פורום טיפים ועוד כמה טיפים
סתם האמת שאין לי שום רצון לפתוח פורום בנושא טיפים שזה כנראה יהיה פה לנצח הנושא החם, הרי בסופו של דבר על זה מלצרים חיים. ראשית למי שקרא את ההודעה הקודמת שלי לגבי טעויות של מלצרים בחשבון, להערכתי ותמיד יש לי מין צורה כזו לבקש חשבון מלצר שטעה זו באמת בעיה שלו עם כל הלחץ שמופעל עליו. איך תזהו אותי, השאלה שלי היא תמיד, קודם כל אני פונה למלצר בשמו הפרטי, במידה וזה מופיע על דש חולצתו, ואם לא אני משתדל לברר זאת בתחילת הארוחה וכך לפחות אנו מפתחים איזו שהיא קירבה הדדית לשעה הקרובה. אז כשאני רוצה חשבון אני שואל: רונית / אלי / חיים / השד יודע מה... את/ה טוב בחשבון? אז תעשה לנו חשבון. מלצר שטעה זו בהחלט נראית לי בעיה שלו, כמו שכבר ציינתי פעם טועים לטובתי ופעם לרעתי, וקורה שאני לא שם לב, כך שגם המלצר מרויח באיזו שהיא צורה. אישית בדרך כלל אני נוטה להשאיר טיפ גבוה מהקבול, לאור ניסיוני העשיר, ולא בארצנו הקטנטונת, פשוט זה מנהג כזה שהבאתי מארה"ב, גם אני הייתי נותן שירות בעבר, לא מלצרתי, עבדתי "בעוונתי" במובינג, וכמובן שציפיתי לטיפ, ומכאן ברורה לי חשיבותו, מה גם שאחד השותפים שלי בעבודה הזו היה מלצר לשעבר שהסביר קצת על הנושא יותר מקרוב. דבר חשוב נוסף שרציתי לציין הוא (ואל תכעסו עלי), על שירות גרוע לדעתי אין צורך להשאיר טיפ, כמה שזה ישמע גרוע, במידה והשרות לא עונה למה שציפיתי, ותאמינו לי שאין לי ציפיות גבוהות, אני פשוט נאצלץ להסכים עם יוסי99, אבל על שירות גרוע, לדעתי לא מגיע טיפ, יש לך עומס בתור מלצר, תדאג לגיבוי באיזה שהיא צורה, אני משלם את מיטב כספי ומצפה לתמורה מינימלית, אז אל תצפו לטיפ על שירות גרוע. כמו כן אני חייב לציין מספר מסעדות מצוינות, ואני מדבר על איכות השירות, לאו דווקא על האוכל, אבל אלו פשוט מקומות שממש נהנתי לבלות בהם ואני תמיד חוזר אליהם, בעיקר בגלל השירות: סן-שן בכפר סבא, סיאם - בחמת גדר, דה -פלאטו - גם באזור רמת הגולן (ע"י חמת גדר), אלו מסעדות מצוינות, מבחינת שירות, וגם במקרה מבחינת איכות המזון, ועובדתית אני זוכר אותם, ולא עוד מסעדה תל-הביבית (מהמילה ביבים), שרק רוצים לזרוק אותך ברגע שאתה מקבל חשבון. מה לעשות, אני יוצא, יושב במסעדה, רוצה להרגיש כמו מלך, זהו זה הביטוי, אם אני מרגיש כמו מלך, ולא שאני איזה אגו מניאק, אני חושב שזו השאיפה שאמורה להיות למלצר, תנו ללקוח להרגיש שהוא המלך, ותאמינו לי שהטיפ שלכם יגדל בעשרות אחוזים. וכעיקרון, תחייכו, זה עוזר, זה מוסיף, הטיפ יגדל, שהלא לזה הכל מכוון בסופו של דבר, ובתור אחד שנוהג לשבת במקומות סבירים, כמו שציינתי, תאמינו לי שתקבלו יותר מה -10-15% המקובלים. עצה ידידותית, אל תחשבו על הטיפ בזמן השרות, אם לא תראו שאתם ממש נואשים לו, ותגלו קצת יחס אישי, כל יעבוד לטובתכם, לקוח שמרגיש רצוי, יגיב בהתאם, ברור גם לי שעוד שולחן שמתמלאר יביא לכם עוד טיפ, אבל אם "תסלקו" אותנו, האם הטיפ שאני אשאיר לכם יהיה הולם? אנשים אוהבים יחס, אין לקנות בחנות, ואני אולי ישמע לכם שפל - אבל ככה זה בכל מקום בעולם, אנשים פשוט אוהבים יחס עם כל איך שזה נשמע, ויחס טוב זוכה להדדיות, אפילו במסעדה עם האוכל הכי גרוע בעולם. זהו יקירי, אני מקווה שתתקלו ביותר לקוחות כמוני, לא אני לא איש רע, כשושאלים אותכם לשלומכם תגידו תמיד מצוין, אם שואלים אותכם לשמכם אתם יכולים לשאול בחזרה את הלקוח, זו לא חדירה לפרטיות, אולי כשתפנו אליו בשמו, אתם יודעים הצליל הכי אהוב על אדם הוא שמו הפרטי, ושתאלו אותו מה ירצה לאכול, תזכו לנדיבות בסוף הארוחה (בטוח שכן). תשתדלו לאאאאאאאאאאאאאא, להביא את השתיה ראשונה לשולחן עוד לפני שמגיע האוכל, אנחנו רעבים, לא כל כך צמאים. אל תכעסו כשמבקשים קולה בלי קרח, היא גם ככה מגיעה קרה, וזה לא יוצא מהכיס שלכם. יין כן אמור להגיע עם קרח בצד, או בפנים, עדיף לשאול את הלקוח. וכן לא יזיק אם תגלו בקיאות מינימלית במרכיבי התפריט, זה אף פעם לא מזיק, המנות לא כ"כ מורכבות. יום טוב והרבה עבודה.
סתם האמת שאין לי שום רצון לפתוח פורום בנושא טיפים שזה כנראה יהיה פה לנצח הנושא החם, הרי בסופו של דבר על זה מלצרים חיים. ראשית למי שקרא את ההודעה הקודמת שלי לגבי טעויות של מלצרים בחשבון, להערכתי ותמיד יש לי מין צורה כזו לבקש חשבון מלצר שטעה זו באמת בעיה שלו עם כל הלחץ שמופעל עליו. איך תזהו אותי, השאלה שלי היא תמיד, קודם כל אני פונה למלצר בשמו הפרטי, במידה וזה מופיע על דש חולצתו, ואם לא אני משתדל לברר זאת בתחילת הארוחה וכך לפחות אנו מפתחים איזו שהיא קירבה הדדית לשעה הקרובה. אז כשאני רוצה חשבון אני שואל: רונית / אלי / חיים / השד יודע מה... את/ה טוב בחשבון? אז תעשה לנו חשבון. מלצר שטעה זו בהחלט נראית לי בעיה שלו, כמו שכבר ציינתי פעם טועים לטובתי ופעם לרעתי, וקורה שאני לא שם לב, כך שגם המלצר מרויח באיזו שהיא צורה. אישית בדרך כלל אני נוטה להשאיר טיפ גבוה מהקבול, לאור ניסיוני העשיר, ולא בארצנו הקטנטונת, פשוט זה מנהג כזה שהבאתי מארה"ב, גם אני הייתי נותן שירות בעבר, לא מלצרתי, עבדתי "בעוונתי" במובינג, וכמובן שציפיתי לטיפ, ומכאן ברורה לי חשיבותו, מה גם שאחד השותפים שלי בעבודה הזו היה מלצר לשעבר שהסביר קצת על הנושא יותר מקרוב. דבר חשוב נוסף שרציתי לציין הוא (ואל תכעסו עלי), על שירות גרוע לדעתי אין צורך להשאיר טיפ, כמה שזה ישמע גרוע, במידה והשרות לא עונה למה שציפיתי, ותאמינו לי שאין לי ציפיות גבוהות, אני פשוט נאצלץ להסכים עם יוסי99, אבל על שירות גרוע, לדעתי לא מגיע טיפ, יש לך עומס בתור מלצר, תדאג לגיבוי באיזה שהיא צורה, אני משלם את מיטב כספי ומצפה לתמורה מינימלית, אז אל תצפו לטיפ על שירות גרוע. כמו כן אני חייב לציין מספר מסעדות מצוינות, ואני מדבר על איכות השירות, לאו דווקא על האוכל, אבל אלו פשוט מקומות שממש נהנתי לבלות בהם ואני תמיד חוזר אליהם, בעיקר בגלל השירות: סן-שן בכפר סבא, סיאם - בחמת גדר, דה -פלאטו - גם באזור רמת הגולן (ע"י חמת גדר), אלו מסעדות מצוינות, מבחינת שירות, וגם במקרה מבחינת איכות המזון, ועובדתית אני זוכר אותם, ולא עוד מסעדה תל-הביבית (מהמילה ביבים), שרק רוצים לזרוק אותך ברגע שאתה מקבל חשבון. מה לעשות, אני יוצא, יושב במסעדה, רוצה להרגיש כמו מלך, זהו זה הביטוי, אם אני מרגיש כמו מלך, ולא שאני איזה אגו מניאק, אני חושב שזו השאיפה שאמורה להיות למלצר, תנו ללקוח להרגיש שהוא המלך, ותאמינו לי שהטיפ שלכם יגדל בעשרות אחוזים. וכעיקרון, תחייכו, זה עוזר, זה מוסיף, הטיפ יגדל, שהלא לזה הכל מכוון בסופו של דבר, ובתור אחד שנוהג לשבת במקומות סבירים, כמו שציינתי, תאמינו לי שתקבלו יותר מה -10-15% המקובלים. עצה ידידותית, אל תחשבו על הטיפ בזמן השרות, אם לא תראו שאתם ממש נואשים לו, ותגלו קצת יחס אישי, כל יעבוד לטובתכם, לקוח שמרגיש רצוי, יגיב בהתאם, ברור גם לי שעוד שולחן שמתמלאר יביא לכם עוד טיפ, אבל אם "תסלקו" אותנו, האם הטיפ שאני אשאיר לכם יהיה הולם? אנשים אוהבים יחס, אין לקנות בחנות, ואני אולי ישמע לכם שפל - אבל ככה זה בכל מקום בעולם, אנשים פשוט אוהבים יחס עם כל איך שזה נשמע, ויחס טוב זוכה להדדיות, אפילו במסעדה עם האוכל הכי גרוע בעולם. זהו יקירי, אני מקווה שתתקלו ביותר לקוחות כמוני, לא אני לא איש רע, כשושאלים אותכם לשלומכם תגידו תמיד מצוין, אם שואלים אותכם לשמכם אתם יכולים לשאול בחזרה את הלקוח, זו לא חדירה לפרטיות, אולי כשתפנו אליו בשמו, אתם יודעים הצליל הכי אהוב על אדם הוא שמו הפרטי, ושתאלו אותו מה ירצה לאכול, תזכו לנדיבות בסוף הארוחה (בטוח שכן). תשתדלו לאאאאאאאאאאאאאא, להביא את השתיה ראשונה לשולחן עוד לפני שמגיע האוכל, אנחנו רעבים, לא כל כך צמאים. אל תכעסו כשמבקשים קולה בלי קרח, היא גם ככה מגיעה קרה, וזה לא יוצא מהכיס שלכם. יין כן אמור להגיע עם קרח בצד, או בפנים, עדיף לשאול את הלקוח. וכן לא יזיק אם תגלו בקיאות מינימלית במרכיבי התפריט, זה אף פעם לא מזיק, המנות לא כ"כ מורכבות. יום טוב והרבה עבודה.