כמה הבהרות לגבי דמויות המשנה
בסדרה מוצגות לנו כמה דמויות משנה, ולחלק מהן יש שמות המוזכרים בספר שמות:
חור, אורי וליילה, בצלאל - בסדרה חור ואורי מוצגים כבעלי מלאכה בכירים המכינים תכשיטים מאבנים טובות. בתנ"ך מוזכר חור משבט יהודה, שלבנו קראו אורי, ולנכדו בצלאל. לא מוזכר על המקצוע של חור ואורי, אבל אומרים שבצלאל היה מבוני המשכן/אוהל מועד במדבר, בו שכן ארון הברית. התסריטאית כנראה התבססה על כך והמציאה שחור ואורי גם הם בעלי מלאכה.
כמובן שאין כלל אזכור לכך שחור ואורי נטשו את אלוהים, הפכו לאצילים מצריים ועובדים אלים מצריים. שמה של אמו של בצלאל לא מוזכר כלל, וגם לא היא כדמות. כאן זו המצאה חופשית של התסריטאית. לחור יהיה עוד תפקיד בהמשך, אבל בלי ספויילרים
נון - נון, שמוצג בסדרה כחבר קרוב של משפחת עמרם ויוכבד, הוא לא אחר מאביו של
יהושע בן נון. כמובן ששם אימו, עמליה, לא מוזכר, אלא הומצא.
צלפחד - הדר, תהית מה זה השם הזה, אז זו אכן דמות שהוזכרה במקרא, בעיקר בהקשר של פרשת בנות צלפחד (היו לו חמש בנות ורק בנות, וזה עורר קשיים לגבי ירושת הנחלה העתידית).
יהודית ואפוקי, יאיר וחנה ילדיהם - הם פרי דמיונה של התסריטאית, אין כזה זוג במקרא בתקופה הזו. בטעות גיליתי שלאפוקי יש תפקיד בעתיד הרחוק. כלומר, כתוב בספר שמות שקורה משהו, בלי לציין בדיוק מי עשה מה. כדי שלא סתם אנשים אקראיים יעשו זאת, אלא דמויות ספציפיות שכבר הכרנו בסדרה, התסריטאית תשתמש בדמות אפוקי לשם כך.
לגבי יהודית, חנה ויאיר - השמות אמנם מהמקרא, אבל, כאמור, אין לאף אחד מהם דמות תואמת שקשורה לתקופה הזו.
אלישבע וארבעת בניה - היא אכן מוזכרת בספר שמות, וגם שמות כל ארבעת בניה נכונים. בהמשך יקרה גם איתם משהו.
אני לא נכנסת לפרטים כי אני לא רוצה להרוס לצופי הסדרה שלא זוכרים, ומי שרוצה יכול לקרוא על זה בתנ"ך (או בויקיפדיה).