פיזיקה קוונטית

רותי 11

New member
פיזיקה קוונטית


פיזיקה קוונטית, רוחניות וניסיון החיים שלך: הם לא שונים מבמאי שחושב ומאמין בסרט שהוא יוצר. המחשבות שלך, האמונות והרגשות יוצרים את צורת העולם שלך. עכשיו תוכל סוף סוף להבין למה!
מה היא בדיוק פיזיקה קוונטית?
פיזיקה קוונטית הינה מדע החוקר ומסביר כיצד כל דבר בעולם שלנו בא לידי קיום, החל מההיבט הפיזי של האירועים, התנאים, והנסיבות של כל דבר ביקום ומפרק אותם לצורה הבסיסית ביותר שלהם, בניסיון לגלות את המקור שממנו הם התחילו.
רוב האנשים אינם מודעים לכך שפיזיקה קוונטית, רוחניות, המחשבות שלהם, הרגשות, ההצלחות או חוסר ההצלחות בחיים – כולם שלובים זה בזה באופן הדוק. למעשה הפיזיקה הקוונטית גילתה שהם הרבה יותר מחוברים ממה שאנחנו יכולים להבין.
אמנם במבט החטוף הזה, זה נראה כמו סתם עוד תיאוריה מוזרה, אך היא מכילה רמזים רבים על האופי הבסיסי של היקום ויתר על כן, היא מתארת את טבע של היקום וכמה העולם שונה בהרבה מאיך שאנחנו רואים אותו.
אם לא נחשפת לפיזיקה קוונטית עד היום, אני מקווה שבסיום קריאת הכתבה הזאת תוכל להבין איך פיזיקה קוונטית (או אם נהיה ספציפים יותר מכאניקה קוונטית) קובעת את התוצאות בחיים שלך ובעולם הסובב אותך.
למרות שפיזיקה קוונטית יכולה להיראות עבור רבים מורכבת יותר על פני השטח, פיתוח הבנה בסיסית של מכאניקה קוונטית תחזק את מה שידוע כבר ברמה מסוימת של רמת המודעות שלך, לגבי כיצד נוצרים אירועים השונים והנסיבות בחיי היומיום.
ללא קשר לרמת הידע המדעי שלך, ההעדפות הנוכחיות שלך או הדת, יסודות אלה לגבי פיזיקה קוונטית יאפשרו לך לבנות את הבסיס המוצק, הנדרש עבור תחילת בניית החיים שלך ממקום של מודעות גבוהה יותר ובכיוון שבו תרצה.
ההכרות שלי עם הפיזיקה הקוונטית, שיחקה תפקיד מרכזי בחיי, ואיפשרה לי להבין טוב יותר איך ולמה אירועים בחיים שלי קרו והסתיימו. ההבנה הזאת עזרה לי לפתח “אמונה” חזקה ביכולות האישית שלי, כדי שאוכל ליצור במודע מצבים, אירועים, תנאים ואת הנסיבות שאני רוצה.
למעשה אני יכולה לומר ללא חשש, שפיזיקה קוונטית הוכיחה שהיא אחת התגליות הגדולות ביותר והחשובות ביותר שהיו אי פעם ביחס להגברת המודעות הכללית והאמונות, לגבי מה שרוב המורים הרוחניים לימדו במשך אלפי שנים.
אני אנסה להעביר את מה שאני הבנתי בצורה פשוטה ביותר ובתקווה שזה יסייע לך באותו אופן אישי וקל לעיכול, כפי שעזר לי.
ההמשך בקישור
[URL]http://www.miriblank.co.il/2012/09/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%99%D7%A9-%D7%A7%D7%A9%D7%A8-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%A4%D7%99%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%A6/[/URL]
 

רותי 11

New member
הנה עוד על פיזיקה קוונטית ורוחניות

נילס בוהר, מדען דני ממוצא יהודי, נחשב לאחד המוחות המבריקים בהיסטוריה של המאה ה-20 והיה בין התורמים העיקריים לפיתוח פיזיקת הקוונטים, העוסקת בתיאור החומר במצבו הקטן ביותר. עתה, התיאוריה הזו משמשת להסברת הקשרים המתקיימים בין אדם אחד לשני ובני אנשים בכלל ליקום. בכך, התיאוריה על פיה "כולנו אחד", כפי שמופיעה למשל בחשיבת האקשה או בקבלה, מקבלת זווית נוספת - פיזיקלית.
החיבור ברמה האטומית נובע מאחד העקרונות של פיזיקת הקוונטים - שזירה קוונטית. מבלי להלאות בתיאורים פיזיקליים, העיקרון אומר כי שני חלקיקים שנוצרו מאותו מקור, נמצאים בקשר של השפעה הדדית ללא תלות במרחב או בזמן. תכונותיו של חלקיק הנמצא במקום אחד ביקום משתקפות בחלקיק אחר שיכול להימצא מרחק שנות אור ממנו. כלומר, אם יש לנו שני חלקיקים בעלי שזירה קוונטית (נוצרו מאותו מקור) ואחד מהם נמצא בפינה אחרת של היקום - שינוי שיתרחש בו יחול במקביל גם בחלקיק האחר. אפשרות אחת היא שיחסי הגומלין בין החלקיקים נובעים מהעברת אינפורמציה במהירות אינסופית. האפשרות השנייה, זו שיותר מקובלת כיום, היא שכל החומר ביקום הוא חלק מרשת מידע אחת גדולה.

המשך הכתבה בקישור

[URL]https://www.eol.co.il/articles/176[/URL]
 

pynokyo

New member
מה הקשר בין התנהגות/אופי החלקיקים לבין התודעה/נשמה?

כנראה אין שום קשר.
&nbsp
האם הנשמה/תודעה היא חומר המורכב מחלקיקים?
עד כמה שידוע לנו התודעה/נשמה אינם חומר - אלא מצב של הוויה.
&nbsp
האם יש קיום לתודעה/נשמה בנפרד מהחומר/מהעולם הפיסי - אם כן, יכול להיות שהתנהגות הנשמה/תודעה דומה להתנהגות החלקיקים - מתקיימים בו זמנית ובמקביל במקומות שונים וזהים אחד לשני.
&nbsp
האם זה מעיד על נצחיות אישית כלשהי? לא. מאחר והכל נמצא בתנועה ומשתנה כל הזמן, מגוון אפשרויות חיבורים חדשים ברמת האנרגיה ו/או ברמת החומר ו/או ברמת התודעה משתנים גם הם.
&nbsp
אין קשר ישיר בין תיאורית הקוונטים לבין נצחיות נשמתית/תודעתית אישית כלשהי - אבל אפשר להיתלות בזה כאל אפשרות של קיום תודעתי/נשמתי מעבר למרחב ולזמן, אבל לא בהכרח המשכיות אישית.
&nbsp
 

pynokyo

New member
פיסיקה קוונטית עדיין היא בגדר תיאוריה - אם כי בהחלט מרתקת

מדובר על ניסיון להסביר/להבין שכל חלקיק מוצק יכול להתנהג גם כגל -
כלומר הכל תלוי מה מודדים.
אם מודדים תנועה/מהירות מגלים שחלקיק מתנהג כגל,
ואם מודדים מקום מגלים שחלקיק מתנהג כחומר מוצק.


בין היתר גילו שמה שקורה לחלקיק בנקודה X משפיע באותו אופן על אותו חלקיק בנקודה Y גם אם המרחק ביניהם שנות אור. כלומר שניהם מתנהגים באותו אופן בדיוק ובאופן מיידי.


התיאוריה מציתה את הדימיון, מרתקת - האם היא מוכיחה שקיימת הוויה נצחית שאינה מוחשית שהיא מעבר למרחב ולזמן, שיש לנו נשמה אישית נצחית, שהקיום האישי שלנו נצחי? - ממש לא.

כל המחשבות, התיאוריות והרעיונות שלנו מקורם בעולם הרוח - אבל האם משהו אישי שלנו מתקיים ללא הכלים הפיסיים שלנו, כמו לאחר המוות? לא ידוע, והתיאוריה הזאת ואחרות בכלל לא מתעסקות בזה ולא מנסות להוכיח את זה.
 

pynokyo

New member
פוסט מרתק "להשתמש בעולם כמקפצה"

cafe.themarker.com/post/3437666/?last_method=create

תפיסת המציאות של האדם נקבעת על ידי חמשת החושים: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש. לצורך השגת עוד חלק שנסתר מאיתנו, חסרה לנו התפתחות של חוש נוסף בתוכנו, וזה ממומש רק בתנאי שנעלה מעל לרצון שבתוכנו, ברצון הזה אנחנו כביכול מרגישים את העולם הסובב אותנו, אבל מאחר והוא נתפס בתוכנו, איננו יכולים לומר שאנחנו מרגישים משהו שסובב אותנו, זה פשוט משתקף ומוצג באופן כזה בחושים הנוכחיים שלנו.
למשל, אם אני מביט על שולחן שנמצא לפניי, אני תופס אותו ככזה, כפי שאני רואה. אבל אם היו לי חושים אחרים, הייתי רואה אותו באופן אחר. כלומר, למעשה אנחנו לא רואים את מה שנמצא מחוצה לנו, ואילו מחוצה לנו קיימים רק כוחות ולא יותר מזה. כפי שמחשב מצייר בעזרת וקטורים אלקטרוניים שונים כל מיני תמונות שאותן אנחנו רואים על המסך ותופסים כאיזו שהיא מציאות, כך גם העולם הסובב אותנו הוא לא יותר מאשר כל מיני וקטורים, שנמצאים בשילובים שונים ביניהם, ובונים בתוכנו תמונות מסוימות של המציאות.
הבעיה של התפיסה הזאת היא בכך שהחושים שלנו לא מראים לנו את התמונה המלאה של העולם. איך נוכל להתחיל לתפוס את המציאות האמיתית שנמצאת מחוצה לנו ומהווה שדה פיזי שמורכב מהרבה מאוד כוחות שונים? זה מתממש בעזרת עלייה מעל לרצונות האגואיסטיים שלנו. בעיקרון, מה רע בהם? באמצעותם אנחנו תופסים רק את מה שנתפס על ידם ולא יותר מזה. אנחנו לא יוצאים מעבר לגבולות של המהות שלנו. מה שנתפס על ידי החושים של ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש שלנו, זה מה שאנחנו מרגישים.
מה גם שיותר מ – 90% אנחנו תופסים על ידי חוש הראייה, 8% על ידי חוש השמיעה, ואחוז קטן מאוד על ידי מישוש, טעם וריח. טעם אנחנו מרגישים רק בזמן האוכל. חוש הריח של האדם מעוכב מאוד ומוגבל, למרות שהתאים האלה תופסים מקום גדול במוח, ודרך חוש המישוש אנחנו מרגישים כנמצאים בתוך מרחב. בכל מקרה, חמשת החושים האלה משיגים רק את מה שיכול להיכנס דרכם, מעובד ומורכב לתמונה הכללית של המציאות שאותה אנחנו מציירים לעצמנו. למעשה, מחוצה לנו אין בני אדם, אין בעלי חיים, אין עולם צומח ואין עולם דומם: גלקסיות, כוכבים כוכבי לכת... ישנם כוחות שמשפיעים על החושים שלנו ומציירים בתוכנו תמונה כזו.
אבל, אם באמצעות שימוש בשיטת החיבור, נתעלה מעל לתחושות שלנו, אז נתחיל לתפוס את הכוחות האלה מחוצה לנו בצורה אובייקטיבית, לא מופרעים על ידינו. יתר על כן, בצורה אובייקטיבית יחסית, מאחר ואנו תופסים אותם במידת ההידמות שלנו להם, כלומר עדיין לא במידה מלאה. במידה מלאה הם נקראים אור, במצב זה, אותם כוחות בשום אופן על ידי שום דבר ובשום צורה לא מוטרדים, לא מופרעים ולא מצומצמים. אנחנו לא יכולים בינתיים להרגיש זאת, מפני שאנו מרגישים את האור רק במידת ההידמות החלקית שלנו לאותו שדה. איך אנחנו יכולים להידמות לו, כדי לתפוס אותו בצורה נכונה? זו הבעיה שלנו. אם נצא לדרגה הזאת, יהיה מובן לנו, היכן אנחנו באמת נמצאים.
חוכמת החיבור כאמור למעשה מכינה את האדם לתפיסת השדה שמחוצה לנו. כדי להרגיש אותו, עלינו לבצע על עצמנו שינויים מסוימים, להתעלות מעל לאגו, שנועל אותנו בתוכו, כמו כוכב ננס, שבולע את עצמו עד כדי כך שאפילו אינו משחרר אור. עלינו לצאת מהמצב הזה, להתעלות מעל עצמנו ולהתחיל להרגיש את מה שנמצא מחוץ לאגו שלנו. כלומר עליינו לצמצם אותו, להפסיק לתפוס הכול רק למען עצמנו ולנסות לתפוס למען אחרים.
כאן אנחנו כבר נתחיל להבין, שנבראנו בכוונה כאגואיסטים, כדי להתעלות מעל לטבע שלנו. אנחנו חיים בעולם שמורכב ממני ומהמון בני אדם אחרים, כדי שהם יעזרו לי לצאת מעצמי ולבצע עבודה מסוימת בכך שאני דואג להם יותר מאשר לעצמי. במקרה כזה, באותה מידה שבה אני יכול להתעלות מעל עצמי, אני תופס בצורה אובייקטיבית את המרחב הסובב בעוצמתו, גדלותו והנפח שלו.
כדי לאפשר לנו עוד יותר לחבוק את כל המרחב עד למצב השלם, האגו כל הזמן מתפתח בתוכנו. ברגע שאנחנו נתחיל לצאת מעצמנו, האגו יתחיל להתעורר בנו עוד יותר, כדי שאנחנו נתעלה יותר מעל עצמנו ובאופן כזה נכיר את השדה הסובב אותנו עם כל ההתגלויות שלו.
מה זה אומר התגלויות שלו? בכך שאנחנו יוצאים מעצמנו אנחנו פועלים בשיתוף עם השדה ומתחילים להבין באופן מעשי את מחשבתו, את פעולותיו עלינו, אנחנו מנסים להידמות לו, כך מתרחש המגע שלנו איתו.
באופן מעשי זה נקרא "חיבור", מפני שהשדה לא רק שלי, אלא גם של כל השאר. למען האמת, איני יודע, מי הם "כל השאר". אני מתחיל לתפוס אותם כחלקים שלי, ולראות את ההתפתחות העתידית שלי בחיבור ובאיחוד גדול יותר ויותר, איתם.
באותו זמן האגו גדל וכל הזמן מנסה להפריד בינינו. ואילו אנחנו, ככל שאנחנו משתדלים להתחבר בינינו חזק יותר, אנחנו משיגים יותר ויותר את אותו השדה. בתוכו, קיימות כל המחשבות, כל מה שהכרחי כדי לצאת למרחב חדש של העולם, להתעלות מעל כל ההגבלות למימד אחר, מרחב חסר גבולות לחלוטין, שלא מופרע על ידי שום דבר. אנחנו צריכים ויכולים לעשות זאת עכשיו! עלינו להשיג את "העולם הרחב" עוד בחיים בעולם הזה ובנחת לעבור אליו, כך, שהעולם שלנו יפסיק לגמרי להדאיג אותנו. הוא יורגש על ידינו רק כמקפצה קטנה, שבעזרתה אנחנו קופצים ומדלגים לנפח הבא של הקיום.
 
למעלה