פוליגונים ובוליאנים במאיה

odedi80

New member
פוליגונים ובוליאנים במאיה

כאשר אני רוצה ליצור חור באובייקט מסויים, אני משתמש בפקודת ה-BOOLIAN-->DIFFERENCE. העניין הוא שכאשר האובייקטים מורכבים ממספר פוליגונים גבוה, שני האובייקטים נעלמים. כיצד מתגברים על הבעיה הזו?
 

כרמל 1

New member
אני מנחש שאי אפשר לעשות לכמה אובייק

טים במכיוון שהתוכנה לא תדע מה אמור להיות מתחת ומה מעל.. בכל מקרה, Combine יפתור את הבעיה.
 

odedi80

New member
לא נראה לי שהבנת את השאלה

הדבר הזה עובד עם אובייקטים לא מורכבים, אבל כאשר יש כבר משהו מורכב, הוא מתחיל להשתגע. בדקתי בעוד כמה פורומים חו"ליים וזו די בעיה נפוצה. שם הם הציעו לעשות: 1. polygons --> cleanup 2. polygons -->triangalate 3. עוד משהו לא ברור עם ה-normals. אם מישהו מבין ויכול להסביר למה לעשות את הדברים הללו, אשמח להסבר.
 

כרמל 1

New member
צודק, טעות שלי

הבעיה הזאת קוראת גם לי, אבל לפעמים אחרי סידור הפוליגונים זה מסתדר. הבנתי שפעולות כמו אקסטרוד 'הורסות' את ה-Mesh. יכול להיות שזו בעיה של זרימה, כלומר אם תסדר את זה זה יעבוד.
 

odedi80

New member
סבבה, אנחנו מתקדמים :)

מה זה בדיוק סידור הפוליגונים ואיך אני עושה אותו?
 

כרמל 1

New member
זרימה

אני חושב שב-Boolean, הבעיה היא בזרימה של דברים קטנים, כמו למשל אם תקח שני מרובעיםם, לאחד תעשה Extrude באחד ה-Faces ותשאיר אותו כך, תראה שלאותו אחד בולין לא יעבוד ולשני כן. חוץ מזה גם פוליגונים שעולים אחד על השני, או פוליגון שהולך נגד הזרם. בסך הכל ככל שיש יותר פוליגונים יש יותר סיכוי לטעויות כאלו שיפגעו במודל ואז אי אפשר לעשות בולין. אבל אני לא מומחה בזה, זה רק על הנסיון שלי, ואני לא משתמש בזה כל הזמן..
 

galrt

New member
booleans

basically you never want to use it. it doesnt work in complex objects because polygons are just shells not solid objects. best is to just model the shape and not use these functions that never work right.
 
למעלה