פגסוסים

חומיחום

New member
פגסוסים

המצאתי פגסוס ממש יפה, אבל כפי שאני ראיתי יש המון פגסוסים שונים ואני פוחד שהפגסוס שאני המצאתי כבר הומצא בקרוב אני אכין הוראות לפגסוס שלי וגם אשלח תמונה. בינתיים למי שיש תמונות של פגסוסים ובא לו להעלות זה יעזור לי מאוד.
 

גילה או

New member
גלעד אהרוני,קיפולים מדהימים ומעוררי

קינאה אם יורשה לי לאמר ונידמה לי שיורשה לי הרי כבר אמרו ח"זל (אם אינני טועה)שקינאת סופרים תרבה חוכמה. כמה שאלות לי ברשותך: האם אתה מקפל כל דגם מיספר פעמים או שזה הדיוק שאתה מגיע אליו היום כבר בקיפול ראשון? כמה זמן אתה מקפל? למה עוד נותר לשאוף בתחום האוריגמי?להמציא דגמים? האם אתה מסוגל לקפל כל דגם או שיש איזה דגם שלא הצלחת לקפל? בברכה -גילה.
 

bshuval

New member
אני אמנם לא גלעד,

אבל אני יכול לענות על שאלה אחת שלא הופנתה ישירות אליו: "למה נותר עוד לשאוף בתחום האוריגאמי"? טוב, התשובה שאענה היא כמובן תשובה אישית שלי (אני מקפל פחות טוב, לדעתי, מגלעד), אבל אני חושב שהיא שופכת מעט אור על העומק של התחום. אני חושב שיש הרבה הרבה הרבה מה לשאוף מעבר להמצאת דגמים. ראשית, הייתי מעוניין להביע רגש או מסר כלשהו באמצעות אוריגאמי. אני לא מכיר אפילו קיפול אחד שעורר בי רגש כלשהו (פרט להשתאות) שנית, הייתי מעוניין להצליח להנציח תנועה באמצעות דגם אוריגאמי. הרבה פעמים אנחנו מקפלים דברים שנראים כמו פסלים, סטאטיים להחריד. לעומת זאת, ישנם מקפלים (למשל דייב בריל ואקירה יושיזאווה) שמצליחים לגרום לדגם שלהם להראות חי, ולא כמו "תוצאות של פיחלוץ גרוע", אם לצטט את רוברט לאנג על דגמיו שלו (נאמר על ה alamo stallion שלו). שלישית, הייתי רוצה להבין טוב יותר תרשימי קפלים. בתחום זה אני דווקא משתפר, כי אולי הוא מצליח לגעת בי יותר מהאחרים (בכל זאת, יש לי זיקה כלשהי למתמטיקה). הייתי רוצה לדעת, מתוך תרשים הקפלים, באילו טכניקות השתמש היוצר, מה מתוך התרשים שייך לאיזה חלק בקיפול המוגמר, להצליח לקפל את הבסיס בדרך אלגנטית מתוך התרשים, ועוד. רביעית, במידה וכבר הצלחתי לקפל תרשים קפלים לבסיס, הייתי רוצה להיות בעל יכולת להביאו לצורה המוגמרת (ויעידו אלה שראו את הפודל שקיפלתי). חסר לי במקרה זה חוש אמנותי. חמישית, הייתי רוצה להבין טוב יותר את המתמטיקה של האוריגאמי. לדוגמה - המאמר שפורסם כאן לאחרונה על דיוויד האפמן היה מאמר מרתק, והייתי מאד רוצה להבין אוריגאמי ברמה כזאת. שישית, הייתי רוצה להבין טוב יותר את האוריגאמי הטכני, בו יוצרים במכוון דגם ע"י בניית תרשים קפלים שלו, או תכנון מראש של הדגמים ושימוש בסל טכניקות. (לדוגמה, כמו ג'ייסון קו, דניאל רובינסון). שביעית, הייתי רוצה להמציא תנועה באוריגאמי. כמו "קיפול עלה כותרת" ו"אוזן ארנב כפולה", הייתי רוצה להמציא גם תנועה משלי... שמינית, הייתי רוצה להיות בעל יכול להמציא דגמים במה שנקרא כאן בעבר "השיטה האינטואיטיבית". כאשר אני לוקח לידי פיסת נייר ומתחיל לקפל, בדרך כלל יוצאים לי דברים כלל לא מזוהים. תשיעית, הייתי רוצה להשיג את כל אוסף העלונים של FOLD, IMAGIRO וגם ארגון האוריגאמי הבריטי. (השניים הראשונים קשים במיוחד להשגה). היריעה עוד ארוכה, ויש לי שאיפות רבות רבות (הכוללות עוד השגת ספרות, עוד ידע היסטורי, ועוד סוגי קיפול שונים ומגוונים). הנקודה התחתונה שיש הרבה הרבה הרבה מה לשאוף באוריגאמי מעבר ללדעת לקפל טוב ולהמציא דגמים.
 

gaharoni

New member
תודה על המחמאות!

ותשובות: >האם אתה מקפל כל דגם מיספר פעמים או שזה הדיוק שאתה מגיע אליו היום כבר >בקיפול ראשון? בדרך כלל, אני מקפל דגם פעם אחת בלבד, ומשתדל להתאים מראש את סוג הנייר לדגם. אבל אם זה לא מתאים (או שהדגם לא מצליח...) אז אני מקפל שוב. למשל, את ה "פגסוס 2002" של קוואהאטה קיפלתי כמה פעמים, עד שהייתי פחות או יותר מרוצה מהתוצאה (ואני עדיין לא ממש משתגע על הדגם הזה). >כמה זמן אתה מקפל? 15 שנה בערך, עם הפסקות מדי פעם. >למה עוד נותר לשאוף בתחום האוריגמי? בועז ענה תשובה מצויינת. מבחינה אישית, הייתי רוצה להכנס קצת יותר לתחום תרשימי הקפלים (למרות שאני מאוד מתקשה בזה - אין לי בכלל זיקה למתמטיקה...), להיות מסוגל לתת יותר אינטרפרטציה אישית לדגמים המקופלים מהוראות (אם זה סוג ניר, או חריגה מסוימת מההוראות), וכן, גם להמציא. לא דברים מסובכים בסגנון סאטושי קמיאה, אלא דברים פשוטים ומעניינים. עוד משהו שהייתי רוצה לנסות יום אחד, זה ליצור נייר בעצמי, ולהיות מסוגל להתאים אותו לדגמים שאני מקפל. ועוד שאיפות: לבקר בהמון כנסים בעולם, וגם ביפן. והייתי רוצה שבועז יכתוב ספר על ההיסטוריה והתיאוריה של האוריגאמי. >האם אתה מסוגל לקפל כל דגם או שיש איזה דגם שלא הצלחת לקפל? בטח שיש דגמים שלא הצלחתי! למשל את ה-DAMA, שיובל אטלס קיפל כל כך יפה... ועוד כמה כאלה. יש גם דגמים שהצלחתי, מבחינה טכנית, אך הנייר לא התאים, ופשוט אין לי כוח לקפל אותם שוב. >מאיזה גודל נייר אתה מקפל ? כל מיני. חרקים ודגמים מורכבים מאוד, בד"כ מריבוע של כ-40 ס"מ. דברים אחרים, מריבועים של 15 או 24 ס"מ. אבל זה משתנה.
 

גילה או

New member
תודה על תשובות.

כן כבר הבנתי בחודשים האחרונים שיש הרבה מה לשאוף בתחום האוריגמי מעבר לקיפול מדויק של דגמים.(וזאת בעיקר מהפורום הניכבד).ובכל זאת כשיש לי את הכבוד וההזדמנות להחמיא לאנשים שמקפלים כל כך יפה אני לא מותרת על כך.כמו בכל תחום ככל שאתה יודע יותר אתה יודע שיש עוד הרבה מה לדעת . ברור לי גם שגם כשיש כשרון צריך זמן כדי לקפל ולהתנסות ולהישתפר.יש דגמים שלא האמנתי שאני אוכל לקפל ועם הזמן וצבירת ידע דבר מוביל לדבר ובאמת האפשרות להעזר בידע של אחרים עוזרת המון.לפני הכרותי עם הפורום קיפלתי מיתוך ספרים.כאשר נתקעתי בשלב כל שהוא או שויתרתי או שניסיתי במועד מאוחר יותר ולפעמים היצלחתי.עכשיו העצות וההפניות לעוד ועוד אתרים פשוט הקפיצו אותי כיתה.מתסכל אותי שאין לי מספיק זמן לקפל עוד ועוד.לפעמים אני מצליחה לקפל דגם והוא לא יוצא הכי מדויק או יפה.אני מחליטה לקפל אותו מחדש אבל כבר יש לי חשק לקפל דגם אחר שעוד לא קיפלתי מעולם.אבל ככה זה בחיים .אף פעם אין מספיק זמן .ואולי זה יותר טוב.כי אני מתארת לעצמי שרק לקפל ....הרי בכל זאת יש חיים מעבר לאוריגמי.
 

bshuval

New member
גילה, האם את חברה במועדון החובבים?

אם את לא, אני חושב שאת מאד תהני להצטרף. אני חששתי זמן רב מלהצטרף, ולא הצטערתי. עד שהצטרפתי למועדון לא היכרתי אף מקפל. היום אני מכיר קהילה גדולה וחמה של חובבי אוריגאמי. אני למדתי (ולומד) המון ממפגשים עם חובבים אחרים. הן פילוסופית והן טכנית. לגבי קיפול של דגם יותר מפעם אחת: אם הדגם מורכב, בדרך כלל אני מקפל אותו פעם אחת, וזהו. אבל יש כל מיני דגמים שכיף להכין אותם ואני מכין אותם מספר של פעמים. למשל, הטווס מריבוע של ג'ון מאקווה (שאפילו למדתי בעל-פה, אבל כבר שכחתי אותו), או כוכב האומגה מריבוע של ג'ון ריצ'ארדסון. יש גם דגמים שפחות כיף להכין אותם אבל אני אוהב את התוצאה שלהם אז אני מקפל יותר מפעם אחת (FIT, Spring into action) וגלעד, לגבי הספר - אני בספק... אני לא ממש חושב שיש לי את הידע הדרוש כדי לכתוב ספר רציני. אולי אם אשיג יום אחד את כל הFOLDים וכל הIMAGIROים יהיה על מה לדבר... אני עדיין מנסה לשכנע את ג'ייסון קו לכתוב ספר שמכיל גם פרקים על התיאוריה של האוריגאמי, כפי שהוא משתמש בה... (הספר גם יכיל הוראות למבחר דגמים שלו.) כמובן הספר קיים כרגע רק בדמיון שלי... אבל אני חושב שאני שובר אותו לאט לאט....
 

גילה או

New member
כן.נירשמתי למועדון חובבים כאשר

נירשמתי לכנס.רציתי להגיע למפגש שהיה בחודש מאי בהרצליה אבל היתה לי התחיבות מישפחתית בדיוק באותו היום אז באחת ההזדמנויות הבאות אשמח להגיע למפגש. ובועז לגבי הידע שלך ,משהוא אתה צריך לעשות איתו.ספר,מאמר.אני מבינה שאתה חושב שחסר לך עוד ועוד אבל תתחיל ואחר כך תוציא עדכונים במהדורה מחודשת.
 

giladznaor

New member
מה הייתי רוצה להשיג באוריגמי

אני זוכר היטב איך פעם עמדתי נדהם אל מול כל הדגמים המסובכים. כיום, אחרי שהצלחתי לקפל את רובם, אני מרגיש שמשהו מהקסם הלך לאיבוד (כנראה בגלל זה קוסמים לא מגלים את הסודות שלהם). השאלה "לאן ממשיכים מכן" די מטרידה אותי בזמן האחרון. אני חושב שברמה של הדגמים המסובכים הייתי רוצה להשתפר בשלבי הסיום, כשהמודל לחיקוי שלי הוא הוג'יו טאקאשי (תמונות של הדגמים שלו ניתן לראות בשרשור על המצגת). היה לי הכבוד להשתתף בשיעור שלו בארה"ב לפני כמה חודשים (הוא לימד את דגם המייטריה, שזה הדגם של האיש היושב במצגת המדוברת, שאמור לדמות גלגול עתידי של בודהה), והאדם פשוט אמן אמיתי. הוא מצליח לדעתי לשלב בצורה מושלמת בין האוריגמי הטכני האפור והמשעמם (רוברט לאנג, רוברט לאנב, רוברט לאנג...) לבין אומנות אמיתית. יש לו גם כמה דגמים אבסטרקטים יפים שדומים מבחינה רעיונית לדגמים שפול ג'קסון הראה בכנס בעין גדי. כמו כן, הייתי רוצה, כמו גלעד א., ללמוד להכין נייר. לפני כשבוע עשיתי את הניסיון הראשון שלי, וה"נייר" שהתקבל היה כמו קרטון, אבל הבנתי מה הייתה הטעות שלי, ועכשיו כסיימתי את המילואים אני אנסה פעם נוספת. יש מומחה עולמי אחד מחוץ ליפן שמקצוען בתחום, וזה מייקל לא-פוס, שמעביר סדנאות (בתשלום) למי שמזדמן לאיזור בוסטון (קישור לאתר שלו מצורף). כמעט כל אומני האוריגמי פונים אליו לדפים, והוא יושב איתם לתכנן את הדף ע"פ סוג הדגם. סאטושי קמיה התמחה אצלו במשך כמה שבועות, ומאז הוא מכין את הדפים שלו בעצמו. נ.ב. גם אני לא הצלחתי לקפל את הDAMA. יכול להיות שגם זה משהו שמשותף לגלעדים...
 
למעלה