עשיית סדר

natalie861

New member
עשיית סדר

היי חברים, בעבר עבדתי בחברה בה הייתי מקבלת אפיון(מצומצם ביותר) על המוצר החדש. כיום אני עובדת בחברה גדולה יותר בה אני מקבלת מסמכים מסודרים BRD and LD, שלפעמים מסתעפים לעוד מסמכים שקשורים למסך ולפונקציונליות שלו. אני מוצאת את עצמי הולכת לאיבוד עם כל המידע, ולפעמים קשה לי להתמקד ולהבין איך אני מסתכלת על זה ומה להפיק מכל המלל. אודה לעצתכם :)
 

עמית ו

New member
תצטרכי למצוא מה עובד בשבילך

יש כל מיני דרכים להתמודד עם מסמכים גדולים, וכל דבר עובד לאנשים מסויימים במצבים מסויימים - או שלא.
דברים שאת יכולה לנסות לעשות:
1. לא לקרוא את המסמכים מראש. יכול להיות שעדיף לך לשחק קצת עם המוצר קודם, לנסות להבין אותו בעצמך ורק אז לגשת לקרוא את המסמך.
2. להדפיס. קריאה על מסך היא לא תמיד הכי נוחה בעולם.
3. לקרוא רק את תוכן העניינים ואת ההקדמה. כל הפרטים הטכניים שמתחבאים בפנים יכולים לחכות לזמן בו תצטרכי אותם.
4. לסמן מילות מפתח עם מרקרים בצבעים שונים (למשל - מספרים, מונחי מפתח, נושאי המשפט - מה שהגיוני בשבילך).
5. להסביר את המסמך למישהו אחר.
6. לבדוק את המסמך עצמו - לחפש בו טעויות, לנסות להבין איפה הוא סותר את עצמו, לחפש שגיאות כתיב אם זה מסמך שיוצא מחוץ לחברה.
7. לרפרף על המסמך ולקרוא שורה פה שורה שם. כותרות, ציורים, דברים מודגשים.
8. לקרוא רק את תקציר המנהלים.
9. לשאול מישהו איפה כדאי להתחיל. או איפה החלקים הכי חשובים.
&nbsp
טוב, זהו בינתיים, אני בטוח שאפשר להוסיף עוד רעיונות - מה כבר ניסית?
&nbsp
 

natalie861

New member
ניסיתי

להדגיש, להעתיק ולהדביק רק את מה שרלוונטי עבורי ולנסות ליצור סדר מסויים. לעשות צ'ק ליסט, לסרטט. אנסה הפעם להדפיס אולי זה באמת יכול להקל כשמסתכלים על כל כך הרבה מסמכים פיזית במקום לנסות למצוא סדר דרך המסך. :) מה עובד עבורך?
 

עמית ו

New member
הממ....

אני מוכרח לומר - זו לא בעיה שאני מתמודד איתה המון.
ברוב המקרים, מה שעובד עבורי הוא לבנות לעצמי בראש תמונה של "זה מה שרוצים, ככה זה אמור לעבוד" ואז דברים משתבצים פנימה, ואני לא מתאמץ מאוד לזכור אותם - כשאני מגיע לחלק הרלוונטי, אני קורא רק אותו שוב.
עוד משהו שעוזר לי הוא שאני מעיר המון - אמנם כבר הפסקתי להעיר על שגיאות כתיב (עברנו לויקי, אני פשוט מתקן בעצמי), אבל אם משהו נראה לי מוזר, או שאני לא מסכים איתו, או חושב שיש דרך אחרת בה אולי כדאי לפעול - אני כותב את זה ודואג לדבר על זה עם מי שכתב את המסמך. זה גורם למעורבות "רגשית" בתוך המסמך הזה (כי עכשיו זה משהו שהתווכחתי עליו עם מישהו, או שהצעתי שיפור שהתקבל ועכשיו זה גם "שלי", אז זה מתקבע יותר בזיכרון).
אני גם מרפרף המון - אין לי זמן לקרוא הכל ולהבין כל פרט, אז לפעמים יש חלקים שלמים שלא מעניין אותי לקרוא - אבל אני משתדל לזכור מה יש במסמך ולחזור אליו אם אני לא בטוח במשהו.
 
למעלה