עשרת הדיברות

lili1992

Active member
עשרת הדיברות

העלתי לאתר הזה את שני הפרקים הראשונים של עשרת הדיברות, כפי ששודרו עם תרגום בטלוויזיה.
https://vk.com/aserethadibrot
כדי לצפות בפרקים, צריך להירשם לאתר (הרשמה קצרה) או להתחבר עם החשבון של הפייסבוק.
בהמשך אעלה את שאר פרקי השבוע.
 

lili1992

Active member
דבר נוסף

למי שצופה, חשוב להעביר לאיכות HD: איכות 720p או איכות 1080p.
 

Hadar169

New member
כל הכבוד שאת מעלה


לי אישית יש את ההקלטות אבל תמיד טוב שיש גיבוי בעוד מקום, במיוחד למי שאין בכלל את הערוץ היות וזה משודר רק בהוט.
אגב את עדיין עוקבת אחרי מראה של החיים ואלוהים הצל את המלך? אני הגעתי במראה לפרקי שלושים ונהנית מכל רגע
 

snirf

Active member
אצפה בפרק-שניים הראשונים ואחליט אם להמשיך

בכל זאת זה 200+ פרקים.
מה שכן, העובדה שאת מעלה את הפרקים בהחלט מקלה על ההחלטה (שכן לא רציתי להמשיך להפציץ את הממיר עם הקלטות שאני נגיש אליו רק בסופ"שים)...ממש
רבה על ההשקעה, את תמשיכי להעלות את כל הפרקים?
ראיתי שכבר הספקת להעלות את כל ה-6 ששודרו עד כה
 

lili1992

Active member
כדאי לצפות בכל ששת הפרקים הראשונים

זה נכון שיש מעל 200 פרקים וזה שיקול רציני בהחלטה לצפות או לא. אני מציעה לך לצפות בכל ששת הפרקים של השבוע הראשון (אני אהבתי ונהנתי).
כרגע אני מתחייבת להעלות את כל הפרקים של השבוע הזה, כדי שמי שרוצה ישלים פערים. לגבי ההמשך, נראה אם זה יסתדר לי מבחינת הזמן - אני אשתדל עד כמה שניתן, אבל אני לא מבטיחה...
לגבי העלילה, בסדרה ישולבו אירועים וסצנות בידיוניות לחלוטין, שלאו דווקא קשורות ישירות למשה ולספר שמות (כי אין ברירה, הרי זו נובלה וצריך בה עוד דמויות), אבל כמובן גם סצנות מתוך הסיפור עצמו, שאותי אישית מעניין לראות כיצד ביימו אותן.
 

snirf

Active member
גם אם תמשיכי להקליט ולהעלות בפיגור(בזמנך הפנוי)

ולא בזמן (כמו שעשית השבוע)-זה גם יהיה מעולה

שוב, אני מדבר כאילו אני מתכוון לצפות כשעוד לא צפיתי אפילו בפרק אחד...
אבל נראה.
 

snirf

Active member
על 2 הפרקים הראשונים בינתיים


טוב זה מיקס של סיפורי התנ"ך יחד עם מעשיות מצריות ובהמשך אפילו עוד עלילות מומצאות
הרי בכ"ז 200 פרקים...
חח מצחיק לשמוע איך הם מבטאים את השמות העבריים- יוכבד ועמרם במיוחד (שנשמע כמו ארם, ובתרגום מתבלבלים ופעם כותבים אהרון[למרות שזה הבן שלו] ופעם עמרם)
&nbsp
אומנם עכשיו הכל נראה מושקע, אבל ככל שהעלילה תתקדם הם יישארו במסגרת הסטים האלו של הארמון, הבתים העבריים וכו'...רק ב"פיקים" של עלילות יחזרו להשקעה של צילומי חוץ וכו'- כמו 10 המכות וחציית ים סוף שיגיעו בשלבים מתקדמים, אני זוכר שראיתי כמה סרטונים בזמנו, ואף קראתי שהביאו במאי אמריקאי לשם זה.
&nbsp
מעניין מתי יקפצו קדימה שמשה ורעמסס כבר גדולים הרי זה עיקר העלילה (כרגע הם שכובים על מיטה ו"אוהבים אחד את השני") אהבתי את מה שהוצג בינתיים- סיפור משה בתיבה והצו של הילודים הזכרים.
&nbsp
בינתיים אני מתכוון להמשיך (הלוואי שלילי תמשיך להקליט
)
&nbsp
 

Hadar169

New member
יש מעבר זמן משמעותי בפרק 6

ואז באמת רואים לראשונה שמתחיל להווצר מתח בין רעמסס ומשה על רקע משולש האהבה איתם ועם נפרטרי שמכניס עוד עניין למרות שנאלצים להיפרד מהשחקנים הקודמים, אבל עדיין העלילה המרכזית ממשיכה לזרום. שני הפרקים הראשונים היו באמת הכי חזקים אבל גם אחרי מעבר הזמן עדיין ההשקעה ניכרת
לפחות עד פרק 7 שהגעתי אליו. אגב בפרקים האילה הם גם התחילו לשים פרסומות חח..אבל לא מפריע לי במיוחד כי אני מריצה את זה בהקלטה, מה גם שזה פרסומות קצרות לא כמו אצלינו.
 

lili1992

Active member
קפצו מהר בזמן


קפצו מהר יחסית בזמן, בלי להתעכב רבות על הילדות של הדמויות.
מעניין אותי איך יסבירו את עניין הגמגום של משה, כרגע הוא לא נראה מגמגם בכלל. ובדרך כלל התסריטאית מוכרת כמי שמקפידה לעשות סצנות בדיוק כמו שהופיעו בתנ"ך, ולא לדלג על פרטים (לא כולל כמובן כל ההמצאות שיש כאן).
אפילו את פסוק ח' בפרק א' בספר שמות שמדבר על מלך מצרים החדש, שלא הכיר את יוסף, היא הצליחה להכניס דרך הסיפורים של עמרם לילדיו.
דרך אגב, בפרקים המוקלטים שהעלתי אין פרסומות.
 

snirf

Active member
הגעתי לפרק 5 וכן מקפיצים את הזמן די מהר

כלבה היונת הזאת...איך היא גרמה לבת-פרעה להפיל כ"כ הרבה פעמים.
רציתי להגיד שזה היה דפוק שכשבת-פרעה הצילה את משה אז היא התירה ליוכבד לקחת אותו לבית שלה, אבל אז הגיע פרק 3-4 בו היא מבקשת אותו חזרה אחרי שהוא כבר נגמל ולא צריך מיילדת (וגם כי ראתה שהיא לא מצליחה להביא ילדים ומשה הוא הישועה).
&nbsp
ולא חושב שיראו את משה כמגמגם...אבל נחכה ונראה.
 

Hadar169

New member
קשה לי להאמין שיכללו את הגימגום

לגבי הפרסומות כן זה היתרון של צפייה במחשב, גם בעמוד הברזילאי מעלים את הסדרות בלי הפרסומות למרות שגם בגלובו הם שמים להם פרסומות באמצע. אבל פה בגלל שאני גם ככה צופה בהקלטה זה לא קריטי מבחינתי:]
 

lili1992

Active member
כמה הבהרות לגבי דמויות המשנה


בסדרה מוצגות לנו כמה דמויות משנה, ולחלק מהן יש שמות המוזכרים בספר שמות:
חור, אורי וליילה, בצלאל - בסדרה חור ואורי מוצגים כבעלי מלאכה בכירים המכינים תכשיטים מאבנים טובות. בתנ"ך מוזכר חור משבט יהודה, שלבנו קראו אורי, ולנכדו בצלאל. לא מוזכר על המקצוע של חור ואורי, אבל אומרים שבצלאל היה מבוני המשכן/אוהל מועד במדבר, בו שכן ארון הברית. התסריטאית כנראה התבססה על כך והמציאה שחור ואורי גם הם בעלי מלאכה.
כמובן שאין כלל אזכור לכך שחור ואורי נטשו את אלוהים, הפכו לאצילים מצריים ועובדים אלים מצריים. שמה של אמו של בצלאל לא מוזכר כלל, וגם לא היא כדמות. כאן זו המצאה חופשית של התסריטאית. לחור יהיה עוד תפקיד בהמשך, אבל בלי ספויילרים ;)
נון - נון, שמוצג בסדרה כחבר קרוב של משפחת עמרם ויוכבד, הוא לא אחר מאביו של יהושע בן נון. כמובן ששם אימו, עמליה, לא מוזכר, אלא הומצא.
צלפחד - הדר, תהית מה זה השם הזה, אז זו אכן דמות שהוזכרה במקרא, בעיקר בהקשר של פרשת בנות צלפחד (היו לו חמש בנות ורק בנות, וזה עורר קשיים לגבי ירושת הנחלה העתידית).
יהודית ואפוקי, יאיר וחנה ילדיהם - הם פרי דמיונה של התסריטאית, אין כזה זוג במקרא בתקופה הזו. בטעות גיליתי שלאפוקי יש תפקיד בעתיד הרחוק. כלומר, כתוב בספר שמות שקורה משהו, בלי לציין בדיוק מי עשה מה. כדי שלא סתם אנשים אקראיים יעשו זאת, אלא דמויות ספציפיות שכבר הכרנו בסדרה, התסריטאית תשתמש בדמות אפוקי לשם כך.
לגבי יהודית, חנה ויאיר - השמות אמנם מהמקרא, אבל, כאמור, אין לאף אחד מהם דמות תואמת שקשורה לתקופה הזו.
אלישבע וארבעת בניה - היא אכן מוזכרת בספר שמות, וגם שמות כל ארבעת בניה נכונים. בהמשך יקרה גם איתם משהו.
אני לא נכנסת לפרטים כי אני לא רוצה להרוס לצופי הסדרה שלא זוכרים, ומי שרוצה יכול לקרוא על זה בתנ"ך (או בויקיפדיה).
 

Hadar169

New member
אהה אז מפה השם נון! יפה לך על הידע הכללי


זה יפה בעיניי שהתסריטאית תימרנה בין המקורי ללא מקורי נראה שהיא בעצם לקחה השראה מהרבה דברים ושידרגה פה ושם כדי שזה יתאים לסגנון הטלנובלי שהיא רצתה להביא.
ועד כה התוצאה בהחלט מספקת
 

lili1992

Active member
כמה מילים על פרק 7


שני דברים שמשכו את תשומת ליבי בפרק:
1. הסצנות של שתי משפחות מדמויות המשנה - הוצגו בפנינו שתי משפחות: המשפחה של אפוקי ויהודית (הוא מצרי והיא עברייה). בסצנה ראו שהוא בעל מכה ומתעלל.
המשפחה השנייה היא של אורי וליילה, זוג נשוי, ובנם בצלאל (אורי ובצלאל מוזכרים בתנ"ך). בסצנה המדוברת הם רבים ביניהם והילד נכנס באמצע ושומע.
כל המילים שנאמרו בסצנות הללו, בעיקר בסצנה בין אורי וליילה, אפשר לומר אחד לאחד גם בסצנה מתוך סדרה שמתרחשת בימינו, ובעצם רק סיבת הריב קשורה לתקופה.

2. אין סיכוי, אפילו לא קלוש, שמישהי כביכול מהאצולה המצרית, רווקה או נשואה, תסתובב לבדה בלי בנות לוויה. בוודאי שלא תיכנס לבד בלילה לחדר של בחור, שם ישהו לבדם, ובטח שלא תטייל לה לבד עד הנהר.
גם הבעת חיבה ע"י מגע פיזי (חיבוקים, נשיקות על הלחי) בין גברים לנשים - רווקים או נשואים, לא התרחשה, ובטח שלא בפומבי כמו שהוצג מספר פעמים בפרק הקודם ובפרק זה. פניות להצעות נישואים (אם יש בחור שמעוניין בבחורה) הוסדרו בין ההורים, כאשר הורי הבחור פנו להורי הבחורה. כמעט תמיד, זה לא התרחש ישירות כפי שהוצג בפרק.

הסדרה הזו היא אולי תקופתית מבחינת תקופת הזמן, הלבוש והמקומות, וכמובן העובדה שהיא מתבססת על הסיפור המקראי, אבל מכל שאר הבחינות - התנהגות הדמויות וכו' - היא לא תקופתית כלל. פשוט לקחו כל מיני סיטואציות שיכולות להתרחש כיום, ושמו אותן על רקע תקופתי. כיוון שזה סוג של טלנובלה, הגיוני שיעשו את זה, אבל עדיין.
אני בכל מקרה, אמשיך לצפות.
 

snirf

Active member
מה שכתבת בפסקה האחרונה-

זאת בכ"ז טלנובלה...
אבל כמובן שזה ניכר
הייתי בטוח שצפית בה כבר...לא? אז במיני-סדרה על יוסף כן צפית?
 

lili1992

Active member
לא צפיתי בעשרת הדיברות בעבר

לא צפיתי בה בעבר, ואני ממתינה בציפייה רבה לבימוי של כל הסצנות שכן שאובות מהסיפור המקראי: המאבק של משה מול רעמסס, עשר המכות, בדגש על מכת הבכורות, יציאת מצריים ועוד.
 

Hadar169

New member
וואלה? חשבתי שאורי ולילה הם סיפור משני שהוסיפו

מגניב. אני מכירה את הסיפורים בכללי אבל הפרטים הקטנים אני לא ממש זוכרת. בגלל זה גם לא מפריע לי אם אין ממש דיוקים, מבחינתי אני רואה את זה כטלנובלה תקופתית לכל דבר ועניין חח..כמובן עם פלוס מאוד גדול שזה עלינו ועם שמות ומילים בעברית. אני אוהבת למשל את המבטא שלהם כשהם אומרים שלום/אמונה

בכל אופן, מסכנה לילה מקווה שאורי לא ייקח לה את הילד כמו שאיים
 

Hadar169

New member
פרק 8 בינתיים מרים היא הדמות הכי אמיצה


בילדותה העניקה למשה שלוש שנים בחיק אימו וגם עכשיו כדמות בוגרת היא ממשיכה לחפש צדק ולעזור איפה שהיא רק יכולה - איך שהצילה את הזקן וחטפה במקומו את ההצלפות
רק מסכן צלפחד(חח מה זה השם הזה?)איך שהבריחה אותו אחרי שאהרון ואמא שלה ניסו לשדך לה גם אותו
אהבתי גם איך שהיא שרה בעברית מרגש
זו כבר הפעם השנייה שהדמות של מרים שרה בעברית רק שחקנית אחרת, מצפה לעוד סצנות כאלה!

איזה חמודים משה ונפרטרי
רק חבל שהוא וויתר עלייה כל כך מהר רק בגלל רעמסס הצבוע שכאילו לא מספיק שהוא רואה את הסבל של משה הוא עוד מנפנף לו בפרצוף על המתנה שהעניק לה ועל החתונה הקרובה שלהם
משה צריך להלחם עלייה
למרות שידוע שנפרטרי הייתה באמת מלכה מצרית

בסוף הפרק רואים שרשמית נשבר ביניהם הקרח כשרעמסס מנסה לתקוף את משה אחרי שהוא מגלה על הנשיקה שלהם
תוך שנייה ירדה לו המסכה מהפרצוף


 
למעלה