אני אמנם לא גלעד,
אבל אני יכול לענות על שאלה אחת שלא הופנתה ישירות אליו: "למה נותר עוד לשאוף בתחום האוריגאמי"? טוב, התשובה שאענה היא כמובן תשובה אישית שלי (אני מקפל פחות טוב, לדעתי, מגלעד), אבל אני חושב שהיא שופכת מעט אור על העומק של התחום. אני חושב שיש הרבה הרבה הרבה מה לשאוף מעבר להמצאת דגמים. ראשית, הייתי מעוניין להביע רגש או מסר כלשהו באמצעות אוריגאמי. אני לא מכיר אפילו קיפול אחד שעורר בי רגש כלשהו (פרט להשתאות) שנית, הייתי מעוניין להצליח להנציח תנועה באמצעות דגם אוריגאמי. הרבה פעמים אנחנו מקפלים דברים שנראים כמו פסלים, סטאטיים להחריד. לעומת זאת, ישנם מקפלים (למשל דייב בריל ואקירה יושיזאווה) שמצליחים לגרום לדגם שלהם להראות חי, ולא כמו "תוצאות של פיחלוץ גרוע", אם לצטט את רוברט לאנג על דגמיו שלו (נאמר על ה alamo stallion שלו). שלישית, הייתי רוצה להבין טוב יותר תרשימי קפלים. בתחום זה אני דווקא משתפר, כי אולי הוא מצליח לגעת בי יותר מהאחרים (בכל זאת, יש לי זיקה כלשהי למתמטיקה). הייתי רוצה לדעת, מתוך תרשים הקפלים, באילו טכניקות השתמש היוצר, מה מתוך התרשים שייך לאיזה חלק בקיפול המוגמר, להצליח לקפל את הבסיס בדרך אלגנטית מתוך התרשים, ועוד. רביעית, במידה וכבר הצלחתי לקפל תרשים קפלים לבסיס, הייתי רוצה להיות בעל יכולת להביאו לצורה המוגמרת (ויעידו אלה שראו את הפודל שקיפלתי). חסר לי במקרה זה חוש אמנותי. חמישית, הייתי רוצה להבין טוב יותר את המתמטיקה של האוריגאמי. לדוגמה - המאמר שפורסם כאן לאחרונה על דיוויד האפמן היה מאמר מרתק, והייתי מאד רוצה להבין אוריגאמי ברמה כזאת. שישית, הייתי רוצה להבין טוב יותר את האוריגאמי הטכני, בו יוצרים במכוון דגם ע"י בניית תרשים קפלים שלו, או תכנון מראש של הדגמים ושימוש בסל טכניקות. (לדוגמה, כמו ג'ייסון קו, דניאל רובינסון). שביעית, הייתי רוצה להמציא תנועה באוריגאמי. כמו "קיפול עלה כותרת" ו"אוזן ארנב כפולה", הייתי רוצה להמציא גם תנועה משלי... שמינית, הייתי רוצה להיות בעל יכול להמציא דגמים במה שנקרא כאן בעבר "השיטה האינטואיטיבית". כאשר אני לוקח לידי פיסת נייר ומתחיל לקפל, בדרך כלל יוצאים לי דברים כלל לא מזוהים. תשיעית, הייתי רוצה להשיג את כל אוסף העלונים של FOLD, IMAGIRO וגם ארגון האוריגאמי הבריטי. (השניים הראשונים קשים במיוחד להשגה). היריעה עוד ארוכה, ויש לי שאיפות רבות רבות (הכוללות עוד השגת ספרות, עוד ידע היסטורי, ועוד סוגי קיפול שונים ומגוונים). הנקודה התחתונה שיש הרבה הרבה הרבה מה לשאוף באוריגאמי מעבר ללדעת לקפל טוב ולהמציא דגמים.