סלקום תפצה לקוחות בסכום של 8.5 מיליון שקל

לוייםLEVIM

Well-known member
בבתים רבים בישראל כבר לא תמצאו טלפון של בזק אך המשפחות שעדיין מחזיקות בטלפון שכזה צפויות לשלם פחות על חשבון הטלפון בקרוב משרד התקשורת פרסם (ד') את החלטתו להפחית את תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק לאחר שימוע שנערך במשרד

תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 שקל דמי שימוש שיחה לנייח על 6 אג' לדקה ולנייד 11 אג' לדקה (ללא מע"מ)

תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים:
בשלב הראשון התשלום החודשי הקבוע יופחת ל35 שקל (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו
בשלב השני התשלום הקבוע יעמוד על 24.36 שקל כולל מע"מ ותעריפי השיחות ישתנו שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ) תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן, השלב הראשון יחל ב1 באפריל 2022 והשלב השני יחל ב1 ביולי 2023.

לפי משרד התקשורת המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ40% ולהוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ50-60 שקל בממוצע ל30-40 שקל
מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית, מדובר בעיקר על אוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי שכן בבתים רבים בישראל כבר לא קיים טלפון קווי, כיום עדיין קיימים כ1.4 מיליון קווים של בזק בבתים

עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' ראובן גרונאו וד"ר עופר רז דרור (סמנכ"ל כלכלה) אשר מצביעה על רווחיות חריגה לחברת בזק שאינה מגולגלת לצרכן, השניים כתבו: בנסיבות אלה נראה ששוק הטלפוניה הממותגת שבו פועלת חברת בזק הוא שוק נפרד שבו שליטתה של בזק בשוק מאפשרת לה לגבות מחיר שהוא הרבה מעבר לעלויותיה השוליות תוך גריפת רווח משמעותי לאורך עשור ויותר, בזק מעולם לא איבדה את מעמדה המונופוליסטי בשוק הטלפוניה הנייחת וכוחות השוק נכשלו בחלוקת העודף שנוצר בעקבות השינויים הטכנולוגיים בענף התקשורת הנייחת, ומשכך הרי שזה תפקידו של הרגולטור לדאוג שפירות ההתייעלות יתחלקו בצורה הוגנת בין הספק ולקוחותיו

תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ18 שנים בשנת 2003
YNET
 
נערך לאחרונה ב:

לוייםLEVIM

Well-known member

הוט מובייל מסתבכת: האם תפצה את לקוחותיה?​


המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בסוף חודש נובמבר האחרון התנגדות להסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת הוט מובייל, בתובענה נטען כי הוט מובייל פעלה בניגוד לחוק הגנת הצרכן בכך שלא שלחה הודעה ללקוחותיה על מועד סיום הטבה ועל עליית מחיר המנוי כך שהצרכנים לא היו מודעים לסיום ההטבה בעניינם ולעליית המחיר

התביעה עסקה בכך שהוט מובייל הפרה מספר חוקים במסגרת העסקאות שנכרתו בין הוט מובייל לבין מנוייה, הוט מובייל לא שלחה בתקופת הנתונה הודעות ולא הודיעה בכל האמצעים שברשותה למנויים במסגרת עסקאות לתקופה קצובה כי דמי המנוי החודשיים שלהם עתידים לעלות

במסגרת הסדר הפשרה (עוד בטרם אישור התובענה כייצוגית) העריכה הוט מובייל את הנזק הכולל שנגרם ללקוחותיה בכ20 מיליון שקל, החישוב התבסס על ההפרש בין המחיר ששילמו הצרכנים בתקופת ההטבה למחיר הגבוה יותר שנגבה עם סיומה, בהסדר הפשרה טענה הוט מובייל כי היא תקנה את התנהלותה לעניין משלוח הודעות לפני מועד סיום ההטבה כמו כן הוסכם על פיצוי בגובה של 5 מיליון שקל שיחולקו כך: 1.8 מיליון שקל יינתנו כזיכוי בחשבונם של לקוחות שלא קיבלו את ההודעה על תום ההטבה והמשיכו להיות מנויים של החברה וכ3.2 מיליון שקל יינתנו על דרך של אובדן הכנסה של החברה, הוט מובייל התחייבה שלא להעלות את המחיר ללקוחות שתסתיים להם ההטבה עד להפסד הכנסה מצטבר של 3.2 מיליון שקל

המועצה לצרכנות התנגדה כאמור וטענה כי הסדר הפשרה אינו ראוי ואינו הוגן ואינו מטיב עם הצרכנים: על אף שהתובענה עוסקת בנושא עקרוני חשוב ביותר לצרכנים משלוח הודעה מוקדמת ללקוח על העלאת המחיר בתום תקופת ההטבה, טענתה של הוט מובייל כי היא תיקנה את התנהלותה וכי היא שולחת ללקוחותיה הודעות על סיום ההטבה בהתאם לחוק נטענת בעלמא מבלי להציג בפני בית המשפט כיצד היא תקנה את התנהלותה ומבלי להציג כל הוכחה על שינוי התנהלותה בפועל​

למרות שהוט מובייל יכולה לאתר את הצרכנים שנפגעו (כולל אלו שעברו לספק אחר) בהתאם לפרטים המצויים בידיה ולאפשר לאותם לקוחות למסור את אמצעי התשלום המעודכן שלהם לצורך קבלת הפיצוי היא לא הסכימה לכך בהסכם המוצע, כך שחלק הארי של הפיצוי לא ניתן ללקוחות שנפגעו

לעמדת המועצה לצרכנות יש להעדיף מתן פיצוי כספי לצרכן עצמו על פני אובדן הכנסה לחברה משום שאין כל וודאות שהסכום שהוסכם עליו בהסדר הפשרה אכן יגיע ללקוחות עצמם, בנוסף טוענת המועצה לצרכנות כי חישוב אובדן ההכנסה נעשה באופן שגוי לאור הכשלים המהותיים לדברי המועצה שהוצעו בהסדר הפשרה שלא מטיבים עם הצרכנים החליטה המועצה להתייצב בהליך על מנת לייצג את ציבור הצרכנים ולהגיש התנגדות להסדר הפשרה בהתאם לסמכותה על פי חוק




זו לא הפעם הראשונה שפשרה מהסוג הזה יוצאת מהוט מובייל, בשנה שעברה הייתה פשרה דומה בתובענה ייצוגית שבה החברה גבתה תשלום כפול על כרטיס חכם (SIM) שהושאל ללקוחותיה במסגרת הטבת החברה, החיוב נטען בתביעה מתבצע פעמיים: הן בגין הנפקת הכרטיס במעמד ההצטרפות והן במעמד סיום ההתקשרות אם אינו מוחזר לחברה

ביוני 2020 נקבע הסכם פשרה לפיו הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי החשבון החודשי אך החברה תהיה רשאית לקזז את סכום הפיצוי מיתרת חובה אם קיימת ללקוח בהסכם הפשרה נקבע כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של הוט מובייל יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה הוט מובייל טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול אם אינם נמנים יותר על מנוייה ולפצותם באופן ישיר כמו כן טענה החברה לנזק שונה בין הלקוחות הללו כאשר מנגנון האיתור והחישוב עתיד להיות מסורבל ביותר

לפיכך נקבע בפשרה כי יתרת הסכום הכולל לחברי קבוצה זו תועבר ע”י הוט מובייל לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד לא יאוחר מ45 ימים ממועד תשלום סכום הפיצוי למנויים הפעילים, בנוסף התחייבה הוט מובייל לבטל את ההטבה ולא לגבות יותר תשלום בגין כרטיס חכם בתום ההתקשרות, כמו כן נקבעו בפשרה גמול למגיש התביעה הייצוגית ושכר טרחת עורכי דין
אייס
 

לוייםLEVIM

Well-known member
הדור החמישי חיוני לכלכלת ישראל והוא בסיס הכרחי לדיגיטל

מחקר של מעבדות בל מעלה שרק 30% מהארגונים בעולם החלו במסע הדיגיטלי שלהם והשאר מתכוונים לפעול בתחום בחמש השנים הקרובות, התחום יועצם על ידי פרויקטי דור 5 סלולריים שיהיו מהירים יותר וינגישו את הנתונים על גבי הרשת במהירות ובאמינות גבוהות ובזמני תגובה קצרים, הדור החמישי חיוני לכלכלת ישראל הוא בסיס הכרחי לדיגיטל כך אמרו סרג'יו סוליברה סגן נשיא לתחום הטלקום ומנהל נוקיה לאזור דרום ומרכז אירופה ואריק טל מנכ"ל נוקיה ישראל

סוליברה הגיע באחרונה לביקור בארץ יחד עם סטפן הולברט סגן נשיא בחברה לעסקי אנטרפרייז במערב אירופה, בראיון הוא אמר כי הקורונה הדגישה את חשיבות חברות הטלקום: התקשורת המבוזרת הארגונית הפכה לכורח המציאות בארגון מכל גודל וסוג, חברות הטלקום הן שסייעו לארגונים להיערך ולהתמודד עם המצב החדש הן נמצאות בתהליך מעבר לענן ובפרט בדור החמישי המתקדם, הכוונה היא לא רק לענן ליישומי IT אלא לענן השולט על תשתיות התקשורת ועושה לישויות הרשת וירטואליזציה מבוססת קונטיינרים כך מתקבלות זמינות גבוהה תגובה בזמן אמת ואבטחת מידע משופרת

הענן טומן בחובו כמה יתרונות: אבטחה משופרת שרידות ואמינות גבוהים יותר התאמה דינמית ואוטומטית לדרישות משתנות תפעול קל יותר שבחלקו הוא אוטומטי הענן הוא חלק חשוב מהתצורה של רשתות 5G ומאפשר הקצאת משאבים דינמית במודל Network slicing

חלק ניכר ממרכיבי הענן שלנו פותח במרכז המו"פ של נוקיה בישראל אנחנו גם משתלבים במגמה לכניסתן של ענקיות הענן ומציעים את פתרונות הדור החמישי שלנו גם על גבי תשתיות ענן ציבוריות

נוקיה מספקת תשתיות 5G למאות חברות סלולר וארגונים בעולם, ומציעה לחברות התקשורת את תשתית הענן שלה ליישום ענן פרטי עננים מבצעיים כאלה פועלים בסלקום ובהוט מובייל ומספקים שירותי דור 4G/5G

סוליברה ציין: נוקיה היא ספק תשתיות התקשורת העיקרי בישראל ובפרט של בזק סלקום והוט, החברה היא ספקית הטכנולוגיה בכמה פרויקטים לאומיים כמו רשתות הסיבים האופטיים לבתים של בזק סלקום הוט וIBC וכן שירותי 5G ללקוחות סלקום גולן טלקום הוט מובייל וגם רשת הIP הגדולה בישראל של בזק היא מתוצרת נוקיה, במהלך הביקור בישראל נפגשתי עם בכירי שוק התקשורת על מנת לדון בהאצת פריסת הרשתות, ההתפתחויות החיוביות בישראל בעיקר בתחומי הסיבים לבית ולסלולר לצד ההתעניינות הגוברת בתחומי התעשיה החכמה הערים החכמות התחבורה האוטונומית הרחפנים ועוד הניעו אותנו להגיע לכאן

אנחנו מסייעים למנמ"רים לבנות לארגון שלהם רישות דור 5 מאובטח ובעל חוסן, עם חיסכון בהוצאות ופשטות תפעולית ועושים זאת באופן ידידותי לסביבה נוקיה התחייבה לצמצם את טביעת הפחמן שלה בעולם ב50% עד סוף העשור

הוא סיכם באומרו: כי "היינו מזוהים בציבור כיצרן טלפונים סלולריים אך לא עוד, אנחנו גאים במורשת זו אולם העברנו את זכויות ייצור המכשירים לחברה אחרת, נוקיה כיום מתמקדת בתשתיות תקשורת וענן לחברות תקשורת ולארגונים משימת העל שלנו היא ליצור את הטכנולוגיות המקשרות את העולם בצורה טובה יותר

מנכ"ל נוקיה ישראל אריק טל ציין: כי אנחנו מספקים קישוריות קריטית לארגונים מהגדולים בישראל: קישור אופטי לדאטה סנטרים של ארגוני בריאות ובנקים גדולים רשת סלולר פרטית לרכבת ישראל התקשורת לקווים האדום והירוק ברכבת הקלה בירושלים ועוד

לדברי הולברט: ישראל החליטה על השקעות עתק בחידוש מערך התחבורה ואנחנו מובילים את התחום בעולם, יותר ממחצית מהרכבות באירופה משתמשות בציוד נוקיה כמו גם נמלים חכמים ואוטוסטרדות חכמות, לכן הגענו לישראל על מנת לדון עם מקבלי ההחלטות על קידום התשתיות

אנחנו עדים באחרונה להאצת פרישת רשתות סלולר פרטיות בארגונים אלה נועדו לתת מענה מקומי לדרישות האוטומציה הפעלת אינטרנט של הדברים IOT תקשורת Mission Critical PTT בין צוותים, נוקיה סיפקה מאות רשתות 4G/5G פרטיות סביב העולם למפעלים מרכזים לוגיסטיים תשתיות תחבורה גופי בטחון וגופים נוספים ערכנו פרויקטי נמל חכמים בהמבורג ובאנטוורפן ופרויקטי תעשיה חכמה בלופטהנזה טקניק ובפולקסווגן ועל לקוחותינו נמנים גופים ביטחוניים ברחבי העולם לרבות נאס"א
PC
 

AYOUYA

Active member
בלי קשר לכתבה, למשהו יש מושג אם יש לבזק בלעדיות על הלחצני מצוקה וסיוע של הזקנים דרך נטלי? בפעם האחרונה שביררתי הנצעגה ענתה לי שחייב תשתית טלפונית של בזק.
 

SHERME

Active member
בלי קשר לכתבה, למשהו יש מושג אם יש לבזק בלעדיות על הלחצני מצוקה וסיוע של הזקנים דרך נטלי? בפעם האחרונה שביררתי הנצעגה ענתה לי שחייב תשתית טלפונית של בזק.
יש לחצן שח"ל נייד עם GPS סים סלולרי יש שיחות ותומך 2G 3G 4G

talion_GALERIA_5915212.jpg



יש לחצן נטלי נייד עם GPS סים סלולרי יש שיחות ותומך 2G 3G 4G ניתן כשירות משלים בלבד

נטלי-נייד.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

Permafrost

Well-known member
בלי קשר לכתבה, למשהו יש מושג אם יש לבזק בלעדיות על הלחצני מצוקה וסיוע של הזקנים דרך נטלי? בפעם האחרונה שביררתי הנצעגה ענתה לי שחייב תשתית טלפונית של בזק.
אני חושב כי הכרחי בזק, פשוט מפני שכל יתר ספקי הטלפוניה הקוית הם בעצם VoIP ובמקרה של הפסקת חשמל - תיפסק גם התקשורת, מה שאין כן בקו של בזק.
קו של בזק "חי" גם בעת הפסקת חשמל...
 

JEK12345JEK

Well-known member
אני חושב כי הכרחי בזק, פשוט מפני שכל יתר ספקי הטלפוניה הקוית הם בעצם VoIP ובמקרה של הפסקת חשמל - תיפסק גם התקשורת, מה שאין כן בקו של בזק.
קו של בזק "חי" גם בעת הפסקת חשמל...
מה עם הוט?
יש להם כבלי נחושת כמו בזק?
 

Permafrost

Well-known member
מה עם הוט?
יש להם כבלי נחושת כמו בזק?
גם אם להוט יש כבלים מתכתיים ולא סיבים - אין אלה חוטי טלפון נחושתיים (מה שקרוי twisted pair), אלא coaxial (גיד מרכזי בצנורית פלסטית העטופה במוליך ארוג הקפי). כבל כזה, במדה ונושא גם טלפוניה נוסף על טלויזיה, חייב להכנס לתוך "קופסה חכמה" שתפריד בין האותות השונים, אשר בהכרח מופעלת חשמל...
 

לוייםLEVIM

Well-known member
סלקום תפצה סכום של 8.5 מיליון שקל ללקוחותיה:
מי זכאי לפיצוי?

תביעה ייצוגית בעניינה של חברת סלקום הגיעה ביום חמישי האחרון לסיומה לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי מרכז לוד הדס עובדיה אישרה את הסדר הפשרה שנחתם בין הצדדים

התביעה עצמה כללה את כל לקוחות בשבע השנים שקדמו לאישור התביעה שבחיובים שלהם חויבו על הסדר סלקום בחו"ל
התובענה הוגשה לאחר שהתברר כי סלקום חייבה מאות אלפי לקוחות בתוכנית חו"ל עליה חויבו במחיר של 19.90 שקל לחודש מבלי שביקשו להיות מנויים על התוכנית, המפשר השופט זילברטל המליץ לאמץ את ההסדר בשים לב לנתונים שהוצגו לפניו וכן בשים לב לסיכויים ולסיכונים שבהמשך ניהול ההליך ולרבות העובדה כי סוגיית החיוב בגין מסלול חו"ל בתשלום מעוגנת במפורש בהסכמי ההתקשרות של סלקום עם לקוחותיה וכן בשים לב למענה הנוסף של סלקום ביחס לנטען על הפרתה את הוראות הרישיון

המגשר ציין בנוסף כי נלקחה בחשבון העובדה כי בין לקוחות סלקום ישנם יש להניח כאלה שרצו להצטרף למסלול חו"ל בתשלום ובסופו של דבר לא עשו בו שימוש
וכן לקוחות שהיו מודעים לחיוב בגין מסלול חו"ל בתשלום הגם שלא ביקשו להצטרף אליו לא התנגדו לחיוב, המגשר מצא כי בנסיבות העניין מדובר בהסדר הפשרה הוגן סביר וראוי בנסיבות העניין ויש בו כדי להביא תועלת ישירה לחברי הקבוצה והמליץ על קבלתו

עבור הלקוחות שהוגדרו כזכאים לפיצוי (לקוחות עבר) סלקום תעמיד פיצוי כולל בגובה 8.5 מיליון שקל אשר יוענק להם באמצעות שוברים בשווי של 60 שקלים כל אחד לרכישה ברשת דינמיקה סלולר שבבעלות סלקום

בתוך 45 ימים מהמועד הקובע סלקום תשלח הודעה באמצעות מסרון למספרי הטלפון של כל אחד מלקוחות העבר המופיעים במערכותיה הפעלת ההטבה תהיה בשיטת כל הקודם זוכה

על פי הסדר הפשרה שאושר: תוך 60 ימים מהמועד של פסק הדין במידה וסלקום תחליט לשוב ולחייב בתשלום לקוחות פרטיים המעוניינים להצטרף למסלול היא תצטרך לקיים את זה בפגישת פנים אל פנין בין הלקוח לנציג שירות והלקוח יצטרך לחתום על הסכם התקשרות במידה ומדובר בעסקת מכר מרחוק התשלום יעשה לאחר שתנאי המסלול הובהר לו ומסמך ההתקשרות ישלח אליו לאחר שיחת ההצטרפות ישלח ללקוח SMS על הצטרפותו והוא יוכל לבטל את ההצטרפות בתוך 14 ימי עסקים כמו כן סלקום תחדד את הנהלים שלה בנוגע להצטרפות ונציגי המכירות יתודרכו

לפי פסק הדין על פי נתוני סלקום סך חברי הקבוצה עומד על כ1.2 מיליון מנויים
מתוכם סך של כ900 אלף מנויים כבר אינם מנויים בסלקום נכון לחודש פברואר 2019
לקוחות קיימים שהוגדרו במסגרת הקבוצה ייהנו מהמסלול ללא עלות לתקופה של שנה וחצי ויזוכו בחשבון

ממשרד עוה"ד רפפורט לוין ביטון המייצג את התובעים נמסר: מברכים על אישורו של הסדר הפשרה המסדיר באופן ראוי את צירופם של לקוחות למסלול חו"ל בתשלום תוך הבטחה כי לקוחות לא יחויבו בגין מסלול זה ללא רצונם ובלי ידיעתם, זאת לצד פיצוי משמעותי לחברי הקבוצה שיוצגה בבקשת האישור

מחברת סלקום לא נמסרה תגובה
אייס
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה