התיאור של איך מתבצעת ביקורת כרטיסים בליטא גורם לי לרצות לא להיתפס שם לעולם בלי תיקוף. עבודה מצוינת, למדו את המיטב מהמורשת הסובייטית.
התיאור של איך מתבצעת ביקורת כרטיסים בליטא גורם לי לרצות לא להיתפס שם לעולם בלי תיקוף. עבודה מצוינת, למדו את המיטב מהמורשת הסובייטית.
מפתיע שבווילנה אין חשמליות. בימי ברה"מ פתחו מערכות חשמלית בעשרות ערים חשובות ממנה פחות. גם היעדרו של מטרו בכל הארצות הבלטיות מפתיעה
נכון, אבל בברלין מדובר על רכבות, לא רק אוטובוסים. זה קצת שונה. קודם כל ההפסד למערכת על נסיעה בלתי מתוקפת ברכבת גדול יותר מאשר אוטובוס. דבר שני, תחנות רכבת (ואולי גם רכבות עצמן) מטבען מייצרות מרחב מזמין עבור כל מיני סוגים של התנהגות שוליים, הרבה יותר מאשר אוטובוס, וללא ויסות על הכניסה אליהן הן עלולות להפוך בקלות למרחב בלתי נעים.גם בברלין וידאו כך תיקופים באובאהן. הרכבת היתה עוצרת ויחידת משטרה שלמה היתה עולה, לפחות 3 לקרון.
כשביקרתי הברלינאים היו די גאים בשיטה שלהם. לטענתם היא מנעה את הצורך במחסומים כמו בלונדון - דבר שבעיניהם היה דרקוני יותר מאכיפה מדי פעם. בנוסף הם האמינו שמי שנמצא בגרמניה באופן בלתי חוקי (זה היה לפני שמדינות מזרח אירופה הצטרפו לאיחוד) תמיד מקפיד לתקף כי אחרת בירור פרטים אחרי נסיעה ללא תיקוף עלולה להסתיים עם השלכות נוספות בתחום ההגירה.
נכון, אבל בברלין מדובר על רכבות, לא רק אוטובוסים. זה קצת שונה. קודם כל ההפסד למערכת על נסיעה בלתי מתוקפת ברכבת גדול יותר מאשר אוטובוס. דבר שני, תחנות רכבת (ואולי גם רכבות עצמן) מטבען מייצרות מרחב מזמין עבור כל מיני סוגים של התנהגות שוליים, הרבה יותר מאשר אוטובוס, וללא ויסות על הכניסה אליהן הן עלולות להפוך בקלות למרחב בלתי נעים.
כאנקדוטה, יש לי חבר (ישראלי) שגר בברלין ומספר שבמשך חודשים התנייד באובאהן בלי לתקף אפילו פעם אחת - קשה לי להאמין שהוא היחיד.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.