קישור
מעניין אותי לשמוע אם זה מסתדר עם הניסיון של אחרים, כמו לדוגמה העניין שהlinkedin זה הפלטפורמה הכי טובה לחיפוש עבודה, למרות שאני לא מת עליה (נראה שיש בה פניות שהם קצת
ספמיות).
ולאחר האזנה חלקית - יש להם רעיונות טובים, אבל גם מקובעות - אין כללים, אין "דרך אחת נכונה", כל מראיין מחפש דברים אחרים, חלק (קטן?) מהם יסתכלו בפייסבוק שלך, חלק (קטן?) מהם יסתכלו בפרופיל שלך באתרים המקצועיים המוכרים, חלק לא יסתכלו על כלום מעבר לקורות החיים. אין לך דרך לדעת במי מהם נתקלת בראיון מסוים, ואין דרך לחבר בין כמה המראיין השקיע בלקרוא עלייך, לכמה החברה טובה או כמה החברה מתאימה לך או כמה היא "טובה" לעובדים.
אתה צריך לנסות למזער את הסיכון שיהדפו אותך בגלל סיבה אדיוטית, ומצד שני להגביר את הסיכוי שהם ימצאו בך דברים טובים, אבל צריך להזהר מ"שיווק יתר" - זה מעלה ציפיות אצל המראיין, ואם היכולות הטכניות שלך לא עולות בקנה אחד עם הציפיות שה"שיווק" שלך יצר, זה עלול להיות גרוע יותר מאשר אם הייתה פחות משווק את עצמך. כמובן, יש (מעט?) מראיינים מספיק שטחיים שהשיווק "יעבוד" עליהם.
לגבי "הדרך למקסם שכר" - אין דרך אחת, אבל ככל הנראה הפרמטר הכי משמעותי בנושא הוא - לעבוד בחברה שמרויחה הרבה כסף פר מפתח תוכנה, ו/או שהמניה שלה עולה באופן מספיק עקבי (ומעסיקה מספיק מעט מפתחים באופן יחסי לכלל העובדים שלה) כדי להרשות לעצמה לשלם משכורות כאלו גם אם היא כמעט לא מרויחה כסף (עיין ערך נטפליקס). לפחות כיום, החברות ש"מדפיסות כסף" (מטפורה, בבקשה, הן לא באמת מדפיסות כסף) נוטות לתת משכורות ומענקי מניות גבוהים יותר. האם "למקסם שכר" הוא המטרה המרכזית שלך או לא? עניין מאוד אישי.