פותחת דיון רציני.

פותחת דיון רציני.

בעקבות כל הדיונים על למה אף אחד לא פותח דיון רציני, והדיונים על למה האנשים ששואלים למה אף אחד לא פותח דיון רציני, לא פותחים דיון רציני, אני מציגה בפניכם את המהפיכה: דיון רציני!!! אתם, כמוני, מדריכים בתנועת נוער. זה אומר שיש לכם נגישות לבני נוער, לילדים. בני אדם שלמים, שההורים שולחים לשבט שלכם תוך הסכמה אילמת שאתם תשמרו להם על האוצר הכי יקר להם בעולם- הילדים שלהם. השאלה שלי היא, אם כבר הסכמתם לקבל לידיכם בני אדם שלמים ויקרים מפז, ואתם אינכם אנשי מקצוע מוסמכים, לא מורים, לא הורים, לא בעלי תואר במדעי הילד...אתם לא מבינים ילדים יותר ממה שאתם מבינים את עצמכם!!! מי נותן לכם את הזכות, או יותר נכון את הפריבילגיה העצומה הזאת, לקחת ילד שלם, יותר נכון 50,000 ילדים שלמים, ולחנך אותם בהתאם לראות עיניכם? מה נותן לכם את הזכות לקבוע בשביל הילדים האלה מה לחשוב? יש שתי תשובות שאני לא רוצה לקבל: 1) "ההורים, כי בזה שהם מסכימים לילד לבוא לצופים, הם מקבלים על עצמם כל מה שנגיד לו." זה פשוט לא נכון!!! יש אלף דברים כל שניה שאתם עושים וההורים לא מודעים אליהם בכלל, אני בטוחה שאתם לא רוצים 50,000 הורים על הוריד שלכם. 2) "עצם נתינת הבחירה לכל צופיפניק וצופיפניקית לקבוע בשביל עצמם מה טוב להם"...אז בעצם מה אתם שווים? אם אתם לא מחנכים לכלום, מה אתם שווים בתור תנועה? למי שאין לו כוח לקרוא הכל, הרי תקציר: מה או מי נותן לכל מדריך בתנועת הצופים את הזכות (וזו אכן זכות) לחנך ילדים קטנים ולעצב את תפיסת עולמם? הדיון הוא יותר רציני ממה שאתם חושבים... אני מקווה לקבל תשובות ברמה, בהתאם לבני נוער שקיבלו על עצמם אחריות כזאת.
 

uuppe

New member
הזכות לחנך

הזכות לחנך..... קודם כל צריך לנסות ולהבין מה זה בעצם חינוך? חינוך = שטיפת מוח? שאלת מה בעצם נותן לנו את הזכות לחנך את הדור הצעיר. האם אנחנו בכלל כל מה שאנחנו מחנכים אליו? תנועת הצופים היא תנועה אשר מחנכת לערכים כלל עולמיים כלומר את הפעולה שאני או את כותבים ומעבירים לחניכים שלנו יכול להעביר גם מדריך בברזיל בצרפת או בהודו. כפי שאמרת (ואין מסכים ממני) תנועה לא שווה בתור תנועה אם היא לא מנסה לשנות. או במילים אחרות אם לא ניצב למול עייניה חזון מסויים. מי נותן לי את הזכות לחנך? כנראה שאף אחד. כאשר הורה שולח את הילד שלו לצופים אני מניח שהוא לא מחפש ממש שיחנכו אותו שם אלא הוא מחפש יותר כמה שעות של שקט בשבוע ואם הילד יקבל גם חינוך בדרך אז מה טוב. תנועת הצופים (בניגוד לתנועות אחרות) מחנכת לדברים שאולי ניתן לכנות אותם כמובנים מאליו. ערכים עולמיים שבאמת אני בספק אם יש אנשים שיגידו אני לא מאמין בזה. סך הכל הערכים שלנו הם ערכים שכל אחד מאמין בהם וכל אחד מזדהה איתם ובכך אני רואה את הזכות שלי ושל כולנו לחנך, ולשנות!
 
תנועת הצופים ?! משנה ?!?

אמרת כאן שני דברים שיש בהם סתירה שדי הפריעה לי: 1. הצופים מחנכים לקונצנזוס 2. יש לך זכות לשנות ( יעני, תנועת הצופים משנה את החברה) אם אתה מחנך לדברים ובנים מאליהם מה אתה משנה ? הרי אתה לא אומר שום דבר אחר מראש הממשלה או שר האוצר (יהיו מכל מפלגה אשר יהיו) ולא תגיד שום דבר אחר מלימור לבנת ומשרד החינוך שלה (שהרי הצופים היא תנועה ממלכתית ומקבלת מימון מוגדל ממשרד החינוך) אז מה בדיוק אתה משנה ? ואל תגיד לי שהחניכים שלך יוצאים יותר מנומסים/חכמים/אנשים טובים יותר א. כי זה לא באמת קורה בצורה גורפת. ב. כי לא תוכל לחנך אנשים להיות בני אדם טובים יותר ללא האומץ להגיד מהו טוב ומהו רע ולחנך לפי ערכים אלו... אשמח לשמוע את דעתך. עמית, גרעין ארבל.
 

uuppe

New member
עמית היקר

א. תודה על התגובה. ב. כן, תנועת הצופים מחנכת לערכים אשר ניתן לכנותם "מובנים מאליו" אבל! זה לא אומר שערכים אלו מוטמעים בכל האנשים. לדוגמא... "תנועת הצופים תחנך להכרת ואהבת הטבע, לחיים בטבע ולשמירה על איכות הסביבה" ערך אשר מצוטט במלואו מתוך התפיסה הערכית של תנועת הצופים. הכוונה שלי בזה שערך זה הוא מובן מאליו היא שזה דיי ברור שצריך לשמור על הטבע! זה ברור שלא צריך ללכלך אותו ולזהם אותו וכנ"ל בכל הנוגע לאיכות הסביבה. תסכים איתי וודאי שגם אם לא היית בתנועה זהו נושא שהיית שומע עליו והיית מודע לו. אך האם לאחר כל מה שציינתי ערך זה מוטמע בכל אדם? התשובה היא ללא ספק לא! וזאת עובדה כי אתה מוזמן לפתוח עיתון ולבדוק מה קורה עם הטבע בימינו. בכל אופן אני מקווה שהבנת את כוונתי בשימוש במושג - "מובן מאליו" ואשמח אם תגיב גם להודעה זאת. ודרך אגב דיבורים לחוד ועשייה לחוד אני מסכים איתך שלא הכל באמת קורה אבל זה כבר דיון אחר.
 
ואיפה אתם מהווים אלטרנטיבה ?!../images/Emo55.gif

אתם אינכם אומרים (כאמור בהודעתי הקודמת) שום דבר שונה מהמוסדות המדיניים (יעמוד בראשם מי שיעמוד) ולפיכך, קיים מוסד מדיני ממלכתי שתפקידו לחנך את הנוער על ברכי הלאומיות (לאומנות?) והקונצנזוס שנקרא ´משרד החינוך´. כך שלמעשה אין לכם זכות קיום ומשמעות ואינכם שונים בכלום ממשרד החינוך אלא להיפך אתם חלק ממנו וממלאים מקום של מורה ? איך אתה יכול לשנות בתור תנועה ממלכתית שמקבלת תכניות הדרכה מאושרות ע"י משרד החינוך ? מה אתה משנה ? אתה שליח זרועה של לימור לבנת המנוולת !! עמית, ג. ארבל
 
אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל...

תנועת הצופים לא מחנכת לדברים מובנים מאיליהם, אלא לדברים שנראים מובנים מאיליהם על פני השטח, אבל אינם נמצאים ברוב בני האדם בימינו, התנועה מלמדת אותם איך להחצין וליישם את הכלים שבאמצעותם יוכלו להיות בני אדם יותר טובים. תנועה ששואפת לפיתוח שיוויון וחופש הדיבור, במקום לשינוי במצב הפוליטי, היא עדיין תנועה. ותתפלא שהצופים כן יוצאים יותר טובים/מנומסים/אחראיים, אני הייתי מדריך מספיק בשביל לראות את זה קורה האומץ להגיד מה טוב ומה רע? נמצא, מיושם, וחזק. ההסמכתא הכי חזקה שנרכשת בקורס מדריכים היא איך לעמוד מול חניכים, ואיך לשטח עובדות באופן מוחלט. אין בולשיט אצלינו, עד כמה שזה נראה על פני השטח, עד כמה שהתנועה שלנו מתודית, אין בולשיט אצלינו, כל דבר ודבר מחושב עד הפסיק האחרון, כל פעולה בנויה באופן מדויק ומדוקדק ביותר, והדיון שבסוף נועד בשביל לשטח את הפינות החדות שנשארו מאחורה.
 

anat113

New member
האומנם אני רק חמשושית אבל

לדעתי זה לא בדיוק סמכות. תיראי, בכיתה ט´ עוברים כל החמשושים קורס הדרכה שיעזור להם להדריך בעתיד. חוץ מזה אני חושבת שילד בכיתה ד,ה,ו לא בא לצופים כדי לקבל ערכים - הוא בא כדי להנות, בשנים המאוחרות יותר כשהוא מבין באיזה מסגרת הוא נמצא, יש לו כבר שיקול דעת משלו - עם זה ימצא חן בעיניו הוא ישאר , עם לא אז לא.
 
נראה לי שכרגע אני המדריך היחיד פה

למרות שפעם היו עוד. רוב ההורים יודעים מהי האידיאולוגיה שמועברת על ידי הצופים שכן רוב ההורים הם צופים לשעבר. אבל זה לא רלוונטי מה שכן רלוונטי היא העובדה שאנחנו מרשים לעצמנו לקחת פיקוד על ילדים מתוך אמונה אמיתית שהרכים שמועברים על ידינו הלאה הם ערכים בונים, ערכים חיוביים וחיוניים, ערכים שילמדו את החניך להיות בן אדם יותר טוב. אני מרשה לעצמי להעביר ערכים לחניכים מעצם העובדה שהערכים שאנהי מעביר לראים לי באמת ובתמים ערכים חיוביים, הקאצ´ פה הוא שמה שטוב בעיני לא חייב להיות טוב בעיני כולם, נכון, מי נותן לי את הזכות לקבוע מה טוב ומה לא? ההורים, אולי הם לא יודעים הכל על הצופים, אבל הם יודעים בהחלט שברגע שהילד שלהם בצופים, הוא עובר מסכת של חינוך ומשמעות, ולא סתם שעה וחצי של פעילות, והם יודעים שהם נותנים את החינוך של הילד למקור אחר לשלוש שעות בשבוע, בחירה שלהם.
 
למעלה