ע..ז.ר..ה

ע..ז.ר..ה

אני לא יודעת עם זה בדיוק המקום הנכון אבל יש לי עבודה להגיש בתנך על אחאב ואליהו הנביא על מלכים א' פרקים טז יז יח . ואני ממש גרוע בתנך וכול מי שניסה להסביר לי לא ממש יצליח אני מבקשת אנא תעזרו לי אני לא מבקשת את התשובות לשאלות לומרות שזה ממש יעזור אני רק מבקשת שתעזרו לי להבין את השאלות ואת מה שכתוב בתנך אני לא ממש מבינה אותם.. תודה....
 
שאלות

חלק מאשלות הבנתי יש כמה(הרבה) שלא הבנתי והם 1.קרא מלכים א פרק ט"ז: 23-33 כיצד מסביר הכתוב את הסיה לחתאו של אחאב?(לא מצאתי בפסוקים אלו או בכל הפרק את הסיהב לכך) 2. קרא מלכים א י"ז 1-16 הפרשן אברבנאל מפרש את הפסוק 1:"ולפי שאליהו עשה זה בלי צוי ובלי רשות ומבחירתו לקנאו את קנאת ה', ולכן באהו הדיבור "לך מזה ופניץ" א.כיצד ניתן לבסס את פירושו של אברבנאל על פסוק 1: ב. הסבר כיצד אפשר לערער על פירושו של אברבנאל על פי פסוק 1? (לא הבנית ממש את השאלה לא הבנתי את פירושו של אבאבנאל יש עוד שאלות על זה לבנתיים אני ממש מודה לך עם תעזור לי תודה תודה תודה
 

פלגיה

New member
אז ככה

נראה לי שהסיבה לחטא אחאב היא פסוק ל"א: וַיְהִי הֲנָקֵל לֶכְתּוֹ, בְּחַטֹּאות יָרָבְעָם בֶּן-נְבָט; וַיִּקַּח אִשָּׁה אֶת-אִיזֶבֶל, בַּת-אֶתְבַּעַל מֶלֶךְ צִידֹנִים, וַיֵּלֶךְ וַיַּעֲבֹד אֶת-הַבַּעַל, וַיִּשְׁתַּחוּ לוֹ. כלומר - האשה שהוא התחתן איתה גרמה לו לחטוא. הסבר לשאלה שתים. אם קוראים פירוש, אז מחפשים איך הפרשן מצא בפסוקים את מה שאמר. מה אומר האברבנאל? הוא אומר שאליהו גזר גזירה מעצמו - " בלי ציווי ובלי רשות ומבחירתו", ושבגלל זה העניש אותו ה', ואמר לו בפסוקים הבאים "לך מזה ופנית" - כלומר ציווה עליו לצאת ממקומו ולגור במקום שומם. עכשיו בשאלה א' שואלים איך אפשר לראות מתוך המילים של הפסוק שאליהו לא קיבל ציווי בשאלה ב' שואלים בכיוון ההפוך - איך אפשר להבין מפסוק א' הפוך ממה שהאברבנאל אמר, כלומר שכן היה ציווי לאליהו.
 

shushu10

New member
הערה לגבי אשמת אחאב...

אחאב בוחר את אשתו "ויקח אשה את איזבל.." בזה מוצהר חטאו הראשון, וכל השאר גם הם חטאיו שלו עצמו. נכון שהיא המבצעת מאחורי הקלעים, אך יותר מסביר להניח שהוא זה שנתן לה "ברכת הדרך" לבצוע מעלליו, בהסתתרו מאחורי סינורה, מפאת הנוחיות שבדבר. אי אפשר בשום פנים לתלות את הגורם לחטאותיו באיש מלבדו.
 

mgb

New member
תשובה לשאלה מס' 2

בס"ד נשאלה השאלה כבר ואולי כאן תהיה תשובה מתאימה לך גם! בברכה
 
עוד קצת עזרה בבקשה???

קודם כול תודה על ההתשובות ובמיוחד על הקישור שעזר לי מאוד אני ישמח עם תעזרו לי בעוד כמה שאלות שלא הבנתי 1.מלכים א' פרק י"ז יש המפרשים כי נס משמעו:התרבות אלוהית גלויה או סמויה במעשה הבריאה או התרחשות טבעית, שמה שהופך אותה נס הוא תיזמון וצירוף מקרים. השותף לשני סוג הניסים הוא השארת רושם עז על הכתוב. א.לאיזה מני סוגי ניסים מתאים נס החייאת הילד?נמק את תשובך ובסס אותה על הפסוקים. ב. הבא הוכחה אחת מהכתוב שלפיה הותיר הנס רושם עז 2.מלכים א' 19-29 א. מהו הקושי בדברי אליהו "אני נותרתי נביא לה' לבדי" בהשוואה לפסוק 4 ו-13 בקטע זה, וכיצד ניתן לפתור אותו? ב.פסוק 21, נגד איזו תפיסה יוצא אליהו בפסוק זה? תודה מראש
 

mgb

New member
תשובות

בס"ד שלום לך! למען האמת אין באף הגדרת הנס שהבאת, ניסוח שאני אמון עליו. אבל כמובן שלא זו הנקודה. 1) א) בכל אופן אם הייתי לבחור בין שתי ההגדרות מי מהן מתאימה לנס החייאת התינוק ברור שההגדרה הראשונה, כיוון שתחיית המתים לא קשורה ל"תזמון" כלשהו אלא ליותר" התרחשות סמויה במעשה הבריאה". ב)לדעתי רושם הנס מתבטא בדברי האם: "וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-אֵלִיָּהוּ עַתָּה זֶה יָדַעְתִּי כִּי אִישׁ אֱלֹהִים אָתָּה, וּדְבַר יְהוָה בְּפִיךָ אֱמֶת ." 2) א) הקושי ברור - אליהו טוען שאין נביאי-אמת זולתו כי איזבל הרגה את כל נביאיה' .ולא נשארו חוץ ממנו אף אחד. ואילו בפסוקים ד' ו-י"ג נאמר מפורשות שעובדיה החביא 100 נביאים נביאי-אמת בכל מערה 50. משמע שכן נשארו נביאי-אמת!! ב)ביאור הדברים לענ"ד כך: עובדיה היה הרי "שר האוצר" במלכות אחאב. עובדיה נשאר נאמן לאחאב למרוב שידע מרשעותו ומרשעות אשתו. עובדיה במסירות נפש, כראוי לירא ה' החביא על חשבונו את הנביאים. כעת שאליהו בדבר ה', עומד להוכיח את אחאב על מעשיו הנלוזים ברור שלא יגלה לאחאב את מעשיו של השר שלו עובדיה. ולכן הוא אומר לאחאב שנשאר לבד, בו בזמן שידע מעובדיה את האמת..אבל את זאת ודאי שלא יחשוף לפני אחאב... ג) אליהו יוצא נגד ההפכפכות של העם..וטוען שבחירת מצב הביניים גרוע מללכת ולעבוד ע"ז.. ברור שאין אליהו רוצה בכך אלא מנסה לשכנע אותם שההססנות שלהן חייבת לבוא לידי הכרעה-לטובת דרך ה'. בברכה
 
למעלה