מי שרגיל לרכב פרטי עם חניה צמודה כל מרחק ייראה לו רחוק מדי... על הולכי רגל ונוסעי תחבורה ציבורית לעיתים קרובות פשוט לא חושבים, התנסות בפועל בחיים ללא רכב תעזור אולי לשנות קצת את נקודת המבט. זה נכון אפילו לסתם נהגים בכביש שלא רואים הולכי רגל - בין אם זה מתבטא בלחסום מדרכות ובמעברי חציה או בזה שלא עוצרים להולכי רגל או בזה שמנסים לעצור כל שינוי שייטיב קצת עם הולכי הרגל על חשבון הנהגים.
חנייה איננה בהכרח צמודה. גם אם מקומות מוקצאים במקומות עבודה - היכולת לחנות ליד יעד כלשהו אינה מובטחת. לעיתים החניון הקרוב מחייב מרחק מסויים.
כשביקרתי בעכו עם הרכב ב 2022 קראתי בעיתונות שיש בעיית פרוטקשן בחניון החפיר, אז חניתי בקניון, איפה שיש אבטחה, ולקחתי אוטובוס לעיר העתיקה.
בהשוואה לאנגליה החנייה בארץ מאד זולה, כשבקניונים מסויימים מציעים או חנייה בחינם מוחלט או 3-4 שעות ראשונות בחינם. הכחול לבן, שאינני יכול להיות ממנו מאפשר חנייה חינם לתושבי הערים בעריהם.
אני במילכוד 22 - אני לא תושב רעננה ואינני זכאי לכך, מארחיי תושבי רעננה זכאים לחנייה חינם, אך סוכנות השכרת הרכב לא משכירה למי שאינם בעלי רישיון, אז אני זה ששוכר את הרכב ולא יכול להנות מההנחה שהם זכאים אך לא יכולים להוציא.
באנגליה נדיר שחניון ציבורי לא ידרוש פאונד או שניים על שעה - שעתיים חנייה. רק סופרמרקטים ומרכזים מסחריים בפרברים יתנו חניה חינם - וגם אז עם הגבלת זמן קשיחה של 3-4 שעות שאחריהן אפשר לקנוס.
ישראל מאד נדיבה במדיניות החנייה והתנועה היא בהתאם.