עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע

עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע

כך כתוב בספר ירמיהו פרק ל פסוק ז. ואכן עם ישראל בעת צרה ואני מקווה שבקרוב עם ישראל יוושע. איך וכיצד אינני יודע אך נסתרות דרכי האל ואליו מופנות תפילותי. פורום רייקי מביע צער עמוק על מותם של ילדים תמימים וטהורים שכל חטאם היה שהם יהודים. תנחומי למשפחות השכולות ויהי רצון שלא תדעו עוד צער ומצוקה והאל ינחם אתכם עם שאר אבלי ציון ירושלים. ולמשפחות הפצועים מאחלים אנחנו רפואה שלמה מן השמיים רפואת הנפש ורפואת הגוף, בריאות ואריכות ימים בטוב ובנעימים, ורפואה קרובה לבוא. מכאן אני קורא לכל העוסקים במלאכת הקודש של אנרגיות הריפוי השונות לשלוח אהבה לכל הפצועים ובני משפחותיהם מי יתן ושזו תהיה הודעתי האחרונה בסיגנון זה! אוריאל מעוז מנהל פורום רייקי
 

עינת

New member
מצטרפת לקריאתך :cool:

בואו כולנו יחד נשלח אור ,ריפוי ואהבה לפצועים ולמשפחות החללים. ואגב משהו אישי. אני תושבת רמת-גן ויש לי ילדים בגילאים של הנפגעים. לצערי בני בן ה-16 הלך היום לאיכילוב לבקר פצועה שעדיין בלי הכרה ולא ידוע אם תחייה,כדור נכנס לראשה פילח את המח ונשאר תקוע בצד השני. מה אוכל לומר לילד שחוזר מבית חולים עם זוועה כזאת? רק לחבק,לאהוב ולבכות בלב. בואו כולנו נחבק אחד את השני,נאהב אחד את השני ונפיץ את האור לכל עבר. אמן. אור שפע ואהבה לכל אדם באשר הוא אדם עינת
 
עינת היקרה

למחרת אסון המסוקים, בתוכנית ``בוקר טוב ישראל`` שאלו את הרב לאו כיצד אדם מאמין מתמודד עם יום כזה והוא אמר בערך כך: לאדם מאמין היום יותר קשה מאשר לאדם שאינו מאמין. אדם שאינו מאמין מוצא תירוצים למה זה קרה... טעות אנוש, מזג אוויר, תקלה מכנית ועוד... אבל אדם מאמין קם בבוקר ופותח בתפילתו ``הודו לה` כי טוב כי לעולם חסדו`` וזועק השמימה ``למה`` ואין עונה ולאדם נותר רק לאמר ברוך דיין האמת ובזה נבחנת אמונתו. נכון, ניתן להאשים את המצב, את ראש הממשלה, את אוסלו, את ערפאת, את המחבלים, את ההסתה, את הגזענות, את המוח המעוות שביודעין מפוצץ את עצמו על נערים ונערות תמימים/ות שכל מבוקשם היה להמלט ולו לרגע קט מהמצב הקשה בלאו הכי. כל המילים שבעולם לא יוכלו לנחם את הורי / אחי / חברי... (הוסיפי את הלא מיותר) הנופלים וגם כל המילים שבעולם לא ימחקו את הסבל הנורא שעוברים הפצועים פיזית ונפשית. ולנו כאדם (גמטריה 45=מה) נותר לנו לזעוק ל-מה? ובכל זאת לדבוק באמונה ש``ברוך דיין האמת`` ובזה נבחנת אמונתינו לימים טובים יותר. זה אולי המעט שאת יכולה להעביר בשמי לבנך. חיבוק ואהבה לך ולבנך ולכל עם ישראל בשמי. אוריאל מעוז
 

עינת

New member
כרגיל מסכימה עם כל מילה שלך

תודה. מחבקת בחזרה אור שפע והמון אהבה עינת
 
השמחה!!!!!!

ברשותך עינת - אני יודע שזה לא קשור לפורום ואת מוזמנת למחוק את זה אם את רואה לנכון שזה לא מתאים אך בימים טרופים אלו אולי בכל זאת יהיה זה נחמה קטנה. השמחה ענן גדול מכסה את פני העולם – העצבות. משלח זרועותיו אל לב כל אדם. מסתיר כמעט באופן מוחלט את סם החיים מעיניהם של אין סוף בריות אנושיות פצועות. סם אחד יש בעולם, המרפא לכל התחלואים, מנחם לכל היגונות. אין בנמצא סגולה ומעלה שלא תימצאנה בו. הוא אינו נדיר, ובנקל ניתן להשיגו, אך העצבות מסתירה אותו מן העין, משכיחה את יופיו מן הלב, מרדימה את מוחו של האדם, עד שיאמין כי כלל איננו בנמצא. שמחה. החומר הפשוט ביותר והנצרך ביותר בעולם. אבל גם הנסתר והנעלם ביותר. מש ישיגה האדם – לא יהיה עוד כוח לשום ענן בעולם להעיב את שמיו, ועל כן, יומם ולילה וסובבוהו עננים בכחש, במרמה, בהסחת הדעת. על מנת להכיר את טיבה של העצבות לעומק ולשורש אחריה, אם כן, ראוי לנסות להתחקות על שורשיה. ``עצבות באה על ידי כעס`` כותב רבי נחמן מברסלב ב``ספר המידות`` וכידוע שורש מידת הכעס הינה – הגאווה, שמחמת גאוותו לא מוכן האדם לקבל מציאות שאינה לרוחו, ומשום כך מתעורר בו הכעס. וכשם הגאווה הינה שורש לכל המידות הרעות, כך תולדתה – העצבות. למעשה, כשאדם ``נופל`` לעצבות הרי זה משום נטייתו לראות את עצמו במרכז העולם ומתוך שאיפתו שכל העולם יתנהל כפי הבנתו. כשהמציאות טופחת על פניו ואין הדברים מתרחשים כפי שציפה הרי הוא כועס וידיו רפות. משום שבקרב רוב בני האדם קיימת נטייה ``להתחפר`` בתוך המוכר והידוע להם ולדחות מעל פניהם כל השתנות רוחנית (לעיתים קרובות, למרבית הצער, מהווים שינוים גשמיים חיצוניים תחליף אומלל להשתנות אמיתית) והסיבה ל``התחפרות`` הזו בתוך המוכר היא שהמציאות המוכרת מספקת תמיד אשליית ביטחון. והשינוי יוצר חוסר ביטחון, הוא דורש אומץ, השקעת כוחות נפש ורצון, נכונות למאבק ונכונות לספוג אפשרויות של כישלון. לכן, למרות ש``הזמן קצר`` ואפשר להגיע לדברים לא ישוערו על ידי התחדשות, עדיין ``הפועלים עצלים``. בהעניקו לחברו מה שביכולתו, יתגלה לאדם שבתוכו פנימה גנוזים אוצרות מופלאים שדי בהם גם לאחר. אדרבא, אולי דווקא בשל המגע המפרה עם נשמה אחרת, יתגלו אך לו עצמו דברים חדשים. עצם הסחת הדעת מעיסוק וה``נבירה`` המתמדת בבעיותיו (הסחת הדעת הנגרמת על ידי העיסוק עם אדם אחר) דומה שמביאה חירות כלשהי למוח, ועשויה לרענן את כוחות הנפש. אין הכוונה שאדם ייגש אל חברו מתוך עמדה של ``משפיע``, כי אז בדרך כלל, עשוי להיות עסוק יותר בהשמעת עצמו מאשר האזנה לזולתו. מהתעניינות בזולת ומהענקת תשומת לב אין האדם מפסיד לעולם. אדרבא, מלבד זכות הצדקה שבידו, מושך אף הוא חסד עליון על עצמו, בבחינת ``כל המרחם על הבריות – מרחמים עליו מן השמיים`` ולרחמי שמיים בוודאי כל אחד מייחל ומצפה, מה קל באופן זה שימשכם על עצמו. כשאדם ``נותן מעצמו`` אין הוא מאבד דבר, אדרבא, ישנה שמחה עצומה בידיעה שהענקת דבר מה, שהחיית אדם. לעיתים, אומנם, נדמה לאדם שאין לו מה לתת לחבר, אך לו רק היה מנסה לחפש, ודאי מיד היה מוצא לא מעט אנשים שיש ויש לו מה להעניק להם מכשרונותיו, ממידותיו הטובות, מידיעותיו, ועל כל פנים מזמנו, מאוזנו הקשבת, שזה בוודאי ביכולתו ובאפשרותו של כל אדם. דרך אחרת ומיוחדת לבוא לידי שמחה היא הצחוק. מעלת הצחוק, כידוע, היא עצומה, משום שיש בכוחו לשחרר את האדם, ולו לרגע אחד, מכבדות נטל המאורעות וההתבוננות הרצינית מדי בהם. אתנחתא כזו, ויציאה לרגע ממשא היום יום תוך ההסתכלות המבודחת, השונה, על תכונה ומידה ממידותיו הם כחומר בידו, לשנות ולעבד את היצירה המופלאה והחד – פעמית שהינו. השמחה, אף שאינה נמנית כמצווה מתרי``ג מצוות, הרי היא תנאי, העובר כחוט השני בכל המצוות והנצרך לקיום כולן (``העושה מצווה אחת בזריזות ובשמחה`` כותב הרמב``ם ``כאילו קיים את כל תרי``ג מצוות``) ועל כן אין השמחה ``סתם`` מצווה, אלא, כלשון רבי נחמן מברסלב ``מצווה גדולה``, כי שורש נקודת כל המצוות היא השמחה. נמצא, שכל עבודה זו של שמחה זוהי עבודה עדינה בדקות המחשבה של האדם, שתפקידה לברור טוב מרע, לחפש ולגלות את הטוב, להתבונן בו כראוי ושוב להפריד את הרע שהתגלה בו ולמצוא טוב פנימי יותר. עבודה זו, של ברורים במחשבה, כוחה לתקן את כל מה שקלקל האדם ולהפריד את הרע ממנו באופן ממשי, שעל ידי התבוננות בטוב שבאדם הוא הופך באמת ומיד לזכאי, מנגוע בחטא לטהור ונקי, ``כולא במחשבה אתברירו`` (הכל מתברר במחשבה) ודבר זה מובן היטב גם במובן הפשוט, מאחר ותחום הדיבור והמעשה בחיי האדם נובעים מתחום המחשבה, אזי כשם שתוקנו המחשבות – הדיבורים והמעשים הנובעים מכך ממילא ימצאו מתוקנים. מה שמטעה את בני האדם וגורם להם לחשוד זה בזה, לחשוב מחשבות רעות זה על זה ולהימנע מאהבת הזולת היא ה``שפה`` השונה בה מדבר כל אחד. שהרי לכל אדם יש צורת הבנה שונה של המציאות וצורת ביטוי שונה משל חברו לפי המקום בו התחנך וגילו, לפי אופיו ונטיות נפשו. לעיתים קרובות נמצא שמתוך חוסר הבנה פשוט את כוונת חברו נדמה לאדם שיש בלבו עליו או שכוונתו רעה, ואין הדבר כך כלל ועיקר. אמר רבי יוחנן: ``טוב המלבין שיניים לחברו מן המשקה אותו חלב`` כלומר, טוב ומועיל, לעיתים, חיוכו של אדם יותר מאשר חלב. טובה אוזן קשבת לצרת הלב (אפילו מבלי יכולת לתת עצה) טובה הרגישות והאכפתיות שאדם מפגין כלפי צער חברו יותר ממתת גשמי, ממון או חלב, שהינו כלום לעומת צער הנפש המשתוקקת לשפוך את עצמה לפני חבר. כמאמר קהלת ``דאגה בלב איש – ישיחנה`` (משלי י``ב כ``ה) ופירש רש``י ישיחנה לאחרים וירווח לו, וכאמור ``להחיות אדם`` כדברי רבי נחמן ``אין הדבר ריק`` וכבר זכו על ידי זה אותם בדחנים לחיי עולם הבא. כלומר, השלב הראשון למעשה בעבודת בירור עדינה זו הוא, כמו שאמרנו, להבחין ברע שבנפש האדם ובמידותיו. השלב הבא הוא חיפוש הטוב הקיים בו והשלב שלאחריו הוא חיפוש הנגיעות והפניות שהם ``הפסולת`` שבתוך עצמו. אז, רק אז, צריכה מחשבת האדם לחדור לעומק נקודת הטוב שבתוך ``קליפת`` הפנימיות, ובטוב המאיר הזה – לשמוח. עתה נתבונן בממד נוסף של דרך ההתבוננות בטוב. לכל אדם שבעולם ישנן סיבות רבות להיות בשמחה, שכן תמיד ימצאו דברים, הן בגשמיות, הן ברוחניות הגורמים לו שמחה ואושר. לכל אדם בעולם ישנן, כמו כן, סיבות להיות שרוי בעצבות, שכן תמיד ימצא דבר מה שאינו לרוחו, קושי, צער או כל סיבה לדאגה. ולמרות שלכל אחד סיבות גם לשמחה וגם לעצב, קיימים בני אדם ``פסימיים`` הנוטים לראות שחורות, ולעומתם קיימים ``אופטימיים`` בעלי נטייה לראות טוב בכל מצב. והרי כאמור, גם לפסימיים סיבות לשמחה, וגם לאופטימיים סיבות לעצב, כלומר – מצב רוחם גם של אלה וגם של אלה אינו תלוי, בעצם, במציאות השלילית או החיובית אלא נטייתם אל עבר הטוב או אל עבר הרע. זכרו: הנך נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא כי מחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות. (רבי נחמן מברסלב) אוריאל מעוז
 

עינת

New member
תודה לך איש יקר

אוריאל, דברי יופי וחכמה תמיד נשמעים בשמחה ואני נהנת מכל מילה שלך בפורום. גם אם אין הדבר קשור קשר ישיר לנומרולוגיה הרי בתוך עמנו אנחנו יושבים ואיננו יכולים להיות מנותקים ממה שקורה. אני גאה לראות את הודעותיך בפורום ,העונג כולו שלי ושל שאר המשתתפים. תודה אור שפע ואהבה עינת
 
לאוריאל

אוריאל יקר זה ממש לא קשור לפורום ותסלחי לי בבקשה עינת אבל אני מבקשת את ההודעה הזו לאי מייל שלי אני פשוט לא מצליחה להדפיס מהעמוד הזה ואלו דברים שיש לקרוא שוב. רוב תודות תמר.
 

עינת

New member
אישה יפה :cool:

אני מומחית בנומרולוגיה,מחשבים אינם בדיוק התחום שלי ... לכן אמנם ניסיתי להעביר אליך את ההודעה של אוריאל באימייל אבל לא הצלחתי. יש לי פתרון הרבה יותר פשוט עבורך... פתחי את ההודעה והדפיסי. בהצלחה אור שפע ואהבה עינת
 
עינת חביבתי

אינני מומחית גדולה במחשבים למרות שאני משתמשת בהם בעבודתי ניסיתי להדפיס את ההודעה ומכיוון שלא הצלחתי... תודה רבה על הניסיון לעזור לי אשאל מישהו שמבין בזה לילה טוב ואהבה. תמר
 
למעלה