עתידו של הבלו ריי

Soak

New member
עתידו של הבלו ריי

לאחרונה הודיעה חברת FOX המאה העשרים על הפסקת ההוצאה בבלו ריי של עונות 2014 במבחר סדרות בהפצתה, ביניהן סדרות פופולריות שכל עונותיהן עד כה יצאו בבלו ריי:
Modern Family
It's Always Sunny in Philadelphia
The League
הסיבה הרשמית - מכירות נמוכות מדיי של הוצאות הבלו ריי.

כעת גם עתיד הבלו ריי של העונה החמישית של Glee, אחת מסדרות הדגל של הרשת שפופולרית מאוד בקרב בני נוער, לוט בערפל. מיילים ששולחים מעריצי הסדרה לרשת מקבלים את התשובה "אין מידע כרגע". שידור העונה החמישית הסתיים במאי האחרון, והעונות הקודמות יצאו ב-DVD ובבלו ריי בספטמבר-אוקטובר, אבל השנה עדיין אין לזה סימן.

יחד עם זאת FOX עדיין ממשיכים להוציא את הסדרות המובילות שלהן כמו סיפור אימה אמריקאי והעונה החדשה של 24 בבלו ריי, אבל כעת ברור יותר מתמיד שגם זה נמצא על זמן שאול עד שייעלם.

תוסיפו לזה את העובדה שדיסני הפסיקו להוציא גרסאות תלת מימד לסרטים שלהם בארה"ב, זאת אחרי שלפני כמה שנים כחלק מתהליך התייעלות הופסקו הוצאות הבלו ריי שלהם בכמה ממדינות העולם (וישראל ביניהם כפי שאתם יודעים), ותקבלו תמונה עגומה מאוד.
עתיד המדיה הפיזית מעולם לא נראה שחור יותר. בינתיים זה קורה עם בלו ריי, לדעתי עוד ועוד חברות הפצה יצטרפו ויצמצמו בהדרגה ולאט לאט את הוצאות הבלו ריי שלהן, ובעתיד זה יתחיל לקרות גם עם DVD. בינתיים יש לנו עוד זמן.

אפשר להתנחם בזה שהחשש שלנו מהשתלטות ה-4K על האוסף שלנו כנראה היה מוגזם. אם הבלו ריי לא מצליח לתפוס, בטח ובטח לא ה-4K שיש כבר טלוויזיות שתומכות בו למעלה משנה - ותכנים עדיין אין.
 

Mits Petel

New member
צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה

בעולם שבו שירותי VOD, נטפליקס ודומיו החליפו את ספריות וחנויות הוידיאו, עדיין יש שוק (אמנם קטן יותר) לבלו-ריי. אני לא חושב ששוק הבלו ריי ימות או יגסוס,
אלא יהפוך ליותר ויותר נישתי. יש באמת הרבה פחות טעם להוציא תכנים שמשודרים כל הזמן במגוון חברות כבלים ושירותי תוכן, אבל תמיד יהיה שוק לגרסאות משוחזרות
באיכות גבוהה של סרטים (וגם של סדרות) טובים ונחשבים.
 
ה4K יהייה בשידור

ולא בדיסקים
תחנות טלויזיה ישדרו ב4K
אבל בישראל קודם יהייה שולם עם החמס
אחרי זה שידורי 4K
חג אורים שמח
 
למעלה