פורסמו מכרזים לשדרוג כביש ירושלים-ת"א

yairp4

Active member
פורסמו מכרזים לשדרוג כביש ירושלים-ת"א

בשבוע האחרון מע"צ פרסמה שני מכרזי תכנון-ביצוע לפרוייקט שדרוג כביש ירושלים-ת"א. למיטב ידיעתי אלה המכרזים הראשונים שפורסמו כחלק מהפרוייקט, שכבר הכריזו על תחילתו כמה וכמה פעמים בעשר השנים האחרונות. המכרז הראשון מתייחס לשדרוג קטע שער הגיא-שורש, והמכרז השני להקמת מנהרת הראל. תקופת הביצוע של המכרז הראשון קצת מפתיעה - עד 1409 ימים (למעלה משלוש וחצי שנים).
 
הם כאלה חובבנים שם במע"צ

למה לתת תקופת ביצוע כל-כך כללית ופתוחה לפרשנות כמו 1409 ימים? היה הרבה יותר פשוט אם היו נוקבים במסגרת זמן של 2,028,960 דקות.
בכל אופן, פרויקט חשוב מאוד שיחד עם A1 יחזיר את י-ם לקדמת הבמה, לפחות מבחינת נגישות. מאז ומתמיד ה"עלייה לירושלים" התבטאה לא רק בעלייה בגובה הטופוגרפי או עלייה דתית ורוחנית, אלא גם בעלייה במעמסה הנפשית שנגרמת עקב הכביש המיושן והפקקים המרובים. עוד 7-8 שנים נוכל לעלות עם חיוך...
 

yairp4

Active member
האמת שאני התייחסתי יותר לזמן העבודות הארוך

אני מניח שהוא נובע מהצורך לבצע את העבודות בשלבים ולשמור על הכביש פתוח בכל תקופת העבודות, אבל עדיין מדובר על תקופה ארוכה מאוד שבמהלכה בוודאי יהיו הפרעות קשות לתנועה. הפרוייקט עצמו בהחלט מבורך ומתבקש, והיה צריך להתבצע לפני עשר שנים לפחות. אני רק מקווה שבתכנון הגשרים והמנהרות יקחו בחשבון את הגידול הקבוע בתנועה ויאפשרו הרחבה עתידית נוחה יחסית. בכל מקרה, די מוזר שבחרו במספר משונה שכזה לציון תקופת העבודות. מעניין איך בחרו דווקא את המספר הזה, שלא מייצג שום דבר. 3.86 שנים? 46.32 חודשים? 201.285 שבועות? נראה רנדומלי לחלוטין.
 

darkshadow1

New member
לא צריך להתכונן ברצינות להרחבה עתידית.

החלק העיקרי בפרוייקט הזה הוא לא הוספת הנתיב השלישי אלא שיפור הבטיחות, העלאת המהירות המותרת והפיכת הנהיגה (והנסיעה) לנוחה יותר. הייתי אפילו אומר שכדאי לשקול להפוך את הנתיב השלישי למת"צ לכל אורך הכביש. סלילת נתיבים נוספים רק מעודדת שימוש ברכב פרטי וכך מחמירה את הפקקים בשעות העומס. כל עוד אין פקקים בשעות השפל והפקקים בשעות העומס נסבלים אין סיבה לסלול נתיבים נוספים. לא צריך לנסות להעלים את הפקקים בשעות העומס אלא לספק אלטרנטיבה שהיא כמובן תחבורה ציבורית.
 

luckydude

Active member
זה ארוך במיוחד כי זה במסגרת "תכנון-בינוי"

וקודם כל צריך לעשות תכנון מפורט לפרוייקט. לכן, יעבור עוד זמן רב יחסית עד שנראה עבודות בשטח.
 

luckydude

Active member
אגב תכנון-בינוי

בזמן האחרון יצאו/עומדים לצאת מספר רב של מכרזי תכנון בינוי ענקיים. לא נראה לי שיש מספיק מהנדסים בארץ לטפל במסה כזו של פרוייקטים בעת ובעונה אחת. חלק מהמכרזים למשל: כביש 1 לירושלים מסילת העמק (רובה כתכנון-בינוי) מסילה לכרמיאל מסילה לצומת גורל כביש 531 ומחלפיו רק"ל קו אדום צומת מורשה כביש 85 מדובר על מכרזים בעשרות מיליארדים שייצאו או ייצאו בזמן קצר יחסית (שנה בערך). זה כמובן מבורך אבל אני לא יודע איך משרדי התכנון ישתלטו על העומס. זה גם מראה אזלת יד מסויימת על חוסר תכנון בשנים קודמות. תכנון-ביצוע זו שיטה לא רעה אבל לא _כל_ המכרזים חייבים לצאת בצורה הזו.
 

zvir1

New member
מזל שיש 443

גם מבחינת העומס, גם גיאומטריית תכנון שפוייה .
 

luckydude

Active member
להפך...

אני מנחש שתקופת הביצוע נקבעה כך כי יש למע"צ לו"ז זמנים "גאנט" מפורט לכל שלב ושלב בחוזה ומספר הימים נקבע מהשילוב של זמני אבני הדרך בשלבים האלו.
 

luckydude

Active member
מכרז לגשר מעל עמק מוצא ייצא עד הקיץ.

יש עדיין מספר מכרזים בתוואי שעדיין לא פורסמו.
 

jp3raptor

Member
מישהו יודע מה הייתה התוצאה של הדיון בוות"ל

לגבי כביש 16 שהיה היום?
 
למעלה