פארק הרכבת החדש של פ"ת.
בעבר, שלוחת מסילת רכבת משא נכנסה לתוך אזור התעסוקה קריית אריה שבפ"ת.
שלוחת המסילה התפצלה ממסילת הירקון והיא נכנסה למפעל עץ הזית בקריית אריה.
באותה התקופה, אזור התעסוקה קריית אריה הכיל רק מפעלי תעשייה כבדה. המפעלים ייצרו את כל מוצרי הצריכה של אזרחי המדינה.
הזמנים השתנו והעולם נהיה מקום קטן. יותר לא כדאי לייצר מוצרים בעולם המערבי אלא כדאי לייבא אותם ממדינות שבהן עלות הייצור היא אפסית.
המפעלים באזור התעסוקה נסגרו, אחד אחרי השני ועמדו שוממים עד שהם נהרסו. במקומם נבנו בקריית אריה בנייני משרדים והיי-טק.
גם מפעל עץ הזית ננטש ונהרס. חברת גב-ים קנתה את השטח שלו לפני כ-10 שנים כדי להקים בו מתחם היי-טק חדש.
בשנה שעברה, חברת גב-ים שינתה את החלטתה לגבי המתחם הנטוש. היא החליטה למכור אותו ליזמים פרטיים. המתחם נמכר ויותר לא שייך לגב-ים. הקונים החדשים מתכוונים להקים בו בנייני משרדים.
שלוחת המסילה הגיעה ממסילת הירקון אל הדופן המערבית של מתחם עץ הזית כשהיא חצתה בדרכה את הכבישים של דרך אם המושבות ושל רח' יגיע כפיים. המסילה כבר נעקרה ברובה ונותר ממנה היום רק קטע קטן לרוחב הכביש של דרך אם המושבות (דרך שלמה שמלצר) וקטע קטן בחניית הרכבים שלצידו של פארק אזורים (פארק עופר).
בתוואי של שלוחת המסילה, בין רח' יגיע כפיים לרח' שנקר, עיריית פ"ת הכשירה מגרש חנייה מוארך ענק לחנייה חופשית לבאי אזור התעסוקה. הכניסה והיציאה של המגרש היא משני צדדיו, מהצד הצפוני ומהצד הדרומי.
במקום מגרש החנייה הענק המוארך הזה, יוקם פארק הרכבת החדש של פ"ת.
במתחם עץ הזית, ייסללו שלושה כבישים חדשים:
1. כביש רח' הפארק מצפון לדרום, מרח' יגיע כפיים לרח' שנקר.
2. כביש רח' שנקר החדש, ישירות מרח' גיסין. כך, הכביש החדש של רח' שנקר יהיה ישר ורחב במקום הכביש המתפתל והצר שקיים היום.
3. כביש יציאה חדש מהמתחם לכיוון צפון אל רח' יגיע כפיים.
לצידו של כביש הפארק החדש, יוקם פארק הרכבת.
הכביש של רח' הפארק יחצה גם את הכביש של רח' יגיע הכפיים וימשיך בקטע קטן גם מצפון לו. הפארק שלצד הכביש, ימשיך עוד צפונה עד לדרך אם המושבות (דרך שלמה שמלצר). מעל לכביש של דרך אם המושבות, שביל האופניים והולכי הרגל של פארק הרכבת ימשיך צפונה על גבי גשר חדש שייבנה כדי לקשר בין פארק הרכבת לפארק הירקון של פ"ת ושל בני-ברק.
כך, המבלים יזכו לרצועת נופש ארוכה חדשה שתקשר בין כל שבילי ההליכה והרכיבה הקיימים כיום בצפון פ"ת, ישירות לפארק הירקון. ממזרח לקריית אריה מתוכנן גם להיבנות גשר להליכה ולרכיבת אופניים מעל לדרך הרב מלכה, שיקשר בין הפארקים של שכ' נווה גן לבין האגם החדש של הפארק העירוני. כל הפארקים של צפון פ"ת יהיו מחוברים ביניהם לבין פארק הירקון של פ"ת ושל בני ברק.
אזור התעסוקה של קריית אריה משתנה מיום ליום והופך להיות לקרייה של מתחמי היי-טק יוקרתיים, מתחמי עסקים יוקרתיים ומתחמי בילוי יוקרתיים. בקרוב הוא גם יהפוך להיות למרכז יוקרתי של פנאי ונופש.
(גם אזור התעסוקה שמדרום לציר ז'בוטינסקי, קריית מטלון, משתנה מיום ליום. אכתוב לגביו בהזדמנות אחרת. הוא הופך להיות לאזור של מגדלי עסקים שחריגים מאד בגובהם ובעיצובם).
בעבר, שלוחת מסילת רכבת משא נכנסה לתוך אזור התעסוקה קריית אריה שבפ"ת.
שלוחת המסילה התפצלה ממסילת הירקון והיא נכנסה למפעל עץ הזית בקריית אריה.
באותה התקופה, אזור התעסוקה קריית אריה הכיל רק מפעלי תעשייה כבדה. המפעלים ייצרו את כל מוצרי הצריכה של אזרחי המדינה.
הזמנים השתנו והעולם נהיה מקום קטן. יותר לא כדאי לייצר מוצרים בעולם המערבי אלא כדאי לייבא אותם ממדינות שבהן עלות הייצור היא אפסית.
המפעלים באזור התעסוקה נסגרו, אחד אחרי השני ועמדו שוממים עד שהם נהרסו. במקומם נבנו בקריית אריה בנייני משרדים והיי-טק.
גם מפעל עץ הזית ננטש ונהרס. חברת גב-ים קנתה את השטח שלו לפני כ-10 שנים כדי להקים בו מתחם היי-טק חדש.
בשנה שעברה, חברת גב-ים שינתה את החלטתה לגבי המתחם הנטוש. היא החליטה למכור אותו ליזמים פרטיים. המתחם נמכר ויותר לא שייך לגב-ים. הקונים החדשים מתכוונים להקים בו בנייני משרדים.
שלוחת המסילה הגיעה ממסילת הירקון אל הדופן המערבית של מתחם עץ הזית כשהיא חצתה בדרכה את הכבישים של דרך אם המושבות ושל רח' יגיע כפיים. המסילה כבר נעקרה ברובה ונותר ממנה היום רק קטע קטן לרוחב הכביש של דרך אם המושבות (דרך שלמה שמלצר) וקטע קטן בחניית הרכבים שלצידו של פארק אזורים (פארק עופר).
בתוואי של שלוחת המסילה, בין רח' יגיע כפיים לרח' שנקר, עיריית פ"ת הכשירה מגרש חנייה מוארך ענק לחנייה חופשית לבאי אזור התעסוקה. הכניסה והיציאה של המגרש היא משני צדדיו, מהצד הצפוני ומהצד הדרומי.
במקום מגרש החנייה הענק המוארך הזה, יוקם פארק הרכבת החדש של פ"ת.
במתחם עץ הזית, ייסללו שלושה כבישים חדשים:
1. כביש רח' הפארק מצפון לדרום, מרח' יגיע כפיים לרח' שנקר.
2. כביש רח' שנקר החדש, ישירות מרח' גיסין. כך, הכביש החדש של רח' שנקר יהיה ישר ורחב במקום הכביש המתפתל והצר שקיים היום.
3. כביש יציאה חדש מהמתחם לכיוון צפון אל רח' יגיע כפיים.
לצידו של כביש הפארק החדש, יוקם פארק הרכבת.
הכביש של רח' הפארק יחצה גם את הכביש של רח' יגיע הכפיים וימשיך בקטע קטן גם מצפון לו. הפארק שלצד הכביש, ימשיך עוד צפונה עד לדרך אם המושבות (דרך שלמה שמלצר). מעל לכביש של דרך אם המושבות, שביל האופניים והולכי הרגל של פארק הרכבת ימשיך צפונה על גבי גשר חדש שייבנה כדי לקשר בין פארק הרכבת לפארק הירקון של פ"ת ושל בני-ברק.
כך, המבלים יזכו לרצועת נופש ארוכה חדשה שתקשר בין כל שבילי ההליכה והרכיבה הקיימים כיום בצפון פ"ת, ישירות לפארק הירקון. ממזרח לקריית אריה מתוכנן גם להיבנות גשר להליכה ולרכיבת אופניים מעל לדרך הרב מלכה, שיקשר בין הפארקים של שכ' נווה גן לבין האגם החדש של הפארק העירוני. כל הפארקים של צפון פ"ת יהיו מחוברים ביניהם לבין פארק הירקון של פ"ת ושל בני ברק.
אזור התעסוקה של קריית אריה משתנה מיום ליום והופך להיות לקרייה של מתחמי היי-טק יוקרתיים, מתחמי עסקים יוקרתיים ומתחמי בילוי יוקרתיים. בקרוב הוא גם יהפוך להיות למרכז יוקרתי של פנאי ונופש.
(גם אזור התעסוקה שמדרום לציר ז'בוטינסקי, קריית מטלון, משתנה מיום ליום. אכתוב לגביו בהזדמנות אחרת. הוא הופך להיות לאזור של מגדלי עסקים שחריגים מאד בגובהם ובעיצובם).