פארודיה על מקרון

motip3

New member
פארודיה על מקרון

אז הקיץ כבר מאחורינו והחורף השנה הגיע בזמן ויש לנו נובמבר די קריר וחורפי.... אז לזכר המקרונים החלטתי להכין מקרון משוקולד. אז קורנפלקס טחון גס עורבב עם שוקולד מריר מטומפרר ורודד לשכבה דקה בין שני ניירות אפייה. נקרצו עיגולים הוכן גנאש פטל, מילוי מבפנים קישוט מבחוץ ויש "מקרון"
 

motip3

New member
ומשהו מעט יותר רציני...

דודה של אילנה חגגה יום הולדת שמונים (עד 120 זה לא מעטמידיי לאחל?) ולא היה לה ממש חשוב שנביא מתנה, העיקר שנביא פרלינים..... ועכשיו דילמה, כשאומרים לך למחרת שהכל כבר חוסל, מה זה אומר? שהיה טעים, או שלא הבאתי מספיק?... מה בקופסא?
באונטי משודרג
קרמל מלוח בטבילה
פסיפלורה (פרלין לב)
פטל (פרלין עלה)
חליטת תפוח (פרלין פתוח)
קרמל מנגו (מלבן עם פסים)
טראפלס שמפניה
ואספרסו וניל (מרובע מודרני מדורג)
 

מני.ת

New member
יאמי מוטי


אם אפשר, מתכון של השמפניה בבקשה.
כשאני מכין אוכל או מביא, תמיד מקווה שישאר פרט אחד שנשאר בקופסא או במגש וזה מראה שאהבו את מה שהבאתי, אבל שלא היה חסר וחישבתי לא נכון את הכמות...
 

motip3

New member
טראפלס שמפניה מתכון

חומרים:

300 גרם שוקולד מריר מטומפרר
120 גרם שמנת קרה מוקצפת לקצפת יציבה
30 מ"ל VSOP של רמי מרטיין.
שוקולד מטומפרר לציפוי

אופן ההכנה:

מטמפררים את השוקולד המריר ומקציפים את הקצפת. מקפלים את הקצפת לתוך השוקולד ולאחר שמקבלים מאסה אחידה מוסיפים בהדרגה תוך המשך קיפול את ה- VSOP. טועמים ובמידת הצורך ולפי האהבה מוסיפים עוד VSOP. לאחר שהמאסה מתייצבת מעבירים לשקית זילוף. יוצרים נקניקים בקוטר של 2-3 ס"מ. לאחר שמתייצב חותכים לגלילים ומגלגלים לכדור. לאחר מען אני עושה ציפוי כפול ע"י פעמיים גלגול של הטראפלס על כף היד (עם כפפה כמובן) עם כמות נדיבה של שוקולד מריר מטומפרר, המתנה להתקשות וגלגול נוסף.
 

יפעת187

New member
למוטי

הפרלין פטל והפסיפלורה ממולאים רק בפרי או שגם בשוקולד?
 

motip3

New member
פטל ופסיפלורה מכילים שוקולד

בד"כ פירות אני אוהב לשלב עם גנאש שוקולד לבן ואני מתייחס לשוקולד בעצם כסוכר בלבד שנותן מתיקות לפרי. סדרב אחרת היא על בסיס קרמל ופרי (קרמל מנגו וקרמל לימון) במקרים האלו הפרלין ממולא רק עם קרמל ופרי ללא שוקולד או שמנת.
 

motip3

New member
תודה, אבל זה עדיין בגדר תחביב

אם כי אם אנשים מבקשים מאוד יפה (וגם מוכנים לשלם חחחחח....) אז אני מכין. הבעיה הגדולה היא שכשמכינים קופסה של 30 פרלינים ב- 6-7 טעמים צריך למצוא מה לעשות עם עוד 120 שנשארו עודף כך שכמו כל תחביב זה בעיקר הוצאות ופחות הכנסות.
 

ילדיהגן

New member
איזה יופי!!!
+ שאלת באונטי

אני רוצה להכין את הבאונטי המשודרג
http://www.highlydubious.com/chocolate/?p=251

- באיזה גודל של מסגרת את משתמש?
- מה החשיבות של טמפרור השוקולד בתחתית הקראנץ'?
מעולם לא יצא לי לטמפרר שוקולד בשביל תחתית קראנץ'.


 

motip3

New member
המסגרת היא בגודל 30*10*3

הקוקוס הוא מעט בעודף ונשאר לאכול עם כפית או לעשות טראפלס. את שכבת הגנאש ניתן להגדיל מעט הכל בהתאם ליחס שאוהבים בין הקוקוס לגנאש. אני מניח שזה יצא טוב גם עם שוקולד לא מטומפרר אלא כזה שיומס בעדינות, בזהירות, בפולסים קצרים במיקרו תוך כדי ערבוב. פשוט, כשאני מכין תמיד יש לי שוקולד מטומפרר ואני משתמש בו. שוקולד שממש לא יהיה מטומפרר פשוט עלול לגרום לכך שהשכבה התחתונה תימס בטמפרטורת החדר.
 

motip3

New member
אין לי יחסים מדויקים

זה יותר מבוסס על טעם אישי ועל החוזק של הטעם של הפרי. כעיקרון במהלך עונה של פרי מסויים שאני עובד איתו ( דובדבנים, פסילורה, תות וכו') אני קונה כמות גדולה מרסק מרתיח מצמצם מעט ומקפיא. וכל פעם שאני רוצה להכין גנאש אני מגרד כמות מסויימת ממיס בתוך שמנת תוך כדי הרתחה ושופך על השוקולד. צריך להגיע למצב שטעם הפרי יהיה מורגש בשמנת ואז הוא גם יהיה מורגש בשוקולד. אני כבר עושה את זה על פי הרגשה אבל את בהחלט יכולה למדוד כמויות ואם הטעם לא היה מספיק מורגש בגנאש אז פעם הבאה להוסיף כמות גדולה יותר.
 

יפעת187

New member
תודה, ועוד שאלה קטנה...

האם יש הבדל אם מוסיפים את המחית לשמנת או שמוסיפים אחרי ששמים את השמנת עם השוקולד?
 

motip3

New member
תלוי בסוג המחית ואם רוצים לסנן אותה

היות ואני משתמש במחית שהכנתי והקפאתי וממילא אני צריך להפשיר אז אני מפשיר אותה כבר בתוך השמנת תוך כדי הרתחה. וגם עושה את המחית יותר אחידה כאשר היא מוספת אח"כ לשוקולד. בנוסף לפעמים המחיות מכילות שאריות פרי כגון גרעינים, ציפה וכו'..... לא כל האנשים אוהבים את זה ולפעמים אני מסנן את הפרי. הרב יותר קל לסנן אחרי הרתחה עם השמנת ישירות אל מעל לשוקולד מאשר לסנן את המחית. כאשר אני מכין פסיפלורה אני מסנן אותה ישר בשמן ההכנה שלה עוד לפני ההקפאה כי הגרעינים שלה יחסית גדולים ואני לא רוצה אותם בגנאש.
 
למעלה