פה נראה לי מקום נכון לשאול...

lizardie

New member
פה נראה לי מקום נכון לשאול...

שלום לכולם, אני פה פעם ראשונה... אני חושבת לעשות רשיון סקיפר. אנשים המליצו לי על שיא גל ועוד כל מיני בתי ספר. השאלה היא האם אפשר ללמוד את החומר (לפחות את התיאורתי) בצורה יותר זולה? לבד לפי ספרים או משהו כזה.. אני סיימתי טכניון ואני מאמינה שאצליח להתמודד עם חומר תיאורתי אבל לא יודעת מאיפה להתחיל.. הפלגתי כמה פעמים כאיש צוות אבל היתי רוצה ללמוד את החלק המעשי באופן מסודר. אולי יש לכם המלצות על ספרים, מקומות ואתרים ללימוד עצמי? בכל אופן תודה מרינה
 

בת ים

New member
ברוכה הבאה לפורום../images/Emo39.gif

שלום מרינה, עניין הלימוד העצמי עלה כאן כמה וכמה פעמים. יש דעות לכאן או לכאן-האם כדאי או לא כדאי ללמוד לבד, שהרי בסופו של דבר את החלק המעשי, תצטרכי לעבור בבית ספר כלשהו, כמו דרך הים או אזימוט במרכז או בריזה בצפון וכ"ו. אם בכל זאת, את רוצה ללמוד לבד, לדעתי עליך להשיג ספרים של תלמידים לשעבר בבתי ספר.החלוקה היא לפי קורסים כמו ימאות, מכונאות ניווט וכ"ו. באתר של אריה שער לים (יש קישור בקישורי הפורום)-חבר הפורום-יש מידע רב על ימאות. מעבר לכך, אני אישית לא מכירה. אשמח לשמוע דעות ותגובות נוספות מחברים אחרים.
 

viamaris

New member
ללמוד לבד

שלום מרינה אפשרי ללמוד לבד ואפילו לקבל שעורי חזוק לפני מבחן תאורטי. תוכלי לקנות את כל חומר הלימוד בבית ספר דרך הים. אך את המעשי אין ברירה וצריך לעשות עם בית ספר. שרות זה ניתן גם עי בית ספר דרך הים. הרבה אנשים עשו ועושים זאת כך. אם צריך פרטים נוספים אשמח למסור. אלון
 

amirff

New member
ללמוד לבד...

אני אישית למדתי לבד, וזה היה לפני 10 שנים. לעניות דעתי זה לא סיפור גדול אבל.... נסיון מעשי, זה מאוד חשוב !! - וזה עזר לי המון במקרה שלי.. עשיתי הסכם עם מישהו שמלמד את החומר, קיבלתי ממנו את החומר ונפגשנו פעם אחת לפני כל בחינה (לשאלות וכד´). את המעשי עשיתי על היכתה שלו, חשוב לציין שהיה לי קצת נסיון לפני זה. והכי חשוב היתי בן 17-18 והיה לי המון זמן ! משיחה עם מישהו שעושה כיום רשיון, הוא טוען שכדי לקחת קורס רק ב ניווט חופי וכמובן הקטע המעשי. בהצלחה... אם אתם שואלים אותי ... תעשו קורס בטורקיה או יוון ב SANSAIL תלמדו ותהנו ... זה לא אותו הרשיון ואני חושב שזה לא רע למי שלא הולך להיות מושבע של התחביב. ( כמובן בשביל סירה עם דגל ישראלי חיבים רשיון ישראלי)
 

rbehar

New member
ללמוד דרך האינטרנט VHF GMDSS

בקרו באתר החדש SEACOM.CO.IL המאפשר ללמוד את נושא הקשר הימי לבד או בקבוצות קטנות בעלות נמוכה מאוד יש מקום לפתח שיטה עתידית זו בהצלחה רוג´ר
 

Kiru

New member
מישהו יודע איפה אפשר לקנות את

הספרים לכל החלקים של הרשיון, ומבחנים משנים קודמות?
מראש אבי
 

lizard

New member
תמיד אפשר להתחיל לבד.

ואם רואים שלא הולך להצטרף למערכת מסודרת של שיעורים. לדעתי הספר החדש של גיורא קדר מכסה את כל הנושאים שצריך לבחינות התאוריה. בשביל המעשי תצטרכי ללמוד בבית ספר לשייט. כמו כן אני לא יודע איך ניתן לגשת ללא בית ספר למבחני תאוריה,אשמח לדעת איך. בהצלחה מיכה
 

Kiru

New member
איפה משיגים את הספר הזה?

יש בו את כל החומר לכל 4 המבחנים?
 

lizard

New member
אתה יכול להזמין טלפונית

ממערכת עיתון כחול אני חושב. לחפש בחנויות ספרים, או ללכת לחנויות לממכר ציוד ימי כמו אטלנטיס מרין במרינה הרצליה ולקנות שם. מיכה
 

skipper

New member
מבחני תאוריה

מיכה ניתן לגשת למבחנים ללא בי"ס לשיט וזאת בתאום מול מספ"ן. מקום הבחינה יוכל להיות במקום שנערכות בו בחינות (מועדון השיט באילת למשל - בלי קשר אם אתה לומד דרך בי"ס כזה או אחר או באופן עצמאי ובלי קשר לתחום / לנושא בו אתה נבחן), או במספ"ן בחיפה. יצא לי להיבחן לבד במספ"ן בתאום מראש. היתרון היה שקיבלתי ציון לאחר כשעה. בהצלחה אמיר
 
קשה לי להאמין שהייתי מצליחה לבד

אפילו בהדרכה המעולה של בי"ס אזימוט היו בחינות שטעיתי וחזרתי לרענונים נוספים
את צודקת שזה נורא יקר, אבל אני מאמינה שכשרוצים משהו הכסף מגיע, ואפשר לקחת קורס אחרי קורס באיזי. אני "מרחתי" את הכל על שנה וחצי.
 

soso_sami

New member
אפשר.... אבל ממש לא מומלץ

כן! אפשר ללמוד כמעט את כל החומר התיאורטי לבד, להתכונן לבחינה ולגשת ללא סיוע של בי"ס זה או אחר. לצרערנו החומר בעברית הקיים בנושא דל יחסית ואינו מכסה (לטעמי) את חומר הלימוד הנדרש בצורה מתודית ומובנית, אין קבצי תרגול (כל בי"ס שומר את שלו בסוד) אין תמיכה של מנהל הספנות בלימוד אישי פרטי בפירסומים של מבחנים וחומר לימוד מומלץ ובכלל כל המערכת בנויה על מנת לפרנס את הניזונים ממנה וקשה לשנות את זה. בנוסף - וזה החלק העקרי- לימודי משיט הם כמו לימודי נהיגה. למשיט סירה יש אחריות רבה על הכלי בו הוא שולט ועל האנשים אותם הוא משיט. היו, ישנם ויהיו תמיד אבדות בנפש ובטח סכנת אבדות בנפש כמעט בכל שייט. הלימוד המסודר מאפשר לבתי הספר והמדריכים השונים לתת את הדגש הנכון על אספקט הבטיחות והאחריות של המשיט. אתה תמיד יודע מה מצב הים כשאתה יוצא ולעולם אינך יודע מה יהיה מצבו כשכבר תהיה שם בחוץ ובטח לא כשתחזור. מדריך טוב לעולם לא יפסיק "לפמפם" לראש תלמידיו את הסכנות והמודעות להן בים הפתוח - וסכנת ההתנגשות קיימת אך היא הנמוכה מבין כל הסכנות. לגבי החלק המעשי - גם אותו אפשר ללמוד לבד ורק לגשת לבחינה על סירה בעלת ביטוח מתאים - סירה של בי"ס לשייט. שוב גם במקרה הזה ההמלצה שלי אחרי שראיתי אינספור "סקיפרים של שבת" ללמוד ובעיקר לתרגל לפני ואחרי הבחינה באופן מסודר עם מישהו מנוסה ובעיקר אחראי. כל האמור לעיל בהסתייגות אחת חשובה: לצערי כבר ראיתי בארץ בתקופת הפריחה בענף ההכשרה מדריכים המתמקדים ומתמחים בלהעביר תלמידים את הבחינה ולא בללמד ולהדריך את התלמידים לשוט בבטחה. זו הסיבה לריבוי "סקיפרים של שבת" שלפעמים חושבים שהם באמת טובים כי עברו את הבחינה בציון גבוה ומנסים את מזלם (או חוסר מזלם) בהפלגות קצת יותר הרפתקניות ומשלמים על כך. לכן ההמלצה שלי לסיום: להרשם לבי"ס שייט אחראי, מנוסה וטוב אחרי ברורים ואיסוף המלצות. חשוב מי המדריך יותר מאשר באיזה בי"ס בהצלחה!!
 
למעלה