פוסט חזרה בשאלה...

פוסט חזרה בשאלה...

זה לא שלא היה כיף. כל הקטע של לצאת בשישי בערב עם כולם ולרקוד קצת, להגניב מבטים ולפעמים לפתח משהו מעבר, זה דווקא היה די נחמד. גם עם הבנות היה כיף, ובכלל, כל הקטע של ה free your mind תפס אותי די מרוצה... וזה לא שמרדתי ועכשיו מיציתי, הרי אני חזרתי בשאלה מתוך הכרה שזה לא זה, בעיקר כי ההוכחות ה"לוגיות" הבשילו אצלי יתר על המידה עד ריקבון. אז זה לא שהחילוניות ריקנית כי החילוניות לא נועדה לתת תוכן ומשמעות, אינני רואה בחילוניות דרך, כי חילוניות אינה הגדרה של מה אני כן, כמו שהיא הגדרה של מה אני לא, הגדרה של אינדיוידואליזם מוחלט. הבעיה היתה נפתרת די בקלות אם הייתי רואה בשמירת מצוות משהו שנותן תוכן אמיתי |סגדש| לחיים. רק שאני רואה במצוות רק מצוות, ובשטיפת המוח הנלווה להם - שם נמצא התוכן, בשכנוע העצמי שבקדושת החגים נמצאת משמעותן ה"עמוקה"... אז מה ? נשמור כמה מצוות "בשביל ההרגשה"? ולעבוד על עצמך שזה עושה לך טוב ולשכנע את תוך-תוכך שזה כיף ומספק והכל? או להישאר "ריקני"? או שיש את הדרך השלישית איפשהו? מקווה שמישהו הבין אותי בכלל :)
 
אה

שכחתי להגיד שלום
ושבוע טוב שיהיה לכם! (סגדש סדגש... הכל אותו דבר... רק המחשבים האלה... מדקדקים בקטנות...)
 

יאיר20

New member
אתה צודק אבל......

אני לא מצאתי תשובה לשאלה הזאת אם כי היא בין השאלות שהכי מטרידות אותי (אם הבנתי אותך נכון) אבל אין לי פיתרון כי אם לדעתי הדת זה שטויות אז אני לא יכול לעבוד על עצמי אפילו אם נראה לי שזה עדיף לי זהו להיום אני מקווה להרחיב על זה בקרוב
 
החילונים הרגילים, אלו שלא היו דתיים

גם מרגישים ככה? או שלא היה מי שיכניס להם את כלל הרעיון של "מהות" ולכן הם לא מרגישים בחסרונה? או שיש להם "פתרונות" אחרים? שבוע טוב לכולכם ! אני לא אהיה כאן בשבועיים הקרובים כנראה (צבא) אז היו שלום ! מבטיח לחזור ...!
 

מני3

New member
אברימלה, כנראה צבא? הכיצד?

כן בהחלט גם החילוניים מרגישים רייקנות, הרבה מהם חוזרים בתשובה לא? זה לא מוכר לך? יש גם כאלה שמרחיקים להודו למעשה החלק הזה של מהות וחיפוש נוגע לנו כבני אדם, מעצם היותנו אנשים אנחנו מחפשים תשובות לשאלות בכל מני נושאים ובמגוון רחב, דת, אסטרולוגיה מיסטיקה. זה בתחום הרוחני אבל יש גם חיפושים בתחומים אחרים כמו מדעים למשל פיזיקה, רפואה וכו´ רק שפה את הפורום הזה זה פחות מעניין בגלל האופי שלו, אבל גם זה חיפוש ככה שאנחנו במקום במקום טוב באמצע, פשוט בנישה אחרת, ואת זה אני אומר משיחות שהיו לי עם חילוניים למהדרין נהדR לא? מני
 
ברוך הבא! חם אצלנו ויש אצלנו מקום!

להיות חילוני זה לא "מה לא להיות". ההגדרה של חילוני מתאימה להרבה אנשים: שהם חופשיים לעשות ככל העולה על רוחם (כל עוד זה לא פוגע באחרים) ואתה הוא זה שצריך לצקת את התוכן למושג הזה. אתה יכול להחליט שהיעוד שלך בחיים זה להציל יערות גשם ואפשר להחליט שאתה רואה את ההתנדבות עם משפחות מצוקה כיעד עליון ואולי דווקא זרם פוליטי זה או אחר הוא היעוד שלך... כל הרעיון הוא לעצב לבד את האישיות שלך, בלי שמישהו עם משהו יכתיב לך אותם. מקווה שהבנת אותי...(כי לי קצת קשה להבין את עצמי...)
 
להיות או מה להיות

אנחנו מתכוונים לאותו הדבר, לכך שחילוניות היא אינדיוידואליזם, ו"מה לא להיות" או "מה אינך" זו ההגדרה המקוצרת של אמצע הלילה
הכוונה אותה כוונה. תודה על קבלת הפנים החמה !
לגבי מהות ותוכן, אובססיה למשהו יכולה לספק תוכן (אובססיה גם במובן הטוב של המילה !) או סתם התמסרות (מילה יותר חיובית...) אבל עכשיו, כמה שנים אחרי, חסרה לי השבת, לא במתכונת שבה נהגתי להעביר אותה ! קידוש וביתכנסת וכל הרעיון הזה לא ממש מפתה ... אבל עולה המחשבה על שבת רפורמית אולי? ואולי כשאתה מתחתן ומקים משפחה וכל זה ובשבת את נח מהעבודה ונמצא קצת עם החמולה זה נותן את ההרגשה החסרה? מה שאני מנסה לומר זה שהעניין נמצא אולי איפשהו באמצע, בין הפולקלור לרפורמה, משהו נחמד וקליל שעושה כיף.... שוב, מקווה שאני מובן :) ו-מני, הגעתי למסקנה שנדפקנו ! אנחנו לא יכולים כבר להאמין בתורה ומצוות וכל זה, הלך תוכן אחד הודו ורוחניות וכל אלה בד"כ גם לא מתחבר אלינו מי יודע מה... בקיצור, הדת די גרמה לנו שלא נוכל לעבוד על עצמנו יותר מידי (ליתר דיוק העזיבה את הדת גרמה לנו את זה ) !!! ועל זה אמר המשורר שתמיד דופקים את השחורים , אולי התכוון לפינגווינים...? למחפשת ... זכרי תמיד שאו שכן או שלא, מה שבטוח זה אולי, וגם זה בספק ...
צריך כבר לזוז... יאלה שבוע נפלא......!
 
דרך ביניים

אני כחילוני מלידה, לא אוהב את ההגדרה חילוני כי היא הגדרה של הדתיים, ולכן היא מבטאת את היחס של "אין להם מהות". אני נוהג להשתמש בביטוי חופשי שמבטא בעיני לאו דוקא את האינדבידואליזם האגואיסטי, אלא את היכולת לבחור לי דרך. אני למשל מוצא את המהות בעזרה לזולת,ערך שמקורו ביהדות. את זה אני מממש בפעילותי באגודת הלל. לגבי ההתלבטות שלך בעניין שמירת מסורת, אני רוצה לספר לך שהשבוע הייתי בקבלת שבת בבית הכנסת הרפורמי בית דניאל ( כחלק מההכנות של הבן שלי לבר מצוה) ואני חושהב שזה יכול למצוא חן בעיניך.
 
אברהמ´לע,

דרכים שלישיות יש אינסוף. והן בכלל לא שלישיות, כי אין ראשונה ואין שניה. לא יצאת מסופק מהעדר תוכן? לא יצאת מסופק מתוכן X? יש עוד אלף ואחד תכנים ואינתכנים, מה אתה לחוץ?
. זהו
 

קרין321

New member
גם אני אותו דבר

ובאמת כמו שמחפשת דרך אמרה ברוך הבא אני מרגישה אותו דבר אבל.....זה האתגר לכולנו יש עקרונות שללפיהם אנו חייםופועלים דברים מסוימים שלא משנה מה יקרה אנחנו לא נעשה לכל אחד יש את ההשקפה שלו על החיים ואיתה הוא צריך לבנות דרך שלפיה הוא חי נכון שזה יותר נוח שאתה מקבל הכל מוכן מראש ספר מצוות של איך תחיה ומה תעשה או לא תעשה זה האתגר שלנו ומכיוון שאנו יוצאים מסגרת כל כך מחיייבת זה רק יכול לעזור בקטע של באמת לכוון את החייים לפי מטרה ועקרון מסוים(שאתה בוחר אישית ומאמין בוולא שהכתיבו אותו)
 

חי אדר

New member
לאבריימלה, קצת באיחור

אתה מחפש את שביל האמצע. אכן כפי שכבר הובא אצל אריסטו, שביל האמצע הוא שביל הזהב. ודרך זו אימץ אותה הרמב"ם. אולם השאלה היא: היכן קוי הגבול הקיצונים על מנת שנוכל לקבוע את האמצע? האם האמצע עובר בין שלילה מוחלטת של המצוות לקבלה מוחלטת? או שמא האמצע עובר בין קבלת כל המצוות לקבלת חלקן? גם בתוך המסגרת שהקראת חילונית אין גבולות ברורים. יש הרבה המגדירים עמצם חילונים, אך לא מוותרים על שמירת השבת. אם כי לא במובנה ההילכתי הטהור, אך לפחות לא בחילולה המופגן. פרט לכך, אין אדם בן חורין כלל. הפילוסוף הגדול ספינוזה, מי שנחשב לחילוני הראשון בהיסטוריה היהודית המודרנית, טען באורח מפורש כי לאדם אין בחירה כלל. עיקרון הבחירה ביסודו הוא עיקרון דתי. לדעת ספינוזה, כל מה שהאדם אומר שהוא פועל מתוך בחירה, אין זה אלא אשלייה עצמית. הוא כותב: כי גם האבן המתגלגלת מן ההר, אילו היתה לה תודעה היתה אומרת כי היא נופלת מתוך בחירה. אם כן, האם חילונית היא חופש? לפי דברי ספינוזה שום דרך אינה חופש. בכל דרך שלא תבחר, אתה מופעל ע"י הסביבה ומערכת חוקי הטבע וחוקי הפסיכולוגיה השולטים בך. חשוב לרגע: אילו נולדתה בסין הייתה יכול לחשוב בכלל על יציאה בשאלה, או על חזרה בתשובה? וודאי שלא. אם כן, המקום שנולדתה הוא הקובע את דפוסי החשיבה שלך.
 
חי אדר, בנוגע לבחירה-

בעל הסולם טוען שאין האדם בעל בחירה, הואיל ותמיד יונע על ידי השאיפה למירב העונג ולמִצער הסבל, ובחירתו היחידה היא בספרים בהם יקרא ובבני האדם אליהם יחבור, ודפח"ח
.
 

חי אדר

New member
דער רוסישער../images/Emo51.gif

תודה על הארתך,אשמח אם תוכל לציין לי את המיקום של הדברים. בנוגע לבחירה, ידוע כי ספינוזה הושפע במידה לא מעטה מר´ חסדאי קרקש, בסיפרו ´אור ה´.
 

yariv~2

New member
נראה לי שגם קראתי את זה...

ואם אני לא טועה אז קראתי את זה בספר ההקדמות.
 
למעלה