פורום חביב יש לכם...

  • פותח הנושא ARGON
  • פורסם בתאריך

ARGON

New member
פורום חביב יש לכם...


הנה תרומתי הצנועה... 1)אולטרלייט לפני הנחיתה במנחת ראשל"צ "סוואנה" למיטב זכרוני 2) 4X-CER ססנה 172 , 6 צילינדרים , פסיעה קבועה , וחרטום כבד כבד כבד איטי בגלל הפסיעה הקבועה. מטפס כמו שד בגלל המנוע המפלצתי שלו נחשב לקשה להטסה בגלל החרטום המאד כבד שלו. הטייסים חייבים היו להגיע לנחיתה במהירות מתאימה רצוי בעזרת מנוע כדי להרים את והגה לבטן כדי להשאיר את החרטום הכבד באויר ולמנוע "נעיצת" גלגל החרטום בקרקע. אישית... היה המטוס הכי אהוב אלי בגלל הכח האדיר של מנועו ובגלל... הצליל שהפיק המנועו שנשמע כמו קטר דיזל ולאוזני נשמע כמו מוסיקה. בעבר נרכשו 2 מטוסים מהדגם הזה. שניהם שמשו את הצבא ללימוד ניווט בארה"ב שימש המטוס לניפוי ראשוני של טייסים מהר מאד חדלו להשתמש בו לצורך זה משום שהיה קשה מאד לטייסים מתחילים ובעצם ניפה כמעט את כולם
. בארץ בחיל האויר גם הפסיקו להשתמש בו בגלל שהיה קשה להטסה ובגלל חרטומו הכבד והגבוה שהקשה על לימוד הניווט. מהר מאד נמכרו 2 המטוסים לשוק האזרחי. הראשון (שאינני זוכר את אות הקריאה שלו) התרסק אחרי זמן קצר בנחיתה בשדה תעופה בחיפה והשני שבתמונה CER שימש זמן רב את חברת נשר (כולל מס' תאונות ונחיתות קשות) עד שהושבת בגלל תחזוקתו היקרה. אח נוסף של המטוס הזה היה CGG שהיה זהה מכל הבחינות בתוספת פסיעה משתנה שהפכה אותו למפלצת אימתנית במיוחד. 3) 4X-CYO ז"ל שטס בחברת נשר. במטוס הנ"ל מצאו את מותם מדריך וחניכה. האסון הכבד קרה מייד אחרי המראה מהרצליה כשמנוע המטוס התחיל לגמגם. הטייס ניסה לבצע 180 לאחור כדי לחזור לנחות (דבר אסור בתחלית איסור ובניגוד לכל הנהלים) , נכנס לסחרור והתרסק על פינת גג מוסך שהיה זמנו במקום. סיפור כואב ומיותר. ההנחיות במקרה של תקלת מנוע מייד אחרי המראה בהרצליה הם לא להתפתות לחזור לאחור אלא לפנות צפונה ולנחות בשדה. שמוליק
 

ARGON

New member
חנן-קרא בתחילת בתחילת השרשור ...

על הCYO. צריך להיות לי עוד קצת חומר על מטוסים בוכנה (מה שאני מכנה:"מטוסים אמיתיים"
. וצודק מי שתיקן והוסיף ... ה ER אכן טס לפני נשר באויה למיטב זכרוני לא בצבע כחול אדום אלא בצבע חום/אדום דהוי כזה. שמוליק
 
לפני נשר

הוא טס באוויה, כמדומני, והיה צבוע בפסים בצבע כחול כהה ואדום. אח"כ נעלמו עקבותיו. דוד
 

ARGON

New member
תודה על התיקון...../images/Emo9.gif

אולטרלייטים זה לא הצד החזק שלי... שמוליק
 
לא סוואנה אלא זנאייר

מטוסים דומים אבל לא זהים, בזנאייר הקנדי הכנף נעשית דקה מאד בחיבור לגוף, דבר שיוצר מעין "אמבטיה" מעל תא הטייס, בסוואנה האיטלקית החלק העליון של הכנף ממשיך בקו אחד עם הכנף השניה, יש עוד הבדלים אבל הם לא נראים בתמונה הזאת
 
למעלה