פוסט מבוא אודות שיטת C.A.T לטיפול באוטיזם

פוסט מבוא אודות שיטת C.A.T לטיפול באוטיזם

C.A.T) Customized Autism Treatment) הינה שיטת טיפול המעניקה מענה מותאם אישי לתסמיני האוטיזם וסייעת בהשגת שיפורים ברבדים שונים כהפחתת התקפי זעם, שיפור התיאבון והפחתת בררנות אכילה, שיפור הקשב והריכוז, שיפור התקשורת החברתית, הבנת סיטואציות חברתיות, הבנת בקשות פשוטות, הכלת האחר, שיפור תבנית השינה, הפחתת אובססיות ותנועות סטראוטיפיות ושיפור ביכולת הקוגניטיבית.
לשם הבנת אחד המנגנונים מיני רבים עליה מבוססת השיטה נבחן התנהגות אופיינית ונפוצה בקרב ילדים על הספקטרום.
האם ילדכם מרבה להתבודד ולהתעניין בתחומי ענין צרים? האם ילדכם נלחץ מכל שינוי חדש וכתוצאה מכך מרבה לנופף בידיו או להסתובב במעגלים?
מדוע מתרחשים סימפטומים אלה והאם ניתן להפחיתם?
סימפטומים אלה הינם תולדה של ייצור מופחת של סרוטונין במוח המאפיין חלק ניכר מילדים על הספקטרום.
ניתן לאתר מחסור בסרוטונין באמצעות בדיקת שתן לחומצות אורגניות על ידי איתור הפרמטר:5hydroxyindolacetic acid שהינו מטבוליט של הנוירוטרנסמיטור סרוטונין. רמות נמוכות עלולות להצביע על ייצור נמוך של נוירוטרנסמיטור זה. בדיקות נוספות לאיתור חומרי הגלם מהם מיוצר סרוטונין הינם בדיקת הפרמטרים ויטמין C, חומצה פולית, ויטמין B6 ,אבץ, מגנזיום, סידן וויטמין D.
כאשר אותר חוסר ב co-factor אילו הרי כי תיסוף של חוסרים אילו במינונים הנכונים ובשילובים המומלצים יוביל להעלאת רמות הסרוטונין וכפועל לשיפורים בתקשורת החברתית, הפחתת קיבעונות ואובססיות, עליה במצב הרוח, ברוגע ובנכונות לקבל שינויים.
תיסוף זה הינו תהליך מורכב הדורש ידע רב בכימיה תרופתית שכן, כך למשל, כאשר קיימת דלקת כרונית במערכת העיכול לא יסונטז סרוטונין מטריפטופאן אלא חומצה קינולינית שהינה חומר נוירוטוקסי (רעיל) למוח ועל כן יש לטפל בראש ובראשונה במיגור הדלקת במערכת העיכול כדי שתופחת הסינטזה של חומצה קינולינית מטריפטופאן ותעלה הסינטזה של סרוטונין מחומצה אמינית זו.
במקרה זה בו קיימת דלקת במערכת העיכול ייווצרו ציטוקינים דלקתיים הגורמים לפירוק טריפטופאן ולייצור גלוטמאט. כפועל מכך הרי כי אותם ילדים הסובלים מדלקות במערכת העיכול עלולים לסבול מחרדות בגלל ייצור מופחת של סרוטונין כתוצאה ממחסור בטריפטופאן. חשוב לציין שילדים רבים על הספקטרום סובלים מבעיות במערכת העיכול כדוגמת כאבי בטן, שילשולים, עצירויות, בטן נפוחה וחוסר תיאבון. בעיות אילו הינן במקרים רבים תוצאה של דלקות כרוניות במערכת העיכול, שגשוג יתר של קנדידה ומעי דליף.
כך, טיפול יסודי במערכת העיכול באמצעות מינרלים וויטמינים ייעודים בשילוב התאמה תזונתית משקמת על פי תוצאות מעבדה לבדיקת אי סבילות למזונות תסייע למגר את הדלקת / קנדידה או מעי הדליף ופועל מכך תופחתנה הבעיות ההתנהגותיות שהינן פועל של הפרשת רעלים כתוצאה מפתוגנים אופרטוניסטים במערכת העיכול.
לסיכום, זו היא רק דוגמא בודדת מיני רבות להשפעות תהליכים כימיים מורכבים המלמדים על תהליכים מטבוליים לקויים ומחסורים בקו-פקטורים ההכרחיים לתהליכים בסיסיים שיש בהם להשפיע על תפקוד תקין של הגוף.
באמצעות בדיקות מקיפות כדוגמת בדיקת אי סבילות למזונות, בדיקת שתן לחומצות אורגניות, בדיקת צואה מקיפה למערכת העיכול, בדיקת צואה לאיתור פטריות שמר, בדיקת שיער לאיתור רעילות ממתכות ומינרלים ניתן למפות ולהבין את אותם תהליכים מטבוליים פגומים כדוגמת תהליכי מתילציה לקויים, תהליכי סולפציה לקויים, חולשה של המיטוכונדריה, קיומם של רעלים סביבתיים ותהליכים פגומים נוספים.
לאחר קבלת תוצאות הבדיקות יכתב פרוטוקול טיפול מותאם אישית הכולל תיסוף החוסרים שהתגלו והתאמת השילובים הנכונים במינונים המתאימים במטרה להפחית משמעותית את תסמיני האוטיזם ובכך לשפר באופן ניכר את איכות חיי המשפחה והילד.

 
למעלה