פארק אריאל שרון

ערןל1

Active member
על פי האתר הרשמי אין תחבורה ציבורית למתחם ההר, זוהי שערוריה שמצטרפת לעלבון ולבזבוז המשווע של הפארק הזה.

זהו גם סימפטום לשני דברים אחד שלא מוסיפים תחבורה ציבורית למקום שאין בו דרישה והשני זה העובדה שגוש דן לא משקיע כלום בעצמו.

כל ראש עיר חושב רק על העיר שלו וככה זה נראה.
 

DAVIDADATO

Well-known member
על פי האתר הרשמי אין תחבורה ציבורית למתחם ההר, זוהי שערוריה שמצטרפת לעלבון ולבזבוז המשווע של הפארק הזה.

זהו גם סימפטום לשני דברים אחד שלא מוסיפים תחבורה ציבורית למקום שאין בו דרישה והשני זה העובדה שגוש דן לא משקיע כלום בעצמו.

כל ראש עיר חושב רק על העיר שלו וככה זה נראה.
פארק אריאל שרון/דרך לוד - מפות ‪Google‬‏
יש את התחנה הזו אבל תמיד השער ליד התחנה סגור
זה כמו לספארי אין תחבורה עד הכניסה אלא רק עד וינטר
 
על פי האתר הרשמי אין תחבורה ציבורית למתחם ההר, זוהי שערוריה שמצטרפת לעלבון ולבזבוז המשווע של הפארק הזה.

זהו גם סימפטום לשני דברים אחד שלא מוסיפים תחבורה ציבורית למקום שאין בו דרישה והשני זה העובדה שגוש דן לא משקיע כלום בעצמו.

כל ראש עיר חושב רק על העיר שלו וככה זה נראה.
היו דיבורים בעבר על גשר מכולות או משהו אדריכלי מיוחד אחר שיחבר בין ההר לבין שטחי הפארק מלמטה (ספציפית לאזור חוות שלם שנפתח לאחרונה) ההר עצמו מוקף בשני נחלים (איילון ושפירים) וכן נדרש כזה גשר. ורק אגיד שלדעתי זה לא מספיק, היו תוכניות גם לרשת שבילים שיורדת מההר ומקיפה אותה ומתחברת במקומות נוספים לפארק בגשרים צנועים יותר.

חוץ מזה תוואי דרכים הבעייתי אל ההר עצמו לא מאפשר ממש תחבורה ציבורית, אולי רק כשאטל ייעודי (אבל מאיפה? ואני לא מכיר בקשות כאלה. ההר עצמו זה קטע פארק לא גדול במיוחד ובלי אטרקציות מיוחדות מלבד היותו "מרפסת תצפית". (כשיש הופעות קו ריע זה סיפור אחר, אבל גם שם זה דורש יותר היסעים תורים מאשר תח"צ).

מבחינת שימושי פנאי אחרים, לקטע של פארק מנחם בגין דווקא די קל להגיע בתח"צ (צהתחנות בדרך בר-לב פינת רחוב בירנית, שתי דקות הלכיה ואתה נכנס לפארק בכניסה הראשית באזור הכי מפותח שלו שכמובן שייך לעיריית תל אביב).
כלומר, בעוד שאני מסכים שתח"צ צריכה להגיע לכל מקום, הגעה ממש אל ההר עצמו בתח"צ לא נראה לי משהו שאני שם גבוה בסדר העדיפויות בגלל השילוב הזה של תוואי דרכים בעייתי עם היעדר אטרקציות משמעותיות שיוצרות ביקוש.

בחזוני, לאחר שייבנה הגשר הזה, יהיו רכבי הדרכה אוטונומיים (בגודל של עגלות גולף) שייצאו ממתחם חוות הזרע ומפארק בגין ויאפשרו סיור מלא בפארק כולל הגעה לכל נקודה עם הדרכה קולית באוזניות (כמו שקיים כבר בפארק הכי גדול בסינגפור לדוגמה).
 

Ccyclist

Well-known member
על פי האתר הרשמי אין תחבורה ציבורית למתחם ההר, זוהי שערוריה שמצטרפת לעלבון ולבזבוז המשווע של הפארק הזה.

זהו גם סימפטום לשני דברים אחד שלא מוסיפים תחבורה ציבורית למקום שאין בו דרישה והשני זה העובדה שגוש דן לא משקיע כלום בעצמו.

כל ראש עיר חושב רק על העיר שלו וככה זה נראה.

בנס פח הזבל הלונדוני יש תחנות אוטובוס משני עברי הפארק:


לפי מפות גוגל יש גשר ואתר בנייה בין חירייה למחלף מסובים, אך אין דרך כלשהיא להגיע לשם ממחלף גנות כי הגשר מהתחנות מקשר מזרחה בלבד - לגנות עצמה. בכיוון מערב אי אפשר לחצות את הרמפה של המחלף.

כשממקמים "פארק" באמצע שום מקום ליד דרכים מהירות - קשה לחבר אותו בתח"צ הגיונית. אולי היה עדיף לשתול עצים על הר הזבל ולקרוא לו "יער" במקום "פארק" כדי שלא יחשבו שהשיקום הנופי הוא מקום שצריך לבלות ולבקר בו.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20231205-084439_Maps.jpg
    Screenshot_20231205-084439_Maps.jpg
    1.5 MB · צפיות: 5
  • Screenshot_20231205-084422_Maps.jpg
    Screenshot_20231205-084422_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 5
הגשר שאתה מדבר עליו זה במסגרת הרחבת אזור התעשיה המתמחה במיחזור אל מעבר לאיילון ותו לא. לא קשור לפארק ההר.
כל העורף המזרחי של ההר (היכן שיש היום את הכניסה היחידה) הוא בעצם אזור תעשיה שנשען אתר המיון (שהורחב) יש בו כל מיניס וגי מפעלים וזה יהיה אחד מהם.
1701771412009.png
לפארק על ההר, וכן למרכז המבקרים שנמצא בסמוך לעליה אליו מכיוון המפעלים יש ערך חינוכי וסביבתי גדול, אך הם מיועדים בעיקרם לקבוצות (תלמידי בית ספר וכו') ופחות לקהל הרחב (למרות שהפארק על ההר פתוח לקהל הרחב אבל הוא די שומם ברוב ימות השבוע למעט קבוצות מאורגנות וצפרים נלהבים). הוא גם די קטן בפני עצמו.

החיבור של הפארק על ההר צריך להיות מערבה וצפונה אל שטחי הפארק האחרים. וחבל מאד שזה מתעכב.
אגב היו תוכניות לשתילת עצים על המדרונות, וכמובן בינהם שבילים שמטפסים למעלה.
אפשר להגיד שכל השטח של פארק אריאל שרון זה ארק בהתהוות שעוד מנסה למצוא את דרכו. והיו בו גם הרבה בעיות ניהוליות ותקציביות שכנראה גורמים להשהיית החזון. של מימוש תוכנית האב לפארק. בכל מקרה כרגע עוסקים בו בהכנות של אגמי הקליטה של מי השטפונות שיאפשרו את הקמת המסילה הרביעית באיילון תוך הצרת הספיקה של תעלת האיילון. זה פרויקט ענק וכמובן דחוף והוא כנראה גם אחד מהגורמים שמביאים להשהיית פתרונות פיתוח אחרים שעל השולחן. מתישהו אני מניח שזה יקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
הגשר שאתה מדבר עליו זה במסגרת הרחבת אזור התעשיה המתמחה במיחזור אל מעבר לאיילון ותו לא. לא קשור לפארק ההר.
כל העורף המזרחי של ההר (היכן שיש היום את הכניסה היחידה) הוא בעצם אזור תעשיה שנשען אתר המיון (שהורחב) יש בו כל מיניס וגי מפעלים וזה יהיה אחד מהם.
צפה בקובץ המצורף 95432
לפארק על ההר, וכן למרכז המבקרים שנמצא בסמוך לעליה אליו מכיוון המפעלים יש ערך חינוכי וסביבתי גדול, אך הם מיועדים בעיקרם לקבוצות (תלמידי בית ספר וכו') ופחות לקהל הרחב (למרות שהפארק על ההר פתוח לקהל הרחב אבל הוא די שומם ברוב ימות השבוע למעט קבוצות מאורגנות וצפרים נלהבים). הוא גם די קטן בפני עצמו.

החיבור של הפארק על ההר צריך להיות מערבה וצפונה אל שטחי הפארק האחרים. וחבל מאד שזה מתעכב.
אגב היו תוכניות לשתילת עצים על המדרונות, וכמובן בינהם שבילים שמטפסים למעלה.
אפשר להגיד שכל השטח של פארק אריאל שרון זה ארק בהתהוות שעוד מנסה למצוא את דרכו. והיו בו גם הרבה בעיות ניהוליות ותקציביות שכנראה גורמים להשהיית החזון. של מימוש תוכנית האב לפארק. בכל מקרה כרגע עוסקים בו בהכנות של אגמי הקליטה של מי השטפונות שיאפשרו את הקמת המסילה הרביעית באיילון תוך הצרת הספיקה של תעלת האיילון. זה פרויקט ענק וכמובן דחוף והוא כנראה גם אחד מהגורמים שמביאים להשהיית פתרונות פיתוח אחרים שעל השולחן. מתישהו אני מניח שזה יקרה.

השביל לראש ההר מגיע ממזרח. כדי לחבר אותו מערבה יצטרכו תשתית חדשה לחלוטין.

אם היתה בארץ מסורת של רכבות חובבים אז אולי היה אפשר לארגן מסילה צרה כלשהי בפארקים הצמודים, או אחת מה"רכבות" גרורות הטרקטור המוסווה כרכבת. זה היה נותן לפארק קישור ואטרקציה, תוך קישור לפארק סקי המים הוותיק בפארק בגין.

לא כל שיקום נופי בשולי המטרופולין צריך להצדיק את עצמו כפארק. פארק זו תשתית ציבורית שצריכה להיות נגישה לציבור.

עריכה: לפי כביש הגישה אני מניח שהפרגמנטולוגיה של ההר בנויה ממזרח למערב, השכבות נבנו בתוך פרסה של גדות העפר, כאשר כל שכבה חדשה נבנתה מעל קודמותיה והחומרים הובאו במעלה קודמיו של כביש הגישה הקיים מהחיבור לכביש גהה. זה אומר שהמצוקים סביב ההר מעולם לא נבנו כדי לאפשר גישה וכל ניסיון לבנות בהם דרכי גישה יפריע לחומרים מהם הוא בנוי.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20231207-000346_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231207-000346_Samsung Internet.jpg
    KB 702.9 · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:

ערןל1

Active member
השביל לראש ההר מגיע ממזרח. כדי לחבר אותו מערבה יצטרכו תשתית חדשה לחלוטין.

אם היתה בארץ מסורת של רכבות חובבים אז אולי היה אפשר לארגן מסילה צרה כלשהי בפארקים הצמודים, או אחת מה"רכבות" גרורות הטרקטור המוסווה כרכבת. זה היה נותן לפארק קישור ואטרקציה, תוך קישור לפארק סקי המים הוותיק בפארק בגין.

לא כל שיקום נופי בשולי המטרופולין צריך להצדיק את עצמו כפארק. פארק זו תשתית ציבורית שצריכה להיות נגישה לציבור.

עריכה: לפי כביש הגישה אני מניח שהפרגמנטולוגיה של ההר בנויה ממזרח למערב, השכבות נבנו בתוך פרסה של גדות העפר, כאשר כל שכבה חדשה נבנתה מעל קודמותיה והחומרים הובאו במעלה קודמיו של כביש הגישה הקיים מהחיבור לכביש גהה. זה אומר שהמצוקים סביב ההר מעולם לא נבנו כדי לאפשר גישה וכל ניסיון לבנות בהם דרכי גישה יפריע לחומרים מהם הוא בנוי.
1) זה ממש לא "שולי המטרופולין" זה תחום על ידי תל אביב ומצפון לראשון.
2) כל גוש דן זה כביש ראשי אחד גדול. לא יזיק אם יהנדסו קצת את הכבישים במחשבה על הפארק. לא יעשו את זה כי זה לא מספיק חשוב לאף אחד כולל תושבי גוש דן שזה בקושי בתודעה שלהם כי הוא מאוד לא מפורסם ( תרתי משמע).
3) אוטובוס זה לא קורקינט ולא מטוס ג'אמבו כל מקום שאוטו יכול להגיע גם אוטובוס יכול. צריך לעשות אוטובוס לחניון של המכוניות
 

Ccyclist

Well-known member
1) זה ממש לא "שולי המטרופולין" זה תחום על ידי תל אביב ומצפון לראשון.
2) כל גוש דן זה כביש ראשי אחד גדול. לא יזיק אם יהנדסו קצת את הכבישים במחשבה על הפארק. לא יעשו את זה כי זה לא מספיק חשוב לאף אחד כולל תושבי גוש דן שזה בקושי בתודעה שלהם כי הוא מאוד לא מפורסם ( תרתי משמע).
3) אוטובוס זה לא קורקינט ולא מטוס ג'אמבו כל מקום שאוטו יכול להגיע גם אוטובוס יכול. צריך לעשות אוטובוס לחניון של המכוניות

אם הכוונה לחניון שהגישה אליו מהזרוע של מחלף מסובים מכביש 4 דרומה לכיוון ירושלים או תל אביב - הסיכוי לכך נמוך עד אפסי. הקווים במחלף מסובים שעושים את הזרוע הזו של המחלף הם קווים בינעירוניים, בעיקר לישובים דתיים וחרדיים בסביבות ירושלים. הנוסעים הקיימים בקווים אלו לא ירצו את הסיבוב, קרוב כל כך לתחנת מסובים.

עדיף לבקש את השלמת גשר הולכי הרגל של מחלף גנות כך שיחבר מערבה. בצורה כזו גם קווי כביש 4 אזוריים בתחנה שם על כביש 4 הרציף יוכלו לשרת את באי הפארק.
 

EHP12

Well-known member
1) זה ממש לא "שולי המטרופולין" זה תחום על ידי תל אביב ומצפון לראשון.
2) כל גוש דן זה כביש ראשי אחד גדול. לא יזיק אם יהנדסו קצת את הכבישים במחשבה על הפארק. לא יעשו את זה כי זה לא מספיק חשוב לאף אחד כולל תושבי גוש דן שזה בקושי בתודעה שלהם כי הוא מאוד לא מפורסם ( תרתי משמע).
3) אוטובוס זה לא קורקינט ולא מטוס ג'אמבו כל מקום שאוטו יכול להגיע גם אוטובוס יכול. צריך לעשות אוטובוס לחניון של המכוניות
אוטובוסים פיזית יכולים להיכנס. עובדה שנכנסים למקום אוטובוסים של טיולים המגיעים למקום. הבעיה זה יותר בירוקרטית מאשר פיזית זה הקמת תחנות (אפילו עם זה עמוד צהוב פשוט) והכנסתם לרישוי. זה שהשטח גלילי ורשות התמרור היא מנהלת הפארק מראה שזה יהיה בעייתי.

יש בעיות עם הפארק הזה אותם הרוכב כבר מנה. שלא הופכים אותו לאתר כזה אטרקטיבי, גם אם היה אפשר לעשות קו תמח"ת- כביש בר לב- גהה- כביש 1 תמח"ת שיסע כל שעה בין 09:00-15:00 (בין הפיקים), זה קו שנראה לי שכל הנסיעות שלו שלא יהיו בזמני חופשת בית ספר, יעלה לפארק שהוא עם הנהג בלבד.
 
למעלה