פוסט חדש ברוחכב לאוטובוסים

והפעם על עיר לא מוכרת. וילנה.

תהנו

https://israelbikebus.blogspot.com/2024/12/blog-post.html
התיאור של איך מתבצעת ביקורת כרטיסים בליטא גורם לי לרצות לא להיתפס שם לעולם בלי תיקוף. עבודה מצוינת, למדו את המיטב מהמורשת הסובייטית.
מפתיע שבווילנה אין חשמליות. בימי ברה"מ פתחו מערכות חשמלית בעשרות ערים חשובות ממנה פחות. גם היעדרו של מטרו בכל הארצות הבלטיות מפתיעה.
 

Ccyclist

Well-known member
התיאור של איך מתבצעת ביקורת כרטיסים בליטא גורם לי לרצות לא להיתפס שם לעולם בלי תיקוף. עבודה מצוינת, למדו את המיטב מהמורשת הסובייטית.
מפתיע שבווילנה אין חשמליות. בימי ברה"מ פתחו מערכות חשמלית בעשרות ערים חשובות ממנה פחות. גם היעדרו של מטרו בכל הארצות הבלטיות מפתיעה

גם בברלין וידאו כך תיקופים באובאהן. הרכבת היתה עוצרת ויחידת משטרה שלמה היתה עולה, לפחות 3 לקרון.

כשביקרתי הברלינאים היו די גאים בשיטה שלהם. לטענתם היא מנעה את הצורך במחסומים כמו בלונדון - דבר שבעיניהם היה דרקוני יותר מאכיפה מדי פעם. בנוסף הם האמינו שמי שנמצא בגרמניה באופן בלתי חוקי (זה היה לפני שמדינות מזרח אירופה הצטרפו לאיחוד) תמיד מקפיד לתקף כי אחרת בירור פרטים אחרי נסיעה ללא תיקוף עלולה להסתיים עם השלכות נוספות בתחום ההגירה.
 
גם בברלין וידאו כך תיקופים באובאהן. הרכבת היתה עוצרת ויחידת משטרה שלמה היתה עולה, לפחות 3 לקרון.

כשביקרתי הברלינאים היו די גאים בשיטה שלהם. לטענתם היא מנעה את הצורך במחסומים כמו בלונדון - דבר שבעיניהם היה דרקוני יותר מאכיפה מדי פעם. בנוסף הם האמינו שמי שנמצא בגרמניה באופן בלתי חוקי (זה היה לפני שמדינות מזרח אירופה הצטרפו לאיחוד) תמיד מקפיד לתקף כי אחרת בירור פרטים אחרי נסיעה ללא תיקוף עלולה להסתיים עם השלכות נוספות בתחום ההגירה.
נכון, אבל בברלין מדובר על רכבות, לא רק אוטובוסים. זה קצת שונה. קודם כל ההפסד למערכת על נסיעה בלתי מתוקפת ברכבת גדול יותר מאשר אוטובוס. דבר שני, תחנות רכבת (ואולי גם רכבות עצמן) מטבען מייצרות מרחב מזמין עבור כל מיני סוגים של התנהגות שוליים, הרבה יותר מאשר אוטובוס, וללא ויסות על הכניסה אליהן הן עלולות להפוך בקלות למרחב בלתי נעים.
כאנקדוטה, יש לי חבר (ישראלי) שגר בברלין ומספר שבמשך חודשים התנייד באובאהן בלי לתקף אפילו פעם אחת - קשה לי להאמין שהוא היחיד.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, אבל בברלין מדובר על רכבות, לא רק אוטובוסים. זה קצת שונה. קודם כל ההפסד למערכת על נסיעה בלתי מתוקפת ברכבת גדול יותר מאשר אוטובוס. דבר שני, תחנות רכבת (ואולי גם רכבות עצמן) מטבען מייצרות מרחב מזמין עבור כל מיני סוגים של התנהגות שוליים, הרבה יותר מאשר אוטובוס, וללא ויסות על הכניסה אליהן הן עלולות להפוך בקלות למרחב בלתי נעים.
כאנקדוטה, יש לי חבר (ישראלי) שגר בברלין ומספר שבמשך חודשים התנייד באובאהן בלי לתקף אפילו פעם אחת - קשה לי להאמין שהוא היחיד.

ואם יתפס - האם בכוונתו לספר את הבדיחה הידועה ?

לגבי תחנות הרכבת התחתית - אתה לא נמצא בהן יותר מכמה דקות ספורות, יש בהן מצלמות טלוויזיה במעגל סגור, ויש בהן תנועה מתמדת של נוסעים מפני השטח לרכבת ומהרכבת לפני השטח. בתחנות מעבר יש גם תנועת מעבר של אנשים שהולכים במנהרות המחברות בין הרציפים השונים. זה לא סוג המקום שאפשר לשהות בו פרק זמן ארוך מספיק להתנהגות לא נאותה ובהחלט לא מקום מבודד מספיק לכך.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה