עשיית צרכים בתחתונים
עינת שלום, קיבלתי ממך תשובה בנושא הנ"ל לפני למעלה מחודש ופעלנו לפי המלצתך באדיקות. אני מיואשת, לא רואה שום שיפור. מה עושים? להמשיך באותו קו / לשנות כיוון? בתודה מראש. מצטטת את ההתכתבות איתך: שלום רב, גם אנחנו מנסים להתמודד עם בעיה דומה. בתנו בת ה-3 גמולה מחיתולים במהלך היום אולם קקי מתעקשת לעשות בתחתונים, למעט מקרים בודדים באסלה, כך שאין בעיית יכולת מצידה. כאשר שאלתי למה לא בשירותים, היא ענתה "ככה, לא בא לי". אני משערת שהיא נהנית מההתעסקות שבהחלפה, אבל לא בטוחה שזה העניין. המטרה שלי היא להפסיק את ההתנהגות הזו, אבל עדיין אני מתקשה ליישם, חסרים לי כלים. זאת אומרת, מה אני אמורה לעשות? אם היא נהנית מההתעסקות שבהחלפה, אני יכולה לתת לה להסתובב עם ה"חבילה" בתחתונים עד שיימאס לה (כמה זמן אפשר להשאיר במצב כזה?). ניסיתי פעם אחת, נמאס לה די מהר. אז מה לעשות? מרגישה שצריכה הכוונה יותר תכל'ס. המטרה שלי ברורה אבל הדרך לא. תודה מראש מה עושים? שיחה חד פעמית בה מספרים לילד שהוא גדל ויכול לעשות בשרותים. מדפדפים בדפי ההסטוריה שלו ומוכיחים לו את יכולותיו. יכולות השליטה, הבחירה, ההחלטה, לקיחת האחריות ... ... בשטחים אחרים ( לא בקשר עם היציאות). אחרי השיחה מעבירים לילד את רשות הבחירה והאחריות ומרפים. לא מטיפים, לא לוחצים, לא עושים שיחות, לא מסבירים... ... לטעויות שלו ( יציאת בתחתונים) מגיבים בענייניות, לא ברגשנות. גישה כזו נחושה רגישה ועקבית. אני מדגישה עקבית תניב את התואצאת המבוקשות. בהצלחה עינת גבע.
עינת שלום, קיבלתי ממך תשובה בנושא הנ"ל לפני למעלה מחודש ופעלנו לפי המלצתך באדיקות. אני מיואשת, לא רואה שום שיפור. מה עושים? להמשיך באותו קו / לשנות כיוון? בתודה מראש. מצטטת את ההתכתבות איתך: שלום רב, גם אנחנו מנסים להתמודד עם בעיה דומה. בתנו בת ה-3 גמולה מחיתולים במהלך היום אולם קקי מתעקשת לעשות בתחתונים, למעט מקרים בודדים באסלה, כך שאין בעיית יכולת מצידה. כאשר שאלתי למה לא בשירותים, היא ענתה "ככה, לא בא לי". אני משערת שהיא נהנית מההתעסקות שבהחלפה, אבל לא בטוחה שזה העניין. המטרה שלי היא להפסיק את ההתנהגות הזו, אבל עדיין אני מתקשה ליישם, חסרים לי כלים. זאת אומרת, מה אני אמורה לעשות? אם היא נהנית מההתעסקות שבהחלפה, אני יכולה לתת לה להסתובב עם ה"חבילה" בתחתונים עד שיימאס לה (כמה זמן אפשר להשאיר במצב כזה?). ניסיתי פעם אחת, נמאס לה די מהר. אז מה לעשות? מרגישה שצריכה הכוונה יותר תכל'ס. המטרה שלי ברורה אבל הדרך לא. תודה מראש מה עושים? שיחה חד פעמית בה מספרים לילד שהוא גדל ויכול לעשות בשרותים. מדפדפים בדפי ההסטוריה שלו ומוכיחים לו את יכולותיו. יכולות השליטה, הבחירה, ההחלטה, לקיחת האחריות ... ... בשטחים אחרים ( לא בקשר עם היציאות). אחרי השיחה מעבירים לילד את רשות הבחירה והאחריות ומרפים. לא מטיפים, לא לוחצים, לא עושים שיחות, לא מסבירים... ... לטעויות שלו ( יציאת בתחתונים) מגיבים בענייניות, לא ברגשנות. גישה כזו נחושה רגישה ועקבית. אני מדגישה עקבית תניב את התואצאת המבוקשות. בהצלחה עינת גבע.