עתירת אט"ד נגד קטע 18 כביש 6

ש מים

New member
עתירת אט"ד נגד קטע 18 כביש 6

מצ"ב העתק העתירה. אמנם זה מפברואר, אבל הנושא עדיין רלוונטי. אני מאמין שיש כאן חבר'ה שימצאו בזה עניין גם עכשיו. חג שמח. 4.2.04 ה ו ד ע ה ל ע י ת ו נ ו ת 'אדם טבע ודין' והחברה להגנת הטבע בעתירתם לבג"ץ נגד כביש חוצה ישראל והמשרד לאיכות הסביבה: דחפורי המדינה עומדים לבתר את "טוסקנה של המזרח התיכון" עמותת 'אדם טבע ודין', החברה להגנת הטבע וארגוני סביבה נוספים, עתרו היום (ד') לבג"ץ נגד הצוות המלווה לעניין קטע 18 של כביש חוצה ישראל, המשרד לאיכות הסביבה, שר הפנים וחברת חוצה ישראל. העותרים מבקשים מבית המשפט להורות שהעבודות בשטח לא יתחילו לפני שתיבדק האפשרות להעביר את קטע 18, כולו או רובו, במנהרה. שכן, זהו האמצעי האופטימלי כדי להבטיח שסלילת הכביש תתבצע תוך הימנעות מירבית מגרימת נזק מיותר לחבל ארץ נדיר זה. עד כה סרבו חברת כביש חוצה ישראל והמשרד לאיכות הסביבה לבצע בדיקה כזו. אזור רמת מנשה הינו אחד משטחי הנוף הפתוח היפים והשלווים בישראל. השילוב הנדיר והעשיר של שטחי יער, חורש ונחלים העניקו לאזור את התואר "טוסקנה של המזרח התיכון". קטע 18 של כביש חוצה ישראל, המתוכנן לחבר את כביש 65 (ואדי ערה) עם כביש 70 (ואדי מילק), מאיים במתכונתו הנוכחית להרוס את שטחי הטבע המרהיבים ורצף החלקות החקלאיות שבאזור, לחצות תשעה נחלים נפרדים, שרובם מזין את מפעל המים "נחלי מנשה" (המזרים בכל שנה 14 מיליון מ"ק מים למאגרי מי התהום), וכן אלפי דונמים של נופי בראשית, בוסתנים, כרמים, שדות ויערות אלונים שנותרו ממאות שעברו. עתירת 'אדם טבע ודין' והחברה להגנת הטבע מוגשת בתמיכתם של אישי ציבור, חברי כנסת ואנשי תרבות ורוח שונים וביניהם: עמרי שרון, הרב מיכאל מלכיאור, יוסי שריד, הרב משה גפני, איתן כבל, רומן ברונפמן, אחמד טיבי, עיסאם מח'ול, אבו וילן, חיים גורי, דוד גרוסמן, יהודית קציר, ירון לונדון, יעל דיין, חיים באר, יהושוע סובול, רם לוי, אורי אבנרי, א. ב. יהושע, יעקב בסר, נתן זך, גרשון שקד, חנוך בר-טוב ואחרים. עו"ד אלי בן ארי מ"אדם טבע ודין", המייצג את העותרים בבג"ץ: "התנהגות רשויות המדינה, המסרבות לבדוק בכלל את אפשרות המינהור, הינה ביטוי לתסמונת 'הראש הקטן', שלטובת כלל הציבור ראוי לעוקרה מן השורש". רונית דור, רכזת מדיניות תחבורה בחברה להגנת הטבע, מדגישה כי לא יתכן שהצוות המלווה, שאחת ממשימותיו העיקריות היא לדאוג שתימנע ככל הניתן הפגיעה בסביבה, יתעלם לחלוטין מחלופה שהונחה בפניו, המאפשרת הן את פיתוח הכביש והן את השמירה על השטח הפתוח. דור: "אני מאמינה כי בית המשפט ימצא כי הליך זה היה פגום ביסודו, וידרוש בחינה של החלופה לפני תחילת הביצוע". לפרטים נוספים ניתן לפנות לדובר אדם טבע ודין, דקל שחרור: 053-583561
 
למעלה