תודה
נתחיל מ-א.
אין סיור
ב.
אני מכיר את מורי הדרך שעושים זאת והמקור שלהם היא חוברת שבה רב השגוי על המצוי (ואפילו לא אכתוב את שם המחבר)
השתתפתי פעם בהשתלמות כזו למורי-דרך (רציתי לראות את הנושא מהצד) ומי שהדריך דיבר כל כך הרבה לא לענין שרק מורת דרך שישבה לידי והחזיקה בי, לא קפצתי לאמר לו שיפסיק להטעות אנשים, ומה עוד , מורי דרך.
למשל :מהי הסיבה שבנו את המסילה צרה (105) כאשר הרוחב הרגיל הוא אחר (143.5) ?
תשובה של אותו אחד ורבים אחרים: בגלל טעות של המפעל בבלגיה.
נכון או לא נכון ?.
ג.
כבר ראיתי איך כל הנושא מתמסמס לו כמו צימצום זמן הצילום לשעה וחצי לכל הסיור שזה אפילו בתור בדיחה לא מצחיק. , העיקר לחסוך בהוצאות (אני לא ביקשתי שכר)
ד.
היום אני מקבל מסרון, שהוחלט לוותר על הסיור בכלל, ורק לבצע ראיון עם צילום במוזיאון הרכבת בחיפה.
ברור שאין להם שום מושג, כיוון שבמוזיאון אין שום פרט (פרט לקרון משא) ששייך לרכבת-העמק, אף אחד מהקטרים לא שייך כולל קטר 10 שהיה רק קטר עיתוק (מזיז קרונות מנקודה לנקודה).
נראה לי שאפנה אותם למנהל הארכיון שידבר איתם על רכבת העמק, ממש לא בא לי לנסוע עד חיפה בשביל 8.5 דקות ראיון שנטו יהיו אולי 3 כיוון שירצו כמובן להראות תמונות.
את אותו ראיון אפשר לבצע באולפן בהרצליה, בעלות עשירית ממה שתקח הנסיעה של צוות צילון לצלם קטר שלא שייך.....
לא תליתי בהם תקוות רבות, כיוון שיש לי כבר נסיונות עם ראיונות בטלויזיה, אתה משקיע ונותן ובסוף התוצאה מגוחכת, פעם ראשונה צילמו יום בחיי וכולם היו מבסוטים שקיבלתי 16 דקות ודיין רק 15, ופעם שני בראיון על כרתים חתכו לי אותו מחמש דקות לדקה, כיוון שהיה להם חשוב יותר לתת עוד זמן לציפי שביט.....