הנהג המצוי הישראלי אשם בכל הבעיות
פעם אמרו:"הקוף לא יודע לרקוד ומאשים את הרצפה העקומה".
הנהג הישראלי המצוי מצפצף על החוקים, התירוץ הקבוע "תשתיות", אבל הנהג ממשיך לדבר בטלפון בעת הנהיגה, עסוק בכל מיני דברים, אפילו בקריאת עיתון או מסמכים.
אנשים מתייחסים בזילזול להתנהגות בכביש כאשר בידיהם כלי רב עוצמה קטלני והם מחפפים כל הזמן. תשומת הלב לנהיגה מגיעה לכל היותר ל-80% מזמן הנהיגה ואף פחות.
נהג שמתווכח עם מי שנמצא ברכב, או משוחח בטלפון (גם אם זה באמצעות רמקול) איננו נותן את מלוא תשומת הלב לדרך ולמתרחש בה.
אני לא עונה לטלפון בעת נהיגה בשום מקרה ויהי מה, לא מפעיל את הרדיו כי זה מפריע לשמוע את המנוע, משתדל שחלון יהיה מעט פתוח אם אפשר כדי לשמוע היטב קולות מבחוץ.
בעת הנהיגה אני מודע לנהיגה ומרוכז בה ובה בעת גם למה שמתרחש בסביבת הרכב.
אני לא "משתגע" עם הרכב כמו להתפתל בין מכוניות אחרות או לנסוע במהירויות מטורפות. אני בוגר הקורס לנהגים מבצעיים האמריקאי שנערך בארץ לפני שנים רבות, והוכח שניתן במקרה חירום לנסוע מהר מאוד ובכל זאת בזהירות, ויש לי מספיק נסיון בנהיגה כזו עם סירנה, ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה כתוצאה מנהיגה מהירה.
פעם היינו אומר שבמרדף:"סע מהר אבל לאט".....
זה שיש מקום לשיפור בתשתיות זה נכון, אבל זו איננה סיבה לתאונות. הכביש גרוע? סע לאט ובזהירות מודגשת, אבל הנהג המצוי לא מתנהג כך , הוא כמו מצת סקוטית תמיד יכול להצביע על אשמים אחרים, לא הוא.
מה קרה עם האוטובוס ? איך זה שתשומת לבו לא היתה עם הנהיגה בעוד הוא מסיע אנשים רבים? אני לא יודע, אבל התירוץ של "איבד את השליטה על ההגה" היא פשוט התייחסות בזילזול להגיון.
איך איבד שליטה ? בכלים כבדים בניגוד לרכב פרטי מערכת הנהיגה הידראולית, ולכן הרבה יויתר קל לשלוט בהגה מאשר ברכב פרטים.
אז אני לא יודע את הפרטים, ואיך שהוא פגע בתחנה, אבל לי ברור שאם הנהג לא חטף התקף לב או עבר על החוק ולא נח מספיק לפני הנסיעה , אין שום סיבה שתאונה כזו תקרה.....