותר פריפריאלי ובמילים אחרות גוש דן יהיה צפוף, חיפה והקריות יגדלו ולאט לאט יוותר רצף אורבני בין ירושלים והישובים סביבה או באר שבע ורהט לדוגמא או חדרה והיישובים סביבה כלומר יותר מטרופולינים ופחות יישובים בודדים חדשים שמוקמים מאפס בשום מקום אבל מי שגר ביישובי פריפריה עדיין יהנה מבנייה נמוכה ויסבול מהמרחקים.
 
אחרי שקמה הוד השרון..

יוכלו לקום עוד ישובים של בנייה נמוכה שיגדלו להיות ערים כלומר לא יצטרכו לעבור לעיר אלא היישוב הפסטורלי יהפוך בעצמו להיות יום אחד עיר ובמקרים מסויימים אפילו חלק ממטרופולין.
 
יישוב שלא תוכנן כעיר מלכתחילה צפוי "לסבול"

כאשר הקצאת השטחים הציבוריים והתשתיות מתוכננת ליישוב כפרי, מאד קשה לבצע את ההתאמות כדי להפוך את המקום לעירוני.

אנחנו רואים זאת היטב בערים הערביות שכולן חוץ מנצרת אינן אלא כפרים גדולים, אבל גם בחלק מהערים היהודיות שלא תוכננו להיות יישובים עירוניים.
 
לא אמרתי שרצוי אבל עובדה שזה מצוי..

ואפילו לא צריך להרחיק לבעית יישובים כפריים שהופכים לערים אלא אפילו תכנון העבר של שכונות וערים כערי גנים מפריע בהווה להפוך אותם למרקם אורבני צפוף שדורש בנייה גבוהה יותר, צנרת חדישה, קיבולת גדולה לכבישים וכולי בשונה מהעבר.
 

ש מים

New member
חולק עליך.

הרבה יותר קשה ומסובך לבצע חידוש תשתיות ותוספת בינוי בישובים/אזורים שכבר בנויים בצפיפות גבוהה ובעיקר בכאלה שקיים בהם מחסור בשטחי ציבור (לעניין "ערי הגנים", בפוסט שלך).
ראה בעיית התשתיות והבניה בכפרים/ישובים ערביים.
 
אפשר להתווכח על זה..

יש ערים צפופות ביותר שאיכשהו יודעות לבנות גם במרכז עיר עמוס כמו מנהטן, הונג קונג, סינגפור, שנחאי ועוד מבנים גדולים ובצורה יעילה. הכל תלוי בהתנהלות יעילה ובמקרים מסויימים גם במקצועיות הפועלים כדי לנהל אתר בנייה בשטח צפוף.
 

ש מים

New member
לא מדובר על "ניהול אתר בניה"

מדובר על דברים כמו:
פרוגרמת שטחי ציבור,
קיבולות תנועה
הסדרי תנועה.
וכד'.

ברור שאם מקטינים תקני חניה, או שמחליטים שלא תהיה תוספת/התחשבות בתקני חניה לתוספות הבניה, אז חלק מהבעיות אינו דורש התייחסות, אבל זה לא כ"כ פשוט (הנסיון מראה שבארץ הרשויות והתושבים כאחד עדיין לא בשלים למהפיכות כאלה).
כנ"ל בנוגע לפרוגרמות להקצאות לשטחי ציבור.
 
זה גם עניין של תפיסה תכנונית

כשעיר צפופה קל לך לחשוב על התועלת של יצירת רכבת תחתית למשל או להפסיק להתפרס על שטחים נרחבים למשל בבניית בית ספר אלא לבנות יותר לגובה או לקבל החלטות על יצירת מדרחובים במרקם אורבני צפוף בלבד
 

ש מים

New member
עירבבת נושאים

לגבי תחבורה ציבורית: אין וויכוח. דייקת.
לגבי שטחים ציבוריים: לא. כי כשמדברים על ציפוף שטח מבונה חייבים לדאוג לכך שימצא פיתרון לכלל צרכי האוכלוסיה. דוגמאות: אם אין מספיק גנים ציבוריים בטווח נגישות סביר, אז די בלתי אפשרי לייצר שטח כזה (אלא אם תייצר שטחים/גנים שלא במפלס הרחוב. אגב, אני לא ממציא דבר, האופציה הזו קיימת במקומות שונים בעולם, אבל היא אינה ישימה בכל מקום). כנ"ל לגבי בתי-ספר (נכון שאפשר "להוסיף קומה", אבל בבתי-ספר יש גם צורך בשטח פתוח = חצר. אי-אפשר/לא רצוי לצופף בתי-ספר ללא הוספת שטח חצר).
 
כפי שנאמר - ההיסטוריה חוזרת

טרום התפתחות המדינות המודרנית - השליטה והשלטון היו בידי ערי מדינה. ערים ששלטו גם הרחק מתחומן הגיאוגרפי.
 
למעלה