פוענח רצח המאבטחים בנחל קידרון לפני שנה וחצי

פוענח רצח המאבטחים בנחל קידרון לפני שנה וחצי

פוענח רצח המאבטחים בנחל קידרון לפני שנה וחצי
נכתב ע"י: עומר שיקלר

נעצרו חמישה פעילי ג´יהאד איסלמי בחשד שרצחו את המאבטחים וגנבו את כלי נשקם; טענו כי זעמו על בניית הגדר בסמוך לבתיהם; שני המאבטחים, סאמר עפאן ואלייה ריגיר נרצחו בעת שאבטחו את חניון לילה; פלשתינית החמושה בשני סכינים נעצרה על-ידי כוח צה"ל

הותר לפרסום, כי השב"כ, בשיתוף יחידת הגדעונים של משטרת ירושלים ומפלג המיעוטים ביחידה המרכזית, חשפו ועצרו חוליה בה חברים חמישה פלשתינים פעילי הג´יהאד האיסלמי. שלושה מהם בני משפחה אחת, משפחת שקיראת.

החולייה אחראית לרצח שני המאבטחים - סאמר עפאן (25) ואלייה ריגיר (58), בנחל קידרון בנובמבר 2003, עת השניים איבטחו את עבודות בניית גדר ´עוטף ירושלים´. בנוסף לרצח, גנבו החשודים את כלי נשקם של השניים.

לדברי המשטרה בראש החוליה עמד אמין שקיראת בן 30. הוא נעצר למעשה בחודש נובמבר 2004 וחקירתו סייע באיתור כל חברי החוליה וכלי הנשק. שני עצורים נוספים הם ג´מיל שקיראת בן 32, אחיו של אמין ובן דודם של השניים בהג´ת בן 27 מורה בבית ספר מקומי. כמו כן, בידי המשטרה עצורים נוספים חלקם חברי חוליה וחלקם סייענים של החוליה שאספו מודיעין על המצאות המאבטחים במקום.

בחקירה התברר, כי החשודים מתגוררים מאות מטרים בודדים ממקום הרצח, בכפר סוואחרה שרקיה, עקבו אחר העבודות במקום, תיצפתו על העובדים והשומרים ולאחר הכנה ממושכת ביצעו את הרצח. בחקירה הם הודו ברצח ולדבריהם, ביצעו אותו כיוון שזעמו על בניית הגדר בסמוך לבתיהם. מהמשטרה נמסר, כי החשודם תיכננו לבצע פיגוע ירי נוסף.

שני המאבטחים שמרו על מתקנים וכלים כבדים המשמשים לבניית הגדר. בגלל מחדל אבטחה חמור, והעדרותם הבלתי תקינה של שני מאבטחים נוספים, ישבו השניים ברכב. הם נורו מטווח קצר ונרצחו במקום [ראה קישור].

פלשתינית נעצרה עם שני סכינים
ביקשה לנקום את הרג אחיה על-ידי חיילים


בשעות הצהריים עצר כוח של צה"ל בכניסה להתנחלות הר-ברכה שבשומרון פלשתינית שברשותה שני סכינים. הפלשתינית סיפרה בחקירתה, כי ביקשה לנקום את רצח אחיה שנהרג בשבוע שעבר בהיתקלות עם כוח של צה"ל בשעה שניסה עם מחבל נוסף להניח מטען על כביש העלייה להתנחלות. היא הועברה להמשך חקירה בידי כוחות הביטחון.

עודכן ב- 24/02/2005 18:20:00
 
למעלה