פולחן האישיות של המרגל אלי כהן

פולחן האישיות של המרגל אלי כהן

בימים אלו מתנהל ויכוח באתר קדימה בשאלה האם צדקו הסורים שהוציאו להורג את המרגל אלי כהן.עמדתו של סמי שטרית שהוא בגד בעם שלו העם הערבי. המדינה הציונית: אימפריאליזם, יהודים, ערבים. בניגוד ללאומנים הרואים בעם, על המעמדות השונים, האינטרסים המנוגדים, גוש אחד המזוהה עם השליטים, המרכסיזם כמתודה לניתוח מדעי של החברה, מזווית ראיה של האינטרס העקבי של מעמד הפועלים, ניגש לכל שאלה באופן הקונקרטי ביותר. נתחיל בשאלה של הרעיון הציוני, של הקמת מדינה יהודית בפלסטינה. האידיאולוגים הציוניים מציגים את התנועה הציונית, כתנועה לשחרור לאומי של "העם היהודי העולמי", אשר החזירה את "העם היהודי" לארצו ההיסטורית. אולם הרעיון של יישוב היהודים האירופאים כזרוע של הקולוניאליזם באזור, החל שנים רבות לפני הקמתה של התנועה הציונית. נחום סוקלוב אחד מאבות התנועה הציונית שכתב את "ההיסטוריה של התנועה הציונית, הבהיר היטב את הסיבה לאמוץ הרעיון הציוני, על ידי האימפריאליסטים על מנת למנוע הקמת מדינה ערבית עצמאית. . בספרו ההיסטוריה של הציונות, הוא הצביע על פוליטיקאים אימפריאליסטים בריטים שונים אשר קראו ליישב את היהודים בפלסטין. . . למשל ב 25 לספטמבר 1840 שר החוץ הבריטי פאלמרטון הציע הקמת מושבה בריטית בסוריה שכללה את פלסטין. הוא הוסיף: “The area is in need of money and work and the Jews longing for return to Syria and if there were laws that achieved equality in the area, this would eliminate the Hebrew’s doubts and push them to offer their hidden capabilities”.( The second volume p 229)). בין 1840 ו1876 מדינאים אימפריאליסטים בריטים וסופרים למשל קולונל צ'רלס הנרי צ'רציל, אשר נלחם לכיבוש מצרים ב- 1840 כתב: 1. יש צורך לכבוש את המזרח התיכון במיוחד סוריה כולל פלסטין. 2. יש להשתמש ביהודים על מנת לכבוש את סוריה ואת פלסטין על מנת לאפשר את השליטה הבריטית ולהגן על הדרך להודו. ההיסטוריון הנרי דנט Henry Dennett כתב כי יש להקים חברה שמטרתה להבטיח את השליטה על המזרח ובמיוחד על פלסטין בסיוע היהודים ובאשור מקבלי ההחלטות הבריטיים והצרפתים. . (The history of Zionism, 2nd volume, p2)). הרצל הבין שאלה זו היטב, והוא הציע לקיסר הגרמני, הסולטן הטורקי חמיד השני "האדום", שהיה אחראי לטבח הארמנים הראשון, ולצאר הרוסי שהמציא את הפרוטוקול של זקני ציון ושר הפנים שלו פלבה, כי יסייע להם להשתלט על האזור כנגד התנועה הלאומית הערבית בתמורה לסיוע להקמת מושבה ציונית בפלסטין. "We should there form a portion of the rampart of Europe against Asia, an outpost of civilisation as opposed to barbarism." (Theodor Herzl, A Jewish State. London: 1896, p.29) מקס נורדאו ניסח מדיניות זאת בשרות האימפריאליזם הבריטי. : “Our aspirations point to Palestine as a compass points north, therefore we must orient ourselves towards those powers under whose influence Palestine happens to be.” Quoted by N. Israeli, Israel and Imperialism, IS 32. הרצל נכשל במטרה זו, אולם וייצמן שהיה למנהיג התנועה הציונית, ואשר ככימאי סייע לבריטים בהכנת חומרי נפץ יעילים לכיבושיהם, בו הם השתמשו לא רק במלחמת העולם הראשונה אלא לדיכוי המרד הערבי בעיראק בשנות העשרים זכה לתמיכה הבריטית. הבריטים יכלו לסמוך על מר ויצמן שכן במכתב מנובמבר 1914 ללויד ג'ורג הוא כתב: “We can reasonably say that should Palestine fall within the British sphere of influence and should Britain encourage Jewish settlement there, as a British dependency, we would have in 20 or 30 years a million Jews, perhaps more; they could develop the country, bring back civilisation and form a very effective guard for the Suez canal ארתור בלפור, הפונדמנטליסט הנוצרי "הציוני", ראה בהבטחת "בית לאומי " לתנועה הציונית, את הדרך להבטיח את השליטה הבריטית על תעלת סואץ.( בני מוריס הדרך לירושלים( עמ' 55). ההתנגדות של העם היליד –הפלסטינים להתנחלות הציונית שנועדה לנשל אותם מארצם מובנת וצודקת לחלוטין. מדוע צריך העם הפלסטיני לשלם את המחיר של רדיפות היהודים על ידי שליטי אירופה? במיוחד כאשר , במקום להתנגד לאנטישמיות של השליטים, ראשי הציונים שיתפו עמם פעולה, הן כנגד המוני העם היהודים שהאינטרס שלהם הי ה להיאבק באנטישמים אלו, והן כנגד המוני העם הפלסטיני. הציונים לא הסתירו את מטרתם-השתלטות על הארץ, תוך נישול העם היליד. הוויכוח בין הימין הציוני וה"שמאל הציוני" לא היה על המטרה, אלא עם הטקטיקה. בהקשר זה כתב זאת ז'בוטניסקי בגלוי ב"קיר הברזל: א על השלמה מרצון בין ערביי ארץ-ישראל לבינינו אין מה לדבר כלל, לא כעת, ולא בגבולות העתיד הנראה באופק. אני מביע את הכרתי זו בצורה חריפה כזאת לא משום שנעים לי לצער בני-אדם טובים, אלא פשוט כדי שלא יבואו לכלל צער: כל בני-אדם הטובים הללו להוציא את הסומים מלידה, הבינו בעצמם זה מכבר כי אי-אפשר לחלוטין לקבל את הסכמתם מרצון של ערביי ארץ-ישראל להפיכתה של ארץ-ישראל האחת מארץ ערבית לארץ בעלת רוב יהודי. יש לו לכל קורא מושג כללי על דברי ימי ההתיישבות של ארצות אחרות. אני מציע לו להיזכר בכל הדוגמאות הידועות; ויואיל-נא לאחר בדיקת כל הרשימה לנסות ולמצוא לכל הפחות מקרה אחד, שבו נעשתה ההתיישבות בהסכמתם של ילידי-המקום. לא היה מקרה כזה. ילידי- המקום - אחת היא, תרבותיים או לא-תרבותיים, - נלחמו תמיד בעקשנות נגד המיישבים - אחת היא, תרבותיים או לא-תרבותיים. עם זאת דרך פעולתו של המיישב לא השפיעה כלל ועיקר על יחסו של יליד-המקום אליו. עמיתיהם של קורטס ופיסארו, או, נאמר, אבותינו בימי יהושע בן-נון התנהגו כשודדים; ואולם "האבות המהגרים" האנגלים והסקוטים, החלוצים האמיתיים הראשונים של אמריקה הצפונית, היו בחירי האדם, בעלי פאתוס מוסרי גבוה, שלא רצו לפגוע לא רק באיש אדום-העור אלא אפילו בזבוב והם האמינו בתום-לב, שבערבה האמריקאית יש די מקום גם ללבנים וגם לאדומים. ואולם יליד-המקום נלחם באותה מידת אכזריות הן נגד המיישבים הרעים והן נגד המיישבים הטובים. שום תפקיד לא מילאה כאן גם השאלה, אם יש באותה ארץ אדמות פנויות רבות. לפי המניין ישבו בשטחי ארצות-הברית בשנת 1921 340 אלף אדומי עור; אולם גם בזמנים הטובים לא מנו אלה יותר משולשת-רבעי מיליון בכל המרחב העצום למן לאבראדור ועד ריו גראנדה. לא היה אז בעולם אדם בעל דמיון חזק כזה, שיחזה מראש ברצינות סכנה של "גירוש" אמיתי הנשקפת לילידי-המקום על ידי הזרים, שבאו זה מקרוב. ילידי המקום נלחמו לא משום שהם פחדו מדעת או מתוך הכרה ברורה מפני גירוש, אלא פשוט משום שאין שום יליד-מקום בשום מקום ובשום זמן יכול להסכים לכל התיישבות שהיא. כל עם, שהוא מיושבי-הארץ, בין שהוא עם תרבותי ובין שהוא עם פראי, רואה בארצו את ביתו הלאומי, בו הוא רוצה להיות ולהישאר לעולמי-עד בעל-בית גמור ; לא רק לבעלי-בית חדשים, אלא גם למשתתפים, או לשותפים חדשים בהנהלת משק-הבית, הוא לא יתן רשות-כניסה מרצונו הטוב."
 
סוף

מנהיגי הציונים לא הסתפקו בנישול, העם הפלסטיני, אלא פעלו כנגד העמים הערבים באזור, על מנת להבטיח את השליטה של האימפריאליזם באזור ולשמור על פיגורו הכלכלי והחברתי. האימפריאליזם האמריקאי , שעושק את עמי העולם, תומך בציונים בסכומי כסף אדירים( קרוב ל4 מיליארד דולר לשנה), בנוסף לתמיכה פוליטית דיפלומטית וצבאית. למעשה העשירים הציונים , הפוליטיקאים שלהם, והגנרלים שלהם, משתמשים, בהמוני העם הישראלי כבשר תותחים וחמורי עבודה למטרות של השליטה האימפריאליסטית באזור. את היהודים מארצות ערב, הביאו מנהיגי הציונים כדי להחליף את העובדים הערבים הפלסטינים בכוח עבודה זול-יהודים ערבים. אחד השקרים הנפוצים של הציונים הוא כי הם הסכימו לחלוקת הארץ. לא אתייחס לעובדה כי חלוקת הארץ עצמה היה פשע שנועד להנציח את הסכסוך בין היהודים לערבים, בדיוק כפי שנעשה עם חלוקת הודו, שהביא לסכסוך בין ההינדים למוסלמים,. גם לא לעובדה כי הציונים היו מודעים היטב לעובדה שהפלסטינים לא יסכימו לחלוקה לפיה ליהודים שהיוו שליש מאוכלוסיית הארץ, ובשליטתם פחות מ6 אחוזים מאדמות הארץ קיבלו למעלה מחמשים אחוז מהארץ,( לאחר החלוקה הראשונה של 1922). אתייחס לעובדה כי בזמן שפלשו צבאות ערב, בעיקר כדי לסכל את תוכניות עבדאללה , שליט ירדן , ישבה גולדה מאירסון בארמונו, במטרה להסכים על חלוקת המדינה שנועדה לכאורה לפלסטינים בין עבר הירדן למדינה הציונית. מנהיגי מדינות ערב בתקופה ההיא כמלך פארוק היו בובות אימפריאליסטיות, והדבר האחרון לא הם התכוונו היה להביס את הציונים. דבר זה ברור לכל מי שלומד היסטוריה גם בזמן המרד הפלסטיני שהיה חלק מהתמרדות המונית באזור כנגד השליטה האימפריאליסטית בין 1936-9, והן במלחמת 48. הציונים לא בגדו ביהודי המזרח, מסיבה פשוטה כי הם מעולם לא ייצגו את האינטרסים שלהם. עבורם המזרחיים היוו וממשיכים במידה גדולה להוות בשר תותחים וחמורי עבודה. ההנהגה הציונית גם לא ייצגה את היהודים האשכנזים, את האשכנזים שלא היו ציוניים, היא הפקירה למוות, ואף סייעה לסגור לפניהם את השערים בארצות הברית ובריטניה. אלי כהן, אכן היה בוגד. הוא שירת את הציונים ואת אדוניהם האימפריאליסטים, ובגד לא רק בסורים, אלא ביהודים הערבים. דבר אחד יש לזכור, כי מה שלא נאמר על שליטי סוריה, סוריה אינה מדינה אימפריאליסטית, ואין כל סימן שוויון בינה לבין המדינה הציונית והאימפריאליסטים המערביים. שאלה אחרת היא מה דעתם של אנשי שמאל על עונש מוות. היש בין הקוראים כאלו שהיו מתנגדים למשל לחיסולו של היטלר והיה כבר ניסיון התנקשות בחייו על ידי פועל בראשית המלחמה. אין זו שאלה עקרונית, אלא שאלה אסטרטגית וטקטית. יש להתנגד כמובן להוצאות להורג בארצות הברית, שם הם חלק ממדיניות דיכוי בעיקר נגד שחורים ומפגרים בשכלם. יש לדרוש למשל את שחרורו של מנהיג הפנתרים השחורים לשעבר היושב בתא נידוני המוות. אין לי דעה חרוצה ביחס לתלייתו של אלי כהן, אולם יש לי התנגדות חריפה לפולחן שעשו סביבו, כפי שעשו לגנגסטר הפשיסט רחבעם זאבי.יענו לי אלו הטוענים כי הם מתנגדים עקרונית להוצאות להורג, ללא התייחסות מי הקורבנות ואיזה אינטרסים זה משרת. האם הם התנגדו להוצאתו להורג של איכמן?
 

אנטוליו

New member
../images/Emo4.gifשמע, שורץ, אתה כותב דברים

מעניינים, אך מאריך מאוד וכותב מגילות שלמות. למה קשה לך לכתוב בקצרה ולתמצת?
 
אנטוליו

אני מנסה להוכיח כי התעמולה עליה חינכו דורות היא סילופים היסטוריים. אין כל אפשרות לעשות זאת בדרך קצרה, שכן אז לא ניתן להוכיח דברים, אלא פשוט להעמיד את האני מאמין שלי מול אני המאמין של התעמולה הרשמית. אני מנסה להפנות את הקוראים למקורות נוספים כדי שיקראו אותם, ומאחר ואנשים בארץ למדו להיות עצלים, ולא לחקור אלא לקבל את התעמולה הרשמית כתורה מסיני, אני גם מעלה את הנקודות המהותיות של ספרים אלו בדרך של ציטטות.
 

אנטוליו

New member
כוונותיך טובות, אך לגבי לפחות יוצא

שאני נאלץ לפסוח על מגילותיך בכלל. אולי להבא תנסה בכל זאת להביא קודם כל את התמצית במילים שלך, ואז מי שמעוניין יוכל לעבור על כל הציטטות מהספרים שלך.
 

איבן Najy

New member
לעורכי האתר על הביטוי "יהודי-ערבי"

השמאל הרדיקלי משיקולים של אנטי ציונות אוהב להדביק את הביטוי "יהודי-ערבי" ליהודים יוצאי ארצות האיסלאם. בגלל שלמעלה מ99.5% מציבור המזרחי מצביע למפלגות ממרצ ימינה השימוש במונח יהודי-ערבי הוא מרתיח ומעורר זעם. ההתפרצות כלפי שוורץ היה בגלל ביזוי זיכרם של הורי המנוחים ואם הייתי פונה בהערה שום דבר לא היה מרתיע את שוורץ.
 
אני שב ומבקש את העורכים

אנא קראו את מאמרי ותראו כי כלל לא התייחסתי לאהרון תמוז, אבן נ'אגי או להוריו. איני היחיד החושב כי היהודים מארצות ערב הם ערבים בעלי רקע יהודי. בארץ הזאת נהוג לקרוא ליהודים מפולין, יהודים פולנים, ליהודים מגרמניה, יהודים גרמניים וכך הלאה. אין בכך שום קללה, אלא ציון עובדה. מה עוד שקללותיו החלו באתר קדמה שם הוא נכנס למרות שתגובה דומה שלו הורדה משום גסותו כלפי אדם אחר. מי שלא יודע אתר קדמה משקף את היודים המזרחיים הרואים עצמם כערבים. ההכחשה שיהודים מארצות ערב כעיראקים הם עיראקים יהודים, כאשר כותב זה רואה זכות לעצמו לחרף ולקלל ולטעון שקיללתי את הוריו, מעידה כי לגזען זה אין מקום בתרבות אנושית. באתר קדימה, שגם שם קילל אותי באותה צורה, הוא גם הוסיף קללה נוספת "וזוז".עד כמה שידעתי מגיעה, זהו כינו גנאי ליהודים ממוצא אירופאי. תהיה זו תעודת עניות לפורום זה אם איש זה בכל אחת ממסכותיו יורשה לכתוב בו. התרגלתי לכך שהוא מסלף בגסות רוח את עמדותי מבלי שהעורכים יתערבו, אולם יש גבול, ואם העורכים לא יתערבו ויסלקו אותו בשל גסות הרוח שלו, אם יכתימו את האתר. מכתב זה אני גם שולח לעורך.
 

אנטוליו

New member
שמע, יש לי הרושם שהנך סובל מרגשי

נחיתות, אך זה עדיין לא מצדיק את השימוש בקללות ונאצות. איני חושב שהוספת שם של ארץ מוצאו של אדם למילה יהודי חייבת להיות עלבון, אם כי יש ארצות ועמים מתקדמים יותר, ויש נחשלים יותר.
 

איבן Najy

New member
מהות העלבון

מהות העלבון הוא השימוש שעושים בהורי ז"ל לתעמולה אנטיציונית ופרו פלסטינית אף פעם ההורים שלי לא ראו את עצמם כשייכים לאיזור והשימוש במונח יהוד-ערבי נעשה לשם ניגוח הציונות
 

אנטוליו

New member
יכול להיות, אך בכל מיקרה לא צריכה

להיות שום סיבה לכנות את המשתתף במילות גנאי ונאצה. אפשר להתמודד איתו במילים תרבותיות יותר. לדעתי, מותר למתוח כל ביקורת, ולא רק על הציונות, אלא אף על בורא העולם עצמו. הרי אנחנו עדיין לא תחת משטר טוטליטרי.
 

איבן Najy

New member
זה לא מי שטועה בתום לב

זה מי שבזדון אומר דברים שמתפרשים כפוגענים ע"י הקהל ששומע את הדברים והפוגע מגלגל עיניים כאשר קורה מצב כזה אזבהירים בלשון לא עדינה שמדובר בעלבון
 
לא תום לב רק צלופח מתפתל

אטה אנטול כיצד הוא מנסה להתחמק מהפח שהכניס עצמו. באתר קדמה, שם גם כינה אותי ווז וז, כינוי גנאי ליהודים אירופאים, הוא כתב ואני עניתי:ווז ווז זה לא קללה ועלבון כך הוא כתב: אמרתי בדיון הזה למה המינוח יהודי-ערבי מקפיץ אם שורץ טרח לספר מה כתבתי עליו במקום אחר זה עניינו חזרה למעלה יוסי שורץ הצטרף: 24 ספט' 2006 הודעות: 132 מיקום: חיפה פורסם: רביעי דצמ' 27, 2006 6:09 pm נושא ההודעה: אהרון תמוז -------------------------------------------------------------------------------- אני עניתי לו: אתה מתפתלל כמו צלופח. מה זה חשוב היכן קיללת אותי , כאשר השתמשתי במינוח מקובל יהודים ערבים. זה שאתה מנסה להסתתר בטענה המגוחכת ולא רלוונטית כי באתר זה פחדת לקלל בגלוי את אלו המשתמשים במינוח המקובל ערבים ויהודים, רק מעיד שנוסף לגזענותך אתה גם פחדן.אבל זה לא מפתיע משום שגזענים בדרך כלל גם סובלים מתכונות קשורות דומות. אני מאמין כי כל התפלותך לא תעזור לך וכי עורך האתר ידע כמוני כי בקללה שלך כללת גם אותו ואת כל המזרחיים היודעים כי הם יהודים ערבים בניגוד להגדרתם על ידי הציונים. מי שכותב כמוך כי כל המוסלמים הם פשיסטים וחוזר ללא הרף על הביטוי אסלמו פשיסטים, מי שכותב כמוך על ואננו ובגסות רוח כלפי בן דור, שאינך אפילו מכיר אותו, אינו ראוי לכתוב באתר שמאלי, אלא לכל היותר באתר של כ"ך. המסכה שלך נפלה, והניסיון העלוב שלך להסתתר, רק מוכיח מהן תכונותיך.
 
לסיכום שאלת תמוז-אבן נאג'י

המונח יהודי ערבי הוא מונח דומה למונח יהודי פולני, יהודי רוסי, או יהודי פרסי. זאת הגדרה מדויקת המציינת לאום ורקע עדתי או אתני. הציונות אשר יצרה פיקציה של עם יהודי עולמי, והשוללת את קיומו של עם ישראלי מחד, ואת זכות ההגדרה הלאומית של העם הפלסטיני, כאשר היא בזה לערבים היהודים, היא הסיבה להתנגדותך לשימוש במונח מדויק זה. הטענה שלך כי שימוש זה בא להצדיק את המופתי, תוך דמוניזציה של המופתי הירושלמי, אינה אלא המשך לתעמולה הציונית השוללת את זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני. המופתי היה ריאקציונר, משום ששיקף מעמד ריאקציוני- הבורגנות הסמי פיאודלית. אולם הדמוניזציה של חאג' אמין חוסניי, באה להצדיק את פשעי הבורגנות הציונית כנגד העם הפלסטיני, וכנגד המוני העם היהודים ממוצא ערבי ואירופאי, בה היא השתמשה ומשתמשת כבשר תותחים וכחמורי עבודה. היה זה הציוני הגזעני ח.נ. ביאליק אשר אמר כי הוא שונא את עדות המזרחים משום שהם מזכירים לו ערבים. את היהודים האירופאים הלא ציונים הציונות הפקירה, כאשר היא מסייעת לסגור את שערי ארצות הברית ואנגליה, כדי שלא יצילו את חייהם. רק יהודים ציונים נחשבו בעיניה. גם זאת תעדתי שוב ושוב. המרד הערבי היה צודק משום שהיה מרד אנטי אימפריאליסטי, אולם אתה כתומך האימפריאליזם הבריטי, מנסה להכחיש את אופיו המעמדי. האירוניה היסטורית הנה כי המופתי מונה לתפקידו על ידי הנציב הציוני סמואל הרברט, משום שהאמין כי הוא ימנע מרד כנגד הקולוניאליזם הבריטי. לאחר שברח לגרמניה הנאצית, הוא אכן שיתף פעולה עם האימפריאליזם הגרמני בהנהגה נאצית. אולם הוא לא היה שונה בכך מההנהגה הציונית אשר שיתפה פעולה עם האימפריאליזם הבריטי. זה היה טרפה וזה היה נבלה. במה השיתוף פעולה עם האימפריאליזם הבריטי תוך רצח ערבים, אותו אימפריאליזם אשר הרעיב למוות בכוונה, מיליוני בנגלים, כפי שתעדתי במאמרי על השואה הבנגלית, שלא הייתה קטנה מהשואה היהודית, הייתה עדיפה? אולם עבורך בנגאלים און ערבים אינם ציונים ולרצח שלהם אין כל משמעות. זה שיש לך השקפה לאומנית גזענית ציונית הנו דבר ידוע , אולם מאיין לך הזכות לקלל את מי שחושב אחרת ממך? קללה היא אלימות מילולית, ואם היית מסוגל היית עובר לאלימות פיזית. זאת בריונית חוליגנית. הקללות שקיללת, לא היו בנושא שונה מהמאמר שהעליתי באתר קדימה, היה זה בדיוק אותו מאמר, וכל הרוצה יכול לבדוק זאת. ההבדל הוא ששם חשת חופשי לקלל בגסות, וכאן כאשר אתה יודע את השקפת האתר, אתה מנסה להחביא זאת. ניתן לבדוק זאת בקלות על ידי כניסה לפורום "השמאל שלנו", אשר אתה חושש להזכירו בשמו. הניסיון הנואש שלך לטשטש זאת, רק מעיד על שפלות רוח, ופחדנות. אדם אחראי למה שהוא כותב.
 

איבן Najy

New member
לסיכום אתה לא תבזה ותעליב את הורי

אני לא אתן לך להשתמש כלפי הורי וכלפי קרובי משפחתי במונח יהודי-ערבי
 
אתה לא תתן לי

ומה בדיוק תעשה לי תמשיך לקלל תשים פצצה בביתי? תדרוס אותי? תעשה לי טרנספר? תתרגל לעובדה שיש אנשים שאינך מסכים עמם, מבלי שהדבר יהפוך אותך לבהמה גסה. המונח ערבי יהודי הוא מונח מדויק, בדיוק כמו יהודי רוסי, ואם זה לא מוצא חן בעיניך הפסק לקלל ולאיים וכתוב רק באתרים המתאימים לך כאתר של כ"ך.
 

איבן Najy

New member
מספיק לפרוש את הנימוקים כל הזמן

לספר למה אני זועם על השימוש במושג יהודים ערבים זה להסביר למה השמאל הרדיקלי הפך את עצמו לעמלק ואתה מספק את ההזדמנות
 

אנטוליו

New member
שמע, אתה נעלב ששורץ פגע כבוד הוריך

על כך שכינה אותם יהודים ערבים, כלומר, אתה רגיש לכבוד בצורה מוגזמת, בדיוק כמו הערבים, אצלם פגיעה בכבוד נחשבת לעלבון שדינו מוות.
 

איבן Najy

New member
אני באמת רגי לכבוד אבל בצורה ריאלית

זעמתי על שורץ בצדק ציטוט מדברי סמולן בקדמה העולם הערבי היה כל כך רצחני, עד שבשנות העשרים, הסבא של אסד, השתתף בפניה של ראשי העלאווים לצרפת, ובה הם התחננו שצרפת תכבוש את סוריה, כי הסונים הולכים לשחוט את העלאווים. זה היה בדיוק אחרי טבח האשורים בעיראק, בזמן שהוואהבים טיהרו את חצי האי ערב מכל מה שלא נראה להם, וגם טבח הארמנים עוד היה טרי לגמרי. ככה שמה שאני שומע מתמוז, זה די פשוט: שאם הערבים בעיראק היו כאלו אחלה, או אפילו אם הם היו קצת בני אדם, ההורים שלו לא היו שונאים אותם באופן פרטני, מנומק ומוסבר. שהם לא היו לוקחים על עצמם את ההרפתקאה הרב תרבותית הזאת, להגיע לישראל ולהשאר בה, אם הם לא היו מאמינים שהם הרבה יותר יהודים מערבים. שהם לא היו מגורשים אם הערבים לא היו חושבים בדיוק אותו דבר. הרי סך הכל, הארגומנטציה הכללית היא שבגלל שהאשכנזים בישראל נלחמו בפלסטינים בישראל, הלכו הערבים וזרקו את היהודים הערבים לקיבינימאט. זה בסך הכל אומר, באופן ברור וצלול, שמעיראק ועד מרוקו, העולם הערבי ראה את היהודים כקשורים ביניהם באופן אינטימי, מרושע כמובן, כשונים ממנו, וכברי גירוש למרחק של אלפי קילומטרים, בגלל משהו שקרה במרחק של אלפי קילומטרים. רוצה לומר, אם אתה בוחן את העולם הרב תרבותי הערבי הסובלני ושוחר השלום שמנסים להמציא כאן, אז העולם הזה אמר את דברו בקשר למידת הערביות של היהודים. איריס לסמולן ה שאתה מתאר לגבי היהודים בעירק שעזבו לישראל היה יכול להיות נכון לו היה מדובר בבחירה חופשית, נטולת כל אילוצים. בפועל ממשלת ישראל וממשלת עירק סגרו עיסקה שלפיה יהודי עירק היו חייבים לעזוב תוך שנה את עירק, ולהשאיר את כל רכושם שם. סמולן עונה לאיריס מה שאת מעלה לא נראה לי רלוונטי. עיסקה אפלה בין ממשלת בן גוריון ובין הממשלה העיראקית דאז... נגיד שהתקיימה. אני לא מכיר מספיק את הפרטים. אבל עסקה כזו, יש לה משמעות שאומרת, שהיהודים היו זמינים לגמרי בתור רכוש של הממשל. אם אני מבין נכון, אז הסטורית, היהודים בארצות ערב זכו להגנת הממשל, מן הסתם בתמורה לכסף, אבל האוכלוסיה לעתים קרובות ביצעה את מה ששירה אוחיון קראה לו "התפרצויות אלימות". יוצא שדיכוי יהודים ובעלות עליהם מומשו על ידי מערכת של תשתית אלימה, ושל מכסה ממשלתי שמגן על "בני החסות". החסות היא מפני האיסלם. הוא גם האיום וגם ההגנה, והוא גם מי שגובה דמי חסות. בערך כמו שבאירופה, האפיפיורים הגנו על היהודים. זה לא גירוש ספרד, שבו הפקודה באמת יצאה מלמעלה, אבל הרבה היהודים העדיפו להתנצר, להתאנס, אבל להשאר עם העסק, החברים הגויים, האדמה והאקלים.
 

אנטוליו

New member
אני עדיין לא מבין למה נעלבת.

יכול להיות שזה בגלל הבדלי המנטליות. אם לי, למשל, היו אומרים על הוריי שהם יהודים רוסים, להיעלב מכך היה הדבר האחרון שהיה עולה בדעתי. אדרבה, לו הוריי לא היו יהודים אף הייתי חוסך לעצמי הרבה צרות בחיים. למה זה בכלל טוב להיות יהודי ולהיות שנוא בגלל זה? אם היה תלוי בי, הייתי בחפץ לב מוותר על הכבוד המפוקפק הזה. נ.ב. תוכל להרחיב דיבור על הטבח באשורים או לתת קישור מתאים? זה חדש בשבילי. האזור הזה, בו בחרנו להקים את המדינה, נראה לי אלים מיום ליום. למה לא הקמנו מדינה במקום שקט יותר בעולם?
 
למעלה