פורסם קול קורא לתחבורה ציבורית ימית

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

Ccyclist

Well-known member

תחבורה ימית טובה רק כשאין חיבור יבשתי או כשיש מפרץ או אגם גדול שהדרכים היבשתיות צריכות להקיף אותו. הסיבה היא שמהירות ההפלגה במים איטית מאד יחסית לכבישים ולמסילות, 50 קמ"ש בערך.

גם אם הים נראה פתוח "אי אפשר לשלוט בו" והמהירות המוגבלת הופכת כל קישור בארץ למעט אולי חיפה - עכו או טבריה - עין גב לבלתי כדאי.
 

david80

Active member
תחבורה ימית טובה רק כשאין חיבור יבשתי או כשיש מפרץ או אגם גדול שהדרכים היבשתיות צריכות להקיף אותו. הסיבה היא שמהירות ההפלגה במים איטית מאד יחסית לכבישים ולמסילות, 50 קמ"ש בערך.

גם אם הים נראה פתוח "אי אפשר לשלוט בו" והמהירות המוגבלת הופכת כל קישור בארץ למעט אולי חיפה - עכו או טבריה - עין גב לבלתי כדאי.
מצד שני הרכבת נמצאת רחוק מהים אז קו כזה יכול להשתלם במיוחד בין אשדוד לאשקלון
 

DAVIDADATO

Well-known member
תחבורה ימית טובה רק כשאין חיבור יבשתי או כשיש מפרץ או אגם גדול שהדרכים היבשתיות צריכות להקיף אותו. הסיבה היא שמהירות ההפלגה במים איטית מאד יחסית לכבישים ולמסילות, 50 קמ"ש בערך.

גם אם הים נראה פתוח "אי אפשר לשלוט בו" והמהירות המוגבלת הופכת כל קישור בארץ למעט אולי חיפה - עכו או טבריה - עין גב לבלתי כדאי.
עדיף תחבורה ימית מתל אביב לחיפה אבל איפה תחנה סופית? חוף דדו? בת גלים סמוך לבסיס חיפה?
 

Ccyclist

Well-known member
עדיף תחבורה ימית מתל אביב לחיפה אבל איפה תחנה סופית? חוף דדו? בת גלים סמוך לבסיס חיפה?

לפי מהירויות של מעבורות לגרנזי ( Guernsey אחד מאיי התעלה, טריטוריה לחופי צרפת ששייכת לכתר הבריטי עוד מימי דוכסות נורמנדיה ) - יקח כשעתיים להגיע מחיפה לתל אביב בהפלגה ימית.
 

DAVIDADATO

Well-known member
לפי מהירויות של מעבורות לגרנזי ( Guernsey אחד מאיי התעלה, טריטוריה לחופי צרפת ששייכת לכתר הבריטי עוד מימי דוכסות נורמנדיה ) - יקח כשעתיים להגיע מחיפה לתל אביב בהפלגה ימית.
תלוי איזה מנוע יהיו לסירות לפי המכרז
 

Ccyclist

Well-known member

הנה שתי טכנולוגיות חדשות המשמשות לחיבור בין האי וויט Isle of Wight לערים פורטסמות' וסאות'המפטון (אם אינכם מבטאים th לפחות תחליפו אותה ב f בשמות האלו): רחפת והידרופוייל.

הרחפת חוצה מיצר של 7.3 ק"מ ב 10 דקות. לפי האתר הבא מהירות השיוט המירבית שלה היא 45 קשר, או 83 קמ"ש
הבעיה ברחפת היא שמדובר בענף אבולוציוני מבודד, מבוי סתום. הרחפת היא רחפת הנוסעים היחידה בעולם. גם אם תרצו אותה - היא ייחודית ולא בייצור המוני. אני גם חושד שהדגם הקיים נוצר לחצייה הקצרה הזו ולא יתאים להפלגה ארוכה יותר - 30 ק"מ לנתניה, 50 לאשקלון, 80 ויותר לחיפה. יש לזכור שכלי ימי צריך להאט בהגעה הסופית לנמל ולכן כל חישוב המבוסס על מהירות השיוט במירבית צריך להוסיף 5-10 דקות בכל קצה.

ההידרופוייל (כנף תת ימית) עושה 18 ק"מ ב 28 דקות. חלק מהמסלול במקטע הצפוני הוא בערוץ ימי המשוייך לנהר, במקטע המוביל לנמל של סאות'המפטון. מסיבה זו ישנן מגבלות מהירות ואי אפשר להפליג במהירות השיוט המירבית בכל המסלול. תחבורה ימית מנמלי ישראל תוגבל גם היא מבחינת מהירות בנמלים ובמקטעי הגישה אליהם. מהירות השיוט המסחרית המירבית היא 38 קשר או 70 קמ"ש לפי האתר הבא:

הידרופויל זו טכנולוגיה נפוצה יותר, ראיתי אותה באגם קומו באיטליה, היא וותיקה מספיק שהיה שירות הידרופויל באגם קאריבה ב-רודזיה בשנות השבעים. הבעיה היא שכדי למקסם את המהירות ההפלגה תצטרך להיות ישירה, ללא תחנות ביניים, ושוב - צריך להוסיף 5-10 דקות לכל קצה בגלל הגישה לנמלים או למרינות.

יש סיבה טובה שלמרות שבין סאות'המפטון ופורטסמות' עצמן אין שירות ימי, אף שבין שתיהן לאי וויט יש. תחבורה יבשתית מהירה יותר ויעילה יותר מתחבורה ימית. תחבורה ימית שימודית בעיקר כשאין חיבור יבשתי.

היו תוכניות לחיבור האי וויט לאי הראשי של בריטניה כבר בעידן הקיטור. זה לא בלתי סביר כי המנהרה מתחת לנהר הסברן בין אנגליה לווילס, באורך 7 ק"מ הושלמה כבר ב 1886, כן, אלף שמונה מאות שמונים ושש, ה 8 הראשון אינו טעות הקלדה. בנקודה קרובה ביותר, המרחק בין האי וויט לאי הראשי הוא פחות מ 2 ק"מ. בגלל חשיבותן של סאות'המפטון כנמל מסחרי, ושל פוטסמות' הן כנמל והן כבסיס הצי המלכותי - גשר לאי אינו פתרון אפשרי. מנהרות תוכננו ובוטלו במרוצת השנים.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240709-084449_Maps.jpg
    Screenshot_20240709-084449_Maps.jpg
    KB 673.9 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240709-084251_Maps.jpg
    Screenshot_20240709-084251_Maps.jpg
    KB 585.4 · צפיות: 0
  • Screenshot_20240709-084152_Maps.jpg
    Screenshot_20240709-084152_Maps.jpg
    KB 541.7 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240709-084127_Maps.jpg
    Screenshot_20240709-084127_Maps.jpg
    KB 524.3 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240709-092113_Maps.jpg
    Screenshot_20240709-092113_Maps.jpg
    KB 507.1 · צפיות: 1
לקחתי פעם מעבורת מסיאטל לאי יפה שאינו רחוק, וששכחתי את שמו . אלמלא היה מדובר באי, כל שיטת תחבורה אחרת היתה עדיפה. רק הזמן שלקח להעלות את הנוסעים היה נצח (אך המעבורת משיטה גם רכבים). ההפלגה עצמה לקחה אף היא זמן רב. ים, כנראה, הוא דבר איטי.
 

david80

Active member
למעלה