עשיית צרכים בתחתונים

shimrza

New member
עשיית צרכים בתחתונים

שלום: בני בן 4 וחודשיים-ילד חכם ונבון אך עם בעיה:עושה קקי בתחתונים מפיפי נגמל מהר הבעיה היא שהוא מודע שהוא עושה את הצרכים בתחתונים ואין לו פחד לשבת בשירותים כי הוא כבר עשה כמה פעמים בכל פעם הוא מבטיח שיבקש ללכת לשירותים אך בסוף עושה בתחתונים ניסינו כבר כל דבר אפשרי:פרסים,לעזוב אותו ולא להתייחס ....,כאשר אני רואה שהוא צריך אני לוקחת אותו לשירותים אך לפעמים הוא נעצר ולא עושה מה עושים? אני מעונינת לקבל ייעוץ טלפוני? איך ניתן לעשות זאת וכמובן לקבל תגובה כאן תודה
 
סוף מעשה בהצגת מטרה יישומית תחילה

שלום רב יקירתי, ייעוץ זה רעיון טוב, תוכלי להתקשר למכון אדלר ולבקש לשוחח עם יועץ. מה אני מציעה: עליכם להחליט מה אתם רוצים? כלומר, להציג מטרה. למשל, מטרה כגון שהילד יעשה קקי בשרותים אינה מטרה ישימה. מדוע? כי הדבר אינו תלוי בכם הוא בשליטתו. מטרה כגון, אנחנו רוצים לעזור לו להתקדם בתהליך היא מטרה יותר טובה. כי היא מקפלת בתוכה את ההבנה שהדבר תלוי רק ברצונו, בבחירתו, ובשליטתו. כרגע הוא בוחר ומחליט ( באופן לא מודע) לעשות בתחתונים. כל התנהגות היא מטרתית. נשאלת השאלה מה הילד משיג? מפנייתך ברור שהוא משיג המון התעסקות, פרסים ועוד אז למה שיוותר על מכרה זהב מניב ? בברכה, עינת גבע.
 

shimrza

New member
תודה רבה-עוד שאלה

תודה לך על התשובה תוכלי אולי לתת לי דוגמא יותר חיה להצבת מטרה? מה אני יכולה לעשות שיגרום לו להתקדם בתהליך אני מבינה לחלוטין שנתינת פרסים זהו לא הפיתרון האם לדעתך תגובה של התעלמות תעזור?? פשוט לא להגיד כלום ולתת לו להבין שאולי לא נעים לו? להחליף וזהו ? תודה רבה ויום מקסים
 
הצגת מטרה...

שלום רב, את המטרה שלך רק את יכולה להציב. כדי להצליח ליישם חשוב שהאדם יציב לעצמו מטרה שמתאימה לו. קריטריונים למטרה ראויה: א. שתהיה אקולוגית - כלומר שתביא לשינוי לטובה. ב. שתהיה ממוקדת ספציפית. ג. שתהיה מציאותית. ד. שתהיה תלויה בך ובשליטתך. את הדרך נגזור מהמטרה שלך. בברכה, עינת גבע.
 

kzm75

New member
הצגת מטרה

שלום רב, גם אנחנו מנסים להתמודד עם בעיה דומה. בתנו בת ה-3 גמולה מחיתולים במהלך היום אולם קקי מתעקשת לעשות בתחתונים, למעט מקרים בודדים באסלה, כך שאין בעיית יכולת מצידה. כאשר שאלתי למה לא בשירותים, היא ענתה "ככה, לא בא לי". אני משערת שהיא נהנית מההתעסקות שבהחלפה, אבל לא בטוחה שזה העניין. המטרה שלי היא להפסיק את ההתנהגות הזו, אבל עדיין אני מתקשה ליישם, חסרים לי כלים. זאת אומרת, מה אני אמורה לעשות? אם היא נהנית מההתעסקות שבהחלפה, אני יכולה לתת לה להסתובב עם ה"חבילה" בתחתונים עד שיימאס לה (כמה זמן אפשר להשאיר במצב כזה?). ניסיתי פעם אחת, נמאס לה די מהר. אז מה לעשות? מרגישה שצריכה הכוונה יותר תכל'ס. המטרה שלי ברורה אבל הדרך לא. תודה מראש
 
העברת האחריות הבלעדית לילד על צרכיו

מה עושים? שיחה חד פעמית בה מספרים לילד שהוא גדל ויכול לעשות בשרותים. מדפדפים בדפי ההסטוריה שלו ומוכיחים לו את יכולותיו. יכולות השליטה, הבחירה, ההחלטה, לקיחת האחריות ... ... בשטחים אחרים ( לא בקשר עם היציאות). אחרי השיחה מעבירים לילד את רשות הבחירה והאחריות ומרפים. לא מטיפים, לא לוחצים, לא עושים שיחות, לא מסבירים... ... לטעויות שלו ( יציאת בתחתונים) מגיבים בענייניות, לא ברגשנות. גישה כזו נחושה רגישה ועקבית. אני מדגישה עקבית תניב את התואצאת המבוקשות. בהצלחה עינת גבע.
 
לבריאות

אני מצפה לשמוע עדכונים, שיתופים... שאלות... מחשבות.... להשתמע עינת גבע
 
למעלה