פחמימות פשוטות לעומת פחמימות מורכבות

פחמימות פשוטות לעומת פחמימות מורכבות

האם מבחינה בריאותית יש משמעות לסוכ הפחמימות הנצרך, הרי כולן הופכות לגלוקוז בגוף? האם מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות ולהשתדל להימנע מצריכת פחמימות פשוטות?
 

אבי519

New member
יש נושא של אינדקס גליקמי ויש יעילות עיכול

פחממות מסווגות לפי אינדקס גליקמי - ככל שזמן העיכול שלהם גדול יותר האינדקס הזה נמוך יותר ולכן הרגשת השובע נמשכת זמן רב יותר.
יש גם תאוריה שאכילת פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה גורם להפרשת יתר של אינסולין והעודפים שלו גורמים לרעב גדול יותר לאכילת יתר של פחמימות כאלה וחו"ח.

יעילות העיכול- אם אוכלים פחמימות שקשות יותר לעיכול הן לא מתעכלות ב 100% וגורמות גם לזרוז הפריסטלטיקה דבר שעוזר להרזיה. ( מצד שני עלולות לגרום לגאזים) בגלל זה ממליצים לא לבשל יותר מידי את האורז והפסטה .

מבחינה בריאותית חשוב לאכול פחחמות בבמצבם הטיבעי - דגן מלא או פרי או ירק שלם כיוון שביחד עם הפחממות יש נוטריאנטים חשובים נוספים כמו סיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים , פחחמות לא במצב טיבעי נקראות פחחמות ריקות- לחם לבן, פסטה, ואורז מלוטש- אלה פחממות ריקות הם מספקות בעיקר עמילן ופחות מהנוטריאנטים האחרים אבל מצד שני גוזלות ויטמינים מהגוף במהלך המטבוליזם שלהן.
 

אבו זקן

New member
תנגודת אינסולין

לפי התיאוריה המקובלת התגובה האינסולינית החזקה על פחמימות זמינות היא גורם סיכון להתפתחות תנגודת לאינסולין שממנה סלולה הדרך לסוכרת סוג 2.
&nbsp
ל"אין דבר כזה" שים לב שכמו שכתב לך אבי החלוקה צריכה להיעשות לא ל"פחמימות פשוטות" לעומת "פחמימות מורכבות" אלא לפחמימות שנספגות מהר לעומת כאלה שעושות את זה לאט. תפוח אדמה, לדוגמא, מורכב מפחמימות מורכבות אבל מתעכל במהירות (כלורמ יש לו אינדקס גליקמי גבוה).
 
למעלה