פטור מצה"ל

zara27

New member
פטור מצה"ל

שלום לכולם,

אחי בעל אזרחות כפולה, עוסק בספורט באופן מקצועי וכרגע חיי בחול. הוא חיי בחול מגיל 12. בגיל 18 הגיע שעתו להתגייס,ובהיותו בביקור בארץ עשה צו ראשון והכל כנדרש.
כיום הוא בן 21, והוא עבר שירות צבאי במדינה בה הוא מתגורר .
אך מבחינת צהל עדיין הינו עריק ועדיין עליו לשרת. חשוב לציין שהוא לא חיי בארץ מגיל 12, כמשפחה שנמצאת פה בארץ נשלחו כל מני בקשטות ואישורים לצהל על מנת להוכיח שאין הוא מתגורר פה
והם מבחינתם לא שמענו מהם כבר כמה שנים טובות. אבל עדיין לא ברור מה הסטטוס שלו מבחינתם ומסיבה זו הוא לא יכול לחזור לבקר בארץ.

אשמח אם מישהו יוכל לייעץו או להפנות למישהו שיוכל לעזור אלנו.
 
עריק בחו"ל

ZARA27 שלום רב,

שאלה מורכבת, אם יצא עם הוריו לחו"ל הוא זכאי למעמד בן מהגרים וניתן לפטור זאת בעזרת הגשת בקשה מתאימה למפקד מיט"ב. אם יצא לבדו, אינו זכאי למעמד באופן אוטומטי ויש לנסות להסדיר מעמדו אל מול גורמי מיט"ב. עצם השירות בצבא זר יכול להוות שיקול מבחינת רשויות הצבא אולם יש לבחון באילו מועדים עשה זאת לעומת דרישות השירות בצה"ל.
 

zara27

New member
תודה על התשובה

הוא יצא לחול עם אבא שלו, ואמא שלו נשארה כאן בארץ. השאלה איך מסדירים את הנושא של בן מהגרים, כשבעצם יש לו אזרחות גם מהמדינה השניה.
מבחינת צהל, השירות שם הינו שנה בלבד, ולכן אם מגיע לארץ עליו לשרת שנתיים נוספות. אך חשוב לציין שאין בכוונתו להגיע לפה כדי להתגורר אלא רק לביקורים.

אולי יש דרך לעשות את זה??
 
בן מהגרים

יש דרך לעשות את זה, לא פשוטה, באמצעות הגשת בקשה מנומקת לרשויות הצבא, רצוי לבצע זאת באמצעות עורך דין אשר מכיר את הפקודות הנוגעות לבני מהגרים על בוריין.
 

zara27

New member
השאלה היא

האם ניתן לדרוש מעמד בן מהגרים כשאף אחד אינו מהגר, לא ההורה ולא הילד.
 
הגדרת "בן מהגרים"

הוא עזב את הארץ יחד עם הורה וגר בחו"ל ועל כן קיים יסוד בסיסי לבקשה.
ישנן כמובן בעיות בהתנהלות שהיתה עד כה, שהובילו למצב הקיים, שצריך לנסות להתגבר עליהן.
 
למעלה