פוסט חדש ברוכב לאוטובוסים

קו 415

Active member
והפעם על ההנחיות לבדיקת תוכניות בהקשר של התאמה לתחברוה ציבורית

תהנו

https://israelbikebus.blogspot.com/2024/10/blog-post.html
אחד הפאשלות הגדולות בתחבורה ציבורית הינה תכנון תחנות אוטובוס ברמת המיקרו.
מי שניסה להמתין לאוטובוס בנמיר צפון ליד רכב מרכז, או בגשר המיתרים לכיוון המרכזית, יודע איך דווקא כשהוא חוזר מהעבודה וממתין לאוטובוס, השמש מסנוורת לחלוטין ואף אחד לא חשב איך להביא ליותר צל לנוסע.
אני חושב שאת מימד נוחות התחנה, שנובע משיקולי צל, רוחב מדרכה, קרבה לצמתים (יותר קרוב פחות הליכה בהחלפה), סמיכות למעברים משמעותיים כמו כניסות לשכונות דרך מדרגות או שבילים, את המימד הנ"ל יש עוד כברת דרך לשפר
 
אחד הפאשלות הגדולות בתחבורה ציבורית הינה תכנון תחנות אוטובוס ברמת המיקרו.
מי שניסה להמתין לאוטובוס בנמיר צפון ליד רכב מרכז, או בגשר המיתרים לכיוון המרכזית, יודע איך דווקא כשהוא חוזר מהעבודה וממתין לאוטובוס, השמש מסנוורת לחלוטין ואף אחד לא חשב איך להביא ליותר צל לנוסע.
אני חושב שאת מימד נוחות התחנה, שנובע משיקולי צל, רוחב מדרכה, קרבה לצמתים (יותר קרוב פחות הליכה בהחלפה), סמיכות למעברים משמעותיים כמו כניסות לשכונות דרך מדרגות או שבילים, את המימד הנ"ל יש עוד כברת דרך לשפר
לא נותר לי אלא להסכים...
 

Ccyclist

Well-known member
אחד הפאשלות הגדולות בתחבורה ציבורית הינה תכנון תחנות אוטובוס ברמת המיקרו.
מי שניסה להמתין לאוטובוס בנמיר צפון ליד רכב מרכז, או בגשר המיתרים לכיוון המרכזית, יודע איך דווקא כשהוא חוזר מהעבודה וממתין לאוטובוס, השמש מסנוורת לחלוטין ואף אחד לא חשב איך להביא ליותר צל לנוסע.
אני חושב שאת מימד נוחות התחנה, שנובע משיקולי צל, רוחב מדרכה, קרבה לצמתים (יותר קרוב פחות הליכה בהחלפה), סמיכות למעברים משמעותיים כמו כניסות לשכונות דרך מדרגות או שבילים, את המימד הנ"ל יש עוד כברת דרך לשפר

במקום כמו נמיר, שדרה רחבה של כ 6-8 נתיבים,,הפתרון היחיד שיביא צל הוא דרך שירות שתאפשר עצים או הצללה בין המדרכה לאי תנועה של דרך השירות.

השאלה הרחבה יותר היא אם מקום כמו נמיר מתאים בכלל לאוטובוסים עירוניים ואזוריים או שעדיף שיעברו באיבן גבירול העירוני יותר או בפנטזיה תיכנונית - בהמשך דרומי של וויצמן לכיכר במקום צומת קפלן (ברור לי שיש "טקסטיל" בדרך) או מוויצמןן דרך שאול המלך.

מיקום תחנות אוטובוס על דרכים בינעירוניות ו"אוטוסטרדות עירונוית" במקום ברחובות עירוניים ממקם את הנוסעים בסביבה עויינת להליכה ולהחלפת קווים. לדעתי עדיף שהקווים יצאו לסביבות כאלו רק במקטעים שהם ישירים יותר, עם מינימום תחנות ביניים.

מבחינתי התחנות בגלילות, במקום שטכנית הוא כביש ירוק במספור אדום, אך ממש בקצה כביש בסיווג כחול הן דוגמה רעה במיוחד. בספרד היו מתעקשים למקם אותן בדרך שירות כך שתהיה הגנה פיזית בין הנוסעים לכביש ה 90 קמ"ש. בבריטניה רוב הסיכויים שהיו מכניסים את האוטובוסים למסוף בסינמה סיטי או באזור התעשייה של הרצליה.
 

EHP12

Well-known member
חבל שאי אפשר להכריח כל מתכנן ומקבל החלטות בנושא להתנהל מדי פעם בתחבורה ציבורית והליכה ברגל בלבד, אולי רק כך יתחילו לחשוב על הולכי הרגל ותחבורה ציבורית.
גם אם הוא עושה את זה (ואני מכיר כאלה שעשו את זה), רוב הנוסעים מכירים מספר מסלולים מצומצם ולא חורשים את הארץ. בנוסף, מה שנראה לאנשים מסוימים מרחק הליכה סביר, הוא לא כך לאחרים.
 
גם אם הוא עושה את זה (ואני מכיר כאלה שעשו את זה), רוב הנוסעים מכירים מספר מסלולים מצומצם ולא חורשים את הארץ. בנוסף, מה שנראה לאנשים מסוימים מרחק הליכה סביר, הוא לא כך לאחרים.
מי שרגיל לרכב פרטי עם חניה צמודה כל מרחק ייראה לו רחוק מדי... על הולכי רגל ונוסעי תחבורה ציבורית לעיתים קרובות פשוט לא חושבים, התנסות בפועל בחיים ללא רכב תעזור אולי לשנות קצת את נקודת המבט. זה נכון אפילו לסתם נהגים בכביש שלא רואים הולכי רגל - בין אם זה מתבטא בלחסום מדרכות ובמעברי חציה או בזה שלא עוצרים להולכי רגל או בזה שמנסים לעצור כל שינוי שייטיב קצת עם הולכי הרגל על חשבון הנהגים.
 

Ccyclist

Well-known member
מי שרגיל לרכב פרטי עם חניה צמודה כל מרחק ייראה לו רחוק מדי... על הולכי רגל ונוסעי תחבורה ציבורית לעיתים קרובות פשוט לא חושבים, התנסות בפועל בחיים ללא רכב תעזור אולי לשנות קצת את נקודת המבט. זה נכון אפילו לסתם נהגים בכביש שלא רואים הולכי רגל - בין אם זה מתבטא בלחסום מדרכות ובמעברי חציה או בזה שלא עוצרים להולכי רגל או בזה שמנסים לעצור כל שינוי שייטיב קצת עם הולכי הרגל על חשבון הנהגים.

חנייה איננה בהכרח צמודה. גם אם מקומות מוקצאים במקומות עבודה - היכולת לחנות ליד יעד כלשהו אינה מובטחת. לעיתים החניון הקרוב מחייב מרחק מסויים.

כשביקרתי בעכו עם הרכב ב 2022 קראתי בעיתונות שיש בעיית פרוטקשן בחניון החפיר, אז חניתי בקניון, איפה שיש אבטחה, ולקחתי אוטובוס לעיר העתיקה.

בהשוואה לאנגליה החנייה בארץ מאד זולה, כשבקניונים מסויימים מציעים או חנייה בחינם מוחלט או 3-4 שעות ראשונות בחינם. הכחול לבן, שאינני יכול להיות ממנו מאפשר חנייה חינם לתושבי הערים בעריהם.

אני במילכוד 22 - אני לא תושב רעננה ואינני זכאי לכך, מארחיי תושבי רעננה זכאים לחנייה חינם, אך סוכנות השכרת הרכב לא משכירה למי שאינם בעלי רישיון, אז אני זה ששוכר את הרכב ולא יכול להנות מההנחה שהם זכאים אך לא יכולים להוציא.

באנגליה נדיר שחניון ציבורי לא ידרוש פאונד או שניים על שעה - שעתיים חנייה. רק סופרמרקטים ומרכזים מסחריים בפרברים יתנו חניה חינם - וגם אז עם הגבלת זמן קשיחה של 3-4 שעות שאחריהן אפשר לקנוס.

ישראל מאד נדיבה במדיניות החנייה והתנועה היא בהתאם.
 

EHP12

Well-known member
מי שרגיל לרכב פרטי עם חניה צמודה כל מרחק ייראה לו רחוק מדי... על הולכי רגל ונוסעי תחבורה ציבורית לעיתים קרובות פשוט לא חושבים, התנסות בפועל בחיים ללא רכב תעזור אולי לשנות קצת את נקודת המבט. זה נכון אפילו לסתם נהגים בכביש שלא רואים הולכי רגל - בין אם זה מתבטא בלחסום מדרכות ובמעברי חציה או בזה שלא עוצרים להולכי רגל או בזה שמנסים לעצור כל שינוי שייטיב קצת עם הולכי הרגל על חשבון הנהגים.
אני יכול להסכים שיש זלזול בנוסעי התחצ, כמעט בכל מקום מחוץ לתל אביב. ומתייחסים אליהם כאזרחים סוג (תבחרי).

אם יש משהו שמפריע לי שמי שלמרות שרוב גדול של נוסעי התחבורה הציבורית הן נוסעות, לא רואים אותן אפילו בדיונים על תחבורה ציבורית ברשתות החברתיות (הפורום הזה למשל, גם בימי השיא שלו היה עם דומיננטיות גברית מוחלטת. כך גם רבים שעוסקים בכך ברשתות החברתיות). והייתי רוצה לראות אותן יותר משתתפות בדיונים על תח"צ בפורומים וברשתות חברתיות. בשנים האחרונות יש הסתכלות רחבה על לתת מרחב שיהיה נעים גם למי שלא נוהג. את לא רואה את זה כרגע כי השכונות החדשות הן תכנון מלפני 20 שנה שלא חשבו על הדברים האלו.
 
למעלה