פורום "דרך הלוחמים בבית הספר"

פורום "דרך הלוחמים בבית הספר" ../images/Emo37.gif ../images/Emo2.gif ../images/Emo3.gif ../images/Emo5.gif ../images/Emo6.gif ../images/Emo8.gif ../images/Emo9.gif ../images/Emo13.gif ../images/Emo46.gif ../images/Emo22.gif

או-קיי, אז פורום חדש יוצא לדרך בתוך פורום "דרך הלוחמים": פורום דרך הלוחמים בבית-הספר. הפורום הזה נועד לעידו טסלר, לאולי (נעה) ולכל מי שמשתתף בפורום הזה ולומד במוסד הקרוי "בית-הספר". בפורום הזה אתם מוזמנים ל... אה... מה שאתם רוצים! נו, אז איך לעזאזל מיישמים את דרך הלוחמים בבית-הספר? מה עושים עם המבחנים? והשעמום? והרצון להוציא ציונים גבוהים יותר? ובשביל מה בכלל? והחיים החברתיים שם, על כל משמעויותיהם והקשריהם? ואיך צולחים בהצלחה את ימי בית-הספר - שלא לומר באושר? האם בכלל אפשר להיות מאושרים בבית-הספר? האם אפשר לנצל את המוסד הזה ואת קיומו בחיינו, כדי להרוויח משהו, או להשתפר, בכל הקשור לעצמנו, או לצעידתנו בדרך הלוחמים? איך אפשר לנצל את "בית הספר" - את המסגרת שלו - במקסימום דרכים? כולם מוזמנים להשתתף, לאו דווקא מי שלומד בבית-הספר, אלא גם כל מי שיש לו/לה רעיונות תומכים או מועילים בנושא... שלכם באהבה בן
 
היי בן !!!!!!!!1 ../images/Emo6.gif

היי בן, היום חזרתי מהיום הראשון שלי בתיכון, והתיכון לעומת החטיבה זו רמה אחרת, מקום גדול יותר, חברה ענקית(כל כך הרבה אנשים), מערכת שעות שונה.... אז רציתי לספר לכם על היום הראשון שלי, אז ככה: אני נכנס לכיתה, רואה ילדים חדשים, שאני לא ראיתי בחיים, וישנם ילדים שאני מכיר כמובן מהביה"ס שלי הקודם, בקיצור הייתה אווירה של סקרנות לגבי כל ילד וילד.... אז ככה נכנסו לשיעור הראשון הגיעה המורה והתחילה לדבר על התיכון, כללים וכל מיני דברים. אחרי ישבנו בכיתה בצורת ח וכל ילד היה צריל לומר את שמו ואז את שמות הילדים שאמרו את שמותיהם... בהתחלה התביישו קצת כולם.... אני הייתי צריל לומר לפחות 25 ילדים, בהתחלה חששתי שאני אטעה, מה יקרה אם יצחקו שלא הצלחתי.... בקיצור כאשר הגיעה התור אליי פשוט ההתביישות נעלמה והתחלתי לאמר את השמות בקצב, ללא טעות (אולי 1 או שניים) וממש הרגשתי עם ביטחון עצמי גבוהה... בקיצור היה כיף... בהפסקה היו כל כך הרבה ילדים, שזה אומר להכיר אנשים חדשים...... בקיצור היום עבר טוב..... חוץ מההודעה שהמורה אמרה ביום ד´ יש לנו מבחן, אני בינתיים לא חושש מהבחן, פעם הייתם צריכים לראות אותי אני כל כך חששתי ממבחנים, ואני ידעתי את החומר יותר טוב מהמורה..... אך אני מרגיש שהביטחון העצמי שלי עלה..... אלך מכאן עולה שאלה בקשר ללימודים.... כיצד צריך להתכונן למבחן מבחינה מנטלית או פיסית??? הכוונה חששות, דאגות, שעות השקעה???? אתם כולכם מוזמנים לענות, ובמיוחד בן, ואם אתה קורא את זה כרגע בן אני רק רוצה לאמר לך שמאז שהתחלתי ללמוד אצלך באמת הריכוז שלי השתפר ואני מרגיש השתפרות ממש גדולה מבחינת המודעות שלי והרגשות שלי וההבחנה שלי ביניהם לבין עצמי.... בקיצור תמשיך בעבודה הטובה
שיעמום בביה"ס, קרה לי מלא פעמים, אך אני ממשיך להקשיב למורה , זה חשוב(אני לא תמיד מקשיב שלא תחשבו שאני כל כך אוהב לימודים),לכל אחד יד טכניקות משלו נגד שיעמום, חלק מילדים מציירים, או כותבים פתקים, או חושבים על מה אני יעשה היום.... אז מכאן עולה השאלה מהן הטכניקות שלכם נגד שיעמום בביה"ס, מה אתה עשית בן?? יש לי עוד מלא דברים להגיב להודעה שלך(רק דברים טובים), אך אני אחכה קודם כל לתגובות שלם להודעה של בן ולהודעה שלי... אז מי שלא הבין מההודעה שלי משהו, שרק יבין שהיום הסתדרתי טוב מאוד בתיכון, ואני חושב שאסתדר בעתיד..... מה זה חושב??????, בטוח שאני אסתדר.....
שלכם באהבה, עידודו הלוחם והתלמיד בתיכון!!!!!! נ.ב יש פה עוד מישהו שעלה היום לכיתה י´??? איך ההרגשה??? טוב אני אלך כבר ביייייי
 
רעיון להתכוננות למבחן:

למקום להתכונן למבחן בשביל להיבחן עליו, להעמיד פנים שאתה הוא זה שצריך להכין את המבחן - ופשוט להתחיל להכין מבחן עם כל השאלות ומה שצריך וכמובן שזה מצריך מאיתנו לדעת את החומר כדי לדעת מה לשאול ומה התשובות הנכונות עליו. מה דעתך, עידו? יש סיכוי שזה יצליח לך? כלומר: - שתעשה את זה - ושזה יהיה לך כיף - ויגרום לכך שתדע את החומר טוב יותר - בפחות מאמץ - וביותר הנאה? שלך בן
 
היי בן

כן אז מחר יש לי מבחן במתמטיקה ל4-5 יחידות..... אז אני מאוד מתרגש, קצת חושש, דרך אגב הטכניקה להתכוננת למבחן עשיתי אותה בעבר והיא טובה, וחוץ מזה נתנו לנו חוברת עבודה כל הקיץ כך שאני מוכן וגם אמא שלי עשתה לי כמה חוברות(ככה זה שאמא שלך מורה למתמטיקה
) בקיצור אני מוכן, אך רק רציתי לומר לך שהשיטה שאמרת עוזרת מאוד מאוד.... דרך אגב מה אתה אומר שכדאי לעשות לפני מבחן הכוונה ההתכוננות המנטלית, איך להוריד את החששות, דאגות.........????????? וזה דומה מאוד לשאלה איך לוחם יכול להוריד את חששותיו ודאגותיו לקראת הקרב הגדול שלו(הכוונה חיים ומוות), ברור שאי אפשר להשוות חיים ומוות למבחן...... אז מה אתה חושב?? תנסה לענות לי היום כי פשוט מחר יש לי את המבחן........ מה אתה חושב שצריך לעשות בדיוק(מדיטציה לפני המבחן)????? והאם יש כזה דבר במבחנים שנקרה בלאק אוואט??? או שסתם ילדים מרוב הדאגות והלחץ חושבים שהם שוכחים ומשכנעים את עצמם שהם לא יכולים.... ראה לי שעניתי לעצמי בקשר לבלאק אוואט....
אז ככה אם אתה קורא את ההודעה הזאת כבר לקראת הבוקר של מחרת או מחר בצהריים, אני כבר אהיה בבית או שאהיה בבהי"ס........ אז אל תדאג אם ענית לי באיחור כי אני יודע שאני השקעתי המון ואני אצליח לעבור את הבחינה.....
שלך באהבה, עידודודו הלוחם(שיצליח במבחן)..........
 
לדמיין את ה"אחרי" של המבחן:

את ההרגשה הטובה ש"היתה" לך בזמן המבחן, את הקלות שחווית בזמן המבחן, את הכיף שאחרי, וכולי... אתה יכול לדמיין ששואלים אותך איך היה ואתה עונה בהתלהבות... וכמובן, אתה יכול לקחת בכלל נקודת זמן עתידית אחרת לצורך ההדמיה: את מועד קבלת המבחן בחזרה, הכולל את התוצאות הנפלאות בו... בקיצור, יש הרבה אפשרויות. בחר לך נקודת זמן נעימה והיכנס אליה באמצעות הדמיון. זה "יאכן" את כל המערכות שלך בהתאם - ויוביל אותך לאותה מציאות. טכניקה אחרת שיכולה להרגיע, לבד או בשילוב עם הטכניקה הקודמת: 1. לדמיין את ההצלחה במבחן (בפשטות ובקלות) וליהנות ממנה 2. לדמיין את הכשלון במבחן ואיך אתה מקבל אותו בטבעיות ולא עושה ממנו ענין (ז"א, מותר להיכשל - זה לא נורא, זה בסדר גמור!) 3. לדמיין שוב את ההצלחה - ולבחור באפשרות הזו מבין השתיים, למרות ששתיהן בסדר. הטכניקה האחרונה מזכירה קצת את העובדה שכדי להיות לוחם טוב בקרב פנים מול פנים, צריך גם לא לפחד מהמכות, לקבל את העובדה שהן יכולות לפגוע בנו - ומתוך זה, שאנחנו לא מפחדים מהן ושאנחנו מרגישים שזה לא נורא אם נפסיד - הרבה יותר פשוט וקל ונכון לנצח. שלך באהבה בן
 

crowly

New member
שלום עידו

קודם כל רציתי לוודא שקיבלת את הe-mail ששלחתי לך בקשר לשיטות האימון. דבר שני בקשר למבחן, מנסיוני פשוט לבוא שליו למבחן (שליו ולא אפאטי) לקום כמה שעות קודם ולא (בפירוש לא) לחזור על החומר או לחשוב עליו, לאכול ארוחה קלה שעה לפני וכשאתה נכנס לכיתה לעצום את העיניים לכמה דקות לנסות להאיט את קצב הלב ולנקות את המחשבות מכל דבר חיצוני, לנקות את כל החסימות שיש בצינורות התודעה שלך על מנת שמה שלמדת וכבר נמצא אצלך בראש יצא בקלות וללא מאמץ. בהצלחה. נ.ב. בן, מה נשמע? מקווה שאתה פחות עייף היום.... גיא
 
היי גיא!!!!! ../images/Emo6.gif ../images/Emo6.gif

היי גיא, קיבלתי את האי מייל שלך, אני לא יכלתי להחזיר לך אי מייל בימים הקרובים מפני שהתכוננתי הרבה למתמטיקה.... אז בקיצור אני מחר אשלח לך תגובה לאי מייל שלך, ושוב רק רציתי להודות לך על רצונך לעזור לי.... שלך, עידודודו הלוחם
 
ברוך הבא, גיא!... ../images/Emo39.gif

כבר הרבה פחות עייף. שלושה דברים חדשים: 1. תזונה (אני לוקח עכשיו מולטי ויטמין + שותה מיץ דומדמניות) 2. אני עומד להוריד את מספר שיעורי הבוקר מ-5 בשבוע ל-2-3 (עוד לא החלטתי) 3. הטיול שאני עומד לצאת אליו, עליו תוכל לקרוא בהודעה אחרת... שלך באהבה בן
 
רעיון אחר

רעיון שנתקלתי בו בספר שנקרא "מפות מוח, מדריך למשתמש במוח" (או משהו כזה): כאשר לומדים, במקום לסכם את החומר לנסות לצייר את החומר: ליצור שרטוט שבו עיגולים המציינים את כל המושגים החשובים (כמובן, המושג רשום בתוך העיגול) וקוים בין העיגולים מציינים קשרים בין המושגים (ושוב, על כל קו כתובה מהות הקשר). זה עוזר גם להבנה וגם לזיכרון. (לא מאד שימושי למתמטיקה, אבל מאד עוזר לכל מיני מקצועות "הומאניים")
 
נגד השעמום:

להטיל על עצמך בו-זמנית לבצע שלוש משימות שונות, לאורך השיעור כולו, שאחת מהן קשורה לשיעור עצמו (לחומר הנלמד), אחת מהן קשורה לתלמידים שמסביב (משהו חברתי כזה) ואחת מהן קשורה למשהו אחר לגמרי - מה שבא לך!!! דוגמא: משימה שקשורה לשיעור עצמו: ליצור במהלך השיעור סיכום מועיל באורך של כ-10 משפטים, המתמצת את כל מה שהועבר בשיעור בצורה כזאת שידיעת הסיכום = ידיעת השיעור במידה רבה. משימה שקשורה לתלמידים שמסביב: לעשות ביניהם תחרות סמויה (הם לא יודעים עליה) מי הכי נהנה בשיעור, מי הכי סובל בשיעור ומי הכי מפיק מהנוכחות שלו באותו זמן בשיעור את הכי הרבה תועלת כוללת (לא כולל אתה עצמך). משימה אחרת לגמרי: ליהנות. בהצלחה... בן
 

אולי

New member
שיעמום???

לפי דעתי... אין דבר כזה שיעמום! שיעמום זה הדבר הכי מדהים בעולם... מאז שהייתי קטנה, אף פעם לא היה לי משעמם... מה זה בעצם "שיעמום"? שיעמום זה בעצם מצב שבו אנחנו מחוסרים גירויים חיצוניים, שהסביבה החיצונית איננה מענינת אותנו.... נכון? אז מה עושים? בונים סביבה פנימית מענינת ומושכת. אפשר "סתם" לחלום (אהוב עליי ביותר...) אפשר לדמיין מקום רחוק ומדהים אפשר לזמזם שיר אהוב בלב, שוב ושוב, עד שאפשר ממש לשמוע אותו ואז להגביר את הווליום, להחליש... ולהינות ממנו ממש כאילו הוא אמיתי! אפשר לנסות לצייר משהו(ולא צריך כישרון לכך!). סתם להביט על הדף החלק ולהרגיש את העיפרון כשהוא מתחיל לשרטט, ממש "בכוחות עצמו" ולהיסחף איתו גם... אפשר ואפשר ואפשר... יש כל כך הרבה אפשרויות!!! הבעיה האמיתי מתחילה כשמתקרב המבחן... אבל, שטויות... הייתי שמחה להגיב עוד, והאמת שיש לי הרבה לכתוב (גם בענין ספיציפי זה וגם בכלל...) אך אני סחוטה מעייפות (תנסו פעם ללמוד 13 שיעורים ביום. כן, כן זו לא טעות. עד 19:30 !!!!!)... ננסה מחר. לילה טוב לכל סובלי-השגעונות-של-משרד-החינוך-בכלל, -ומבתי ספר-מחורפנים-בפרט. נעה(ה*עייפההההההההההההההההההה!!!!*)
 
לבן ולגיא!!!!!!!!!!!

תודה על העצות בקשר למבחן, אני אנסה להפנים אותם, אך כל מה שנותר לי זה לקום מחר בשעת אפס ולעשותו..... אז אני אהיה לוחם אמיץ איך אומרים Fighter אמיתי, ואתמודד עם המבחן, ואני אנסה לנקות את הראש שלי מלחצים ומחשבות, ואנסה לחשוב כבר על איך תיהיה ההרגשה לאחר המבחן......... בקיצור אני אגיב לכם כבר לאחר המבחן ... אז לילה טוב לכולכם ותודה רבה לדאגתכם.... ביי עידודודודו הלוחם
 
למעלה